Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2006, 22:18   #21
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ik had die kerel juist zes jaar geleden, bij de gemeenteraadsverkiezingen. Kwam ik er even bekaait vanaf toen ik vertelde dat ik een tante had die opkwam voor de cvp en eentje die bij de vu zat. Bij de eerst volgende test mocht ik al tegen een 0 aankijken wegens "afkijken" terwijl ik gewoon ff mijn kop draaide terwijl ik mijn zakdoek wou pakken.
Ik zei gewoon dat hij het mis had. Meneer begon mij voor leugenaar uit te maken en zei dat als ik niet toegaf alle testen van dat semester 0 zouden zijn. Ik heb niet toegegeven allezins niet direct, goed zei hij: dan moet je de rest van het jaar ni meer binnenkomen en dan heeft hij me maar buiten gezet.
Op het einde als de les gedaan was is hij "persoonlijk" met mij komen spreken en komen zeggen dat hij niet tegen leugenaars kon. Ik heb maar toegegeven, was pas 14 en bezweek onder zijn psychologische druk, die kerel was immers instaat om mij gewoon te laten blijven zitten en wat kon ik anders nog doen dan toegeven.

Laatst gewijzigd door maarte : 5 september 2006 om 22:33.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 22:18   #22
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
't probleem is dat die actie helemaal geen rechtse indoctrinatie is, maar net een middel om de linkse indoctrinatie aan te klagen.
Zucht... WAAR heb ik gezegd dat die actie indoctrineert? Ik maakte enkel de opmerking dat indoctrinatie op school, of die nu links of rechts, uit den boze is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 22:30   #23
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard

Bedoel je soms dit ?

Toen de communisten de Mensjiviken kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen Mensjivik
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen vakbondslid
Toen ze de joden kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen jood
Toen ze de katholieken kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen katholiek
Toen ze de boeren kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen boer.
Toen de communisten de Duitsers kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen Duitser.
Toen ze de Tsjetsjenen kwamen halen, heb ik niets gezegd, Ik was geen Tsjetsjeen.
Toen kwamen ze mij halen, en er was niemand meer om iets te zeggen.
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 22:31   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Bedoel je soms dit ?

Toen de communisten de Mensjiviken kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen Mensjivik
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen vakbondslid
Toen ze de joden kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen jood
Toen ze de katholieken kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen katholiek
Toen ze de boeren kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen boer.
Toen de communisten de Duitsers kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen Duitser.
Toen ze de Tsjetsjenen kwamen halen, heb ik niets gezegd, Ik was geen Tsjetsjeen.
Toen kwamen ze mij halen, en er was niemand meer om iets te zeggen.
Hoe, en "ze" dan?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 22:52   #25
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Inderdaad. Bestaat al minstens een jaar.
Bestaat al sinds eind jaren '80, 1989 als ik me niet vergis. Toen was het nog een initiatief van de Vlaams Blok Jongeren, geleid door Philip De Winter. Of was het KOSMOS, de inlichtingendienst van het Blok. Soit, het VB is de enige partij die op zo'n systematische manier andersdenkenden in ficheert en jongeren oproept hun leerkrachten te melden.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:04   #26
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

en wat is voor het VB een 'linkse' leerkracht?
een leerkracht die niét op het VB stemt? een leerkracht die voor verdraagzaamheid pleit? een leerkracht die niét 'eigen volk eerst' of 'belgië barst!' door het klaslokaal roept? een leerkracht die zijn leerlingen de waarheid durft vertellen over de holocaust?

heeft 'links' ooit opgeroepen om rechtse leerkrachten te melden?
dacht het niet.

op z'n zachtst gezegd zeer onrustwekkend hoe het VB de beïnvloedbare geest van de jeugd wil besmetten met haat tegens linksen, progressieven...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:05   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
U slaagt de spijker op de kop
Zeker nogal een rechtse, die van Nederlands? Op basis van uw kennis zou u anders nooit voor zijn vak zijn geslaagd.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:49   #28
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zeker nogal een rechtse, die van Nederlands? Op basis van uw kennis zou u anders nooit voor zijn vak zijn geslaagd.
Dichterlijke vrijheid van dialect.

Nee, gewoon typfout, ben geen expert in typen met meer dan 2 vingers
tegelijktijd. En controleer na het typen niet op spelfouten.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 5 september 2006 om 23:54.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 00:46   #29
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

rechtstreeks gekopieerd van de Blokwatch website.
Ik zelf heb ook meegemaakt dat vooral de leerkrachten Zendenleer en Geschiedenis te ver gingen. Vaak besef je dat pas achteraf. Het gaat dan vooral over het feit dat ze niet politiek neutraal zijn. In die zin dat ze zich vaak kampen tegen één partij en er indirect mee aan sporen er niet op te stemmen.
Men gooit WO II en die partij vaak op één hoopje en er hangen affiches rond tegen extreemrechts. Met extreemrechts bedoelen zij dus het Vlaams Belang.
Zolang men zijn kiezers niet op een normale democratische manier behandelt zal er niet veel vertrouwen zijn in het Belgisch onderwijs en werkt men wrevel en onverdraagzaamheid in de hand.
Soit ik heb erna gehoord dat die trut gelukkig gestorven is aan kanker, ik denk dat zeker de helft van haar klasje ondertussen Vlaams Belang stemt
Het verstand komt inderdaad met de jaren.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 01:04   #30
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
rechtstreeks gekopieerd van de Blokwatch website.
Ik zelf heb ook meegemaakt dat vooral de leerkrachten Zendenleer en Geschiedenis te ver gingen. Vaak besef je dat pas achteraf. Het gaat dan vooral over het feit dat ze niet politiek neutraal zijn. In die zin dat ze zich vaak kampen tegen één partij en er indirect mee aan sporen er niet op te stemmen.
Men gooit WO II en die partij vaak op één hoopje en er hangen affiches rond tegen extreemrechts. Met extreemrechts bedoelen zij dus het Vlaams Belang.
Zolang men zijn kiezers niet op een normale democratische manier behandelt zal er niet veel vertrouwen zijn in het Belgisch onderwijs en werkt men wrevel en onverdraagzaamheid in de hand.
Soit ik heb erna gehoord dat die trut gelukkig gestorven is aan kanker, ik denk dat zeker de helft van haar klasje ondertussen Vlaams Belang stemt
Het verstand komt inderdaad met de jaren.
Het is toch algemeen geweten bij zwartzakjes dat moraal, kennis van de geschiedenis en filosofie absoluut te mijden vakken zijn.
EN niet alleen omdat degenen die dat geven altijd per definitie links zijn.
Zo is dat!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 01:12   #31
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is toch algemeen geweten bij zwartzakjes dat moraal, kennis van de geschiedenis en filosofie absoluut te mijden vakken zijn.
EN niet alleen omdat degenen die dat geven altijd per definitie links zijn.
Zo is dat!
Het gaat het erom dat leraren politiek neutraal horen te zijn. Dat is de wet.
Sinds wanneer kan discriminatie positief zijn ? De grootste groep in de samenleving kan evenzeer slachtoffer worden van een minderheid.
Wanneer men aan onze klas vroeg hoe men genocides zoals dat tegen de Joden gepleegd konden vermijden ? Antwoordde de leerkracht "door links te stemmen"
Zo'n dingen zijn er dus over. Ik ben ook niet vergeten dat je verschillende mensen hier voorstander hebt genoemd van boekverbrandingen zonder dat daar aanleiding toe was, je nazificieert graag je tegenstanders merk ik.
Het is makkelijk te kappen op anderen maar voor welke partij sta jij eigenlijk ?
beperkt jouw bijdrage zich tot afgeven op VB'ers ? Noem jij dat aan politiek doen ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 01:13   #32
Jo Creten
Schepen

Standaard

Wanneer gaan we eens begrijpen dat niet links of rechts gevaarlijk zijn, maar dat extremisme gevaarlijk is.

Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 01:26   #33
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Het gaat het erom dat leraren politiek neutraal horen te zijn. Dat is de wet.
Sinds wanneer kan discriminatie positief zijn ? De grootste groep in de samenleving kan evenzeer slachtoffer worden van een minderheid.
Wanneer men aan onze klas vroeg hoe men genocides zoals dat tegen de Joden gepleegd konden vermijden ? Antwoordde de leerkracht "door links te stemmen"
Zo'n dingen zijn er dus over. Ik ben ook niet vergeten dat je verschillende mensen hier voorstander hebt genoemd van boekverbrandingen zonder dat daar aanleiding toe was, je nazificieert graag je tegenstanders merk ik.
Het is makkelijk te kappen op anderen maar voor welke partij sta jij eigenlijk ?
beperkt jouw bijdrage zich tot afgeven op VB'ers ? Noem jij dat aan politiek doen ?
Leraren moeten niet politiek neutraal zijn. Ze moeten in hun lessen kinderen opvoeden. Punt. Ze mogen hun overtuiging kenbaar maken, maar zonder dat dit gebeurt in een dwingende zin.
Je kan moelijk filosofie, geschiedenis, aardrijkskunde, nederlands, frans of godsdienst geven zonder je eigen visie te laten merken, je eigen duiding te geven. Maar een leraar dient dit te doen vanuit een houding van respect tegenover zijn leerlingen.
Anders ligt het bij extremistische leerkrachten en leerlingen. Indien leerlingen of leerkrachten standpunten innemen die tegen de wetgeving gaan, aansporen tot crimineel gedrag (drugs roken, sex met kinderen, racisme of xenofobie) dan kan dit niet. Het is nogal wiedes dat men in scholen waarschuwt tegenover het fascisme, de mensenhaat, de vreemdelingenhaat.
Het VB is daarbij een twijfelgeval: deze partij werd veroordeeld. Toch veranderde ze van naam, maar blijft ze volhouden dat er niets is verandert.
Mijns inziens moet het kunnen om te waarschuwen tegen de onwettelijke aspecten van het VB, zoals het perfect mogelijk is om tegen de aberaties van het katholicisme (tijdens de inquisitie) te zijn als leraar, en dat ook duidelijk te maken waarom aan de leerlingen.

Onderwijs is nooit neutraal. Maar het kan geen hersenspoeling zijn: respect voor mekaar is essentieel, niet "neutraliteit". De "neutraliteit" die jij voorstaat heeft een geurtje: ze is smakeloos, allicht, en hersenloos zeer zeker.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 05:23   #34
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Wanneer gaan we eens begrijpen dat niet links of rechts gevaarlijk zijn, maar dat extremisme gevaarlijk is.

Je vergist je. Als jouw wagen gevaarlijk naar links zwenkt, dan gooi je het stuur heel even naar 'uiterst' rechts om vervolgens weer netjes rechtdoor te rijden. Dat de onze samenleving in de linkergracht dreigt te belanden, is een feit.
Ook het Vlaams Belang zal water bij zijn wijn moeten doen (hopelijk niet te veel). Over bangmakerij gesproken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 05:28   #35
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Mijns inziens moet het kunnen om te waarschuwen tegen de onwettelijke aspecten van het VB, zoals het perfect mogelijk is om tegen de aberaties van het katholicisme (tijdens de inquisitie) te zijn als leraar, en dat ook duidelijk te maken waarom aan de leerlingen.
1. Dat zegt de man die zijn gat aan de wet veegt. De wet zegt dat een leerkracht neutraal moet zijn.
2. Moet het ook kunnen dat de leerlingen gewaarschuwd worden tegen alles waarvoor links staat: diefstal, machtsmisbruik en beknotting van de vrije meningsuiting?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 05:58   #36
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Linkse leerkrachten in het gemeenschapsonderwijs?
Niks nieuw...hoe ben ik Vlaams-nationalist geworden, denk jullie?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 06:18   #37
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

op z'n zachtst gezegd zeer onrustwekkend hoe het ..blbalbal...
ja he, gevaarlijk. booohooo....brrr
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 06:33   #38
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
De website van de bij het Vlaams Belang aanleunende scholierenvereniging NJSV is met een meldpunt gestart om 'linkse leerkrachten' aan te geven.

"Linkse leerkrachten dringen zonder schaamte hun anti-Vlaamse theorieën op aan de klas. Het wordt tijd dat de linkse rakkers beseffen dat hun rijk in Vlaanderen definitief uit is", luidt het.

De jongeren van het Vlaams Belang openden ook al eens dergelijk meldpunt.
Philip Dewinter ging toen als voorzitter van de Vlaams Blok Jongeren (VBJ) aan de schoolpoorten pamfletten uitdelen met het opschrift 'Heb jij ook last van progressieve leraars?'.

Krijgen we straks weer te horen dat Broederlijk Delen een "extreem linkse organisatie is die wat geld aan de negers geeft terwijl er hier onder het eigen volk nog veel armoede is" ?
is het niet normaal dat een leerkracht niet het recht heeft om de stemkeuze van z'n leerlingen (toekomstige stemmers) te beïnvloeden?
Destijds heb ik ook al last gehad van zo een leraar, alhoewel het hier niet om een linkse of progressieve ging.Meneer was leraar geschiedenis en 100% pro-amerikaans, en ik zeker niet.Resultaat, ondanks mijn inspanning om goed werk te leveren, steeds slechte punten. Teveel leraars misbruiken hun positie om de leerlingen hun politieke ideeën op te dringen, soms door middel van druk uitoefenen, zoals die leraar van mij toens, maar ook met vriendelijkheid (met azijn vangt ge geen vliegen).
Een leraar moet objektief zijn.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 06:44   #39
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Een belofte zeker, em had volgens mij schrik. Em vertelde altijd dat em op de zwarte lijst van het vb stond waar em waarschijnlijk nog altijd op staat
zwarte lijst? Bestaat er dan zoiets?Is dat laster of paranoïa?
Oud 6 september 2006, 06:56   #40
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en wat is voor het VB een 'linkse' leerkracht?
een leerkracht die niét op het VB stemt? een leerkracht die voor verdraagzaamheid pleit? een leerkracht die niét 'eigen volk eerst' of 'belgië barst!' door het klaslokaal roept? een leerkracht die zijn leerlingen de waarheid durft vertellen over de holocaust?

heeft 'links' ooit opgeroepen om rechtse leerkrachten te melden?
dacht het niet.

op z'n zachtst gezegd zeer onrustwekkend hoe het VB de beïnvloedbare geest van de jeugd wil besmetten met haat tegens linksen, progressieven...
cordon sanitaire...er werd niet "opgeroepen", maar gewoon verklaard, bij wet vastgelegd...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be