![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 23 augustus 2006 om 08:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn maar twee mogelijkheden die dit kunnen verklaren. - Ofwel is onze achtbare konigin uitzonderlijk begaafd zodat ze zonder ooit Nederlands te gebruiken, het toch perfect spreekt. - ofwel kent ze geen Nederlands. Terloops: In Nederland wordt nooit een discussie gevoerd over de vraag of Maxima al dan niet Nederlands spreekt. Raad eens waarom. Laatst gewijzigd door luc broes : 23 augustus 2006 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je dit prachtstukje van ons Brugs voorbeeld van individuele tweetaligheid ook even becommentariëren? Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 augustus 2006 om 09:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#667 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het minste dat de vorst de Vlamingen in ruil zou kunnen geven is een beetje respect door de taal van de meerderheid van zijn volk vloeiend te spreken. Maar neen, het is blijkbaar teveel gevraagd. Hoewel Filip niets anders te doen heeft dan zich op het Koningschap voor te bereiden heeft hij geen tijd kunnen vinden om echt goed Nederlands te praten. Sorry maar voor zo'n mensen kan ik geen respect opbrengen. Waarom zou ik mij als Belg uitsloven om het land aan elkaar te houden als mijn vorst die kleine moeite zelf niet neemt en op de koop toe regelmatig bewijst dat hij geen flaux idee heeft van wat er bij de meerderheid van zijn volk leeft? Ik ben franstalig. Ik spreek Nederlands zonder accent. Ik weet wat er in Vlaanderen leeft. Ik weet ook wat er onder de franstaligen leeft. Waarom kan de vorst dat niet? De vorst en zijn zoon handelen zoals de generaals van 14-18 : zij leven ver van het front, vragen van hun manschappen dingen die zij zelf vertikken te doen, bezoeken nooit de loopgraven en hebben toch de pretentie om bevelen te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
|
![]() Citaat:
Als België blijft bestaan, dan krijgen wij straks een debiel op de troon. So what, in België is alles mogelijk.
![]() |
![]() |
#669 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ondertussen kent mijn franstalige zoon van 7 al genoeg Nederlands om te kunnen lachen met het accent van Di Rupo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
|
![]() Citaat:
Eén maxima, respect die vrouw doet dat zeer goed. MAAR: 1) Zij heeft maar één taal moeten leren 2) de hollandse kroon wordt niet in vraag gesteld net als de Engelse kroon en dat heeft allemaal een onderliggende reden (of denkt u soms dat het per ongeluk is dat vooral de vlaams nationalisten graag het hof aanvallen?). 3)Vooraleer Maxima 100% aanvaard werd is ook wat tijd moeten overgaan zelf in het historisch "tolerant" nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#672 | |
|
![]() Citaat:
Anders versta ik wel wat je wil zeggen maar tegelijk bent u ook van slechte wil aangezien Filip's nederlands bijna feilloos is en dat van Albert 2 ook! Het gaat hier allemaal om een paar misplaatste accenten... Er is zeker respect aanwezig maar dat willen wij niet zien! En u spreekt nu wel de twee talen maar daarom nog niet iedereen... Over 1914 en de koninklijke familie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koning_Albert_I |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
|
![]() Citaat:
2)RESPECT die gegroeid is door de geschiedenis. 3) Wel ja, haar vader was een probleem en dus aanvaard was ze niet vanaf het begin. Maar de welopgevoede vrouw heeft dit heel goed aangepakt...inderdaad! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#675 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daarom dat ik schreef 'andere'
Moeten ze ook een bijkomende opleiding laten volgen. Industriëel schoonmaken bv voor Paola ![]() Laatst gewijzigd door Burry : 23 augustus 2006 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
|
![]() Citaat:
Gaat/kan u zoon dat ook (kunnen)? (let wel je mag dit enkel als je tweetalig bent want zoniet is het belachelijk) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Banneling
|
![]() Eevn de knuppel in het hoenderhok gooien.
Flaminganten hebben blijkbaar geen taboes. Zijn jullie dan ook bereid om te spreken over de afschaffing van de gewesten en gemeenschappen, de taalgrens en de taalwetten? Wat maakt het uit welke taal we spreken? Frans, Nederlands, Duits, Engels... We gaan er niet ongelukkiger mee zijn. Taal is slechts een communicatiemiddel, niet meer dan dat. Voor jullie is het heilig, voor mij mag taal ter discussie staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederlandstalige Belgen hebben bijna allemaal een accent als ze Frans of Engels spreken. Kijk eerst eens in de spiegel. |
|
![]() |
![]() |