Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 15:09   #5361
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Israël en de VS voeren een zelfvernietigende politiek. Zij versterken hetgene wat zij willen bestrijden.
Inderdaad, ze verhitten ook de gemoederen in Iran.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 15:14.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 15:47   #5362
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Op andere plaatsen is er heus wel geweld ook hoor, maar daar vechten ze onder elkaar en is het Westen gelukkig minder betrokken bij de vechtpartijen omdat ze daar niet zo duidelijk aanwezig zijn met wapens en troepen.
We hadden het niet over zomaar geweld maar over zelfmoordterrorisme.

En in dat geval, vrees ik voor jou, dat je niet anders kan dan me tegemoet komen. Dit is eigen aan de islam.

Trouwens, jou bewering, dat het terrorisme een gevolg is van discriminatie, armoede en onderdrukking, maar niet door de islam, in Israël, waarop is dat gebaseerd?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:38   #5363
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En in dat geval, vrees ik voor jou, dat je niet anders kan dan me tegemoet komen. Dit is eigen aan de islam.
Niet helemaal waar Japan had in WO2 ook zijn levende projectielen...
Het is eigen aan extremisme! Het is eigen aan fanatieke ideologiën...(Rusland liet zijn soldaten ook neermaaien zonder enige bedenking van menselijk leven)
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 17:16   #5364
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens, jou bewering, dat het terrorisme een gevolg is van discriminatie, armoede en onderdrukking, maar niet door de islam, in Israël, waarop is dat gebaseerd?

Paulus.
Op feiten, logica en enige kennis van de menselijke aard.
In onze eeuw worden geen oorlogen meer gevoerd om zuiver godsdienstige redenen. Alleen minder geschoolde en ontwikkelde mensen denken dat dat een feit is en daar profiteren oorlogszuchtige leiders dan weer van om hen te manipuleren en eventueel als strijders of soldaten voor hun zaak te winnen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 17:18.
Oud 31 augustus 2006, 17:28   #5365
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je gelijk maar ik denk er het mijne van.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 17:35   #5366
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het is eigen aan extremisme! Het is eigen aan fanatieke ideologiën...(Rusland liet zijn soldaten ook neermaaien zonder enige bedenking van menselijk leven)
Juist, het is eigen aan fanatiekelingen ongeacht hun motief.
Oud 31 augustus 2006, 17:36   #5367
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat was geen zelfmoordterrorisme, maar bewuste oorlogsvoering. Niks met onderdrukking en discriminatie te maken. Het verband van de 'zelfopoffering' zit 'm in de religieuse overtuiging. Wat mijn stelling juist bevestigt.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 17:45   #5368
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Op feiten, logica en enige kennis van de menselijke aard.
Zwak argument, want ik toonde aan dat je logica niet opgaat. Ik kan niet zo goed stellen dat mijn conclussie ook gebaseerd is op feiten, logica en enige kennis van de menselijke aard. Ik tton tenminste nog aan op welke feiten, welke logica en welke religie.

Citaat:
In onze eeuw worden geen oorlogen meer gevoerd om zuiver godsdienstige redenen.
Dus weet jij het beter dan de Hamas en de Hesbollah samen? Komaan zeg?! Ze zeggen het zelf! Idem voor ex-Joegoslavië, Kashmier, Tjetjenië, Filipijnen, Indonesië. Waarom zou dat voor Israël anders zijn?

Citaat:
Alleen minder geschoolde en ontwikkelde mensen denken dat dat een feit is en daar profiteren oorlogszuchtige leiders dan weer van om hen te manipuleren en eventueel als strijders of soldaten voor hun zaak te winnen.
Welnee. Niet alleen laaggeschoolden hoor. Is Osama Bin Laden laag geschoold? Ik geloof niet dat laaggeschoolde sukkelaars in staat zijn om organisatie's zoals de Hesbollah er één is, uit de grond te stampen. Daar is meer aan de hand.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 17:54   #5369
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ook dat was geen zelfmoordterrorisme, maar bewuste oorlogsvoering. Niks met onderdrukking en discriminatie te maken. Het verband van de 'zelfopoffering' zit 'm in de religieuse overtuiging. Wat mijn stelling juist bevestigt.

Paulus.
Ja, zit allemaal vrij dicht bij elkaar zodra er een (vervangend) god-achtig idee in meespeelt.

Over de andere truc, het selecteren en prepareren van krankzinnigen op sommige oorlogs-taken las ik ook wel eens beschuldigingen in matig recente geschiedenis.
Oud 31 augustus 2006, 18:33   #5370
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard EU-hulp aan Libanon

Het was te verwachten maar kom...vanuit de EU zullen niet alleen duizenden soldaten vertrekken om een "vredesmacht" te vormen, maar ook vrij aanzienlijk bedragen (van ons ,onder dwang van geweld of juridische vervolging ,afgedwongen belastingsgeld)

Jammer dat onze EU-leiders niet de moed hebben om de Zionistenstaat,de grootvernielers van Libanon,van ALLE gemeenschappen van Libanon,eens te doen betalen voor de aangerichte schade.

Namelijk door een invoertaks op ingevoerde Israelische goederen in de EU,en dit over 5 jaar tot die honderden miljoenen Euros terug betaald zijn.

Als geste aan israel vragen we geen rente,en houden we zelfs rekening met een inflatie van 3%....voor deze keer...

Tenslotte is geld de enige faktor die universeel verstaan wordt.....potje breken potje betalen,maar nu zit de EU een aanzienlijk deel van andermans schade te betalen (we zijn ongewild een bijzonder onefficiente verzekeringsmaatschappij )

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd door kelt : 31 augustus 2006 om 18:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:46   #5371
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het was te verwachten maar kom...vanuit de EU zullen niet alleen duizenden soldaten vertrekken om een "vredesmacht" te vormen, maar ook vrij aanzienlijk bedragen (van ons ,onder dwang van geweld of juridische vervolging ,afgedwongen belastingsgeld)

Jammer dat onze EU-leiders niet de moed hebben om de Zionistenstaat,de grootvernielers van Libanon,van ALLE gemeenschappen van Libanon,eens te doen betalen voor de aangerichte schade.

Namelijk door een invoertaks op ingevoerde Israelische goederen in de EU,en dit over 5 jaar tot die honderden miljoenen Euros terug betaald zijn.

Als geste aan israel vragen we geen rente,en houden we zelfs rekening met een inflatie van 3%....voor deze keer...

Tenslotte is geld de enige faktor die universeel verstaan wordt.....potje breken potje betalen,maar nu zit de EU een aanzienlijk deel van andermans schade te betalen (we zijn ongewild een bijzonder onefficiente verzekeringsmaatschappij )

Wat denken jullie?

Wel ik denk dat de Hesbollah en Libanon zelf verantwoordelijk zijn voor de aangerichte schade zowel in eigen land als in Israël.

Ik snap ook niet waarom de Europeanen moeten betalen.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 19:00   #5372
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik denk dat de Hesbollah en Libanon zelf verantwoordelijk zijn voor de aangerichte schade zowel in eigen land als in Israël.

Ik snap ook niet waarom de Europeanen moeten betalen.

Paulus.
hmmm als we volgens Oud Torah/Bijbelse/Koran waarden zouden gaan denken(ook wel te vergelijken met de speelplaats van de lagere jongensscholen van vroeger),volgens de methodiek "Oog om oog,tand om tand",dan vrees ik dat Israel,als gevolg van zijn bloedneus, lichtelijk overdreven heeft...Libanon heeft nu een ontzette kaak,een schedelfraktuur,en zal,na genezing een verschrikkelijk rothumeur hebben(wacht maar tot ik groter ben!)

"eerlijk"? "slim"?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:29   #5373
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hmmm als we volgens Oud Torah/Bijbelse/Koran waarden zouden gaan denken(ook wel te vergelijken met de speelplaats van de lagere jongensscholen van vroeger),volgens de methodiek "Oog om oog,tand om tand",dan vrees ik dat Israel,als gevolg van zijn bloedneus, lichtelijk overdreven heeft...Libanon heeft nu een ontzette kaak,een schedelfraktuur,en zal,na genezing een verschrikkelijk rothumeur hebben(wacht maar tot ik groter ben!)
"eerlijk"? "slim"?
Ik vond het ook niet verstandig van Israël om een staakt het vuren te aanvaarden terwijl de job nog maar half geklaard was. Israël had volgens mijn bescheiden mening komaf moeten maken met de Hesbollah en niet stoppen voor de raketaanvallen op Israël ophielden en de Israëlische militairen vrij waren.

Binnen de kortste keren gaat de Hesbollah zich opnieuw organiseren om hun uiteindelijke doel, de vernietiging van de staat Israël, proberen te volbrengen.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 20:26   #5374
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Dacht ik wel...gewoon even zeggen dat zelfmoord-commandos niet onbekend zijn...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:16   #5375
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik vond het ook niet verstandig van Israël om een staakt het vuren te aanvaarden terwijl de job nog maar half geklaard was. Israël had volgens mijn bescheiden mening komaf moeten maken met de Hesbollah en niet stoppen voor de raketaanvallen op Israël ophielden en de Israëlische militairen vrij waren.

Binnen de kortste keren gaat de Hesbollah zich opnieuw organiseren om hun uiteindelijke doel, de vernietiging van de staat Israël, proberen te volbrengen.

Paulus.
Het zal nog moeten blijken hoeveel manschappen Hezbollah nog over heeft; ik denk niet dat het waar is dat er nagenoeg alleen maar burgers zouden zijn gesneuveld.
Oud 31 augustus 2006, 21:20   #5376
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dacht ik wel...gewoon even zeggen dat zelfmoord-commandos niet onbekend zijn...
Gewoon even zeggen dat deze religieus geïnspireerd zijn. Dat was het punt.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 21:22   #5377
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zal nog moeten blijken hoeveel manschappen Hezbollah nog over heeft; ik denk niet dat het waar is dat er nagenoeg alleen maar burgers zouden zijn gesneuveld.
Natuurlijk niet. Net zoals Israël geen Hesbollahstrijders kan treffen zonder burgers te raken kan Israël ook geen burgers raken, zonder Hesbollahstrijders te treffen.

Paulus.
Oud 31 augustus 2006, 21:36   #5378
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Paulus.
De uitzichtloosheid van een bestaan veroorzaakt door discriminatie en onderdrukking kunnen doen verlangen naar een ander nieuw bestaan of zelfs naar gewoon geen bestaan, geen zijn meer.
In die zin zijn de uitzichtloosheid en de oorzaken van die uitzichtloosheid de oorzaak en niet de religieuze overtuiging.
Ik zie niet in waarom een gelukkige islamiet het nodig zou vinden vroeger bij Allah te zijn dan bijvoorbeeld een gelukkige christen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 21:37.
Oud 31 augustus 2006, 21:46   #5379
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welnee. Niet alleen laaggeschoolden hoor. Is Osama Bin Laden laag geschoold? Ik geloof niet dat laaggeschoolde sukkelaars in staat zijn om organisatie's zoals de Hesbollah er één is, uit de grond te stampen. Daar is meer aan de hand.

Paulus.
Zeg ik ook niet. Ik schreef dat oorlogszuchtige leiders laaggeschoolden misbruiken om een eigen oorlog te voeren. Ze leiden de laaggeschoolde waar ze hem willen hebben door allerlei discours. God of Allah, een hoger doel alles is goed om mensen te motiveren. En dat lukt vlugger als ze onderdrukt en gediscrimineerd worden.
Een ander voorbeeld : gewoon vertellen dat Iran eventueel een kernwapen zou kunnen maken is al voldoende voor sommigen om een preventieve aanval op Iran te verrechtvaardigen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 21:51.
Oud 31 augustus 2006, 21:56   #5380
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie?
Juist. Israël breekt wat het wil en iedereen betaalt behalve deze die breekt. Dat zijn geen transfers, dat is vandalisme en dat duurt ook al 60 jaar. Bovendien betalen we niet alleen voor de heropbouw maar we betalen ook voor de vluchtelingenkampen in de Palestijnse gebieden.
Palestijnen moeten onafhankelijk zelf hun brood kunnen verdienen, maar hiervoor moeten ze wel de gelegenheid krijgen en dan moet hun infrastructuur ook blijven staan en niet vernietigd worden.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 augustus 2006 om 22:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be