![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij vond mijn gehechtheid aan Nederlands ook maar idioot, want taal is maar enkel een communicatiemiddel. Ik gaf de man gelijk wat dat laatste betreft, en zei meteen: vermits het voor u onbelangrijk is en voor mij wel, dan maar Nederlands! Dat was het einde van de gedachtewisseling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb hier wel nog een vraag over; als uw baas frans spreekt (met anderen) vindt u dat dan storend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor. Zal ik u eens wat vertellen over de franskiljonse Carrefour, die ik nu op mijn boycott lijst heb gezet omdat ze mij eentalig Franse loondocumenten opstuurden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luc is meertalig en zit vaak in het buitenland. Ik denk dus niet dat jouw domme vermoedens grond hebben.
![]() |
![]() |
#745 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() domme vermoedens? Zou het teveel zijn u te vragen beleefd te blijven?! Het gaat hem erom dat Luc duidelijk staat op het feit dat er nederlands worden spreken dus de vraag is helemaal gegrond! (laat hem trouwens zelf antwoorden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#748 |
|
![]() En "toch dom hé..." heeft dezelfde slagkracht als iemand vlakaf dom noemen? Jawadde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal niet geleden aan het voorval, waar haal je dat nu weer in je hoofd? Wel integendeel ik had veel voldoening omdat ik uit een ondergeschikte positie hem dat heel rationeel en zeker niet brutaal duidelijk gemaakt heb. Daar heb ik veel voor over. Ik heb dat heel mijn leven gedaan: op een beschaafde maar duidelijke manier uitkomen voor wat ik als correct ervaar. Ik verwacht dat trouwens ook van iedereen. En als ik dan merk dat ik ongelijk heb, dan zal ik dat ook ruiterlijk toegeven. Ik vind het zeer ongepast als iemand in een hogere positie iets oplegt aan een ondergeschikte zonder rekening te houden met diens gevoeligheden. Ik vind het dus ongepast als een superieure 'kaste' zijn taal oplegt aan het 'gewone volk' zoals het vroeger was in Vlaanderen. Maar als iemand, zonder zich daaraan te bezondigen, graag Frans of Chinees praat dan heb ik daar helemaal geen probleem mee. Heb ik je nu 'gepakt'? Laatst gewijzigd door luc broes : 24 augustus 2006 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#751 | |
|
![]() Citaat:
Franstalig= niet waal he! En u zou nog verwonderd zijn hoeveel kapitaal krachtige mensen in vlaanderen franstalig zijn opgevoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
|
![]() Citaat:
Ik versta je wel en versta waar je op staat en kan er (bijna) inkomen. Maar je baas heeft dat gewoon aanvaard en heeft je in het nederlands verder aan gesproken dus ik snap niet waarom u schrijft "Vanwaar haal je het dat hij daar geen enkel probleem mee had?". Ik durf niet geloven dat een perfect tweetalige persoon zich zou ergeren aan het feit dat hij één van de twee talen moeten gebruiken... Je mag dat zeggen dat je erop staat dat men nederlands spreekt tegen u maar wat u niet mag doen is opleggen aan mensen dat ze onderling een andere taal mogen spreken en dat wordt heel vaak gedaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
|
![]() Niet echt, hoor.
![]() |
#754 | |
|
![]() Citaat:
Jij gelooft wat je graag gelooft, maar een burgemeester van één van de faciliteitengemeenten die tweetalig is wil mordicus in zijn gemeente Frans spreken. Terloops, ik ben vijftalig (niet perfect natuurlijk) en ik sta er zeker niet op dat iedereen tegen mij Nederlands spreekt. Ik spreek hier in Brugge regelmatig met toeristen (gister nog uit Chilie) in meerdere talen. Maar in Brugge is de officiële taal Nederlands, zeker voor de Vlamingen. Wat mensen onder mekaar spreken is privé. Maar een kaste die zich superieur waant en dit telkens laat blijken vind ik aanstootgevend. En nogmaals wie in Vlaanderen komt wonen moet aanvaarden dat Nederlands hier de officiële taal is. wie dat niet doet is niet welkom. Ik vind het onvoorstelbaar dat daar zelfs een discussie moet over gevoerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | ||||
|
![]() Citaat:
Haha misschien meende hij het letterlijk ![]() Dan heb je die man natuurlijk op z'n plaats gezet MAAR duidelijk met genoeg takt of je sprak er nu niet meer zo over met fierheid. Je baas weet zeker wel dat hij veel aan je heeft... Citaat:
Tsjah... Citaat:
LOL frans, nederlands en engels is basis. Nederduits kan iedereen en dan wat spaanse woordenschat en je bent de man...Proficiat maar bon wat ben ik ermee...? Wat is privé? Als ik op de bus frans spreek kan dat? De officiële taal...pfff wat ben je daar mee? Ik kan nederlands dus ik blijf welkom...zalig! Je vooroordelen zijn om van te gieren; in praktijk gaat het er anders aan toe ! Citaat:
En voor de rest uw discussie gaat verder dan u simplistisch voorstelt! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle Vlamingen die in Wallonië gingen wonen hebben als vanzelfsprekend aanvaard dat Frans daar de officiële taal is.
Wie in Brussel gaat wonen zou moeten aanvaarden dat Brussel officiëel tweetalig is. Ook de Franstaligen. Wie in Nederland gaat wonen weet dat de officiële taal daar het Nederlands. In Engeland is dat het Engels. En in Vlaanderen Nederlands. Einde discussie. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 augustus 2006 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 |
Banneling
|
![]() Boer blijf bij uw geiten. Waarom komt de West-Vlaming Leterme de wet dicteren in onze Vlaamse rand ?
Zijn uitspraken zijn laag en gemeen en zijn een politicus, ja zelfs een mens, onwaardig ! Dorpspolitiekerke |
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik in Wallonië op de bus Nederlands spreken? En op de tram? Vind je dat nu eigenlijk verstandige vragen? Ik niet. Als ik in Wallonië woon en heb info nodig in het stadhuis dan doe ik dat uiteraard in het Frans. Is dat nu om te gieren? Ik weet eigenlijk niet goed waar je naartoe wil. |
|
![]() |
![]() |