![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Slotsom geciteerd: "De convergentie van Nederland en Vlaanderen is op vele terreinen waarneembaar. Deze hoeft niet noodzakelijkerwijze tot een politiek-juridische structuur te leiden. Indien een politiek-juridische structuur gekozen wordt, is het confederale model het meest aangewezen." De redding van België heb jij ervan gemaakt. Nu niet weglopen tist. Citaat:
Ik heb niet veel munitie meer veil voor jou ... je wordt gespaard. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De Belgische redding (if ever) zal ook van meer afhangen dan van ondertiteling. Nogmaals dit doet niets af aan het feit dat dit een goed inititief kan zijn. Ik heb geen probleem met Nederland, nog minder met Nederlandse - Vlaams/Belgische samenwerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...niet alleen van de sociaal-democraten, misschien nog meer de schuld van de CiU. Zij waren zelfs bereid om de federale regering in stand te houden, nadat het Estatut fel afgezwakt werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs ondanks de lieve miljarden kunnen die van aan de overkant van de taalgrens ons nazi-bloed wel drinken. Nietwaar, Yves Leterme?
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Ik hoop dat er veel oogjes open gaan... Damascus komt nabij, wie zijn schellen vallen van de ogen?
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
alsof er duchtig Nederlands geleerd werd in Wallonië/Brussel toen de Vlaming nog niet zo'n 'Vlaams-nationalist' was. Trouwens vanaf de eerste Vlaamse stuiptrekkingen werden deze al als nationalistisch aanzien door de Franstaligen. Niets nieuws onder de zon. Je kan perfect meerdere talen leren als je wil. Het is niet het ene of het andere (dit geldt evenzeer voor de Vlamingen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die beslissing wordt trouwens door de ouders genomen. Jij hebt hoogstwaarschijnlijk niet zelf beslist om NL te leren. Dat hebben je ouders voor jou gedaan. In mijn geval was dat niet anders. Als ouder kan je het Vlaams nationalisme verfoeien en toch inzien dat Nederlands belangrijk is om een goede job te vinden in Brussel of aan de taalgrens. Je wil het beste voor je kinderen en je denkt als franstalige niet aan Filip Dewinter wanneer je een school gaat kiezen voor je kinderen. Laatst gewijzigd door Kaal : 24 augustus 2006 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 augustus 2006 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is dit een Vlaamse bevoegdheid en is hij de minister-president van Vlaanderen. Ik heb alleen zelfs geen plannen in die richting opgevangen....
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de PSOE en inderdaad ook de rukkers van CiU moesten persé tegen de PP van leer kunnen trekken. Heel Cataluña hing vol met affiches van: "Stem voor het Statuut, Tegen de PP" en dan zijn die Catalanen nog zo lomp van dat te geloven. Doet me vreselijk hard denken aan de aanpak van de zogezegde democratische PC-partijen die ook alles over hebben om het VB te pakken. Stellling wordt: goochel met termen als "democratische" en "PC" en je kan de burger laten eten wat je hem maar voorschotelt. Zo werkt het hier en zo werkt het al JAREN in Belziek
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PSOE en CiU altijd maar aan het mekkeren dat het stauut moest afgezwakt worden, want ze hadden voor die grondwetswijziging de steun van de PP nodig. Alsof de neo-franquisten ooit enig nieuw statuut gingen goedkeuren... Elke vorm van bijkomende autonomie voor de regio's is des duivels in de ogen van de PP. Als je je statuut dus zal moeten afzwakken tot de PP ermee akkoord gaat, zal er niets meer instaan. Citaat:
![]() Het grote verschil tussen Vlaanderen en Catalonië, is dat je daar tenminste nog één partij hebt die het waard is om erop te stemmen: ERC. |
||
![]() |
![]() |