![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet in hoeverre de enquête in DS/Het Nieuwsblad betrouwbaar is, maar daar wordt toch gesteld dat de huidige ploeg van burgemeester Pira niet zo populair is bij de bevolking van Mortsel zelf. Maar misschien is die onvrede dus het gevolg van de onvoorziene hardnekkigheid der automobilisten. Het probleem zou dan zijn, dat het gemeentebestuur die hardnekkigheid niet had voorzien. Vraag is waar die hardnekkigheid vandaan komt. Zijn de alternatieven waarvan sprake reëel? Er zijn heel wat situaties waarbij openbaar vervoer gewoon geen alternatief is, bv wanneer je vertrek- of aankomstspunt te geïsoleerd zijn, wanneer je meerdere punten moet aandoen op relatief korte tijd (bv schoolkinderen afzetten en dan zelf naar het werk), wanneer je teveel gerief of bagage moet meeslepen enz. Eigenlijk zou men dat in kaart moeten brengen. Ik weet niet of dat gebeurd is, en zo ja, wat de bevindingen waren. Weet iemand hier meer van? Misschien bestaat voor die hardnekkigheid wel een andere verklaring dan moedwil of slecht karakter of egoïsme of inertie. Ik sta over het algemeen nogal wantrouwig tegenover commentaren die erop neerkomen, dat een geviseerde groep (in casu de automobilisten) als moreel inferieur ('hardnekkig', 'egoïstisch') wordt voorgesteld. Vaak is dat een symptoom van utopisch denken: we ontwerpen een maatschappij die er volgens normen x en y optimaal uitziet, en de mensen moeten hun voorkeuren en gedrag vervolgens aanpassen aan dat optimale ontwerp. Men begint dan een soort dressuurpolitiek te ontwikkelen, waarbij diegenen die het licht hebben gezien het plebs goede manieren bijbrengen volgens het principe: wie niet horen wil moet voelen. Of dit in Mortsel daadwerkelijk het geval is geweest weet ik niet, want ik ken te weinig van de situatie aldaar.
![]() |
#63 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Behalve als je het echt forceert, gaat er dus quasi niemand overschakelen (net zoals je veel energie moet steken in het verdampen van water). Nu heb je gewoon de stroom wat vernauwd, terwijl het debiet hetzelfde blijft; dit is onrealistisch. Citaat:
![]() Een mens zal -mits uitzonderingen- kiezen wat voor hem het interessantste lijkt. De auto is en blijft op vele vlakken interessanter dan het openbaar vervoer, of u dat nu wilt of niet. Als politicus moet men daarmee terdege rekening houden.
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 5 september 2006 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mortselse schepen van mobiliteit is eveneens van agalev signatuur en heeft (principieel) niet eens een rijbewijs. Dat is dus de man die wel even een oordeel zal gaan vellen over de kwaliteit van de alternatieven voor de automobilist. Enfin ik word ergens razend van commentaren vanop afstand van mensen die de lokale situatie niet eens kennen en dan doodleuk suggereren dat er gewoon een gedragsverandering van die slechte (haast criminele) automobilisten moet komen. En btw: leefbaarder is er het niet op geworden. Veiliger voor fietsers wel, maar als je ziet welk nefast effect het beleid op de middenstand en de luchtkwaliteit heeft gehad zou ik niet met 'leefbaarder' afkomen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 september 2006 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is idd het probleem. Je ziet net hetzelfde in Antwerpen. Enerzijds maakt men het verkeer naar het winkelcentrum erg moeilijk, anderzijds staat men dan verbaasd te jammeren dat veel mensen nu naar het shoppingcenter in Wijnegem rijden en de antwerpse middenstand de klappen incasseert. Nog een laatste opmerking over die leefbaarheid: hoeveel duizenden mensen zouden er in dezelfde situatie zitten als ik sinds Pira het voor het zeggen kreeg; nl dat je je vrije tijd enkel en alleen door het dogmatische gedrag van het bestuur met een half uur per dag ziet verminderen? |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie laat er trouwens de bus en de tram rijden op hetzelfde trajekt...tram alleen is meer dan genoeg en waarom hebben ze deze niet ineens ondergonds laten rijden .
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Eén blik op de kaart van Antwerpen en omgeving leert dat iedereen uit Lier, Boechout, Mortsel en omgeving door Mortsel moet om in Antwerpen te geraken. Voor het circulaire verkeer is het dan weer quasi onmogelijk om de krijgsbaan door het centrum van Mortsel te ontwijken. Citaat:
Ik ben zelf een fervente fietser, maar voor bepaalde verplaatsingen, waarvan vele juist nogal eens door Mortsel, neem ik vaak (met tegenzin) de auto. De situatie is wel sterk verbeterd sinds het einde van de werken, is mijn indruk, maar ik kom er ook niet meer zoveel rond het piekuur. Een belangrijk onderbelicht element is volgens mijn ervaring de slechte afstelling van de verkeerslichten. Die opmerking is reeds door velen gemaakt, maar steeds komt hetzelfde stereotype antwoord: het zou afgesteld worden afhankelijk van de verkeersstromen. Ik zit dan blijkbaar altijd in die verkeersstroom waarbij de lichten steeds op rood staan wanneer je je aan de snelheidslimiet (of zelfs lichtjes erover) houdt. Ik heb reeds meermaals gedacht dat het wel lijkt op uitlokking: om groen te hebben moet je min. 65 rijden ipv 50. Op het beruchte kruispunt Krijgsbaan-Antwerpsestraat is de tijd dat de lichten groen zijn zo kort dat files worden uitgelokt, het lijkt wel opzettelijk. Ik heb stellig de indruk dat de afstelling op puur theoretische basis gebeurt, anders kan er alleen maar sprake zijn van incompetentie. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
HAHAHA Die Jos toch! ![]() BTW, ik wil wel meehelpen met die molensteen om de nek van Pira, wie doet er nog mee? |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is er tussen Antwerpen en Lier nog slechts één alternatief om in Lier te geraken en dat is via Borsbeek en Boechout. Anders moet je een bocht maken via de snelweg naar Luik of via de "Herentalse Baan" over Deurne, Wommelgem en Ranst. Overigens staat de baan van Mortsel naar Lier vol met gele pestpalen en peststrepen zodat je maar op één rijstrook kan rijden van de twee. Om van Antwerpen in Mechelen te geraken kan je behalve door Mortsel slechts de E19, de drukste as van België, tussen Antwerpen en Brussel, nemen. De Mechelse Steenweg en de Lierse Steenweg zijn dus hoofdverkeersaders van eerste orde. TE GEK om dan nog op een plek waar die samen komen de toestand te veranderen in een voetgangerszone. Men had daar allang met tunnels moeten werken: ofwel de trams (en bussen onder de grond) ofwel het autoverkeer. En zeker voor de Ring van de militaire baan hed er een tunnel onder de Grote steenweg moeten geweest zijn. Maar ik denk dat men de Groentjes misschien express heeft laten doen daar... ![]() Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 5 september 2006 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatste stunt van het stadsbestuur. Bijna overal binnen de ring heeft men nu verkeersmeters gezet. Ik denk dat we binnenkort molenstenen tekort gaan komen. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfde als met de Liefkenshoektunnel van Decroo indertijd. Nu gaan ze hem op de goeie plaats leggen... |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() ’t Is graag gedaan.
Mijn aandacht werd door een forumdeelnemer gevestigd op de milieu-effecten van die verkeersingreep in Mortsel. Op de volgende link: http://lucht.milieuinfo.be/uploads/6...anderen_LV.pdf staat (p.33-34) een ietsje over de luchtverontreiniging in Mortsel. Er is een vermelding qua stikstofdioxide en aromatische koolwaterstoffen (benzeen, tolueen en aanverwanten: BTEX). Wat betreft deze door verkeer afgescheiden polluenten blijkt er geen verschil te zijn in de gemeten concentraties voor en na de werken. “aantal voertuigen wel verminderd, maar meer file”. Geen cijfers. Maar hoe zit het met andere vormen van pollutie? Stof bv.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 5 september 2006 om 23:46. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Men had daar oorspronkelijk een nogal futuristische brug gepland. Dit is inderdaad afgeblazen door Mortsel zelf. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Ik meen me een reportage te herinneren over bepaalde plekken in Nederland waar er een aparte strook was voor carpoolers en het openbaar vervoer. Lijkt me geen slecht idee (waar mogelijk). Ik neem regelmatig de bus. Busgebruikers hebben evenveel last van de file als degenen die alleen in een auto zitten, terwijl ze er zelf veel minder aan toe bij dragen. Wie echt iets doet om het fileprobleem op te helpen lossen mag daarvoor beloont worden.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 6 september 2006 om 12:56. |
|
![]() |