Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2006, 15:58   #121
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Man, wat ben jij toch kortzichtig. Een krant is niet alleen wát ze schrijft, maar ook wat ze niet schrijft. Ik kan je elke dag tientallen betekenisvolle nieuwsfeiten voorschotelen waarover je geen letter van in de kranten vindt. Maar gezien jij alles wat Vlaams Belang mensen schrijven maar flauwe zever vindt, heeft het ook geen zin om dat alles hier te posten.
Niet alleen het Vlaams Belang. Ik ga mijn nieuws ook niet halen bij de andere partijen.
Het is niet dat ik de pers voor 100% vertrouw maar toch wel meer dan de rest. En kun je me dan aantonen wat ze niet heeft geschreven?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 16:26   #122
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Mij verontrust het meer hoe de mensen de berichtgeving van het VB boven die van de mainstream pers stellen.
Mij verontrust het dat de mensen intellectueel zo afgestompt geraken dat ze liever de geprefabriseerde berichtjes van een regimepers slikken dan voor zichzelf te denken.

Op een of andere manier doet het mij denken aan foie gras.

DAT is basis voor dictatuur.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 17:03   #123
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik kan de situatie als geschilderd in deze topic niet vergelijken met die van enig mij bekend ander land dan België.

VB en Hr De Winter zouden naar mijn verwachting binnen een autonoom Vlaanderen perfect democratisch acteren.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 17:19   #124
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen het Vlaams Belang. Ik ga mijn nieuws ook niet halen bij de andere partijen.
Het is niet dat ik de pers voor 100% vertrouw maar toch wel meer dan de rest. En kun je me dan aantonen wat ze niet heeft geschreven?
Ik nodig je uit om elke de volgende site te raadplegen.
http://www.vlaamsbelang.org/
Over wat hier gezegd wordt, lees ik bitter weinig in de kranten. En als de berichten op die site dan toch allemaal leugens zijn, weerleg ze dan.
Voor mij is het dé krant bij uitstek.

Laatst gewijzigd door Duym : 26 augustus 2006 om 17:20.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 18:13   #125
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij verontrust het meer hoe de mensen de berichtgeving van het VB boven die van de mainstream pers stellen. De partij herschrijft de nieuwsfeiten in hun krantjes, site's enz... op de manier die het hen goed uitkomt. Het zijn helemaal geen professionele journalisten. En wil je soms beweren dat de huidige pers links of pro-paars is?

Toon me aan hoe de volgende artikels dan zo links of pro-paars zijn:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GB0BM781
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GCU10HE25
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...=B337482060814
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF17072006_033
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GECTBBLS

En dit zijn dan alleen nog maar enkele artikels uit het nieuwsblad...
Zowat de volledige pers is pro-paars, en een gedeelte is links, en een paar losse artikels gaan mij toch niet van het tegendeel overtuigen. Daarvoor hebben ze toch wel iets te weinig diepgang. Opiniestukken geven een beter beeld. Trouwens moest het bvb een franstalige moeder geweest zijn, die stierf door een gebrek aan taalkennis, dan was het land gewoonweg te klein...
Doet mij zowat aan de gva denken (die ik regelmatig doorneem, als ik mijn moeder ga bezoeken). Daar kunt ge ook wel van dit soort artikels vinden (en als ge wat geluk hebt, kunt ge in dezelfde uitgave zelfs een artikel vinden, honderdtachtig graden verschoven op het eerste).
Maar algemeen is de pro-paarse achtergrond toch zeer duidelijk, of misschien beter gezegd de pro-establisment achtergrond (ze hebben trouwens recent hunnen hoofdredacteur aan de kant gezet omdat hij te rechts was, en vervangen door ene die er prat op ging dat zijn kinderen thuis frans spreken).
Trouwens het laatste min of meer rechtse dagblad, is recentelijk ook in handen gekomen van een pro-paarse groepering (Den tijd - Van Thillo).
Als Van Gaevere zijn project doorzet, gaan we misschien nog eens ne rechtse krant in Vlaanderen krijgen.

Laatst gewijzigd door Bob : 26 augustus 2006 om 18:35.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 18:45   #126
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk. Je laat het liever filteren en herkauwen. Dat verteert beter. Is misschien ook bevorderlijk voor uw stoelgang.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 10:48   #127
Jos_be
Burger

Standaard

Ik dacht dat diplomaten deel uitmaakten van de uitvoerdende macht. Een eigen mening hebben mag maar voor de rest is het uitvoeren wat de wetgevende macht beslist. Indien je als diplomaat daar niet mee kan leven moet je consequent zijn en opstappen.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 11:56   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos_be Bekijk bericht
Ik dacht dat diplomaten deel uitmaakten van de uitvoerdende macht. Een eigen mening hebben mag maar voor de rest is het uitvoeren wat de wetgevende macht beslist. Indien je als diplomaat daar niet mee kan leven moet je consequent zijn en opstappen.
zo is het.

Het grappige is echter dat deze mijnheer deze uitspraak doet NADAT hij heeft besloten op te stappen (pensioen?)

Ik las dit op de website van FDW:

Citaat:
In het Nederlandse tijdschrift ’Elsevier’ zegt de afscheidnemend Belgisch ambassadeur Luc Teirlinck, dat hij ’geen ambassadeur wil zijn indien België geregeerd zou worden door het Vlaams Belang van Filip Dewinter’. De titel van het interview in het bekende Nederlandse magazine liegt er dan ook niet om: ’Ik dien niet onder Dewinter’. Blijkbaar deed de ambassadeur zijn uitspraken onder de hoge bescherming van VLD-Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht want verder in het interview laat de ambassadeur weten dat hij lid is van de VLD: ’Ik ben blauw. Waarom zou je als diplomaat wel lid mogen zijn van een duivenmelkersclub maar niet van een politieke partij?’
Misschien had hij beter gewacht met zijn uitspraken NADAT hij als ambassadeur effectief afscheid had genomen en dus als privé persoon kon spreken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 13:17   #129
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wie wil er nu wél dienen onder Führer Dewinter? Daar moet je toch wel een Vlaams-nationale nazi voor zijn.
Misschien iemand die als het zover is de wil van de kiezer respecteert?
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 15:18   #130
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik kan de situatie als geschilderd in deze topic niet vergelijken met die van enig mij bekend ander land dan België.

VB en Hr De Winter zouden naar mijn verwachting binnen een autonoom Vlaanderen perfect democratisch acteren.
Dat dacht men Adolf Hitler ook.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 15:31   #131
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij weet Willem uit Nederland helemaal nog niet zoveel over onze "democratische" FDW.
Oud 27 augustus 2006, 15:55   #132
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij weet Willem uit Nederland helemaal nog niet zoveel over onze "democratische" FDW.
tja ze hebben zijn hersenen nog niet kunnen spoelen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 16:13   #133
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...maar dat weet Uh-Huh uit Vlaanderen dan des te meer, want hij leest de Vlaamse pers...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 16:46   #134
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Godwin => u lose.

+ thread is ten einde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 16:55   #135
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...maar dat weet Uh-Huh uit Vlaanderen dan des te meer, want zij leest de objectieve Vlaamse pers...
Jeps.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 27 augustus 2006 om 16:55.
Oud 27 augustus 2006, 19:27   #136
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nee, nog minder vergelijkbaar; van diens geschreeuw in radio-uitzendingen en via een op balcon opgestelde grammofoon van een foute buurman was ik als klein kind tamelijk bang.
Oud 28 augustus 2006, 06:23   #137
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie wil er nu wél dienen onder Führer Dewinter? Daar moet je toch wel een Vlaams-nationale nazi voor zijn.
een Vlaamse-nationale nazi ?
Een nieuw woord uitgevonden
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 06:58   #138
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wil je soms beweren dat de huidige pers links of pro-paars is?
Zelfs Blokwatch beweert dat de meerderheid links is, ze hebben er eens een studie naar gedaan.
Dat hoeft dus niet noodzakelijk pro paars te zijn, maar er was al geweten uit onderzoek dat meer dan 75% van de journalisten op SP.A of Groen! stemmen.
De hoofdredactoren van De Standaard en HLN staan niet bepaald gekend als VB voorstanders. De Morgen is ook een linkse haatkrant die dagelijks negatief nieuws post over het Vlaams Belang.
Buiten het pallieterke is er niet veel en erg veel lezers tellen die niet.
Gelukkig is er internet, bijna iedere VB mandataris heeft een website, alsook de vele (rand)organisaties. Als mensen zich willen informeren over politiek en eens 'andere' meningen willen horen dan datgene dat de pers je voorschrijft is internet een uitstekende zaak
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 07:01   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Weet u wat u moet doen mijnheer Luc Teirlinck zo gauw mogelijk naar de Congo gaan wonen

Een serieuze minister van buitenlandse toestanden, riep mijnheer Luc Teirlinck terug uit Amsterdam, om hem naar de meest smerige, vervallen en afgelegen ambasade te sturen, die er maar te vinden is.

Kunnen we geen bijhuis openen in de Birmaanse jungle, Sahara woestijn, Death Valley of op de zuidpool ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be