Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 14:26   #341
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Jamaar, zit je me nu wijs te maken dat er geen enkele grond is om dat fameuze "klimaat van racistisch" geweld hard te maken? Of dat er "mag verondersteld worden" dat er genoeg grond is om zo hoog van de toren te blazen. Niet vergeten welke verdomd "harde" conclusies eruit getrokken worden: als we het CGKR volgen in z'n logica, staan de fundamenten van onze rechtsstaat op het spel. En dat alles omwille van de perceptie?

Zeker dat je de kleine die vaststelt dat de keizer geen kleren draagt niet aan het beschuldigen bent van "blindheid", Eric?
Mooi geformuleerd, lekker geniepig.
Maar het snijdt geen hout. Wat baten kaars en bril.
Wie bij de eerste symptomen van kanker trots uitroep: "ge gaat me toch niet wijsmaken dat dat cubiek milimeterke gezwel een os als mij gaat vellen?" is rijp voor het Schoonselhof.
De evolutie is waarneembaar: van angstige Vlamen tot krijgshaftige tienezels die jihaat tisten worden.
Je wil dit niet zien? Je vindt dat er een paar veldslagen moeten zijn geweest met veel bloed en tranen?
Leve de struisvogel. Het zou op dit ogenblik een beter dier zijn in Vlaanderens vlag dan de leeuw....

ps: hier ga ik succes mee oogsten: de leeuwenvlag is namelijk overgenomen door de Vlamen van de arabieren...

By the way: ondanks de goede aanpassing van de eerste generaties allochtonen risceren we nu een bange, verontwaardigde en boze generatie te kweken. Actie IS reactie. En zo komen we dan tot de ultiem self-fullfilling profecy. Wie vuur eet schijt vonken, wie wind zaait zal storm oogsten. Maar vooral: wie zijn gat verbrand zal op de blaren moeten ritsen!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 augustus 2006 om 14:30.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 14:30   #342
Tegendradigaard

Standaard

allez hij is weer gelukkig se....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 14:32   #343
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
allez hij is weer gelukkig se....
Je bijzondere haat liefde verhouding met mij interesseert mij al niet laat staan de andere forum lezers. Stuur me privé liefdes-haatverklaring maar aub : bespaar de mensen dit soort non-sens.
Met beschaamde groeten.
Oud 30 augustus 2006, 15:30   #344
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Mooi geformuleerd, lekker geniepig.
Maar het snijdt geen hout. Wat baten kaars en bril.
Wie bij de eerste symptomen van kanker trots uitroep: "ge gaat me toch niet wijsmaken dat dat cubiek milimeterke gezwel een os als mij gaat vellen?" is rijp voor het Schoonselhof.
De evolutie is waarneembaar: van angstige Vlamen tot krijgshaftige tienezels die jihaat tisten worden.
Je wil dit niet zien? Je vindt dat er een paar veldslagen moeten zijn geweest met veel bloed en tranen?
Leve de struisvogel. Het zou op dit ogenblik een beter dier zijn in Vlaanderens vlag dan de leeuw....

ps: hier ga ik succes mee oogsten: de leeuwenvlag is namelijk overgenomen door de Vlamen van de arabieren...
Het is allerminst "geniepig" om te vragen naar opheldering. Integendeel zelfs. U bent het die staat te roepen en te schreeuwen over iets dat u feitelijk dus niet kan aantonen. Het is een "indruk"; iets dat iedereen volgens u toch zou moeten gezien hebben... Welaan, ik lees al jarenlang elke dag trouw mijn gazetten, volg het journaal op drie zenders elke dag en tracht me via het internet via tal van nieuwssites te informeren... En weet je wat? Dat fameuze "klimaat van racistisch geweld" in Vlaanderen blijkt dus nergens uit de FEITEN; enkel uit de nogal manke pogingen van sommige journalisten / drukkingsgroepen / politici om een bepaald sfeertje te cultiveren. Trouwens, ik loop ook elke dag rond in de stad (A'pen, Gent, Brussel) en ik ben de racistische bendes nog niet tegen het lijf gelopen.

Elke oncoloog zal u vertellen dat een zweertje nog geen kankergezwel hoeft te zijn. Laat het eerst eens onderzoeken; da's alles wat ik al heel de tijd suggereer. Niks geniepigs toch?

ps. die leeuwenvlag zal me een zorg wezen...

Citaat:
By the way: ondanks de goede aanpassing van de eerste generaties allochtonen risceren we nu een bange, verontwaardigde en boze generatie te kweken. Actie IS reactie. En zo komen we dan tot de ultiem self-fullfilling profecy. Wie vuur eet schijt vonken, wie wind zaait zal storm oogsten. Maar vooral: wie zijn gat verbrand zal op de blaren moeten ritsen!
Correctie, we hebben ondertussen al één verloren generatie gekweekt en de daaropvolgende is goed onderweg om nog marginaler te worden. En wiens verantwoordelijkheid is dat? Die van een resem politieke moraalridders die decennialang niet hebben omgekeken naar deze problematiek en de boel nog liever lieten verrotten dat het noodzakelijke (en ja, ook pijnlijke) debat aan te gaan? Of is het weer het goedkope techniekje van "toewijzen aan de mentaliteit van de mensen" dat gesjeesde politici van stal halen om hun incompetentie / nalatigheid / onverschilligheid te maskeren?

ps. Wat was de aanvankelijke inschatting alweer die Paula D'Hondt maakte van al de heisa rond dat fameuze "klimaat van racistisch geweld"?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:47   #345
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een "zuiver ras" is in Vlaanderen niet te vinden.
Het is wel grappig dat de enige die met de term "zuiver ras" zit te spelen in zijn postings, juist degene is die aan jan en alleman verwijt van een racist en/of nazi te zijn.
Oud 30 augustus 2006, 15:53   #346
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Aanschouwt o wereld de bedriegelijke en leugenachtige praktijken van Jean-Pierre. Niet in staat tot een rationele discussie kan meneer alleen npog maar zaken verdraaien, mensen voorliegen en de kluit belazeren in hte algemeen. Hieronder staan mijn oorspronkelijk bericht, en de versie die Jean-Pierre ervan maakte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Fout, je bouwt bewust iets dat niet strookt met de werkelijkheid, maw, je liegt. (weeral). Hier is weldegelijk een ander 2)'motief' denkbaar dan racisme, nl dat 1) die zwarte -volkomen onterecht, laat daar geen twijfel over bestaan- zich in zijn rechten beperkt voelde om naar muziek te luisteren, en meende -op een volkomen foute en verwerpelijke manier, laat daar ook geen twijfel over bestaan- die "rechten" te moeten verdedigen. Geen racisme voor nodig dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ja natuurlijk... Van 1) 'zwarte skinheads' neemt men aan dat ze het 2) recht hebben - op een foute en verwerpelijke manier - hun 'rechten' te verdedigen. 3) Ze gaan daarna zelfs vrijuit. Alleen wanneer ze 'niet-zwart' zijn, blijven ze aangehouden, zoals te Tienen...
in 1) beperk ik mij tot die ene zwarte (enkelvoud!) die de begeleider ineensloeg. J-P maakt er'zwarte skinheads', meervoud. Waarom? Omdat hij het verschil tussen 1 en meerdere niet kent? Of omdat hij mij door een veralgemening in de schoenen wil schuiven dat 'kleurlingen en vreemdelingen hier alles mogen van die linki-winkies'?

in 2) geef ik aan dat andere motieven voor de mishandeling die de begeleider heeft ondergaan denkbaar zijn. Bij Jean-Pierre zijn die motieven plots tot recht geworden. Ofwel kent die het verschil niet tussen een motief en een recht, ofwel tracht die mij woorden in de mond te leggen, die ik niet geschreven heb.

in 3) vermeldt hij dat die zwarte 'vrijuit' gaat. Wat doet dat in een reply op mijn post, als ik bij die beslissing met geen toeten of blazen te maken heb. Mogelijk was hij zelfs nog in hechtenis op het moment dat ik mijn posting schreef. Maar we vermelden het kwansuis, dat maakt lekker verdacht door associatie. En let ook op de dubbelzinnigheid van vrijuit, dat twijfel laat bestaan over 'vrijspraak' en 'opheffing van voorlopige hechtenis'. Verschil dat een subtiele geest als J-P vast ontgaan zal zijn.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 augustus 2006 om 15:55.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:58   #347
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanschouwt o wereld de bedriegelijke en leugenachtige praktijken van Jean-Pierre. Niet in staat tot een rationele discussie kan meneer alleen npog maar zaken verdraaien, mensen voorliegen en de kluit belazeren in hte algemeen. Hieronder staan mijn oorspronkelijk bericht, en de versie die Jean-Pierre ervan maakte.

in 1) beperk ik mij tot die ene zwarte (enkelvoud!) die de begeleider ineensloeg. J-P maakt er'zwarte skinheads', meervoud. Waarom? Omdat hij het verschil tussen 1 en meerdere niet kent? Of omdat hij mij door een veralgemening in de schoenen wil schuiven dat 'kleurlingen en vreemdelingen hier alles mogen van die linki-winkies'?

in 2) geef ik aan dat andere motieven voor de mishandeling die de begeleider heeft ondergaan denkbaar zijn. Bij Jean-Pierre zijn die motieven plots tot recht geworden. Ofwel kent die het verschil niet tussen een motief en een recht, ofwel tracht die mij woorden in de mond te leggen, die ik niet geschreven heb.

in 3) vermeldt hij dat die zwarte 'vrijuit' gaat. Wat doet dat in een reply op mijn post, als ik bij die beslissing met geen toeten of blazen te maken heb. Mogelijk was hij zelfs nog in hechtenis op het moment dat ik mijn posting schreef. Maar we vermelden het kwansuis, dat maakt lekker verdacht door associatie. En let ook op de dubbelzinnigheid van vrijuit, dat twijfel laat bestaan over 'vrijspraak' en 'opheffing van voorlopige hechtenis'. Verschil dat een subtiele geest als J-P vast ontgaan zal zijn.
Tsss...
En die Jean-Pierre wil anderen de levieten lezen over betrouwbare berichtgeving...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:59   #348
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm, actie=reactie.
Na de moord op Theo Van Gogh werden er verschillende moskeeën en islamitische scholen in brand gestoken. Mogen de Slovaken nu als reactie VB-secretariaten in de fik steken?
Of een skinhead neersteken?
Bent u mischien familie van de feremans? Wacht ik zal meespelen, hier komt het. Wie zegt dat ze dat allemaal niet zelf hebben gedaan om zo de slachtoffer rol te kunnen gaan spelen, of wie weet BBQ gehad in de moskee en tijdens het aanschuiven voor de varkensribben wat heftig geweest en de boel omgestoten, zou kunnen hé. Wat betreft die slovaak. Men blijft die arme skinheads maar verwijten maken maar konden die arme jongens daar wel iets aan doen. Zij kaalhoofdig door het leven moeten gaan en dan zo'n slovaak zien met een kop vol haar die gasten zullen zich zeker gediscrimineerd gevoeld hebben. Wat betreft VB-secretariaten in de fik steken, moet geen slovaak voor komen kunnen VDB voor sturen zit zowat in de stiel.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 30 augustus 2006 om 16:12.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:04   #349
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:38   #350
ericferemans

Standaard

Citaat:
En wiens verantwoordelijkheid is dat? Die van een resem politieke moraalridders die decennialang niet hebben omgekeken naar deze problematiek en de boel nog liever lieten verrotten dat het noodzakelijke (en ja, ook pijnlijke) debat aan te gaan?
Welk debat?
De overheid is verantwoordelijk voor alle sociale problemen en dient hier een oplossing voor te vinden. Mij dunkt is er genoeg gescholden door de rechtse partij VB over wat ze daar allemaal verkeerd aan doen. Hun voornaamste argument is dat ze geen alternatief te bieden hebben...
Het is nonsens om te beweren dat de overheid niets doet. Het is ook nonsens om te menen dat alle problemen
a) sneller zouden opgelost kunnen worden door de (onbekende) methoden van het VB.
b) oplosbaar zijn in een handomdraai.

De VS deed 200 jaar over het afschaffen van het racisme, en is nog steeds niet klaar met zijn "vreemdelingenprobleem" . Oorzaak: de vreemdelingenhaters.
Oud 30 augustus 2006, 17:42   #351
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welk debat?
De overheid is verantwoordelijk voor alle sociale problemen en dient hier een oplossing voor te vinden. Mij dunkt is er genoeg gescholden door de rechtse partij VB over wat ze daar allemaal verkeerd aan doen. Hun voornaamste argument is dat ze geen alternatief te bieden hebben...
Het is nonsens om te beweren dat de overheid niets doet. Het is ook nonsens om te menen dat alle problemen
a) sneller zouden opgelost kunnen worden door de (onbekende) methoden van het VB.
b) oplosbaar zijn in een handomdraai.

De VS deed 200 jaar over het afschaffen van het racisme, en is nog steeds niet klaar met zijn "vreemdelingenprobleem" . Oorzaak: de vreemdelingenhaters.
Inderdaad, "welk debat"... je verwoordt het prima.
De overheid is al 175 jaar lang "verantwoordelijk voor allerhande sociale problemen" of pretendeert dat toch te zijn. En wat de sociale en economische problematiek rond de immigratie betreft, heeft ze gruwelijk verstek laten gaan. Er is dus nooit een debat geweest; hoogstens een regeringscommissaris die de problemen in kaart heeft gebracht waarna al die zgn. "fatsoenlijke" partijen het hele zaakje rustig hebben laten verstoffen en verkommeren. Een tijdje later zichzelf zelfs klem rijdend in de kromme logica van hun cordon sanitaire; foetsie sereniteit, weg debat.

Maar het is niet omdat je een dossier in de schuif laat stof vergaren dat het spontaan verdwijnt. Integendeel, deze huidige politieke kaste is er nog alle dagen verantwoordelijk voor dat in de mistroostige achterbuurten van onze steden nu al bijna twee generaties allochtonen aan hun lot worden overgelaten en zich steeds verder (terecht) radicaliseren.

Een laks immigatiebeleid met een ongeremde instroom via het meestal louche systeem van de gezinshereniging. (Kareltje De Gucht kon zelf de aantallen niet eens door z'n correcte strot geknepen krijgen toen hij erover aan de tand werd gevoeld) Geen enkele actie op het moment dat leerkrachten en sociaal werkers al j�*�*�*�*�*�*ren aan de bel hingen van uw gezegende correcte politici. Geen enkele actie toen ook de sociale zekerheidsinstellingen met alarmerende cijfers uitpakten: reeds meer dan 15 jaar geleden, beste vriend!!!

... en dan zou het allemaal te wijten zijn aan de "slechte mentaliteit van de mensen"? Ga die volksverlakkerij elders verkopen. Het is dankzij dit soort van platte leugenachtigheid en gebrek aan politiek/maatschappelijk inzicht dat je je nemesis de ene verkiezingsoverwinning na de andere cadeau hebt gedaan. En daar ben ik dan weer als niet-extreem-rechtse behoorlijk kwaad om.

Oud 30 augustus 2006, 18:23   #352
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

De problemen worden veroorzaakt omdat men criminele figuren als FDW politieke partijen laat oprichten, het probleem zit hem in de lakse houding tegenover criminele organisaties. Men laat de voormalige lijfwacht van het VB zelfs feestjes geven zelfs als nog onlangs gebleken is hoe zulke feestjes aflopen. Heel dat extreem rechts gedoe zou in de bak moeten zitten en onze straten zouden veel veiliger zijn. Niet meer blauw, maar minder leeuwen in de straat!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:34   #353
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De problemen worden veroorzaakt omdat men criminele figuren als FDW politieke partijen laat oprichten, het probleem zit hem in de lakse houding tegenover criminele organisaties. Men laat de voormalige lijfwacht van het VB zelfs feestjes geven zelfs als nog onlangs gebleken is hoe zulke feestjes aflopen. Heel dat extreem rechts gedoe zou in de bak moeten zitten en onze straten zouden veel veiliger zijn. Niet meer blauw, maar minder leeuwen in de straat!
Wat een onzin.
En FDW is zeker ook verantwoordelijk voor de problemen in de Franse banlieus of voor de samenlevingsproblemen met moslims waar ook in Europa.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:37   #354
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Van blauw op straat een beetje bang zeker, ken FDW nu zelf wel niet persoonlijk, maar waar haalt u uw gegevens dat deze crimineel zou zijn. Met criminele organisaties, bedoelt u daarmee het anti-facistisch front, de blokbusters (weet niet of die nog bestaan, kunnen al verboden zij kwestie te gewelddadig) de PS. En waar moest volgens u het exreem links gedoe zitten, kijk maar naar betogingen waar deze jongens/meisjes hun gedachtengoed de vrij loop laten. Winkelramen die sneuvelen, auto's in de vernieling, agressie tegen politie. Geef nu eens eerlijk uw mening hoe stelt u een samenleving voor, een echte jungle, geen wetten, pakken wat ge graag hebt (zonder u moe te moeten maken) leven als de dieren is het niet en op tijd en stond een politieke tgenstander voor ineen te meppen, heb daar uw uitleg al eens over gelezen daar hebt u symphatie voor hé.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:50   #355
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Straks wordt over het volgende : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF30082006_056

wellicht een gelijkaardige draad opgestart. Toch maar al even vermelden.

Wat was het probleem hier?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 18:54   #356
ericferemans

Standaard

Citaat:
Inderdaad, "welk debat"... je verwoordt het prima.
De overheid is al 175 jaar lang "verantwoordelijk voor allerhande sociale problemen" of pretendeert dat toch te zijn. En wat de sociale en economische problematiek rond de immigratie betreft, heeft ze gruwelijk verstek laten gaan.
Ho: maar dat klinkt al heel anders. Deze regering is namelijk helemaal niet correct. Ze is rechts, met een vleugje tegenwind. En het was daarvoor niet veel beter, en een hele tijd daarvoor ronduit slecht.
Niet het VB maar de linkse partijen wijzen al jaaaren op de problematiek die gettovorming, die discriminatie en die de slechte en onvoldoende aanpak van kansarmoede met zich meebrengen. Ook binnen de linkse partijen is er een ongerustheid ontstaan, terecht, bij degenen die de toenemende liberale invloed, zowel bij Spirit als bij Sp.a aanklagen. Je zal me daar wel voor kennen. Daar vele allochtonen kansarmen zijn komt de verwaarlozing van een goede sociale begeleiding vooral hen NIET ten goede.
Het is geen migrantenprobleem (overigens maar een klein percentage, het totaal aantal kansarmen ligt veel hoger!) maar een sociaal probleem.
Zolang rechts voorrang geeft aan belastingsverlaging en deze problemen niet aanpakt, links steeds verder achteruitboert omdat haar aanhang vlucht naar het VB zal er ook weinig veranderen.
De situatie is derhalve ernstig, nog niet hopeloos.
Citaat:
Er is dus nooit een debat geweest; hoogstens een regeringscommissaris die de problemen in kaart heeft gebracht waarna al die zgn. "fatsoenlijke" partijen het hele zaakje rustig hebben laten verstoffen en verkommeren. Een tijdje later zichzelf zelfs klem rijdend in de kromme logica van hun cordon sanitaire; foetsie sereniteit, weg debat.
Het is niet bij gebrek aan debat dat er niets verandert, maar bij gebrek aan geld voor linkse projecten. Bij gebrek aan politieke macht van links om hier iets aan te doen. Tussen haakjes: bij de Walen is er blijkbaar veel minder aan de hand...

Citaat:
Maar het is niet omdat je een dossier in de schuif laat stof vergaren dat het spontaan verdwijnt. Integendeel, deze huidige politieke kaste is er nog alle dagen verantwoordelijk voor dat in de mistroostige achterbuurten van onze steden nu al bijna twee generaties allochtonen aan hun lot worden overgelaten en zich steeds verder (terecht) radicaliseren.
Het is verkeerd om alle regeringspartijen over één kam te scheren. Het lijkt wel op VB-praat... Er is wel degelijk een groot verschil tussen de obsessie van de liberalen met belastingverlaging en de wil van Sp.A en Spirit om de zaken om te buigen. Maar ja: de kiezer heeft de kaarten heel anders geschud.
Citaat:
Een laks immigatiebeleid met een ongeremde instroom via het meestal louche systeem van de gezinshereniging. (Kareltje De Gucht kon zelf de aantallen niet eens door z'n correcte strot geknepen krijgen toen hij erover aan de tand werd gevoeld) Geen enkele actie op het moment dat leerkrachten en sociaal werkers al j�*�*�*�*�*�*ren aan de bel hingen van uw gezegende correcte politici. Geen enkele actie toen ook de sociale zekerheidsinstellingen met alarmerende cijfers uitpakten: reeds meer dan 15 jaar geleden, beste vriend!!!
Zoals ik zegde: de problematiek is zeer goed gekend, zeer lang gekend en er zijn voldoende linkiewinkie sociale assistenten, ocmw-voorzitters, en projecten die klaar liggen. Maar als de prioriteit blijft "Belastingen verlagen" dan komt dit er nooit van. Stemmen op het VB is dan helemaal niet effectief. Toch doen de VLamen dat, want klagen is gemakkelijk en betalen kost geld.

Citaat:
... en dan zou het allemaal te wijten zijn aan de "slechte mentaliteit van de mensen"? Ga die volksverlakkerij elders verkopen. Het is dankzij dit soort van platte leugenachtigheid en gebrek aan politiek/maatschappelijk inzicht dat je je nemesis de ene verkiezingsoverwinning na de andere cadeau hebt gedaan. En daar ben ik dan weer als niet-extreem-rechtse behoorlijk kwaad om.
Vlaanderen verrechtst, verzuurt en het individualisme van vandaag lijkt in niets meer op de naastenliefde die de goede oude katholieken kenden, noch de solidariteit die links altijd vooropstelde. Dat wordt zuur en duur betaald.
De haat en de ontevredenheid is wel degelijk het gevolg van rechts: van het toenemend liberalisme dat de forse aanpak van sociale problemen uitstelt en verwaarloosde, en van het toenemende fascisme dat de vreemdelingenhaat gebruikt als middel om zich te laten gelden.

Links had onvoldoende macht om hier veel aan te doen, en heeft gedaan wat het kon. Iets doen is pijnlijk, maar het is geen medeplichtigheid: onze democratie is gebaseerd op het compromis op basis van de kaarten die de kiezer uitdeelt.

Maar één ding is zeker: er zijn mensen en instellingen en partijen die het goed kunnen en willen doen, maar dat niet mogen.
De kiezer heeft hier ook wel degelijk iets aan te zeggen.
Indien ons land twintig jaar een sociaal-democratie moest kunnen worden dan is er geen sprake meer van dergelijke armoede en behoeftigheid: noch bij "die van ons" als "de bruinen". En als dit op Europees vlak, nog beter op wereldvlak moest kunnen is er ook geen migratie meer: tenzij van hier naar Afrika, want toegegeven: het weer is daar beter

Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 augustus 2006 om 19:01.
Oud 30 augustus 2006, 18:57   #357
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Alweer een staaltje van onze zo geroemde Vlaamse gastvrijheid.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 19:42   #358
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Straks wordt over het volgende : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF30082006_056

wellicht een gelijkaardige draad opgestart. Toch maar al even vermelden.

Wat was het probleem hier?
Een vechtpartij zoals er zich (helaas) regelmatig wel eens eentje voordoet in de uitgangsbuurten. Vind jij dat ik daar iets meer in zou moeten lezen dan er staat?

Oud 30 augustus 2006, 19:57   #359
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vechtpartij zoals er zich (helaas) regelmatig wel eens eentje voordoet in de uitgangsbuurten. Vind jij dat ik daar iets meer in zou moeten lezen dan er staat?
Er bestaat ook zoiets als de feiten minimaliseren...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 20:00   #360
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Desiderius, met alle respect, ik vrees dat het niet zomaar een vechtpartij is zoals er zich wel eens eentje voordoet in de uitgangsbuurten.

Ik hoop het wel, maar ik zou er niet op durven wedden.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be