![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Ok, correctie:
Citaat:
Wat betreft mijn veronderstellingen, uiteraard, ik maak 'wild guesses', maar anders heb je geen discussie, als alles uitgespit zou zijn, niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als ge dan toch van plan bent daarover te beslissen bij gebrek aan spreekrecht van dat individu lijkt het ethisch en juridisch de beste benadering dat op z'n minst beide ouders dat zouden doen want beslissing inzake het kind doe je na de geboorte ook steeds met z'n twee... één kleine onenigheid en je kan er al onmiddelijk een zaak van maken voor de vrederechter dus ik zie het ( althans theoretisch ) onderscheid niet Laatst gewijzigd door praha : 2 september 2006 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wat doe je dan als het toch misgelopen is en het kind totaal 'ongewenst' zou zijn en/of er totaal geen 'normale' toekomst voor weggelegd zal zijn ? laten we het dan gedwongen afkomen en ter adoptie stellen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wil je nu zeggen dat er bij de mens niet zoiets als 'noodzaak' zou zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is wel serieus uit z'n context gerukt uit een andere post van me die niet veel te maken had met de gemaakte stelling van Duvelke
neen, natuurlijk nietes.. daar is iedereen het over eens ik sprak welgekozen precies over 9 maanden ( het is gemiddeld net iets meer dan dat, dacht ik ) als theoretische bovengrens omdat Duvelke twee zaken stelde 1) zie dat de vader het aftrapt en de moeder ziet het niet meer zitten om dan nog een kind ter wereld te zetten 2) wat als je als moeder niet meer met die "last" wilt rondlopen en verder krijg ik de indruk dat in de algemene lijn de fervente 'voorstanders' van abortus als breekpunt het hoofdargument 'de last van het dragen' hanteren om de eindbeslissing, zeg maar gerust recht op abortus, integraam bij de vrouw te leggen vandaar dat die vraag wat te doen op 9 maanden ( even exclusief de ontwikkelingfase van het kind beschouwende ) wel degelijk relevant is/was Laatst gewijzigd door praha : 2 september 2006 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
paktisch ...uiteraard nogal moeilijk juridisch hard te maken als je anderszijds uitgaat van het principe dat abortus niet gelijk zou staan met doden Laatst gewijzigd door praha : 2 september 2006 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() nog éne die precies een probleem heeft met zijn moeder....en met vrouwen in het algemeen.Hebt ge eigenlijk zélf kinderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abortus is verbazingwekkend goedkoop. Voor nog geen 3 euro ben je van je zwangerschap verlost. Abortus is dus voor velen een goedkopere optie dan de pil, en het is meestal goedkoper dan wanneer je je wil beschermen met een condoom. Abortus is ook verbazingwekkend makkelijk. Als je merkt dat je maandstonden uitblijven, testje doen, is testje positief, pilleke pakken, en hop, gedaan met die zwangerschap. Dit leidt er blijkbaar toe dat sommige meisjes en vrouwen abortus weldegelijk als alternatief zien. Een vroegere medestudent die nu in een abortuskliniek werkt wist me te vertellen dat er weldegelijk een groep meisjes is die erop gokt dat ze niet zwanger zullen worden, eventueel gebruik makend van de kalendermethode of coitus interruptus, en die, als blijkt dat ze zwanger zijn, gauw eventjes abortuspilletje gaan halen. Toen ik nog op 't middelbaar zat wist ik van 1 meisje die abortus had gepleegd. Die werd dan ook een beetje raar aangekeken. Maar op scholen waarbij een belangrijk deel van de vrouwelijke populatie al een abortus heeft gehad, ligt dat toch anders. Die horen van elkaar waar ze naartoe moeten, die horen van elkaar dat dat helemaal niet zo zwaar is ("gewoon even een wat hevigere menstruatie en gedaan"). Al gauw veranderd die perceptie tav abortus dan ook, het wordt genormaliseerd, het wordt beschouwd als een valabele optie naast of zelfs in plaats van contraceptie. Ik heb in Gent op de tram (!) eens twee jonge meiskes over hun abortussen horen praten alsof ze het hadden over wat er op hun boterham lag die dag. Ik voelde me een beetje misselijk worden, eigenlijk. Nu, gelukkig is dat maar een subgroep, de meerderheid van de vrouwen denkt gelukkig nog na over wat ze precies doen.
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
abortus mag niet gezien worden als alternatief voor anticonceptie, en daar hebben scholen, huisartsen, gyneacologen en abortusklinieken een taak in. er mag echter niet repressief worden opgetreden, want dat is een inperking van het recht op abortus, maakt het weer een taboe en brengt andere miserie mee. het feit dat er nog steeds vrouwen zwanger worden om daarna hun baby te dumpen of vermoorden, toont aan dat abortus nog steeds geen evidentie is me dunkt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
![]() Citaat:
![]() en laat weten als je ineressant onderzoek tegen komt. Citaat:
![]() Citaat:
1) de man wil het kind niet en de vrouw wel: in dit geval kan de vrouw alleen de zwangerschap voldragen en het kind oprichten. de man kan er zich niks van aantrekken en het kind volledig negeren. niet fijn voor het kind, maar voor de man is er niet echt een probleem. indien de man toch zijn verantwoordelijkheid tov zijn kind wil nemen uit principe, dan wordt hij natuurlijk tegen zijn keuze verplicht. maar seks heeft nu eenmaal altijd het risico op zwangerschap, zelfs als je je voorzorgen neemt. 2) de vrouw wil het kind niet, de man wel: de vrouw kan natuurlijk de zwangerschap doorstaan en daarna de man voor het kind laten zorgen. het lijkt me echter weinig realistisch. als een vrouw geen 9 maanden voor broedoven wil spelen, dan kan niemand haar er toe verplichten. de man mag dan nog zo graag het kind willen en beloven er voor te zorgen, als de vrouw nee zegt dan is het nee. dat is oneerlijk, maar zolang vrouwen degene zijn die kinderen moeten baren, zal het zo blijven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
bovendien... er zijn tal van zaken die we een evidentie noemen in ons huidig maatschappelijk bestel ... waar er telke male uitzonderingen voor te vinden zijn die daar niet aan voldoen Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2006 om 01:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
in een huwelijk ( tot 300 dagen zelfs na ontbinding ervan ) of onder een samenlevingscontract kan je d'r echt of zeer moeilijk onderuit dacht ik zo ( al zijn daar wel wat zaken veranderd ) van zodra de vrouw het kind opgeeft ( geboorteaangifte ) wordt de erkenning verondersteld als je dat wilt betwisten zal je 1) serieus moeten staan liegen voor de vrederechter en zeggen dat het van een ander is 2) verplicht worden dat hard te maken of in te trekken door een dna onderzoek te laten doen... weigert de vrouw bv mee te werken ( probleempje dat zich stelt bij een eventuele erkenning ) betreffende het nodige dna van het kind heb je sowiezo pech ...en anders heb je ook pech uiteraard of je moet wat fraude kunnen plegen als er geen huwelijk of samenlevingscontract zou zijn kan zelfs een gerechtelijk onderzoek bevolen worden naar vaderschap, dacht ik ... dus weerom brute pech dus het lijkt me niet meer dan logisch, fair en billijk om die wetten eens terug te herzien ... al was het maar ter compensatie van die natuurlijke troefkaart ofwel het voorstel dat ik al eerder poneerde ivm dat stappenplan om ondanks het vastaand biologisch vaderschap in zulke gevallen de vader volledig verder te ontlasten Citaat:
is dit omdat als je een zwangerschap doorstaat je je pertinent realiseert dat je er uiteindelijk toch een band ga mee hebben... dus het kind wordt weer gewild ? en dat je je niet als draagmoeder ( al ben je misschien hét prototype bij uitstek ) wilt opstellen om llouter te voldoen aan de wensen van je ex ? want dat wordt laatste wordt ie wel, gegarandeerd ... het tegengestelde lijkt me 'te onrealistisch' ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2006 om 01:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 op 8 zwangerschappen onderbroken. Dat zijn er volgens mij nog 7 teweinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||