![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Banneling
|
![]() No problem.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben verantwoordelijk voor de invloed die deze "zeer slechte reclame" op mij heeft. Mag ik je geruststellen? Die heeft nul en generlei invloed op me. Tussen de regels meen ik te mogen lezen dat die "zeer slechte reclame" op jou evenmin invloed heeft. Waarvoor mijn complimenten. Tussen de regels van Uh-Huh's antwoord lees ik dat die "zeer slechte reclame" ook bij Uh-Huh in onvruchtbare aarde valt. En daarom ben ik zo vrij Uh-Huh evenzeer te complimenteren als ik dat met jou doe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb dit met opzet gestart met de tekst en daarna mag je ontploffen. Uh-Huh had het ook gelezen tussen mijn tekst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allé, 't is goe, koop je maar een centuur waar ge een bijbel tussen kunt steken
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() De koran ... pff daar mag wat mijn part in staan wat wil.
Nee, de Al Quada gekte is ten top. Ze hopen westelingen zo bang te maken, dat enkele lafbekken zich gaan bekeren. Ik denk het mijne over Al Quada bekeerlingen. Voor mij zijn het overlopers en het westen zou ze niet meer mogen accepteren. Wie is deze gekte geboren en grootgebracht is, mag wat mij betreft rustig verder spelen met de bommetjes, zolang het in eigen zandbak is en ze het westen gerust laten. Wie de islam anders interpreteerd dan als een totalitair systeem om de wereldmacht te bekomen, is ook geen moslim volgens de Al Quada doctrine en evengoed een potetieel slachtoffer. De aanslag op de WTC torens was er bij mij over. Mijn visie op de islam is er grondig door veranderd en hierdoor sta ik ook zeer sceptisch tegenover westerse bekeerlingen. Het zijn laffaards, die hun eigen cultuur verraden en in mijn ogen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 3 september 2006 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Haha die is goed. De islam is een terroristische organisatie. Misdadiger Mo heeft die terroristische organisatie opgericht. Mo was een terrorist. Die al quaeda leden zijn ware moslims die niks doen wat misdadiger Mohammed hen niet heeft voorgedaan. The Religion of Peace (And be Quiet !) Qur’an 3:150 "Soon We shall strike terror into the hearts of the Infidels, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority: their abode will be in the Fire!" Qur’an 7:3 "Little do you remember My warning. How many towns have We destroyed as a raid by night? Our punishment took them suddenly while they slept for their afternoon rest. Our terror came to them; Our punishment overtook them." Qur’an 8:12 "I shall terrorize the infidels. So wound their bodies and incapacitate them because they oppose Allah and His Apostle." Allahs apostle said: “I have been made victorious with terror (cast in the hearts of the enemy), Bukhari 4:52:220 http://www.derafsh-kaviyani.com/engl...onofpeace.html http://www.prophetofdoom.net/quotes.aspx?g=405&i=4502 Citaat:
Citaat:
"If one does not accept Islam and speaks against it, that is fighting Allah and the messenger and they should be executed. That is your Islam" Misdadiger 'profeet' Mohammed: "I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no God but Allah". The unbelievers should be fought until they accept Islam"… "Bestrijdt hen die niet geloven in allah noch in de Laatste Dag en die niet verboden stellen wat allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld en die niet zich voegen naar de wezenlijke godsdienst onder degenen aan wie de Schrift gegeven is totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid" FUCK ISLAM ! http://islamstrueface.blogspot.com/
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 3 september 2006 om 15:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die Al Qaeda fundi's doen is niets anders dan het boekske letterlijk te volgen, zoals het hoort, want de koran is het "eeuwige en onveranderlijke woord van alla". Daar mag niet aan getornd worden. Moslims die niet doden zijn dus eigenlijk afvallige moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weet je zeker dat je geen aanhanger bent van één of andere terroristische organisatie?! Al Qaida misschien? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar staat er in de bijbel dat je mag doden?? dacht dat daar net in staat " GIJ ZULT NIET DODEN" en " HEB UW VIJANDEN LIEF ZAL U ZELF" dus boek en vers waar staat dat je mag doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Al-Qaida roept Westerlingen op zich tot Islam te bekeren
![]() Ben pas ziek geweest . |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zij traden in een verbond, dat zij den HEERE, den God hunner vaderen, zoeken zouden met hun ganse hart en met hun ganse ziel. 13 En al wie den HEERE, den God Israels, niet zou zoeken, zou gedood worden, van den kleine tot den grote, en van den man tot de vrouw toe. (2 Chronicles 15:12-13 NAB) 7 Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde; 8 Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen; 9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks. 10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft. 11 Opdat gans Israel het hore en vreze, en niet voortvare te doen naar dit boze stuk in het midden van u. 12 Wanneer gij van een uwer steden, die de HEERE, uw God, u geeft, om aldaar te wonen, zult horen zeggen: (Deuteronomy 13:7-12 NAB) E.a... Deze verzen zijn in het OT openbaard aan Mozes (en andere profeten vzmh) die mochten doden ter verdediging. Op die manier werden er ook verzen openbaard aan Mohamed (vzmh) die mocht doden ter verdediging. Het blijft een feit dat je die verzen uit hun context kunt rukken, zoals die moslimterroristen, en daarmee proberen het doden van "ongelovigen" anno 2006 te rechtvaardigen. Iemand die niet veel weet over de islam, een jong iemand of een bekeerde, zal ook gemakkelijker in dat bedrog kunnen lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Als de dokter zou zeggen dat je nog een dik jaar te leven zou hebben
![]() Dan wordt je lid, misbruik je nog enkele maanden hun vrouwen want ze zijn dit toch gewoon. Even later kan je de kern van AL Qaida doen omkomen op hun eigen manier. Met bommegordeltje de moskee binnenwandelen op een mooie vrijdag ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 3 september 2006 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Exodus 20, 12-31 Exodus 32, 25-28 Leviticus 20, 1-16 Leviticus 24, 10-23 Numeri 15, 32-36 Numeri 31, 1-12 Deuteronomium 13, 2-6 Deuteronomium 14, 2-7 Deuteronomium 14, 21 Deuteronomium 20, 1-4 Deuteronomium 22, 20-21 ... Zomaar een losse greep uit de eerste vijf boeken van de bijbel. En toch geloof ik dat de bijbel wel degelijk een door God geïnspireerd geschrift is, omdat ik iets tegen letterlijke lezingen heb, en omdat richtlijnen ter doding telkenmale opnieuw tegengesproken worden, vooral in het Nieuwe Testament: Er staat geschreven dat..., maar Ik zeg u dat.... Ik ken de koran niet zo goed. Wel goed genoeg om te weten dat hij inderdaad nogal bloederige soeren bevat, met daarnaast ook veel menselijker soeren die die bloederige evenzeer relativeren, net zoals Jezus dat in het Nieuwe Testament deed met citaten uit het Oude Testament (dat Hij overigens zeer goed kende). Jantje, letterlijke lezingen zijn inderdaad voor fundamentalisten een vrijbrief om anders- of niet-gelovigen in discrediet te brengen en zelfs naar het leven te staan. En of het hier over moslims dan wel over christenen gaat (op basis van de koran, respectievelijk de bijbel) is van minder belang. Belangrijk is dat niemand die mij kent, me ervan zal beschuldigen anderen naar het leven te staan, zelfs niet op basis van mijn geloofsstelling dat de bijbel wel degelijk geïnspireerd is door God. Als ik dus géén gevaar beteken voor anders- of niet-gelovigen, terwijl de bijbel waarin ik geloof toch ook wel bloeddorstige teksten bevat, dan vraag ik me af waarom jij moslims zo makkelijk wél als potentieel gevaarlijk beschouwt. Ik ben ook al fundamentalistische christenen tegengekomen, die van mij zegden dat ik geen "echte christen" ben. Dergelijke kritiek laat me meestal siberisch, en gaat mijn ene oor in en mijn andere weer uit. Want wie denken die fundamentalisten tenslotte dat zij zijn, dat zij een oordeel menen te mogen uitspreken aangaande de kwaliteit van mijn geloof en mijn getrouwheid aan de bijbel?! En dezelfde vraag stel ik ten faveure van de meeste moslims: wie zijn die fundamentalisten, dat zij hun minder extreme geloofsgenoten als "niet echte moslims" betitelen, omdat die anderen niet naar het leven staan, en de koran niet letterlijk lezen? Ik kan me best voorstellen dat er nogal wat moslims zijn, die dezelfde houding aannemen jegens moslimfundamentalisten, als ik dat doe jegens christenfundamentalisten. Een houding van: "Lul maar op jongens, ik trek me er niks van aan. Als gelovige ben ik immers jullie geen enkele verantwoording verschuldigd; alleen God zal me (be)oordelen bij het Laatste Oordeel." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Met alle respect, maar de makkelijkste weg is niet altijd de meest bevredigende. En dat geldt niet alleen voor religieuze aangelegenheden.
Een topvoetballer bijvoorbeeld komt er niet met talent alléén. Naast talent moet hij ook nog heel hard trainen. Anders raakt hij niet aan de bak. Hetzelfde geldt overigens ook voor voor concertmusici, operazangers, onderzoeksjournalisten, rechters enz... enz... |
![]() |
![]() |