![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik durf veronderstellen dat er al werkgevers veroordeeld zijn voor misbruiken zoals De Bal ze aanhaalt... En U voor die misbruiken/misdaden van het zakkencollectief? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe iemand zich het recht durft toe te kennen om zich te moeien met wat iemand anders op zijn zondag doet begrijp ik toch niet hoor. Over paternalisme gesproken...
Tot er eigenbelang blijkt bij betrokken te zijn natuurlijk ... Laat dus iedereen eens zelf bepalen hoe hij wil dat zijn zondag eruit ziet, het is niet omdat jij een bepaald beeld hebt van hoe die zondag eruit moet zien dat daarom de hele samenleving naar jouw evenbeeld moet leven hé. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 september 2006 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() Ik ben een luizige kloot en ik wil enkel open zijn tussen twee uur 's middags en vier uur 's middags. Dan sta ik ongeschoren en naar alcohol stinkend achter mijn toonbank.
Nu vind ik persoonlijk dat die vele avonden in Café De Vuile Hoek zeer waardevol zijn. Mijn concurrenten zouden daar ook van moeten kunnen genieten. Het is schandalig dat klanten mijn vers-uit-bed-uiterlijk niet kunnen appreciëren. Ik vind mijn klanten eigenlijk eikels, en ik laat zeker niet na om hen dat op geregelde tijdstippen te zeggen ook, de achterlijke bloedzuigers. Alleen spijtig dat ik die klanten nodig heb om te overleven. Maar weet je wat - ik start snel een petitie dat alle winkeliers in mijn branche zich iedere avond verplicht moeten gaan te pletter zuipen en dan rond twee uur 's middags met een kater hun winkel eventjes moeten openhouden, en dat ze bovendien elke klant minstens tweemaal gemeend moeten beledigen. Dat is goed, want het beschermt mijn levenswijze. En die is waardevol. Iedere avond is alcohol-avond. Teken de petitie, idioot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() ik ben het ook eens met groentje. ik vind ook niet dat iemand mij moet zeggen wat ik op zondag moet doen. niemand moet mij vertellen dat ik moet gaan werken. niemand moet het personeel van de distributie verplichten te werken. en een wettelijke uitbreiding op de zondagsopening zou dat wel doen. ik ben voor vrijheid. vrijheid om op zondag te kunnen doen wat je wil. voor iedereen, niet enkel voor wat klanten die niet toekomen met winkels die 70u per week open zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
![]() de ene zijn vrijheid om op zondag te mogen werken, creëert voor massa's anderen, die op zondag thuis willen zijn, de verplichting om op zondag te werken. het vrijheidsargument waar sommigen hier mee schermen, is een loos argument, want vrijheid voor de ene, zal de vrijheid van een ander inperken. wettelijk zal er vrijheid zijn om op zondag al dan niet te werken, maar de facto zal die vrijheid er niet zijn voor de werknemers uit de distributie. in werkelijkheid zullen ze gedwongen worden. momenteel is de groep die niet op zondag wil werken veel groter dan de groep die wel wil werken. ik heb zelfs nog niemand weten zeggen dat hij/zij op zondag wil werken. ik heb er al veel weten tegen protesteren. ik zie niet in waarom die kleine groep die wel zou willen werken, die grote groep zou mogen verplichten van te werken op zondag. de vrijheid van die kleine groep is niet meer waard dan de vrijheid van die grote groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U kent maar één argument: gedwongen (slavernij) Als ik op een zondag wil weken of men baas wilt de zondag open zijn moet hij dat recht hebben. Laatst gewijzigd door Vorenus : 2 september 2006 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen winkel maar geen mens die mij verbied om op zondag te werken.
Veel bedrijven werken trouwens op zondag en 24/7 door. Vanwaar mogen de winkeliers dat dan niet doen? Trouwens moest ik een winkel hebben, en tijd of mensen kunnen vinden om rendabel 24/7 open te doen wel dan zou ik dat doen. Wat kan mij die andere winkel schelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
mensen hebben recht op 1 vaste rustdag per week. eentje maar. en jammer genoeg is er een wet nodig om daar voor te zorgen. dat dankzij de verregaande flexibilisering in de distributiesector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens ik zit er aan te denken om nachtwinkels open te doen, vlaamse winkels met varkensvlees in. Aangename winkels, goedkoop en vriendelijk. Verzorgd en uitdrukkelijk veel zichtbaarheid om veiligheid tentoon te spreiden.
Niet van die norse groezelige moslim winkels waar je niet eens een condoom kunt vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nu zit U trouwens te mekkeren op zondagwerk en gisteren was een verplichte sluitigsdag, die niet op zondag moest vallen, voldoende... http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=243 Kunt U trouwens geen werk buiten de distributie vinden of bent U in die 'sector' een schijnzelfstandige? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De werkgever kan 7 op 7 open zijn De werknemer heeft 1 dag recht op rust. Als dit zo geregeld word, is er geen probleem. |
|
![]() |
![]() |