Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 08:45   #661
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Hij maakt dan nog een enorme kanjer van een fout in zijn tekstje

"baseerdt"
Eén enorme kanjer? Jij bent wel enorm vriendelijk.... Een kort overzicht (en ik ga voorbij aan de rammelende constructie en de logische inconsequenties)...

Citaat:
Wie zonder zonden [leestekens: komma tussen twee werkwoordvormen] is werpe de eerste steen

Bij deze mijn oprechte verontschuldigingen mocht U [dat hoeft niet met hoofdletter] in eerste instantie geen waarde hebben genomen, van mijn boodschap. [Onbestaande uitdrukking, ambtelijk taalgebruik, verkeerd leestekengebruik]

Daarbij [verkeerd voorzetsel] lees ik Uw [cf. supra et infra] ongenoegen omtrent onze rijke Belgische staat. Ik maak erop uit [verkeerde voorzetsels] dat U een taal probleem [aan elkaar] heeft. Dat U zich niet baseerdt [dt-fout; enfin, eigenlijk niet, want hij vervoegt het werkwoord 'baseerden'] op de integriteit van het koninklijk gezag [leestekengebruik: geen komma voor 'maar'] maar op de taal die zij spreken [Dit is trouwens geen zin, maar slechts een gedeelte]. Dat is terrorisme wat [voorzetselgebruik; mooi hollandicisme trouwens] U predikt. In die mate dat terrorisme alleen kan worden uitgeroeid door middel van opvoeding [onvolledige zin]. Iedere lagere school dag om dag in de twee landstalen zou moeten lesgeven, op die manier spreekt gans België binnen x-aantal jaar perfect Nederlands en Frans [onvolledige zin, foute zinsconstructie, gallicisme]. Dat impliceert [verkeerd werkwoord; waarschijnlijk bedoelt hij iets als 'dat resulteert in' of 'dat heeft als gevolg'] niet alleen vooruitgang voor België [cf. supra] maar tevens voor iedere Burger [ verkeerd hoofdlettergebruik; leestekengebruik] want per taal men spreekt meer mens men wordt [waar beginnen?]. De dag dat iedere Vlaamse Belg zijn Frans zo goed spreekt [contaminatie: 'mijn Frans is goed', of 'ik spreek goed Frans'] als onze Koning [verkeerd hoofdlettergebruik] Nederlands, dan heeft u recht [lidwoord vergeten, waarschijnlijk een contaminatie met 'recht van spreken hebben'] om ['om' is enkel nodig om een doel uit te drukken, cf. 'teneinde'] een beschuldigende vinger uit te steken [inhoudelijke inconsequentie: van 'iedere Vlaamse Belg' naar 'u', alsof 'u' daar verantwoordelijkheid voor draagt]. En neemt U mij niet kwalijk dat Frans nu eenmaal de universele hoftaal is.
Over het Frans als hoftaal wil ik er trouwens op wijzen dat dat inderdaad zo was, meer nog: het was zelfs ook dé diplomatieke taal, maar de verleden tijd is hier erg belangrijk. De dominantie van het Frans duurde hooguit tot de Tweede Wereldoorlog, toen de taal verdrongen werd door het Engels. Aan vele Europese hoven had ze toen al enige tijd plaats gemaakt voor de volkstaal, vaak als van voor de Eerste Wereldoorlog. Het is typerend voor een bepaalde mentaliteit in de Franstalige wereld, die van de culturele Sonderweg, dat het hier nog op een arrogantie manier als waarheid wordt geponeerd. De auteur veegt met die slotzin overigens zijn eigen argumenten finaal van de baan - zijn eigen Nederlandse onvermogen niet te na gesproken: goed, elke Belg moet tweetalig zijn en dat is maar goed ook, maar uiteindelijk moet iedereen toch beseffen dat het Frans superieur is.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 23 augustus 2006 om 08:49.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 08:46   #662
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door largo_w
de stem van de koninging niet gezien?
Wat moet ik me daar bij voorstellen ??
De konin-ging parlerende de universele hoftaal zodat le flamand NIET kunnen zien dat zij niet spreek le Neerlandais?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 08:51   #663
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Voeling, LOL!
Matilde heeft tot nu toe nog geen 10 jaar nodig gehad. Hoeveel jaar had u nodig om het frans meester te zijn?(laten we stellen dat u een doorsnee vlaming bent dus wel wat meer tijd MAG nemen...)
Paola gebruikt haar nederlands nooit dus het zal moeilijk zijn te zeggen dat ze er 40 jaar voor nodig had...?

Van het koningshuis moet zeker meer verwacht worden en ze doen er ook iets aan. Maar als meer mag verwacht worden mag ook meer toegegeven worden... Een bedrijfsleider wordt meer betaald dan een ander maar dat betekent ook dat hij meer en langer moet werken...
Beste largo, ontroerend hoe jij het ondemocratische wereldvreemde hof verdedigt. Maar soms wel een beetje tegenstrijdig. Je openbaarde nog maar zopas 'Paola spreekt perfect Nederlands' en hier zeg je nu 'Paola gebruikt haar Nederlands nooit'
Er zijn maar twee mogelijkheden die dit kunnen verklaren.
- Ofwel is onze achtbare konigin uitzonderlijk begaafd zodat ze zonder ooit Nederlands te gebruiken, het toch perfect spreekt.
- ofwel kent ze geen Nederlands.

Terloops: In Nederland wordt nooit een discussie gevoerd over de vraag of Maxima al dan niet Nederlands spreekt. Raad eens waarom.

Laatst gewijzigd door luc broes : 23 augustus 2006 om 08:52.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 08:54   #664
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Eén enorme kanjer? Jij bent wel enorm vriendelijk.... Een kort overzicht (en ik ga voorbij aan de rammelende constructie en de logische inconsequenties)...

Over het Frans als hoftaal wil ik er trouwens op wijzen dat dat inderdaad zo was, meer nog: het was zelfs ook dé diplomatieke taal, maar de verleden tijd is hier erg belangrijk. De dominantie van het Frans duurde hooguit tot de Tweede Wereldoorlog, toen de taal verdrongen werd door het Engels. Aan vele Europese hoven had ze toen al enige tijd plaats gemaakt voor de volkstaal, vaak als van voor de Eerste Wereldoorlog. Het is typerend voor een bepaalde mentaliteit in de Franstalige wereld, die van de culturele Sonderweg, dat het hier nog op een arrogantie manier als waarheid wordt geponeerd. De auteur veegt met die slotzin overigens zijn eigen argumenten finaal van de baan - zijn eigen Nederlandse onvermogen niet te na gesproken: goed, elke Belg moet tweetalig zijn en dat is maar goed ook, maar uiteindelijk moet iedereen toch beseffen dat het Frans superieur is.
Bedankt Ossaert. Dit ga ik inkaderen.

Kan je dit prachtstukje van ons Brugs voorbeeld van individuele tweetaligheid ook even becommentariëren?

Citaat:

From: Dauphin Sent: Saturday, November 17, 2001 6:22 PM
Subject: wie eigent zich het recht toe om te regeren over anderen tenminste als hij daar niet voor geboren was

Congo

Wie heeft destijds neen gezegd aan de goudstroom van Kongo naar België? Wie zijn wij om te veroordelen wat een tijdsgeest van ongeveer 4 generatie geleden heeft besteld. Is er in dit land een meer integere politicus te vinden dan onze koning Boudewijn zaliger? Laat de doden in vrede rusten, zodat de levenden hun roeping kunnen volbrengen. Terecht moet België zowieso zijn verontschuldigingen aanbieden aan Kongo, maar niet alleen om de moord op Lumumba maar tevens voor het feit dat ook wij, net als andere staten ons het recht hebben genomen om ze koloniseren. Dat is niet zonder gevolgen gebleven. Laat België zich het wword ontwikkelingslanden uit hun dictionaire schrappen en we zijn alweer zoveel meer stappen voor op de rest. Draagt 11 september dan geen betekenis? Alleen als wij, westerlingen met onze ziekelijke en Duivelse drang naar macht, ons uit dit continent wegtrekken zal Moeder Natuur en Vadertje Tijd er voor zorgen dat Afrika zich kan ontwikkelen zoals zij het in de sterren lezen.

Koningskwestie

Ieder die kerk en vorst aanvalt delft bij deze zijn eigen graf. Laat ons het enige sprankelt je vaderlandse trots die we nog kunnen hebben, ons vorstenhuis niet inboeten aan macht maar nog liever de uitbreiding van macht. Zij kosten heus niet zoveel als onze niet één maar zes regeringen tellende staat. Koningen, regeren niet voor zichzelf, koningen regeren voor een volk niet voor een partij. Zij dragen geen politieke kleur en zijn onafhankelijk. Hun koele ervaren hoofden zijn dikwijls de stabiliteit voor een onzekere situatie in ons land. De koning is de slaaf van het volk, de slaaf van iedere burger, hij moet ons willens-nillens vertegenwoordigen en land de nodige internationale en nationale uitstraling geven. Daarvoor staat hij als symbool van onze rijke natie ook in z'n beste pak, en bewoont hij een prestigieus kasteel. Het geld loopt niet weg bij de volgende verkiezingen want hij of zijn geboren opvolger blijft er staan voor ons. 24/24 7/7 service van het hof. Hetzijn veruit de enigen die nog echt de algehele Vlaams-Waals-Belgische cultuur kunnen vertegenwoordigen. Vanuit een opvoeding en opoffering die van ons het meeste respect vraagt. Eendracht maakt macht, voor Vorst, Vrijheid en Recht, dat is onze Belgische zekerheid als inwoner van dit land, wie vraagt het anders?

Ruben Cottenjé de Dauphin, Brugge

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 augustus 2006 om 09:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 08:55   #665
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Citaat:
De konin-ging parlerende de universele hoftaal zodat le flamand NIET kunnen zien dat zij niet spreek le Neerlandais?
Fout! Het is niet konin-ging, het is konin-gaat (tegenwoordige tijd).
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:00   #666
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Bush kent slechts één taal, engels, zoals Leterme zegt, intellectueel incapabel om een andere taal aan te leren ...
Alleen de lagere klassen moeten meertalig zijn. De bazen hebben genoeg aan één taal, hun eigen taal.
Oud 23 augustus 2006, 09:03   #667
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van het koningshuis moet zeker meer verwacht worden en ze doen er ook iets aan.
Al voor de geboorte van prins Filip besefte men dat de tweetaligheid van de Koning en zijn familie belangrijk is voor het behoud van het land. De Koning dient het land één te houden. Het is zijn belangrijkste taak, en hij wordt er rijkelijk voor betaald. Het is dus ronduit schandalig dat hij niet in staat blijkt te zijn om te zorgen dat tenministe de troonopvolger perfect tweetalig zou zijn. Mijn ouders hebben er spontaan voor gezorgd dat ik de twee landstalen machtig zou zijn. Zij hoefden dat niet te doen en werden er niet voor betaald, maar vonden dat logisch. Ik kan dus totaal geen begrip opbrengen voor Albert en de zijnen, sorry. Het is ook bijzonder dom van hen want het zijn juist de Vlamingen die de troon hebben gered in 1950. Het zijn ook de Vlamingen die van 1950 tot zeker de dood van Boudewijn het Koningshuis het meest hebben gesteund.

Het minste dat de vorst de Vlamingen in ruil zou kunnen geven is een beetje respect door de taal van de meerderheid van zijn volk vloeiend te spreken. Maar neen, het is blijkbaar teveel gevraagd. Hoewel Filip niets anders te doen heeft dan zich op het Koningschap voor te bereiden heeft hij geen tijd kunnen vinden om echt goed Nederlands te praten. Sorry maar voor zo'n mensen kan ik geen respect opbrengen. Waarom zou ik mij als Belg uitsloven om het land aan elkaar te houden als mijn vorst die kleine moeite zelf niet neemt en op de koop toe regelmatig bewijst dat hij geen flaux idee heeft van wat er bij de meerderheid van zijn volk leeft?

Ik ben franstalig. Ik spreek Nederlands zonder accent. Ik weet wat er in Vlaanderen leeft. Ik weet ook wat er onder de franstaligen leeft. Waarom kan de vorst dat niet? De vorst en zijn zoon handelen zoals de generaals van 14-18 : zij leven ver van het front, vragen van hun manschappen dingen die zij zelf vertikken te doen, bezoeken nooit de loopgraven en hebben toch de pretentie om bevelen te geven.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:12   #668
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hoewel Filip niets anders te doen heeft dan zich op het Koningschap voor te bereiden heeft hij geen tijd kunnen vinden om echt goed Nederlands te praten.
Ik denk dat Filip dat gewoon niet k�*n. Tijd of geen tijd.
Als België blijft bestaan, dan krijgen wij straks een debiel op de troon.
So what, in België is alles mogelijk.
Oud 23 augustus 2006, 09:22   #669
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik denk dat Filip dat gewoon niet k�*n. Tijd of geen tijd.
Als België blijft bestaan, dan krijgen wij straks een debiel op de troon.
So what, in België is alles mogelijk.
In België is alles mogelijk dat is waar Maar het kan ook zijn dat zijn familie het nooit belangrijk heeft gevonden om NL te kennen. "Gebuis voor NL Filip? Ach, dat is geen probleem. Als je maar je punten hebt voor Wiskunde".

Ondertussen kent mijn franstalige zoon van 7 al genoeg Nederlands om te kunnen lachen met het accent van Di Rupo.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:25   #670
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste largo, ontroerend hoe jij het ondemocratische wereldvreemde hof verdedigt. Maar soms wel een beetje tegenstrijdig. Je openbaarde nog maar zopas 'Paola spreekt perfect Nederlands' en hier zeg je nu 'Paola gebruikt haar Nederlands nooit'
Er zijn maar twee mogelijkheden die dit kunnen verklaren.
- Ofwel is onze achtbare konigin uitzonderlijk begaafd zodat ze zonder ooit Nederlands te gebruiken, het toch perfect spreekt.
- ofwel kent ze geen Nederlands.

Terloops: In Nederland wordt nooit een discussie gevoerd over de vraag of Maxima al dan niet Nederlands spreekt. Raad eens waarom.
U zou eens "de stem van de koninging" moeten zien. Zo dom is die vrouw niet...

Eén maxima, respect die vrouw doet dat zeer goed.
MAAR:
1) Zij heeft maar één taal moeten leren
2) de hollandse kroon wordt niet in vraag gesteld net als de Engelse kroon en dat heeft allemaal een onderliggende reden (of denkt u soms dat het per ongeluk is dat vooral de vlaams nationalisten graag het hof aanvallen?).
3)Vooraleer Maxima 100% aanvaard werd is ook wat tijd moeten overgaan zelf in het historisch "tolerant" nederland.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:32   #671
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zou eens "de stem van de koninging" moeten zien. Zo dom is die vrouw niet...

Eén maxima, respect die vrouw doet dat zeer goed.
MAAR:
1) Zij heeft maar één taal moeten leren
2) de hollandse kroon wordt niet in vraag gesteld net als de Engelse kroon en dat heeft allemaal een onderliggende reden (of denkt u soms dat het per ongeluk is dat vooral de vlaams nationalisten graag het hof aanvallen?).
3)Vooraleer Maxima 100% aanvaard werd is ook wat tijd moeten overgaan zelf in het historisch "tolerant" nederland.
  1. Ja dus? Frans is ook een Romaanse taal, dus zo moeilijk is dat niet.
  2. Wat is die onderliggende reden dan?
  3. Maxima is 100% aanvaard sinds haar eerste interview, in prima Nederlands. Bovendien hadden de reserves tegen Maxima niks met haar als persoon van doen, maar met haar vader.
Oud 23 augustus 2006, 09:35   #672
largo_w

Standaard

Citaat:
Al voor de geboorte van prins Filip besefte men dat de tweetaligheid van de Koning en zijn familie belangrijk is voor het behoud van het land. De Koning dient het land één te houden. Het is zijn belangrijkste taak, en hij wordt er rijkelijk voor betaald. Het is dus ronduit schandalig dat hij niet in staat blijkt te zijn om te zorgen dat tenministe de troonopvolger perfect tweetalig zou zijn. Mijn ouders hebben er spontaan voor gezorgd dat ik de twee landstalen machtig zou zijn. Zij hoefden dat niet te doen en werden er niet voor betaald, maar vonden dat logisch. Ik kan dus totaal geen begrip opbrengen voor Albert en de zijnen, sorry. Het is ook bijzonder dom van hen want het zijn juist de Vlamingen die de troon hebben gered in 1950. Het zijn ook de Vlamingen die van 1950 tot zeker de dood van Boudewijn het Koningshuis het meest hebben gesteund.

Het minste dat de vorst de Vlamingen in ruil zou kunnen geven is een beetje respect door de taal van de meerderheid van zijn volk vloeiend te spreken. Maar neen, het is blijkbaar teveel gevraagd. Hoewel Filip niets anders te doen heeft dan zich op het Koningschap voor te bereiden heeft hij geen tijd kunnen vinden om echt goed Nederlands te praten. Sorry maar voor zo'n mensen kan ik geen respect opbrengen. Waarom zou ik mij als Belg uitsloven om het land aan elkaar te houden als mijn vorst die kleine moeite zelf niet neemt en op de koop toe regelmatig bewijst dat hij geen flaux idee heeft van wat er bij de meerderheid van zijn volk leeft?

Ik ben franstalig. Ik spreek Nederlands zonder accent. Ik weet wat er in Vlaanderen leeft. Ik weet ook wat er onder de franstaligen leeft. Waarom kan de vorst dat niet? De vorst en zijn zoon handelen zoals de generaals van 14-18 : zij leven ver van het front, vragen van hun manschappen dingen die zij zelf vertikken te doen, bezoeken nooit de loopgraven en hebben toch de pretentie om bevelen te geven.
Waar haalt u het vandaan dat de koning zijn zonen niet in het nederlands heeft opgevoed? Waar ligt brugge?

Anders versta ik wel wat je wil zeggen maar tegelijk bent u ook van slechte wil aangezien Filip's nederlands bijna feilloos is en dat van Albert 2 ook! Het gaat hier allemaal om een paar misplaatste accenten...

Er is zeker respect aanwezig maar dat willen wij niet zien! En u spreekt nu wel de twee talen maar daarom nog niet iedereen...

Over 1914 en de koninklijke familie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koning_Albert_I
Oud 23 augustus 2006, 09:38   #673
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
  1. Ja dus? Frans is ook een Romaanse taal, dus zo moeilijk is dat niet.
  2. Wat is die onderliggende reden dan?
  3. Maxima is 100% aanvaard sinds haar eerste interview, in prima Nederlands. Bovendien hadden de reserves tegen Maxima niks met haar als persoon van doen, maar met haar vader.
1) Italiaans is haar moedertaal! Frans haar tweede taal; nederlands haar derde taal!
2)RESPECT die gegroeid is door de geschiedenis.
3) Wel ja, haar vader was een probleem en dus aanvaard was ze niet vanaf het begin. Maar de welopgevoede vrouw heeft dit heel goed aangepakt...inderdaad!
Oud 23 augustus 2006, 09:44   #674
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België is alles mogelijk dat is waar Maar het kan ook zijn dat zijn familie het nooit belangrijk heeft gevonden om NL te kennen. "Gebuis voor NL Filip? Ach, dat is geen probleem. Als je maar je punten hebt voor Wiskunde".
Prins Filip had geen punten voor wiskunde, hij had een punt... (dit is een citaat van z'n leraar wiskunde btw)
Citaat:
Ondertussen kent mijn franstalige zoon van 7 al genoeg Nederlands om te kunnen lachen met het accent van Di Rupo.
Proficiat, zo heb ik ze graag
Oud 23 augustus 2006, 09:54   #675
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zonder France Culture zou je wellicht niet veel zijn, zoals je zelf zegt!
En wat heb jij zoal voor Vlaanderen gedaan?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:01   #676
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
België is hun opportuniteit!
Daarom dat ik schreef 'andere'

Moeten ze ook een bijkomende opleiding laten volgen. Industriëel schoonmaken bv voor Paola

Laatst gewijzigd door Burry : 23 augustus 2006 om 10:10.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:08   #677
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Prins Filip had geen punten voor wiskunde, hij had een punt... (dit is een citaat van z'n leraar wiskunde btw)

Citaat:
Hehe, dit ontken ik zelf niet de priesterkes in Zevenkerke hebben inderdaad vaak die twee wat krediet gegeven.

Gaat/kan u zoon dat ook (kunnen)? (let wel je mag dit enkel als je tweetalig bent want zoniet is het belachelijk)
Oud 23 augustus 2006, 10:27   #678
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Eevn de knuppel in het hoenderhok gooien.

Flaminganten hebben blijkbaar geen taboes.

Zijn jullie dan ook bereid om te spreken over de afschaffing van de gewesten en gemeenschappen, de taalgrens en de taalwetten?

Wat maakt het uit welke taal we spreken? Frans, Nederlands, Duits, Engels...

We gaan er niet ongelukkiger mee zijn.

Taal is slechts een communicatiemiddel, niet meer dan dat. Voor jullie is het heilig, voor mij mag taal ter discussie staan.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:29   #679
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Eevn de knuppel in het hoenderhok gooien.

Flaminganten hebben blijkbaar geen taboes.

Zijn jullie dan ook bereid om te spreken over de afschaffing van de gewesten en gemeenschappen, de taalgrens en de taalwetten?

Wat maakt het uit welke taal we spreken? Frans, Nederlands, Duits, Engels...

We gaan er niet ongelukkiger mee zijn.

Taal is slechts een communicatiemiddel, niet meer dan dat. Voor jullie is het heilig, voor mij mag taal ter discussie staan.
excuseer, het is vooral voor de Franstaligen zo belangrijk. Het waren zij die geen tweetaligheid in België wilden, het zijn zij die enkel het Frans willen spreken in Vlaanderen. Je zet de boel op zijn kop hé.
Oud 23 augustus 2006, 10:29   #680
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lachen met accenten is heel flauw.

Nederlandstalige Belgen hebben bijna allemaal een accent als ze Frans of Engels spreken.

Kijk eerst eens in de spiegel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be