![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf franstalig : Vlaamse vader, franstalige moeder. En toch ben ik voor de Vlaamse onafhankelijkheid gewonnen. Je zal mij dus nooit horen zeggen dat de taal van de ouders de man maakt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hm, ik reageerde eigelijk op kaal z'n reactie die serieus leek. Als hij dat voor de grap of ironisch bedoelde tja dan heb ik niks gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Minister-President
|
![]() Ja, dat is het eigenlijk. Het valt bij hen heel erg op dat zij de schuld voor het uiteenvallen van België enkel in de schoenen van de Vlamingen duwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met "franse invloed' bedoelde ik geen dt fouten of zo, wel sommige zinswendingen die getuigen van franse invloed. Ik ben vertaler, vandaar dat ik daarop let. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Minister
|
![]() dat betekent nu weer foldertjes gaan uitdelen, peilingen gaan houden en zijn leven gaan riskeren op de Yzerbedevaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niks mis met je gebruik van het Nederlands.
Voor het overige blijft alles wat ik zei overeind. Je hoort bij een fransdolle en Vlaamsvijandige club.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 augustus 2006 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt nog nooit een BUB'er gesproken. Ik denk dat ik zelf dus wel beter weet waar wij voor staan dan jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zeker sinds jullie die oelewapper hebben binnen gehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie van op voldoende afstand kijkt ziet veel meer. Niemand hoeft dus irl met een bubbel gesproken te hebben om te weten dat het een Fransdol clubje kontekruipers van de Belgische adel is. Lezen wat ze op dit forum uitkramen is RUIM voldoende.
![]() |
![]() |
#233 |
Minister-President
|
![]() Wat is dit voor een ongelooflijk gezever!
Ik maak hier regelmatig typ- en schrijffouten en ben dus geen Vlaming? Simpele mensen (en kom nu niet af dat dit denigrerend is, bij mij is dit een compliment!) die meer dialect dan ABN spreken en schrijven kunnen dus geen Vlamingen zijn? Kom zeg! Als Vlaming of Waal of wat dan ook zijn zich beperkt tot de taal is dat maar supertriestig hoor! En wat dan bijvoorbeeld met (verfranste) Brusselaars die een duidelijk Vlaamse naam hebben, zich bewust weer beginnen te intereseren in hun herkomst en van daaruit weer voor Vlaaanderen en het Nederlands beginnen te kiezen. Die kunnen dus onmogelijk Vlaming zijn? Het laatste deel van de discussies hier is gewoon een schande. Vlaming zijn zit in je hart en ziel en niet in de taal waarin je identitteitskaart is opgesteld! En als dat niet zo is dan ben je geen ware Vlaming, ongeacht hoe perfect je taalgebruik wel is!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet akkoord.
Je schrijft minder fouten dan ik, en aan je zinconstructies mankeert niets. Bovendien spreek je zelfs Nederlands zonder frans accent. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 augustus 2006 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Joris lees die berichten nog eens rustig door. De vraag was of je de francofiele (in de politieke zin van het woord) houding van de BUB kon verklaren door het feit dat de BUB-leden zelf franstalig zijn. Ik heb die vraag gesteld. Men heeft eruit afgeleid dat ik franstaligen niet als echte Vlamingen zou aanvaardden. Een begrijpelijke misverstand, maar dat was de bedoeling niet. Hoe zou het ook kunnen, ik ben immers zelf franstalig en maak ook regelmatig fouten en/of rare zinsconstructies ![]() Anderzijds geeft De qoute hierboven volgens mij wel degelijk 'taalgebonden' denken aan. Verder zit deze denktrant onder een aantal opmerkingen als het ware als een addertje onder het gras verborgen. En dat gebeurt niet alleen hier. Ik wordt daar ook regelmatig mee geconfronteerd in het Brusselse. Zowel vanuit de angst van Franstalige (van Vlaamse families afkomstige) jongeren die ons zouden willen benaderen om verwijten te krijgen zoals verrader enzoverder als van mensen die er van uit gaan dat wij 'tegen' Franstaligen zijn. En ik wil daar wel hetvolgende op zeggen. Om Franstaligen in Brussel te benaderen die eigenlijk zelfs nog geen interesse betonen zal je ... Frans moeten spreken. Zelfs voor geïnteresseerde Franstaligen zal je je moeten bedienen van het Frans. Ik heb daar geen moeite mee maar kreeg bijvoorbeeld nog niet zolang geleden door een relatief jonge NVAer de levieten gelezen. "Dat soort mensen (families die zich tot het Frans bekeerden) zijn de grootste verraders, dat ze eerst maar Vlaams leren en dan terugkomen!" En die stelling hoor je in Vlaamse kringen wel meer. Het simplisme van zulke bewering hoeft geen betoog. Deze Franstaligen zijn al meer dan twee generaties Franstalig en hebben daar niet voor gekozen. En zelfs al verkiezen ze als Franstalige verder door het leven te gaan, in Brussel, de tweetalige regio bij uitstek, siert het hen dat ze met hun hart onze zaak omhelzen. Wat ik bedoel is dat de Vlaamse taal en haar verdediging weliswaar belangrijk zijn, maar er is meer dan dat. Dat ik in Brussel zoveel mogelijk Nederlands spreek tenzij het niet anders kan (dat werpt trouwens wel degelijk vruchten af) neemt niet weg dat ik ook bereid ben Frans te spreken. En Engels, Duits en moest ik het kunnen zelfs Chinees ook. Willen wij Brussel bewaren en misschien zelfs veroveren moeten wij groot genoeg zijn om onze hand over de taalbarriere te reiken. Niet de Franstaligen in Brussel zijn onze vijanden, wel hun beleidspersonen. In ce zijn zij net zoveel onze vijanden als de VLDers en de NVAers in Vlaanderen bijvoorbeeld. De meest van deze mensen zijn niet zo afkerig van ons maar hun leiding... Amai zenne! Kortom, wij moeten in Brussel niet alleen een Vlaams front zien te scheppen met de andere Vlaamse partijen maar ook met anderstalige medestanders. En dat gebeurt mijns inziens nog veel te weinig, zeker naar de Brusselse jeugd toe!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Grappeke, Kale, grappeke.
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politieke manifestaties trekken niet veel volk in ons land. Daar heeft de politiek zelf voor gezorgd. Hierdoor zijn mensen vrij onverschillig geworden ten opzichte van het politiek gebeuren. Vergelijken we echter politieke manifestaties met elkaar, dan stellen we vast die de bijeenkomsten van de Vlaamse Beweging nog steeds het grootst aantal deelnemers weten te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Stab, maar ik kan niet volgen.
Ik weet niet uit welke context dit komt, noch waarop het een antwoord was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de doorluchtige Leider Hans I le Grand had er lovende woorden voor over. En een van de "beschilderden" werd kort erna op het podium geroepen toen de BUB verzamelen blies bij het Muntplein (weet u nog, die roemrijke bijeenkomst die zo weinig volk trok omdat, naar de Leider zelf ons wist te vertellen, de overweldigende meerderheid van de deelnemers in de file stond...).
|
![]() |
![]() |