Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2006, 20:31   #4681
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
De inval van Israël in Libanon kan niet verdedigd worden met het excuus dat Israël "zijn overlevingskansen moet veiligstellen". Hezbollah mag dan hinderlijk zijn voor Israël, een bedreiging voor het voortbestaan van Israël is het zeker niet. Daar is het lang niet sterk genoeg voor. Het is ook een illusie dat de huidige spanningen militair kunnen opgelost worden. Dat hebben 4 weken van gevechten hopelijk wel duidelijk gemaakt: De twee soldaten zijn niet terug en de vijandigheid Israël-Hezbollah blijft bestaan. De huidige problemen zijn politiek en uiteindelijk zullen gesprekken met Hezbollah en Syrië vroeg of laat dan ook onvermijdelijk zijn.

Dat Israël met deze oorlog de 'beschaafde wereld' een dienst bewezen heeft, is dan ook een illusie. Het enige resultaat van deze oorlog lijkt voorlopig te zijn dat de haat tegen Israël en het Westen nog is toegenomen.
Geen excuus, groene flamingant, wel een heel grondige reden. Als speerpunt van de mohammedaanse jihaad is de Hizbollah wel degelijk een bedreiging voor het overleven van Israël, de enige democratische staat in die regio.

Vier weken gevechten hebben de Hizbollah wel sterk verzwakt, en heeft ertoe geleid dat Libanon zal geholpen worden met het opruimen van die staat in de staat, en dat Libanon zal geholpen worden om terug een echte staat te worden.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:34   #4682
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Als dat bericht door andere belangrijke bronnen bevestigd wordt, moet ik mijn standpunt bijsturen maar voorlopig geef ik de Aitaa al-Chaab-versie het voordeel van de twijfel.
Sorry, diverse belangrijke bronnen spreken mekaar sterk tegen. Dat maakt het moeilijk om te achterhalen welke bron de juiste versie weergeeft. Bij nalezing van de verschillende tegenstrijdige bronnen moet ik mijn standpunt misschien inderdaad bijstellen tot het standpunt van Anja Meulenbelt: Twijfel aan de officiële versie maar geen zekerheid.
Doe me dan een plezier, groene flamingant, en verifieer dit artikel, de vermelde bronnen, en al wat er de laatste paar weken, zelfs de laatste paar dagen, over de plaats van de aanslag geschreven is.

Het verhaaltje waarin jij wil blijven geloven werd de eerste dagen na de aanslag gelanceerd door Hezbollah, maar zelfs zij spreken daar niet meer over.
Oud 21 augustus 2006, 20:37   #4683
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hmm. Nou is jouw bron, om zachtjes te zeggen, niet helemaal objectief.
Maar ik heb verder gecheckt. Alle nederlandse en nederlandstalige belgische kranten spreken van israelisch grondgebied. Maar dat voorspelde jouw bron al. Dus verder gezocht. Ik dacht: Ik zoek bij een subjectieve maar redelijk betrouwbare bron Anja Meulenbelt. Zij betwijfelt aan de hand van een aantal (anonieme) bronnen of het wel israelisch grondgebied is geweest maar ook zij durft niet met stelligheid te beweren dat het het een of het ander is.
De site gaf verschillende internationale bronnen aan als Associated Press en The Guardian. Daarom leek het mij geloofwaardig. Zoals ik in mijn vorige bericht toegeef, brengen de verschillende tegenstrijdige versies mij wel aan het twijfelen. Ik ga mij daarom, op dit punt, voorlopig op de vlakte houden, tot er meer duidelijkheid is.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:37   #4684
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Geen excuus, groene flamingant, wel een heel grondige reden. Als speerpunt van de mohammedaanse jihaad is de Hizbollah wel degelijk een bedreiging voor het overleven van Israël, de enige democratische staat in die regio.

Vier weken gevechten hebben de Hizbollah wel sterk verzwakt, en heeft ertoe geleid dat Libanon zal geholpen worden met het opruimen van die staat in de staat, en dat Libanon zal geholpen worden om terug een echte staat te worden.
Jawel, geholpen hebben ze de Libanese bevolking wel !
Een massale vernietiging, een paar duizenden doden, 1.000.000 vluchtelingen, een milieuramp en jaren ellende.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:38   #4685
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Anja Vuilnisbelt is wel libanees en palestijns grondgebied... vrije interpretaties mogelijk
En jij verwacht dan dat we jou met zo'n kinderlijke commentaar serieus gaan nemen.
Oud 21 augustus 2006, 20:40   #4686
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Waarom ????????????????????????????????????????????
Ook deze uitroep van verontwaardiging komt overtuigend over na uitspraken zoals: "Dat ik bewondering zou hebben voor Waffen-ss is FOUT
Ik heb gezegd Dat ik respect had voor de oostfronters (vlamingen die aan het oostfront streden tegen de communisten) die inderdaad bij de Waffen-ss waren als onderdeel van de werhmacht. DIt waren geen ss
Nogmaals WAFFEN-SS is niet gelijk aan SS".

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 21 augustus 2006 om 20:44.
Oud 21 augustus 2006, 20:41   #4687
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

VRT-Video: "Puin ruimen in Libanon"

Een ploeg van het VRT-journaal ging na 33 dagen oorlog poolshoogte nemen in het zuiden van Libanon waar nu al militairen van de Interim-troepenmacht Unifil aanwezig zijn. Een verslag van Rudi Vranckx, cameraman Filip Van Hecke en geluidsman Jan Bické.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...on/index.shtml
Het journaal 19u - 21/08/06 (2 min. 25 sec.)
Oud 21 augustus 2006, 20:54   #4688
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen, zoals gezegd is een conflict zoals dit niet militair op te lossen. Jij zegt dat Hezbollah verzwakt uit dit conflict gekomen maar dat geldt evenzeer voor Israël. Wat heeft Israël immers bereikt? Tientallen doden onder de eigen bevolking, een grote hoeveelheid vluchtelingen en heel wat economische schade. Daar komt bij dat de twee Israëlische soldaten niet zijn teruggehaald en dat Hezbollah populairder is dan ooit tevoren. Een fiasco dus.

Voor je bewering dat een militie als Hezbollah een bedreiging zou kunnen vormen voor het voortbestaan van Israël, een land met één van de machtigste legers ter wereld, geef je geen enkel argument en dat klinkt dus niet echt geloofwaardig. Sowieso geldt ook hier één gouden regel: Een conflict raakt niet opgelost zolang je de voedingsbodem ervan niet wegneemt. Bijgevolg kan de militaire bezetting door Israël van diverse Palestijnse, Syrische en Libanese gebieden niet genegeerd worden. Zolang aan de bezetting van deze gebieden geen einde komt, zal elke militaire poging om het conflict op te lossen, dan ook gedoemd zijn om te mislukken.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 21 augustus 2006 om 21:02.
Oud 21 augustus 2006, 21:01   #4689
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe me dan een plezier, groene flamingant, en verifieer dit artikel, de vermelde bronnen, en al wat er de laatste paar weken, zelfs de laatste paar dagen, over de plaats van de aanslag geschreven is.

Het verhaaltje waarin jij wil blijven geloven werd de eerste dagen na de aanslag gelanceerd door Hezbollah, maar zelfs zij spreken daar niet meer over.
Zoals gezegd in mijn vorige berichten: Indien er voldoende duidelijkheid komt, ben ik bereid mijn standpunt bij te sturen. Aangezien diverse bronnen mekaar tegenspreken, hou ik mij voorlopig hierover op de vlakte.
Oud 21 augustus 2006, 21:04   #4690
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook deze uitroep van verontwaardiging komt overtuigend over na uitspraken zoals: "Dat ik bewondering zou hebben voor Waffen-ss is FOUT
Ik heb gezegd Dat ik respect had voor de oostfronters (vlamingen die aan het oostfront streden tegen de communisten) die inderdaad bij de Waffen-ss waren als onderdeel van de werhmacht. DIt waren geen ss
Nogmaals WAFFEN-SS is niet gelijk aan SS".
Sta ik nog steeds achter.
Dit waren soldaten en geen beulen. Net zoals ik respect heb voor Rommel (Die overal in de wereld respect geniet) voor zijn strategie en het respect dat hij kreeg van zijn manschappen en tegenstanders.

Je kan het Oostfront niet vergelijken met wat er in Polen en de concentratiekampen gebeurde. Die zal ik zeker niet verdedigen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 00:10   #4691
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
De site gaf verschillende internationale bronnen aan als Associated Press en The Guardian. Daarom leek het mij geloofwaardig. Zoals ik in mijn vorige bericht toegeef, brengen de verschillende tegenstrijdige versies mij wel aan het twijfelen. Ik ga mij daarom, op dit punt, voorlopig op de vlakte houden, tot er meer duidelijkheid is.
"Daarom leek het mij geloofwaardig."
Omdat het in je kraam paste!
Nochtans reeds hier
http://forum.politics.be/showthread....01#post1826201
een uitreksel uit een Libanese krant geplaatst, maar ja wanneer het niet in je denkpatroon past dan zal het natuurlijk niet juist zijn.

"Le chef du gouvernement, Fouad Siniora, a affirmé �* la fin du Conseil des ministres que le commandant en chef de la Finul, Alain Pelligrini, lui a confirmé que l’opération du Hezbollah s’était produite en territoire israélien et que le Hezbollah avait donc franchi la ligne bleue."

En als je je op d evlakte wilt houden dan kun je dat best in de Bekaa vallei doen. 't zal daar nu wel kalm zijn en wie weet kom daar geen oude bekenden van Borgerhout tegen voor een gezellig onderonsje?

Laatst gewijzigd door sodoirt : 22 augustus 2006 om 00:13.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 01:19   #4692
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
een uitreksel uit een Libanese krant geplaatst, maar ja wanneer het niet in je denkpatroon past dan zal het natuurlijk niet juist zijn.
Sommigen braken op dit forum nu eenmaal zoveel onzin uit, dat je hen op de duur gewoon niet meer serieus neemt en iemand zoals u, die om de twee zinnen 'antisemiet' meent te moeten roepen, zijn berichten vult met kinderlijke woordspelingen zoals 'Anja Vuilnisbelt', met de noorderzon verdwijnt elke keer als hij (wéér) eens in een discussie onderuit gaat, reken ik dus tot die categorie. Ik wil met plezier mijn tijd besteden aan het beantwoorden van berichten van mensen die op een correcte manier willen discussiëren maar aan spamberichten van *knip*, ga ik geen argumenten meer verspillen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt
En als je je op d evlakte wilt houden dan kun je dat best in de Bekaa vallei doen. 't zal daar nu wel kalm zijn en wie weet kom daar geen oude bekenden van Borgerhout tegen voor een gezellig onderonsje?
Ge moet ook maar eens afkomen. 'k Zal een uitnodigingske voor u laten toesturen. Ze zullen u daar met open armen ontvangen.

Geknipt op vraag van geviseerde.

mvg,
Arnold.
Oud 22 augustus 2006, 07:25   #4693
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, zoals gezegd is een conflict zoals dit niet militair op te lossen. Jij zegt dat Hezbollah verzwakt uit dit conflict gekomen maar dat geldt evenzeer voor Israël. Wat heeft Israël immers bereikt? Tientallen doden onder de eigen bevolking, een grote hoeveelheid vluchtelingen en heel wat economische schade. Daar komt bij dat de twee Israëlische soldaten niet zijn teruggehaald en dat Hezbollah populairder is dan ooit tevoren. Een fiasco dus.
Hier ben ik het volledig mee eens. De reputatie van Israël als hebbende het krachtigste leger uit de regio heeft een serieuze knauw gekregen. Ze zijn er niet in geslaagd Hezbollah te vernietigen noch de twee ontvoerde soldaten terug te halen.

De reputatie van Hezbollah daarentegen neemt haast mythische vormen aan in het Midden Oosten. Na weken van bombardementen slaagden ze er nog altijd in Israël te bestoken, de inname van een aantal dorpen in het grensgebied werd voorkomen en hun belangrijkste leiders bleken ongrijpbaar voor het Israëlische leger. De strijders en het materieel dat ze verloren hebben de voorbije weken is bijna verwaarlossbaar als je het vergelijkt met wat voor een ongelofelijke recruteringscampagne de voorbije oorlog was.

Er is werkelijk niets opgelost, integendeel, de radicalisering aan beide kanten is enkel maar versterkt en de Israëlische en Libanese burgerbevolking zal daar het slachtoffer van worden.
Oud 22 augustus 2006, 08:17   #4694
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd in mijn vorige berichten: Indien er voldoende duidelijkheid komt, ben ik bereid mijn standpunt bij te sturen. Aangezien diverse bronnen mekaar tegenspreken, hou ik mij voorlopig hierover op de vlakte.
Ik vrees dat je hiermee je kwetsbaarheid aantoont voor wat op een forum wordt neergepoot, of voor samenzweringstheorieën in het algemeen. Het is intussen overduidelijk dat de Hezbollah-aanval op Israëlisch grondgebied plaatsvonden maar jij wil vasthouden aan de oorspronkelijk door het Hezbollah kwaadwillig gesuggeerde idee dat dit niet zo zou zijn.

Het zou mooi zijn indien iemand die in een discusssie wil meedraaien ook bronnen zou natrekken, om zijn argumenten te staven met concrete feiten en cijfers, datums en contexten. Gewoon zijn mening spuien is vaak plezanter en zeker minder tijdrovend, maar daar leert men niets mee.
Oud 22 augustus 2006, 09:03   #4695
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je hiermee je kwetsbaarheid aantoont voor wat op een forum wordt neergepoot, of voor samenzweringstheorieën in het algemeen. Het is intussen overduidelijk dat de Hezbollah-aanval op Israëlisch grondgebied plaatsvonden maar jij wil vasthouden aan de oorspronkelijk door het Hezbollah kwaadwillig gesuggeerde idee dat dit niet zo zou zijn.

Het zou mooi zijn indien iemand die in een discusssie wil meedraaien ook bronnen zou natrekken, om zijn argumenten te staven met concrete feiten en cijfers, datums en contexten. Gewoon zijn mening spuien is vaak plezanter en zeker minder tijdrovend, maar daar leert men niets mee.
Ik heb de indruk (maar ik kan mij vergissen) dat je altijd terugkomt op die Hezbollah-aanval waaruit zou moeten blijken dat Hezbollah 'met vechten begonnen is' terwijl de andere elementen in de discussie toch even belangrijk zijn.

Wie van jullie is er begonnen met vechten ? Olmert: "Ik niet !"

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 augustus 2006 om 09:09.
Oud 22 augustus 2006, 10:16   #4696
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:

Zeer goed geantwoord. Want meer dan 50% van wat die neerpent is zuivere propaganda! Maar van antizionistjes kan men natuurlijk niet veel meer verwachten: foto's vervalsen, scenes opzetten, teksten vervalsen. We hebben het allemaal al gezien!
Oud 22 augustus 2006, 10:23   #4697
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer goed geantwoord. Want meer dan 50% van wat die neerpent is zuivere propaganda! Maar van antizionistjes kan men natuurlijk niet veel meer verwachten: foto's vervalsen, scenes opzetten, teksten vervalsen. We hebben het allemaal al gezien!
Een meerderheid van de Britten meent dat het buitenlandbeleid van premier Blair ertoe geleid heeft dat Groot-Brittannië een doelwit is geworden van terroristen. De peiling staat vandaag in de krant The Guardian.

Groot-Brittannië volgt niet alleen kritiekloos de politiek van de Verenigde Staten in Afghanistan en Irak maar sprak zich, zoals de Verenigde Staten, uit tegen een staakt-het-vuren op het moment dat Israël op punt stond om Libanon binnen te vallen.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 augustus 2006 om 10:24.
Oud 22 augustus 2006, 15:39   #4698
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Een meerderheid van de Britten meent dat het buitenlandbeleid van premier Blair ertoe geleid heeft dat Groot-Brittannië een doelwit is geworden van terroristen. De peiling staat vandaag in de krant The Guardian.
Het is natuurlijk "veiliger" om toe te geven en dan als dhimii te gaan leven. dat dachten je geestesgenoten, de oostfronters zoals JEZELF hier al verkondigde, ook dat het beter en veiliger was onder de Nazi's ....Iedereen zal wel begrijpen waar jij op aast....
Oud 22 augustus 2006, 16:25   #4699
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Er is werkelijk niets opgelost, integendeel, de radicalisering aan beide kanten is enkel maar versterkt en de Israëlische en Libanese burgerbevolking zal daar het slachtoffer van worden.
Zo eenvoudig is dat. De militaire optie heeft (nog) maar eens gefaald.
Oud 22 augustus 2006, 16:37   #4700
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nu eenmaal zoveel propaganda dat iedereen zich weleens laat misleiden. Als dat inderdaad zo is, heb ik geen moeite om dat toe te geven maar aan de grond van de zaak verandert het niets: De oorlog was duidelijk lange tijd op voorhand gepland en de gevangenneming van de twee soldaten was dus hooguit een excuus.

Verder meen ik me niet de les te moeten laten spellen door mensen als jij. De eenzijdigheid waarmee jij dit conflict voorstelt alsof de lange voorgeschiedenis onbestaande zou zijn, maakt dat je toch wel iets meer bescheidenheid aan de dag zou mogen leggen..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be