Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2003, 11:02   #21
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
="athena"]Redenering van moon en filosoof: zo een allochtoon niet slaagt: het systheem discrimineert, zo een allochtoon wel slaagt: hij is er niettegenstaande alle vormen van discriminatie toch door, een ware held met andere woorden. Uw vrouw die jaren lang in het onderwijs heeft gestaan zal het graag horen dat zij in uw redenering medeverantwoordelijk is voor de discriminatie van allochtone leerlingen.
Niet zij, een aantal van haar collegas....
Ik kan je verzekeren dat een aantal deliberaties nogal rumoerig verlopen....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 11:12   #22
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Er zullen natuurlijk wel een aantal leerkrachten rondlopen die discrimineren, maar wanneer iemand een leerling buist die per ongeluk Morrokaan is maakt hem dat nog geen racist. Trouwens het omgekeerde komt ook voor ik heb zelf een paar extreem- linkse leerkrachten gehad die constant hun politieke meningen spuiden in de les wie daar een opmerking durfde op geven voelde het achteraf ook op het examen en de deliberatie.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 11:22   #23
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Er zullen natuurlijk wel een aantal leerkrachten rondlopen die discrimineren, maar wanneer iemand een leerling buist die per ongeluk Morrokaan is maakt hem dat nog geen racist. Trouwens het omgekeerde komt ook voor ik heb zelf een paar extreem- linkse leerkrachten gehad die constant hun politieke meningen spuiden in de les wie daar een opmerking durfde op geven voelde het achteraf ook op het examen en de deliberatie.
Ook in d�*t geval verlopen deliberaties nogal woelig, daar kan je gerust in zijn
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 11:56   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?
Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 12:29   #25
pwvb
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: gent
Berichten: 214
Standaard

Geen zin(zit met 2de zit) om de hele topic te lezen maar bij het zien van de titel graag een randbemerking: Multicultureel onderwijs krijgt spijtig genoeg geen kans(uit meerdere hoeken).
MvG,
Pwvb
pwvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 12:48   #26
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Geen zin(zit met 2de zit) om de hele topic te lezen maar bij het zien van de titel graag een randbemerking: Multicultureel onderwijs krijgt spijtig genoeg geen kans(uit meerdere hoeken).
MvG,
Pwvb
geen kans?

er is geen enkel land terwereld waar ze de multiculturele gemeenschap zo door ons strot duwen dan hier in belgie!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 13:55   #27
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

[quote=circe]="filosoof"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?
Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
Circe,
Zag je zélf het sofisme in de redenering van "Athena" dan niet?
verder:
Leraar moraal met islamietische ll. ?? Vreemd! en de imam dan, is/was die er niet? (Of was de directie soms op die manier uren aan het besparen in opdracht van de administratie?)
Ik heb nooit gezegd dat les geven in beroepsonderwijs gemakkelijk of aangenaam is, of het nu islamietische of andere leerlingen betreft: ouders (van gelijk welke afkomst) komen idd. zelden naar ouderavonden, reclameren gemakkellijk en het niveau is er niet hoog, dank zij het "watervalsysteem"(onafhankelijk van origine!) (misschien weet je nu waarom ik Athena enkele tijd geleden uit haar kot lokte door over beroepsonderwijs te spreken..)
Mijn vrouw heeft ooit een telefoontje gekregen dat een ll. op weg naar school was met een engelse sleutel in zijn boekentas om een meningsveschil met een andere ll. te regelen. Dus heeft ze die engelse sleutel maar in beslag genomen (en néé, 't was géén allochtoon, en mijn vrouw is ongeveer 1m50)... Ook geweldig praktisch voor toezicht op een speelplaats met 13 �* 20-jarigen...
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone ll. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)
Ook een autochtoon een straftaak geven als je er een aan een allochtoon geeft? Dan moet je wel autochtone ll. hebben in die klas
Een ll. negeer je nooit (of maximum 50 minuten) omwille van een incident en helemaal nooit omwille van een voorkeur: een echte leraar vergeet beide....
Mijn vrouw heeft vervroegd pensioen genomen, NIET vanwege de ll., maar vanwege rugproblemen en de steeds toenemende eisen van directie en administratie...
Ik kan lange verhalen vertellen, en zij nog langere...
Gelukkig sta jij dus niet in het onderwijs, 't zou je idd. absoluut niet afgaan... en voor de ll. zou 't misschien een ramp zijn (misschien, zeg ik wel !!)[/quote:4db3d988d5]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 13:58   #28
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?
Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
Circe,
Zag je zélf het sofisme in de redenering van "Athena" dan niet?
verder:
Leraar moraal met islamietische ll. ?? Vreemd! en de imam dan, is/was die er niet? (Of was de directie soms op die manier uren aan het besparen in opdracht van de administratie?)
Ik heb nooit gezegd dat les geven in beroepsonderwijs gemakkelijk of aangenaam is, of het nu islamietische of andere leerlingen betreft: ouders (van gelijk welke afkomst) komen idd. zelden naar ouderavonden, reclameren gemakkellijk en het niveau is er niet hoog, dank zij het "watervalsysteem"(onafhankelijk van origine!) (misschien weet je nu waarom ik Athena enkele tijd geleden uit haar kot lokte door over beroepsonderwijs te spreken..)
Mijn vrouw heeft ooit een telefoontje gekregen dat een ll. op weg naar school was met een engelse sleutel in zijn boekentas om een meningsveschil met een andere ll. te regelen. Dus heeft ze die engelse sleutel maar in beslag genomen (en néé, 't was géén allochtoon, en mijn vrouw is ongeveer 1m50)... Ook geweldig praktisch voor toezicht op een speelplaats met 13 �* 20-jarigen...
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone ll. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)
Ook een autochtoon een straftaak geven als je er een aan een allochtoon geeft? Dan moet je wel autochtone ll. hebben in die klas
Een ll. negeer je nooit (of maximum 50 minuten) omwille van een incident en helemaal nooit omwille van een voorkeur: een echte leraar vergeet beide....
Mijn vrouw heeft vervroegd pensioen genomen, NIET vanwege de ll., maar vanwege rugproblemen en de steeds toenemende eisen van directie en administratie...
Ik kan lange verhalen vertellen, en zij nog langere...
Gelukkig sta jij dus niet in het onderwijs, 't zou je idd. absoluut niet afgaan... en voor de ll. zou 't misschien een ramp zijn (misschien, zeg ik wel !!)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 14:25   #29
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone ll. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek
moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 14:47   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?
Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
"Circe",
Vertel je me nu écht dat je zélf de (al dan niet opzettellijke) rederingsfout van "Athena" niet zag?
Een leraar moraal met islamitische ll.? waar was de imam dan? wegbezuinigd door de directie?
Ik zegde NOOIT dat lesgeven in BO aangenaam is: ouders komen idd enkel naar school om te klagen over de leraar, NIET voor de ouderavonden (zowel autochtone als allochtone ouders) en er zijn problemen: een telefoontje " mijn zoon komt naar school met een engelse sleutel vandaag want hij heeft ruzie met...."(autochtone ll.) wat doet een lerares van 1m50 dan? Ze recupereert die engelse sleutel....('t was wel vriendelijk , dat telefoontje: andere ouders telefoneren niet)
1m50 is ook geweldig praktisch om toezicht te houden op een speelplaats vol met 13 tot 20-jarigen...
Zenuwinzinking het eerste jaar al (toen waren er nog geen alochtonen!)
Centrum Leman op bezoek krijgen wegens vermeend racisme ook...
Toch geen nota in dossier dankzij de allochtone ll., vlug opgeklaard,ondanks PVDA, ondanks directie die in alle staten van paniek was.
Een straftaak geven aan aan autochtone ll. als je er een geeft aan een allochtoon?? dan moet je eerst wel autochtonen hebben in die klas...
Laag niveau, idd, het watervalsysteem, weet je...
Ik zou lange verhalen kunnen vertellen, en mijn vrouw noch langere.
ll. negeer je niet, hoogstens 50 minuten...Een goede leraar vergeet ook zijn voorkeuren en politieke opinies, maar niet alle leraars zijn even goed...
Mijn vrouw is ook vervroegd op pensioen gegaan, maar NIET omwille van de ll., Die had ze er nog wel enkele jaartjes met plezier bijgenomen, maar omwille van de steeds toenemende eisen en besparingen van de directie en de administratie (en omwille van langdurige rugklachten)

Best idd. dat jij geen lerares werd, je zou er niet gelukkig zijn, en voor de ll. zou dat misschien een ramp zijn....(MISSCHIEN!!!)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 23:25   #31
ferro
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: West Vlaanderen
Berichten: 365
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.
Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?
Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 23:49   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

2x geplaatst=KNIP
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 23:49   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.
Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?
Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.
Ferro,
De migranten die hier al 2° of 3° generatie zijn, die kunnen niet terug: ginder is er minder werkgelegenheid dan hier en ze kennen dat land enkel omdat ze er op vakantie gaan bij ooms en tantes, meer niet.
Je bent dus compleet irrealistisch
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2003, 00:07   #34
ferro
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: West Vlaanderen
Berichten: 365
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.
Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?
Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.
Ferro,
De migranten die hier al 2° of 3° generatie zijn, die kunnen niet terug: ginder is er minder werkgelegenheid dan hier en ze kennen dat land enkel omdat ze er op vakantie gaan bij ooms en tantes, meer niet.
Je bent dus compleet irrealistisch
Dan kennen ze al veel meer over hun land dan dat hun ouders wisten over ons land toen die hier aankwamen !!!!
Als de politieke wil er is kunnen ze terug.
Maar ik vrees dat de mensen maar zullen beseffen wat er op het spel staat (totale ondergang van de Europeese cultuur/samenleving)als het al te laat zal zijn.
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2003, 00:12   #35
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)
moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2003, 00:46   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)
moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...
En u pleit ervoor?
Ik dacht begrepen te hebben dat dit achtergestelde scholen waren waar de leerlingen geen kansen krijgen.
Enne leer eens quoten hé, dat leest prettiger.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2003, 01:12   #37
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)
moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...
En u pleit ervoor?
Ik dacht begrepen te hebben dat dit achtergestelde scholen waren waar de leerlingen geen kansen krijgen.
Enne leer eens quoten hé, dat leest prettiger.
Waar léés je dat ik voor concentratiescholen pleit? 't Is niet omdat leerkrachten daar hun job zo goed mogelijk doen dat het systeem goed is, integendeel, maar leraars moeten roeien met de riemen die ze hebben: Ik pleit voor spreiding over alle netten en scholen (maar dat is dromen....)!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2003, 01:31   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)
moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...
En u pleit ervoor?
Ik dacht begrepen te hebben dat dit achtergestelde scholen waren waar de leerlingen geen kansen krijgen.
Enne leer eens quoten hé, dat leest prettiger.
Waar léés je dat ik voor concentratiescholen pleit? 't Is niet omdat leerkrachten daar hun job zo goed mogelijk doen dat het systeem goed is, integendeel, maar leraars moeten roeien met de riemen die ze hebben: Ik pleit voor spreiding over alle netten en scholen (maar dat is dromen....)!
Blijf dromen en leer quoten,leest wat prettiger.
Waar ik het las:
Citaat:
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen
Uw woorden waar ik het uit op maakte maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik hoop met u dat de leerkrachten hun best doen, dus waar zie je dan het probleem?
Mijn echtgenote heeft twee Turkse dokters, goeie voor zover ik nu kan beoordelen.
Waar zouden die de stiel geleerd hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2003, 01:54   #39
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.
Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?
Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.
Ferro,
De migranten die hier al 2° of 3° generatie zijn, die kunnen niet terug: ginder is er minder werkgelegenheid dan hier en ze kennen dat land enkel omdat ze er op vakantie gaan bij ooms en tantes, meer niet.
Je bent dus compleet irrealistisch
Dan kennen ze al veel meer over hun land dan dat hun ouders wisten over ons land toen die hier aankwamen !!!!
Als de politieke wil er is kunnen ze terug.
Maar ik vrees dat de mensen maar zullen beseffen wat er op het spel staat (totale ondergang van de Europeese cultuur/samenleving)als het al te laat zal zijn.
Probleem is waarschijnlijk dat ze te goed weten dat ze zich ginds niet "thuis" voelen want dat ze zich méér verbonden voelen met onze cultuur dan met de cultuur ginds.
Wat betreft die " totale ondergang van de Europeese cultuur/samenleving," dat zal wel loslopen , tenzij je natuurlijk Bokrijk en de parochiekerk annex parochiedit & parochiedat als "de Europese cultuur" definiëert... maar dan was het al te laat voor de eerste allochtonen hier aankwamen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be