Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2006, 00:35   #5701
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uh, waar zijn de vragen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5699
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 00:37   #5702
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ah, dus geen vragen. Alweer weer de zoveelste herhaling van hetzelfde bericht. Of moet ik zeggen propaganda?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 00:46   #5703
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, dus geen vragen. Alweer weer de zoveelste herhaling van hetzelfde bericht. Of moet ik zeggen propaganda?
Het wordt tijd dat ge gaat slapen Van Gelre.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=66
Oud 6 september 2006, 00:51   #5704
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Het wordt tijd dat ge gaat slapen Van Gelre.
Soms vraag ik mij af of u eigenlijk wel kunt lezen. Of u eigenlijk weet waar het in een draad uberhaupt om gaat.
Oud 6 september 2006, 00:54   #5705
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Soms vraag ik mij af of u eigenlijk wel kunt lezen. Of u eigenlijk weet waar het in een draad uberhaupt om gaat.
Natuurlijk weet ik dat niet. Daar ben ik niet slim genoeg voor.

Oud 6 september 2006, 09:21   #5706
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat weet ik niet zo uit mijn hoofd. Waarom?

Paulus.
Ik vind dat heel belangrijk. Als het bijvoorbeeld meerdere eeuwen geleden of zelfs een millennium zou zijn dan hebben volgens jouw theorie de Indianen nu het recht om Amerika om te dopen tot Cherokee of Navajoland en de huidige Amerikanen het land uit te jagen. Benieuwd op Bush hen dan ook zou steunen......
Welke datum Paulus ? Als je nu niet de moeite doet om het op te zoeken dan zal ik dat maar beschouwen als slechte wil of schaamte voor jouw theorie.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 september 2006 om 09:23.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 09:24   #5707
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het had de handen vol om zich te verdedigen tegenover zijn buren.
Laat ons eerlijk zijn.
Het had de handen vol met oorlog voeren, nuance !
Oud 6 september 2006, 09:35   #5708
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Zelfs nog een stuk verder: tussen Marokko en Indonesië. En zelfs de landen in dat gebied die periodieke verkiezingen kennen, kennen een panische angst voor het enige echt stabiele democratisch land in die ganse regio, met name Israël.

Je zal dan ook telkens weer merken op dit forum dat de aanhangers van totalitaire ideologieën (of ze zich nu zelf links of rechts noemen) het niet begrepen hebben op die democratische staat.
Juist, want die democratische staat eigent zich en past 'de wet van de sterkste' toe en dat komt dan als heel ondemocratisch over voor de anderen....... Het is gewoon een extreem-rechtse staat dat handelt naar eigen goeddunken en hiervoor gehaat wordt door hen die er de gevolgen van moeten dragen en dat zijn er heel wat. Eigenlijk draagt heel de wereld de gevolgen van hun daden.
Oud 6 september 2006, 09:46   #5709
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De slagkracht voedt de hysterie, woede, haat en aanslagen.
Kip of ei, het blijft een historisch feit dat een minderheid van een bevolking zich land toegeëigend heeft zonder de toestemming van de meerderheid.
Erg democratisch is dat allemaal niet. Een reactie kon dan ook niet uitblijven want uiteindelijk was die reactie heel natuurlijk. Ook ik keur de daden van Hezbollah af want het treft onschuldigen en is niet productief. Het dient hun zaak niet. Anderzijds dient het gewelddadig optreden van Israël en het schenden van de mensenrechten in de Palestijnse gebieden ook hun zaak niet.
Krijgen gematigden toch nog een beetje gelijk ?
De gematigden hebben meestal gelijk. Het probleem is dat er zelfs bij gematigden nog twee kanten kunnen zijn. Als ik me niet vergis, zijt gij gematigd anti-Israël (is niet denigrerend bedoeld!), voelt gij empathie met de burgerslachtoffers van beide kanten, en hebt gij wel ergens begrip voor Hezbollah. Dat is één deel van het "gematigde spectrum".

Ik beschouw mezelf ook als gematigd, maar dan aan de andere kant van dat spectrum: ik ben gematigd pro-Israël, voel empathie met de burgerslachtoffers van beide kanten, en keur Hezbollah absoluut en geheel af. Dat is dan weer het andere deel van het "gematigde spectrum".

Men kan het er op houden dat wij beiden gematigd en tegen geweld zijn, maar een andere perceptie hebben van waar het probleem precies ligt. In ieder geval zijt gij een goede discussiepartner, maar met een andere mening, hetgeen ik ook kan respecteren.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 10:00   #5710
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
De gematigden hebben meestal gelijk. Het probleem is dat er zelfs bij gematigden nog twee kanten kunnen zijn. Als ik me niet vergis, zijt gij gematigd anti-Israël (is niet denigrerend bedoeld!), voelt gij empathie met de burgerslachtoffers van beide kanten, en hebt gij wel ergens begrip voor Hezbollah. Dat is één deel van het "gematigde spectrum".
Juist, Hezbollah is een natuurlijke reactie gezien de toestand waarin de Palestijnen en anderen moeten leven.
Geen terrorisme uit de Koran zoals velen het hier beweren en willen doen geloven om een gerechtvaardigde oorlog tegen de Arabieren te ontketenen ( waar is trouwens het verschil tussen een onjuiste en een oneerlijke gerechtvaardigde oorlog en een heilige oorlog ? Ze maken beiden onnodige onschuldige slachtoffers......) maar gewoon een gevolg van uiterst barre levensomstandigheden.
Niemand wordt beter van dat oorlog voeren. Nog de ene nog de andere partij. Mijn standpunt is dan ook stop ermee...... logisch niet ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 september 2006 om 10:12.
Oud 6 september 2006, 10:08   #5711
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ik beschouw mezelf ook als gematigd, maar dan aan de andere kant van dat spectrum: ik ben gematigd pro-Israël, voel empathie met de burgerslachtoffers van beide kanten, en keur Hezbollah absoluut en geheel af. Dat is dan weer het andere deel van het "gematigde spectrum".
En wat doet u om de burgerslachtoffers gemaakt door Israël te verhinderen, de schending van hun mensenrechten te verminderen ? Israël steunen. Men moet de moed hebben beide kanten te zien als men gematigd is. Men moet de moed hebben soms tegen de stroom in te gaan.

Citaat:
Men kan het er op houden dat wij beiden gematigd en tegen geweld zijn, maar een andere perceptie hebben van waar het probleem precies ligt. In ieder geval zijt gij een goede discussiepartner, maar met een andere mening, hetgeen ik ook kan respecteren.
U ook.
Oud 6 september 2006, 10:11   #5712
Hertog van Gelre

Standaard

[quote=labyrinth;1956441]
Citaat:

Juist, Hezbollah is een natuurlijke reactie gezien de toestand waarin de Palestijnen en anderen moeten leven.
Geen terrorisme uit de Koran zoals velen het hier beweren en willen doen geloven om een gerechtvaardigde oorlog tegen de Arabieren te ontketenen ( waar is trouwens het verschil tussen een gerechtvaardigde oorlog en een helige oorlog ? ) maar gewoon een gevolg van uiterst barre levensomstandigheden.
Niemand wordt beter van dat oorlog voeren. Nog de ene nog de andere partij. Mijn standpunt is dan ook stop ermee...... logisch niet ?
Het probleem zit denk ik in uw intepretatie van de feiten. Hezbollah heeft niets te maken met 'palestijnse barre levensomstandigheden'. Voorzover dat al van toepassing is geldt dat slechts voor Hamas.

Hezbollah is ontstaan uit verschillende extremistische facties binnen Libanon en heeft vanaf zijn bestaan alleen ten doel gehad 'de zionistische entiteit en elke jood op aarde' te vernietigen. Maar hoe vreemd het ook is, dát was pas het derde doel. Eerste doel was machtsovername in Libanon, van Libanon een islamitische staat maken en vernietiging van de falangisten. Tweede doel was het 'verwijderen' van alle amerikanen, fransen en hun bondgenoten.

En ik weet nog steeds niet wat de joodse gemeenschap in Buenos Aires te maken heeft met 'palestijnse barre levensomstandigheden'. Toch heeft Hezbollah daar twee keer een aanslag gepleegd met vele doden en verminkten.
Oud 6 september 2006, 10:16   #5713
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen terrorisme uit de Koran zoals velen het hier beweren en willen doen geloven om een gerechtvaardigde oorlog tegen de Arabieren te ontketenen ( waar is trouwens het verschil tussen een onjuiste en een oneerlijke gerechtvaardigde oorlog en een heilige oorlog ? Ze maken beiden onnodige onschuldige slachtoffers......) maar gewoon een gevolg van uiterst barre levensomstandigheden.
Je wordt nu ook al 'gematigd anti-Israël (maar niet denigrerend bedoeld)' genoemd.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 6 september 2006 om 10:24.
Oud 6 september 2006, 10:17   #5714
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem zit denk ik in uw intepretatie van de feiten. Hezbollah heeft niets te maken met 'palestijnse barre levensomstandigheden'. Voorzover dat al van toepassing is geldt dat slechts voor Hamas.

Hezbollah is ontstaan uit verschillende extremistische facties binnen Libanon en heeft vanaf zijn bestaan alleen ten doel gehad 'de zionistische entiteit en elke jood op aarde' te vernietigen. Maar hoe vreemd het ook is, dát was pas het derde doel. Eerste doel was machtsovername in Libanon, van Libanon een islamitische staat maken en vernietiging van de falangisten. Tweede doel was het 'verwijderen' van alle amerikanen, fransen en hun bondgenoten.

En ik weet nog steeds niet wat de joodse gemeenschap in Buenos Aires te maken heeft met 'palestijnse barre levensomstandigheden'. Toch heeft Hezbollah daar twee keer een aanslag gepleegd met vele doden en verminkten.
'Hezbollah is ontstaan uit verschillende extremistische facties binnen Libanon en heeft vanaf zijn bestaan alleen ten doel gehad 'de zionistische entiteit en elke jood op aarde' te vernietigen. Maar hoe vreemd het ook is, dát was pas het derde doel.'

Je eerste stelling dat Hezbollah 'vanaf zijn bestaan alleen de zionistische entiteit en elke jood op aarde te vernietigen' ten doel had, klopt dus niet.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 6 september 2006 om 10:23.
Oud 6 september 2006, 10:28   #5715
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
'Hezbollah is ontstaan uit verschillende extremistische facties binnen Libanon en heeft vanaf zijn bestaan alleen ten doel gehad 'de zionistische entiteit en elke jood op aarde' te vernietigen. Maar hoe vreemd het ook is, dát was pas het derde doel.'

Je eerste stelling dat Hezbollah 'vanaf zijn bestaan alleen de zionistische entiteit en elke jood op aarde te vernietigen' ten doel had, klopt dus niet.
Ja, het klopt wel. De 'vernietiging van de 'zionistische entiteit' en elke jood op aarde' is het derde punt in de oprichtingsstatuten. Hezbollahleiders hebben zelf echter steeds aangegeven dat dat het belangrijkste punt was.

Edit: Het valt me wél op dat je begint met een woordspelletje maar dat ik je nu niet hoor over onschuldige kinderslachtoffers in Buenos Aires, Pizza Hut in Tel Aviv etc.
Maar ja, jij vind Hezbollah geen terroristische organisatie....

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 6 september 2006 om 10:31.
Oud 6 september 2006, 10:57   #5716
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat doet u om de burgerslachtoffers gemaakt door Israël te verhinderen, de schending van hun mensenrechten te verminderen ? Israël steunen. Men moet de moed hebben beide kanten te zien als men gematigd is. Men moet de moed hebben soms tegen de stroom in te gaan.
Dat is juist wat ik bedoelde met perceptie. Dat is de cruciale vraag: ging Israël buitenproportioneel te werk of niet? Volgens de enen staat dat buiten kijf. Volgens de anderen ligt dat niet zo simpel, gezien Israël wel zo hard moét reageren, omdat het zich ten eerste niet kan permitteren een zwakke kant of maar de allerkleinste barst in zijn panster te tonen, en ten tweede om zijn existentie te kunnen consolideren. Dus is het pure zelfverdediging waarbij niets moet worden ontzien

De waarheid zal naar alle waarschijnlijkheid in het midden liggen: Israël heeft alle recht tot zelfverdediging, en moet zijn veiligheid en die van zijn burgers voor alles zetten. Aan de andere kant zijn er de hoop onschuldige burgerslachtoffers die veroorzaakt worden, en wiens dood, verwondingen of verlies van bezit beter vermeden waren gebleven. Maar dan komt de vraag: is Hezbollah niet minstens even schuldig? Hadden zij niet van tevoren kunnen weten dat er zo een reactie ging komen, gezien het een vaststaand feit is dat Israël alles op alles zet om zijn existentie te consolideren en om aan te tonen dat het een macht in de regio is waarmee niet valt te spotten? Dit gezegd zijnde, moet ik wel kwijt dat Israël weliswaar keihard heeft gereageerd, maar op de verkeerde plaats, hetgeen toch door de Arabische wereld in het algemeen, en door Hezbollah in het bijzonder, opgevat kan worden als teken van zwakte. Buitenproportioneel of niet, ze hebben het op de verkeerde manier aangepakt.

Citaat:
U ook.
Dank u .

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 6 september 2006 om 10:57.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:01   #5717
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ja, jij vind Hezbollah geen terroristische organisatie....
De Europese Unie noemt Hezbollah geen 'terroristische organisatie' (wat ze ook niet is). De VS en Israël doen wel hard hun best om dat er van te maken maar iederéén heeft begrepen dat deze 2 staten een ware terreur uitoefenen, foltermethodes toepassen op gevangenen, VN-resoluties blokkeren of niet eerbiedigen en de Conventies van Genève aan hun laars lappen.

De AntiDeutschen op Google + comment: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=66

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 6 september 2006 om 11:04.
Oud 6 september 2006, 11:13   #5718
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
De Europese Unie noemt Hezbollah geen 'terroristische organisatie' (wat ze ook niet is). De VS en Israël doen wel hard hun best om dat er van te maken maar iederéén heeft begrepen dat deze 2 staten een ware terreur uitoefenen, foltermethodes toepassen op gevangenen, VN-resoluties blokkeren of niet eerbiedigen en de Conventies van Genève aan hun laars lappen.
Alle beschaafde landen noemen Hezbollah een terroristische organisatie. De EU had het moeilijk met de splitsing tussen politieke en militaristische tak maar dit onderscheid wordt nu niet meer gezien. Verwacht wordt dat Hezbollah nu ook in de lijst van de EU komt. Een aantal leiders van Hezbollah wordt sowieso als 'terrorist' aangemerkt. De VN waarschuwt tegen het 'terroristische karakter' van Hezbollah.
Oud 6 september 2006, 11:17   #5719
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle beschaafde landen noemen Hezbollah een terroristische organisatie.
Hezbollah staat niet op de lijst van de terroristische organisaties van de Europese Unie (en terecht).
'Beschaafde landen' die de gewoonte hebben om hele landen plat te bombarderen en te bezetten (Vietnam, Cambodja, Afghanistan, Irak, Palestina, Libanon) doen natuurlijk hun best om niet als echte terreurstaten gezien te worden.
Oud 6 september 2006, 11:58   #5720
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je wordt nu ook al 'gematigd anti-Israël (maar niet denigrerend bedoeld)' genoemd.
Ja, waarom noemen ze mij 'gematigd anti-Israël' als ik alleen vrede wens tussen alle partijen ...... goed opgemerkt.
Je zou bijna denken dat Israël dan geen vrede wenst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be