Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 21:26   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Ik doe mee.

mvg

Harald.
Heb ik al een keer gedaan op 11 juli.
Als de dotatie effectief wordt afgenomen geef ik een vaste opdracht op de bank.
Als je weet dat de dotaties neerkomen op nog geen anderhalve euro per kiezer dan weet je ook dat met slechts 5 euro per maand de dotatie van telkens drie kiezers worden goed gemaakt.
Oud 29 augustus 2006, 21:33   #62
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
als VB een hoger beroep aantekent waarin ze een vernietiging vragen van een uitspraak van het Gentse hof en deze hogere rechtbank zegt dat klacht niet ontvankelijk is omdat er geen fouten zijn gemaakt dan mag je toch wel conclusie trekken dat de veroordeling volledig is gebeurd volgens de geldende rechtsprincipes en dat de uitspraak ook terecht is
Dat zijn de conclusies die jij trekt.
Ik begrijp dat best. Bij gebrek aan argumenten tegen het Vlaams Belang maak je jezelf dat maar al te graag wijs.

Een niet-ontvankelijk verklaring is nooit een uitspraak ten gronde. Het Hof bevestigt alleen dat er geen procedurefouten gemaakt zijn.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 23:12   #63
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Yves is toch een echte domme kerel. Hij heeft zichzelf laten ontmaskeren, en de mensen hebben nu door dat als je CD&V stemt er na de verkiezingen geen enkele beleidsverbetering zal optreden. Dank u heer Leterme. Ik ben heel blij met deze bekentenis.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 23:16   #64
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Yves is toch een echte domme kerel. Hij heeft zichzelf laten ontmaskeren, en de mensen hebben nu door dat als je CD&V stemt er na de verkiezingen geen enkele beleidsverbetering zal optreden. Dank u heer Leterme. Ik ben heel blij met deze bekentenis.
Was die dan in elke gemeente slecht ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 23:26   #65
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zeker niet. In mijn vroegere gemeente zou ik bv. ook nu nog CDen V stemmen omdat ze het goed doen. Federaal wellicht niet. Trouwens, in diezelfde gemeente zegt de burgemeester zelf dat hij met dezelfde ploeg wilt verdergaan, ook een soort voorakkoord dus en dat vind ik eerder positief/informatief voor de kiezer. Toch heb ik een probleem dat de nationale top beslist wat er op gemeentelijk vlak al dan niet kan zonder rekening te houden met het feit dat huidige coalities in sommige gemeenten niet zo'n goede 'match' zijn.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 00:11   #66
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De dag dat ze dat doen
Die dag komt er aan. De enige reden overigens waarom bepaalde partijen nu niet meer openlijk meer durven pleiten voor het intrekken van de VB dotaties terwijl ze vroeger zelf we alle breedspectrumwetten hebben goedgekeurd is zeer simpel. De weerbots van de kiezer. +8% na de rechtbankhopping die eindigde voor de voorzitter van de lionsclub.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 01:30   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bah... er zijn gemeenten waar men ontevreden is over CD&V, anderen waar men tevreden is over CD&V.

Maar dat nationale politici nu al coalities maken voor elke gemeente, dat is er toch over? Dat is toch zeggen: kiezer, doet wat ge wilt... we gaan toch samen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 01:34   #68
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bah... er zijn gemeenten waar men ontevreden is over CD&V, anderen waar men tevreden is over CD&V.

Maar dat nationale politici nu al coalities maken voor elke gemeente, dat is er toch over? Dat is toch zeggen: kiezer, doet wat ge wilt... we gaan toch samen.
En dat laatste is weer eens wat de kiezer doet denken "ene pot nat". Op de verkiezingsavond kunnen dan weer de partij-aanhangige filosofen met hun eigen schoen tegen hun kop kloppen en roepen dat ze niet verstaan hoe weer eens meer mensen stemmen op "de nazis" en dan roepen dat het niet enkel meer "verzuring" is (dat is een term van 2004 en voor 2006/2007 moeten ze een andere hebben) maar bv. "verrotting". En dan het komende jaar lees je in de krant over de "verrotting" van de maatschappij. En dan krijg je fotoreportages van een kleuterklas die springt in de modder tegen de verrotting (zelfde kleuterklasje dat in 2004 in de modder sprong tegen de verzuring). We komen er wel hoor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 augustus 2006, 07:57   #69
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
ik dacht dat niet-ontvankelijk wou zeggen dat de rechtbank de zaak niet heeft aangenomen en dus helemaal geen besluit heeft genomen. Pas als de zaak ongegrond is verklaart wil dat dacht ik zeggen dat het vb geen gelijk heeft. Of ben ik nu mis
Ik denk dat in casu vooral de VB’ers zichzelf wat proberen wijs te maken.

De feiten zijn als volgt:

a) het VB wordt veroordeeld wegens racisme, door een hogere Belgische rechtbank,
b) het VB beweert dat deze uitspraak geen waarde heeft, omdat de “mensenrechten” (recht op een eerlijk proces met een onpartijdige rechter en respect voor de rechten van verdediging, respect voor de vrijheid van meningsuiting, enz.) van de partij geschonden zouden zijn,
c) het VB trekt met haar klachten naar het Europese Hof voor de Rechten van de Mens te Straatsburg,
d) het Europese Hof stuurt het VB met al haar klachten zonder meer wandelen.

Trek zelf uw conclusies.

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 08:08   #70
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Dus als ze hier een wet zouden creëren dat politici die via hun politieke functie frauderen niet meer in de politiek mogen gaan, dan zou dat fascistisch en ondemocratisch zijn?
Hmm.... sorry, 'k volg niet (ben wel voorstander voor zo'n wet )
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 09:10   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Trek zelf uw conclusies.
Na wijziging van eerst enkele wetten, waaronder de grondwet, en niet veroordeling door eerst een lagere, en een hogere rechtbank (omdat deze oordeelden dat het geen racisme, toch een politiek proces was) heeft men uiteindelijk drie franssprekende rechters uit het gentse vld-milieu gevonden, die oordeelden dat er van een politiek proces helemaal geen sprake was.
Trouwens als men het vb zijn subsidies wil afpakken, omdat fdw, in een buitenlands tijdschrift, zegt dat hij eerder islamfoob is, dan jodenfoob, dan vraag ik mij toch af, welke spellekes de politiek allemaal speelt, gespeeld heeft, en blijft spelen, en dit met volledige goedkeuring van de machtspartijen (ttz de partijen van de Letermecoalities).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 09:15   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Dat zijn de conclusies die jij trekt.
Ik begrijp dat best. Bij gebrek aan argumenten tegen het Vlaams Belang maak je jezelf dat maar al te graag wijs.

Een niet-ontvankelijk verklaring is nooit een uitspraak ten gronde. Het Hof bevestigt alleen dat er geen procedurefouten gemaakt zijn.

mvg

Harald.
Dat dacht ik ook! Je was me voor Harald.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2006 om 09:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:15   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zeker niet. In mijn vroegere gemeente zou ik bv. ook nu nog CDen V stemmen omdat ze het goed doen. Federaal wellicht niet. Trouwens, in diezelfde gemeente zegt de burgemeester zelf dat hij met dezelfde ploeg wilt verdergaan, ook een soort voorakkoord dus en dat vind ik eerder positief/informatief voor de kiezer. Toch heb ik een probleem dat de nationale top beslist wat er op gemeentelijk vlak al dan niet kan zonder rekening te houden met het feit dat huidige coalities in sommige gemeenten niet zo'n goede 'match' zijn.
Ziedaar mijn probleem....
In mijn gemeente is een vrij stabiele,en zelfs bekwame VLD/Sp-a colitie aan de macht,en ook de CD&V -oppositie is eigenlijk niet mis....

voel je'm komen?

Nu bemoeien "nationale belangen" met "nationale problemen" zich met de gemeenten....
Het was niet eens nodig in mijn gemeente.

Maar IK WIL NIET dat die joekels van Brussel zich hier bemoeien,die hebben daarvoor hun eigen verkiezingen,en ja,nationaal zou ik ook wel eens anders durven stemmen dan voor gemeente of provincie of Europa....Ik zit nu eenmaal enigszins "flexibel" in elkaar

Allemaal om zeep nu.....,ok,de rechte lijn dan maar

Laatst gewijzigd door kelt : 30 augustus 2006 om 18:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:24   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Je weet wat de werkelijke bedoeling is.

Wedden dat Leterme die gemeenten heeft uitgekozen waarvan de burgemeesters hebben laten verstaan dat ze aan coalities met het VB dachten?
Oud 30 augustus 2006, 18:28   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Ik denk dat in casu vooral de VB’ers zichzelf wat proberen wijs te maken.

De feiten zijn als volgt:

a) het VB wordt veroordeeld wegens racisme, door een hogere Belgische rechtbank,
b) het VB beweert dat deze uitspraak geen waarde heeft, omdat de “mensenrechten” (recht op een eerlijk proces met een onpartijdige rechter en respect voor de rechten van verdediging, respect voor de vrijheid van meningsuiting, enz.) van de partij geschonden zouden zijn,
c) het VB trekt met haar klachten naar het Europese Hof voor de Rechten van de Mens te Straatsburg,
d)
het Europese Hof stuurt het VB met al haar klachten zonder meer wandelen.

Trek zelf uw conclusies.
Dat klinkt al iets anders dan: 'het Hof heeft de Gentse veroordeling bevestigd'.

Is daar een goede reden voor?
Oud 30 augustus 2006, 18:29   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar IK WIL NIET dat die joekels van Brussel zich hier bemoeien,die hebben daarvoor hun eigen verkiezingen,en ja,nationaal zou ik ook wel eens anders durven stemmen dan voor gemeente of provincie of Europa....Ik zit nu eenmaal enigszins "flexibel" in elkaar

Allemaal om zeep nu.....,ok,de rechte lijn dan maar
Wat bedoel je met dat laatste?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 19:11   #77
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat bedoel je met dat laatste?
Mijn waarde Knuppel,

Kelt bedoelt wellicht, dat aangezien hij niet weet of er zijn gemeente al dan niet een voorakkoord tussen de CD&V en andere partijen afgesloten werd, hij niets anders kan de democratische partijen in zijn gemeente het voordeel van de twijfel te gunnen. Een rechtlijniger gedachtengang dan de bovenstaande zal U zelden aantreffen.

Blij U andermaal wat basisbegrippen uit de logica te hebben mogen bijbrengen.

Pedagogischergewijs, uw virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 16:36   #78
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde Knuppel,

Kelt bedoelt wellicht, dat aangezien hij niet weet of er zijn gemeente al dan niet een voorakkoord tussen de CD&V en andere partijen afgesloten werd, hij niets anders kan de democratische partijen in zijn gemeente het voordeel van de twijfel te gunnen. Een rechtlijniger gedachtengang dan de bovenstaande zal U zelden aantreffen.

Blij U andermaal wat basisbegrippen uit de logica te hebben mogen bijbrengen.

Pedagogischergewijs, uw virmiljoen
Ik heb al een stevig liniaal klaar liggen om mij te begeleiden in mijn komende elektorale rechtlijnigheid
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 01:27   #79
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Waar heb ik dit nog al gehoord?
Toen extreem links deel uitmaakte van de vroegere kliek, was alles OK. Nu ze niet in de kliek zitten noemen ze de voorakkoorden ondemocratisch.
Dank u Vera, u geeft eigenlijk bij deze toe dat het CS ondemocratisch is.
Het lijkt me een turbulente herfst te worden....
zou Vera niet eens uitleggen hoe ze zelf minister is geworden?
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 01:41   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
zou Vera niet eens uitleggen hoe ze zelf minister is geworden?
Zou Vera niet eens uitleggen hoe Agalev een systeem had om machtspolitiek te vermijden? Parlementsleden en andere postjes mochten maar twee termijnen dienen. Daarna moesten ze plaats ruimen. Toen de tijd van Geysels en Vogels kwam werd dat artikel meteen en zonder inbreng van de leden geschrapt uit de partijbeginsels.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be