Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 08:37   #61
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Toffe reaktie , daarbij voorbijgaand aan de essentie van de diskussie , 10% van de Europeanen is de afgelopen 100 jaar omgekomen in oorlogen , tegen een gemiddelde van 1% wat bereft de andere kontinenten ,
Superieure wapens maken nu eenmaal meer slachtoffers.

Citaat:
toch een rare logika voor mensen die menen superieur te zijn aan andere volkeren ;
Als je wil weten wie zich tot op de dag van vandaag nog superieur waant lees dan dit eens...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53333

Citaat:
stel je voor " Europa is het kruispunt der kulturen " , wat een grap .
Wat betreft cijfertjes , het gaat om een ruime 30 miljoen niet-Europese
allochtonen , waar het andere kontinenten betreft gaat het om een paar honderd miljoen " niet inheemse inwijkelingen " , hoor je daar problemen over ?
Oh jawel.

Citaat:
Wat betreft mijn aanwezigheid in Europa ik zal zelf wel beslissen waar ik wil leven , wat een diktatoriaal taalgebruik hanteert u toch .
Zolang u zich maar aanpast aan het land waar je gaat wonen dan is er geen enkel probleem.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 08:41.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 08:42   #62
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Superieure wapens maken nu eenmaal meer slachtoffers.

Als je wil weten wie zich tot op de dag van vandaag nog superieur waant lees dan dit eens...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53333

Oh jawel.

Zolang u zich maar aanpast dan is er geen enkel probleem.
Wat bedoel je met aanpassen ?
ik dacht dat ik hier op een vrij beleefde manier aan het debatteren was ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 08:46   #63
smiley

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met aanpassen ?
ik dacht dat ik hier op een vrij beleefde manier aan het debatteren was ?
Dit is een voorbeeld van een aangepaste vrouw. Een Vlaamse van Marokkaanse afkomst. En zij heeft het over diegenen die zich weigeren aan te passen en jaar na jaar snel in aantal toenemen met alle gevolgen vandien. Misschien bent u daar wel blij om dat deze verderfelijke achterlijke westerse cultuur dank zij uw politiek correcte hulp aan het islamofascisme zal ten ondergaan.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212
Oud 7 september 2006, 09:12   #64
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een voorbeeld van een aangepaste vrouw. Een Vlaamse van Marokkaanse afkomst. En zij heeft het over diegenen die zich weigeren aan te passen en jaar na jaar snel in aantal toenemen met alle gevolgen vandien. Misschien bent u daar wel blij om dat deze verderfelijke achterlijke westerse cultuur dank zij uw politiek correcte hulp aan het islamofascisme zal ten ondergaan.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212
Hola ; ik tracht europeanen er enkel van te overtuigen dat ze zich niet zo superieur moeten opstellen t o v andere kulturen .
In mijn andere kommentaren zul je misschien al gelezen hebben : Amerika , 7 miljoen moslims die meestal in de bovenste lagen van de bevolking zitten , Europa , meer dan 20 miljoen moslims die meetal in de onderste lagen van de bevolking zitten .
Terroristische tussenstand sinds 9/11 : Europa : een paar honderd doden , rusland bijgerekend meer dan duizend .
Doden en aanslagen in amerika sinds 9/11 = ironisch genoeg : double zero .
Oud 7 september 2006, 09:20   #65
smiley

Standaard

Citaat:
Hola ; ik tracht europeanen er enkel van te overtuigen dat ze zich niet zo superieur moeten opstellen t o v andere kulturen .
In mijn andere kommentaren zul je misschien al gelezen hebben : Amerika , 7 miljoen moslims die meestal in de bovenste lagen van de bevolking zitten , Europa , meer dan 20 miljoen moslims die meetal in de onderste lagen van de bevolking zitten .
Terroristische tussenstand sinds 9/11 : Europa : een paar honderd doden , rusland bijgerekend meer dan duizend .
Doden en aanslagen in amerika sinds 9/11 = ironisch genoeg : double zero .
Men zou beter afstappen van 'wij zijn fout en de anderen zijn goed'. Wie stelt er zich vandaag de dag nog steeds superieur op? En er zijn wel degelijk achterlijke culturen. Niet alle culturen zijn gelijk, even hoogstaand, of meent u van wel?

Wat de aanslagen in Amerika betreft er zijn er daar voorkomen enkel enkelingen (volgelingen van de religion of peace uiteraard) zijn erin geslaagd een paar kuffars met een wapen in het wilde weg schietende om te brengen.
Oud 7 september 2006, 09:41   #66
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Men zou beter afstappen van 'wij zijn fout en de anderen zijn goed'. Wie stelt er zich vandaag de dag nog steeds superieur op? En er zijn wel degelijk achterlijke culturen. Niet alle culturen zijn gelijk, even hoogstaand, of meent u van wel?

Wat de aanslagen in Amerika betreft er zijn er daar voorkomen enkel enkelingen (volgelingen van de religion of peace uiteraard) zijn erin geslaagd een paar kuffars met een wapen in het wilde weg schietende om te brengen.
U zegt , er zijn wel degelijk achterlijke kulturen waarmee u wellicht de islam bedoeld .
Ik zeg , Europa heeft alleen het fascisme en het kommunisme voortgebracht ( Stel je eens de situatie voor in Europa zonder amerikaans ingrijpen in de 2de wereldoorlog en de koude oorlog ).
Welke kultuur is hier achterlijk?
Oud 7 september 2006, 10:02   #67
smiley

Standaard

Citaat:
U zegt , er zijn wel degelijk achterlijke kulturen waarmee u wellicht de islam bedoeld .
Ik zeg , Europa heeft alleen het fascisme en het kommunisme voortgebracht ( Stel je eens de situatie voor in Europa zonder amerikaans ingrijpen in de 2de wereldoorlog en de koude oorlog ).
Welke kultuur is hier achterlijk?
Europa heeft democratie voortgebracht en de maatschappij met al haar verworvenheden, haar vrijheden mensenrechten enz. waar wij momenteel in leven.

U beseft blijkbaar niet wat het islamofascisme inhoud. U denkt ook verkeerdelijk dat zij die aanslagen plegen dit doen vanwege discriminatie door die smerige onverdraagzame autochtone bevolking of omdat zij arm zijn wat uit uw vorige post bleek. Kijk eens verder dan uw neus lang is en dan wat de huidige politiek correcte machthebbers en de islampromotors u allemaal willen wijsmaken.

De islam is onverdraagzaam en laat zich niet integreren

'De koran wil geen integratie'

http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2226c.htm

"Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamitische regels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen."

"Over dertig �* veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (...) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb. (...) Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur."

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor de moslims tussen haakjes naar hier komen - wordt nu kapot gerelativeerd."

Urbain Vermeulen

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 10:05.
Oud 7 september 2006, 10:16   #68
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa heeft democratie voortgebracht en de maatschappij met al haar verworvenheden, haar vrijheden mensenrechten enz. waar wij momenteel in leven.

U beseft blijkbaar niet wat het islamofascisme inhoud. U denkt ook verkeerdelijk dat zij die aanslagen plegen dit doen vanwege discriminatie door die smerige onverdraagzame autochtone bevolking of omdat zij arm zijn wat uit uw vorige post bleek. Kijk eens verder dan uw neus lang is en dan wat de huidige politiek correcte machthebbers en de islampromotors u allemaal willen wijsmaken.

De islam is onverdraagzaam en laat zich niet integreren

'De koran wil geen integratie'

http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2226c.htm

"Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamitische regels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen."

"Over dertig �* veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (...) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb. (...) Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur."

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor de moslims tussen haakjes naar hier komen - wordt nu kapot gerelativeerd."

Urbain Vermeulen
Toch een beetje eurocentrisch die redenering ,
Europa heeft van de Amerikaanse revolutie , vrijheid en demokratie ( waarmee dus aanvankelijk inspraak bedoeld werd ) een eigen variant voortgebracht , te beginnen met Robespierre en Napoleon die er dus vrijdenkend als ze waren meteen een diktatuur van hebben gemaakt .
Nadien kwam marx tevoorschijn die er meteen de diktatuur van het proletariaat van maakte met alle gevolgen vandien .
Iets om te koesteren ?
Oud 7 september 2006, 10:20   #69
smiley

Standaard

Citaat:
Toch een beetje eurocentrisch die redenering ,
Europa heeft van de Amerikaanse revolutie , vrijheid en demokratie ( waarmee dus aanvankelijk inspraak bedoeld werd ) een eigen variant voortgebracht , te beginnen met Robespierre en Napoleon die er dus vrijdenkend als ze waren meteen een diktatuur van hebben gemaakt .
Nadien kwam marx tevoorschijn die er meteen de diktatuur van het proletariaat van maakte met alle gevolgen vandien .
Iets om te koesteren ?
Leeft u nog in de wereld van vandaag? Trouwens democratie (inspraak) komt oorpsronkelijk van de Grieken (Europa).

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 10:31.
Oud 7 september 2006, 10:22   #70
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ge moet vooral uw eigen goesting doen en er eigen mening op na houden. Niemand verplicht je de invloed van je ouders en grootouders te ondergaan, en het is aan jou om te beslissen of die geïmporteerde cultuur en geloof echt wel zo broodnodig zijn om je goed in je vel te voelen. Misschien dat het je ouders en grootouders even fier doet voelen, maar welke boodschap heb jij als (nieuwe) Belg aan het herkauwen van een cultuur en geloof die hier als achterlijk (in de zin van totaal voorbijgestreefd) gezien wordt. Ik begrijp die hang niet van 3de of 4de generatiemoslims om persé de cultuur/de roots van hun grootouders tot de hunne te willen maken. Die cultuur bestaat inmiddels ook al niet meer, so why bother? Ik ken geen autochtonen die zo brood nodig aan de cultuur en godsdienst van hun grootouders 'moeten' vasthangen.

Als de druk van familiale kant dan toch te groot is, waarom hen niet met de neus op de feiten duwen en hen er aan herinneren dat zij ervoor gekozen hebben om naar België te komen en hier te blijven. Dat zij dus dan ook maak alle consekwenties hiervan moeten inzien. Het hoort dus niet dat zij kinderen en kleinkinderen verplichten tot assimilatie van een vreemde cultuur omdat zij niet met de consekwenties van hun belissing kunnen omgaan of heimwee hebben.
Maar, ik ben wel gelovig en ik wil mijn cultuur ook behouden. EN mij ook aanpassen hier in België, dan is er ook geen probleem. Hangt er gewoon vanaf hoe je het allemaal bekijkt ..
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:25   #71
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Maar, ik ben wel gelovig en ik wil mijn cultuur ook behouden. EN mij ook aanpassen hier in België, dan is er ook geen probleem. Hangt er gewoon vanaf hoe je het allemaal bekijkt ..
Hoe kunt u nu enerzijds uw geloof en cultuur (wat bijna hetzelfde is) behouden en u tegelijkertijd aanpassen aan Belgie? Uw geloof/cultuur laat dit niet toe.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 10:26.
Oud 7 september 2006, 10:30   #72
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hoe kunt u nu enerzijds uw geloof en cultuur (wat bijna hetzelfde is) behouden en u tegelijkertijd aanpassen aan Belgie? Uw geloof/cultuur laat dit niet toe.
Iedereen kan zich aanpassen, als ze maar tussen de lijntjes blijven
Oud 7 september 2006, 10:32   #73
smiley

Standaard

Citaat:
Iedereen kan zich aanpassen, als ze maar tussen de lijntjes blijven
Wat houd dat 'tussen de lijntjes blijven' in?
Oud 7 september 2006, 10:34   #74
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat houd dat 'tussen de lijntjes blijven' in?
Gewoon, bv..ge kunt blijven bidden en uw taken als moslim blijven volgen en vervullen. Anderzijds ook aan de anderen laten tonen, dat wij het hier ook kunnen (qua job, taal, andere activiteiten)..
Gewoon een pure combinatie van de twee zaken, daarvoor moet je toch niet die éne loslaten é
Oud 7 september 2006, 10:34   #75
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Leeft u nog in de wereld van vandaag?
Jazeker ,
Ik zeg niet dat de islam de meest tolerante kultuur is van de wereld , ik zeg dat Europa geen enkele moeite doet om zich ook maar enigszins tolerant op te stellen tov de islam , en dat is verkeerd .
Als amerika , de zogezegde natuurlijke vijand van de islam moeiteloos moslims kan integreren , waarom kan Europa dit niet ?
Voor de non-believers , kijk eens naar mijn terroristische tussenstand .
Oud 7 september 2006, 10:37   #76
Banneling

Standaard

Citaat:
Fijn zo. U bent dan zo geen hoofddoekfundamentaliste die haar cultuur en godsdienst wil opdringen , maar een moslima die respect heeft voor onze geseculariseerde cultuur.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:39   #77
Banneling

Standaard

Citaat:
Jazeker ,
Ik zeg niet dat de islam de meest tolerante kultuur is van de wereld , ik zeg dat Europa geen enkele moeite doet om zich ook maar enigszins tolerant op te stellen tov de islam , en dat is verkeerd .
Als amerika , de zogezegde natuurlijke vijand van de islam moeiteloos moslims kan integreren , waarom kan Europa dit niet ?
Ik hoef mij niet tolerant op te stellen tegenover een vrouwdiscriminerende uitheemse religieuse ideologie.
Oud 7 september 2006, 10:40   #78
smiley

Standaard

Citaat:
Jazeker ,
Men doet verdorie niet anders. Dat is dan ook mijn verwijt. Men is de rode loper aan het uitrollen voor de islam. Iedereen die durft kritiek te uiten op die gevaarlijke ideologie snoert men tegenwoordig de mond. Islampromotors hebben aldus vrij spel. Enkel een partij zoals het Vlaams Belang durft en kan nog de waarheid zeggen. Daar moet zij volgens de politiek correcten dan wel een prijs voor betalen, (cordon sanitair)

Citaat:
Oh denk jij dat Amerika moeiteloos de moslims heeft geintegreerd? Kent u CAIR? Beseft u wel dat Amerika met dezelfde problemen te maken heeft als wij? Dat islam helemaal geen integratie toelaat. En als een bepaalde groep achtergesteld is heeft zij dit vooral aan zichzelf te wijten !
Oud 7 september 2006, 10:50   #79
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Fijn zo. U bent dan zo geen hoofddoekfundamentaliste die haar cultuur en godsdienst wil opdringen , maar een moslima die respect heeft voor onze geseculariseerde cultuur.
Wat zou het probleem zijn moest Hydra haar hoofddoek willen dragen ?
De meeste bezoekers hier hebben ooit wel een " tante nonneken " in de familie gehad , ingepakt en ingezakt , en dat kon dus wel ?
Voor ze hier allemaal gaan zeggen : jamaar , wij zijn intussen beschaafder geworden zeg ik alvast : als Amerika en saoudi-arabie eens met de vingers knippen ligt heel europa plat .
Dat is nu net het ontroerende aan europa , ze denken werkelijk dat ze nog iets te betekenen hebben , terwijl ze een speelbal geworden zijn tussen de grootmachten .
Wonder who that should be .
Oud 7 september 2006, 10:59   #80
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Wat zou het probleem zijn moest Hydra haar hoofddoek willen dragen ?
Dat zou een probleem voor haar kunnen zijn indien ze een job zou willen uitoefenen in bepaalde openbare instellingen waar er een verbod geldt op het dragen van religieuse symbolen.

Citaat:
De meeste bezoekers hier hebben ooit wel een " tante nonneken " in de familie gehad , ingepakt en ingezakt , en dat kon dus wel ?
Die tante nonnekes zijn zo goed als bijna allemaal verdwenen (waarom steeds oude koeien uit de gracht halen ?) en droegen als betaalde beoefenaars van erediensten een uniform zoals dat in bepaalde metiers ook nog gebruikelijk is : de flikken, verpleegsters, in het leger.

Citaat:
Voor ze hier allemaal gaan zeggen : jamaar , wij zijn intussen beschaafder geworden zeg ik alvast : als Amerika en saoudi-arabie eens met de vingers knippen ligt heel europa plat .
Alé gij. Nu doe ik in mijn broek.

Citaat:
Dat is nu net het ontroerende aan europa , ze denken werkelijk dat ze nog iets te betekenen hebben , terwijl ze een speelbal geworden zijn tussen de grootmachten .
Wonder who that should be .
Wat raar dat al die migranten aan de poorten van Europa blijven drummen. Zouden ze niet beter direct richting Soedi-Arabië gaan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be