![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het snijdt geen hout. Wat baten kaars en bril. Wie bij de eerste symptomen van kanker trots uitroep: "ge gaat me toch niet wijsmaken dat dat cubiek milimeterke gezwel een os als mij gaat vellen?" is rijp voor het Schoonselhof. De evolutie is waarneembaar: van angstige Vlamen tot krijgshaftige tienezels die jihaat tisten worden. Je wil dit niet zien? Je vindt dat er een paar veldslagen moeten zijn geweest met veel bloed en tranen? Leve de struisvogel. Het zou op dit ogenblik een beter dier zijn in Vlaanderens vlag dan de leeuw.... ![]() ps: hier ga ik succes mee oogsten: de leeuwenvlag is namelijk overgenomen door de Vlamen van de arabieren... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() By the way: ondanks de goede aanpassing van de eerste generaties allochtonen risceren we nu een bange, verontwaardigde en boze generatie te kweken. Actie IS reactie. En zo komen we dan tot de ultiem self-fullfilling profecy. Wie vuur eet schijt vonken, wie wind zaait zal storm oogsten. Maar vooral: wie zijn gat verbrand zal op de blaren moeten ritsen! Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 augustus 2006 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
|
![]() allez hij is weer gelukkig se....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
|
![]() Je bijzondere haat liefde verhouding met mij interesseert mij al niet laat staan de andere forum lezers. Stuur me privé liefdes-haatverklaring maar aub : bespaar de mensen dit soort non-sens.
Met beschaamde groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elke oncoloog zal u vertellen dat een zweertje nog geen kankergezwel hoeft te zijn. Laat het eerst eens onderzoeken; da's alles wat ik al heel de tijd suggereer. Niks geniepigs toch? ps. die leeuwenvlag zal me een zorg wezen... Citaat:
ps. Wat was de aanvankelijke inschatting alweer die Paula D'Hondt maakte van al de heisa rond dat fameuze "klimaat van racistisch geweld"?
![]() |
![]() |
#345 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is wel grappig dat de enige die met de term "zuiver ras" zit te spelen in zijn postings, juist degene is die aan jan en alleman verwijt van een racist en/of nazi te zijn.
![]() |
#346 | ||
|
![]() Aanschouwt o wereld de bedriegelijke en leugenachtige praktijken van Jean-Pierre. Niet in staat tot een rationele discussie kan meneer alleen npog maar zaken verdraaien, mensen voorliegen en de kluit belazeren in hte algemeen. Hieronder staan mijn oorspronkelijk bericht, en de versie die Jean-Pierre ervan maakte.
Citaat:
Citaat:
in 2) geef ik aan dat andere motieven voor de mishandeling die de begeleider heeft ondergaan denkbaar zijn. Bij Jean-Pierre zijn die motieven plots tot recht geworden. Ofwel kent die het verschil niet tussen een motief en een recht, ofwel tracht die mij woorden in de mond te leggen, die ik niet geschreven heb. in 3) vermeldt hij dat die zwarte 'vrijuit' gaat. Wat doet dat in een reply op mijn post, als ik bij die beslissing met geen toeten of blazen te maken heb. Mogelijk was hij zelfs nog in hechtenis op het moment dat ik mijn posting schreef. Maar we vermelden het kwansuis, dat maakt lekker verdacht door associatie. En let ook op de dubbelzinnigheid van vrijuit, dat twijfel laat bestaan over 'vrijspraak' en 'opheffing van voorlopige hechtenis'. Verschil dat een subtiele geest als J-P vast ontgaan zal zijn.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 30 augustus 2006 om 15:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En die Jean-Pierre wil anderen de levieten lezen over betrouwbare berichtgeving... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door ERLICH : 30 augustus 2006 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
|
![]() ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
|
![]() Citaat:
De overheid is verantwoordelijk voor alle sociale problemen en dient hier een oplossing voor te vinden. Mij dunkt is er genoeg gescholden door de rechtse partij VB over wat ze daar allemaal verkeerd aan doen. Hun voornaamste argument is dat ze geen alternatief te bieden hebben... Het is nonsens om te beweren dat de overheid niets doet. Het is ook nonsens om te menen dat alle problemen a) sneller zouden opgelost kunnen worden door de (onbekende) methoden van het VB. b) oplosbaar zijn in een handomdraai. De VS deed 200 jaar over het afschaffen van het racisme, en is nog steeds niet klaar met zijn "vreemdelingenprobleem" . Oorzaak: de vreemdelingenhaters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De overheid is al 175 jaar lang "verantwoordelijk voor allerhande sociale problemen" of pretendeert dat toch te zijn. En wat de sociale en economische problematiek rond de immigratie betreft, heeft ze gruwelijk verstek laten gaan. Er is dus nooit een debat geweest; hoogstens een regeringscommissaris die de problemen in kaart heeft gebracht waarna al die zgn. "fatsoenlijke" partijen het hele zaakje rustig hebben laten verstoffen en verkommeren. Een tijdje later zichzelf zelfs klem rijdend in de kromme logica van hun cordon sanitaire; foetsie sereniteit, weg debat. Maar het is niet omdat je een dossier in de schuif laat stof vergaren dat het spontaan verdwijnt. Integendeel, deze huidige politieke kaste is er nog alle dagen verantwoordelijk voor dat in de mistroostige achterbuurten van onze steden nu al bijna twee generaties allochtonen aan hun lot worden overgelaten en zich steeds verder (terecht) radicaliseren. Een laks immigatiebeleid met een ongeremde instroom via het meestal louche systeem van de gezinshereniging. (Kareltje De Gucht kon zelf de aantallen niet eens door z'n correcte strot geknepen krijgen toen hij erover aan de tand werd gevoeld) Geen enkele actie op het moment dat leerkrachten en sociaal werkers al j�*�*�*�*�*�*ren aan de bel hingen van uw gezegende correcte politici. Geen enkele actie toen ook de sociale zekerheidsinstellingen met alarmerende cijfers uitpakten: reeds meer dan 15 jaar geleden, beste vriend!!! ... en dan zou het allemaal te wijten zijn aan de "slechte mentaliteit van de mensen"? Ga die volksverlakkerij elders verkopen. Het is dankzij dit soort van platte leugenachtigheid en gebrek aan politiek/maatschappelijk inzicht dat je je nemesis de ene verkiezingsoverwinning na de andere cadeau hebt gedaan. En daar ben ik dan weer als niet-extreem-rechtse behoorlijk kwaad om.
![]() |
![]() |
#352 |
Minister
|
![]() De problemen worden veroorzaakt omdat men criminele figuren als FDW politieke partijen laat oprichten, het probleem zit hem in de lakse houding tegenover criminele organisaties. Men laat de voormalige lijfwacht van het VB zelfs feestjes geven zelfs als nog onlangs gebleken is hoe zulke feestjes aflopen. Heel dat extreem rechts gedoe zou in de bak moeten zitten en onze straten zouden veel veiliger zijn. Niet meer blauw, maar minder leeuwen in de straat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En FDW is zeker ook verantwoordelijk voor de problemen in de Franse banlieus of voor de samenlevingsproblemen met moslims waar ook in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks wordt over het volgende : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF30082006_056
wellicht een gelijkaardige draad opgestart. Toch maar al even vermelden. Wat was het probleem hier? |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |||||
|
![]() Citaat:
Niet het VB maar de linkse partijen wijzen al jaaaren op de problematiek die gettovorming, die discriminatie en die de slechte en onvoldoende aanpak van kansarmoede met zich meebrengen. Ook binnen de linkse partijen is er een ongerustheid ontstaan, terecht, bij degenen die de toenemende liberale invloed, zowel bij Spirit als bij Sp.a aanklagen. Je zal me daar wel voor kennen. Daar vele allochtonen kansarmen zijn komt de verwaarlozing van een goede sociale begeleiding vooral hen NIET ten goede. Het is geen migrantenprobleem (overigens maar een klein percentage, het totaal aantal kansarmen ligt veel hoger!) maar een sociaal probleem. Zolang rechts voorrang geeft aan belastingsverlaging en deze problemen niet aanpakt, links steeds verder achteruitboert omdat haar aanhang vlucht naar het VB zal er ook weinig veranderen. De situatie is derhalve ernstig, nog niet hopeloos. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De haat en de ontevredenheid is wel degelijk het gevolg van rechts: van het toenemend liberalisme dat de forse aanpak van sociale problemen uitstelt en verwaarloosde, en van het toenemende fascisme dat de vreemdelingenhaat gebruikt als middel om zich te laten gelden. Links had onvoldoende macht om hier veel aan te doen, en heeft gedaan wat het kon. Iets doen is pijnlijk, maar het is geen medeplichtigheid: onze democratie is gebaseerd op het compromis op basis van de kaarten die de kiezer uitdeelt. Maar één ding is zeker: er zijn mensen en instellingen en partijen die het goed kunnen en willen doen, maar dat niet mogen. De kiezer heeft hier ook wel degelijk iets aan te zeggen. Indien ons land twintig jaar een sociaal-democratie moest kunnen worden dan is er geen sprake meer van dergelijke armoede en behoeftigheid: noch bij "die van ons" als "de bruinen". En als dit op Europees vlak, nog beter op wereldvlak moest kunnen is er ook geen migratie meer: tenzij van hier naar Afrika, want toegegeven: het weer is daar beter ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 augustus 2006 om 19:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |