![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Armoededrempel is de scheiding tussen wie zich de natuurlijk hulpbronnen monopoliseerd en de laissez pour conte...Daar vind je wat de rijken nog willen overlaten om diverse redenen zoals de nood aan arbeidskracht,consumentisme en niet te vergeten estetiek.
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan ze niet kwalijk nemen dat ze zich op hun beurt afvragen wat er achter de armoede schuilt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tijden van vrede... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 september 2006 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
1. voordat je geld kan lenen moet je altijd eerst tenminste een deel van dat geld hebben. Zo informeerde ik vroeger bij de vdab eens achter mijn mogelijkheden om zelfstandige (soepboer ) te worden. Er was een sociale lening mogelijk maar om bvb 6000 euro te kunnen lenen moest ik wel eerst 2000 euro hebben. Voor iemand die op het einde van zijn geld een stuk maand over heeft is het onmogelijk om ooit ook maar 2000 euro bijeen te sparen. Ik denk dan ook dat in deze het matheuseffect zeker ook gespeeld zal hebben of maw dat het vooral niet armen geweest zijn die van deze mogelijkheid die voor armen bedoeld is gebruik hebben kunnen maken. 2. Is er het probleem van de opbouw van een zelfstandige activiteit of zaak. Een zaak kan in de meeste gevallen onmogelijk vanaf dag één direct draaien en moet zoals iedereen die ook maar het minste van economie kent zal bevestigen; worden opgebouwd. Klantenbestand is iets dat men niet zomaar direct heeft. Laat staan in voldoende mate om er van te kunnen leven. Maar men heeft wel vanaf de eerste dag dat men een zaak start geen recht meer op dop of leefloon. Er zou dus een mogelijkheid moeten zijn om geleidelijk aan onafhankelijk van de SZ te worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() La chunga:
Citaat:
Het hangt in het biezonder af van de soort politieke keuzes die je maakt. Het is wel een hardnekkig cliché. Armoede is geen natuurverschijnsel, maar het uitvloeisel van veranderbare socio-economische verhoudingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Of, voor de duidelijkheid: De mensenrechten zullen nooit universeel van kracht zijn. Probeer maar eens het recht op gratis basisonderwijs te garanderen aan iemand, terwijl je tezelfdertijd het recht op eigendom ( <=> belastingen) en de afschaffing van de slavernij ( <=> dwangarbeid van leerkrachten) moet respecteren. Beetje moeilijk, tenzij we in de vrolijke gelukkige wereld van overvloed en groene heuvels en blauwe lucht met toffe witte wolkjes leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Euh?
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom vind ik onderzoek zo belangrijk. De enen beweren dat de armoede vermindert, de anderen dat ze toeneemt. Er zijn grote geografische, nationale en ethnische verschillen. Het is belangrijk dat we over de juiste feiten beschikken en een degelijke interpretatie, liefst onder condities van een zekere (min of meer wetenschappelijke) consensusvorming. King behandelt dat aspect een beetje al te gemakkelijk denigrerend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Awel ja, ze moest haar huis verkopen om haar kinderen te kunnen voeden tijdens de oorlog.
Ze had nog maar pas al dat cash in handen, en toen kwam Guth en al het papiergeld moest ingeleverd worden. Toen kreeg mijn grootvader een hartaanval... Tijdens de periode van de reconstructie, toen we snel rijk hadden kunnen worden, zat mijn vader jaren in de bak als collaborateur. Als je nog meer generatie-armoedeverhalen wil uit de oude doos van Eno2, vraag maar op, wij draaien... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 september 2006 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw punt vier en vijf lijken verdacht veel op elkaar. Punt vijf staat laatst, but not least. Het is inderdaad zo, dat armoede -bij ons- dikwijls nog relatief goed te verdragen valt, maar velen komen in een dramatisch isolement terecht door het pecuniaire aspect. Anderen worden dan weer het zwart schaap van de familie. Of de twee samen. Die uitsluiting valt soms veel moeilijker te verdragen dan enig materieel tekort: dat emotionele en sociale vacuüm bouwt zich op tot een geluidsmuur van de stilte waar de armoedepiloot met zijn armoede -straaljager tegenaanbotst en dikwijls in duizend gruzelementen uiteenbarst ipv er doorheen te breken.... En een schietstoel zit er in zijn toestel niet... dat is te duur.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Land A, gemiddeld inkomen 1000, aantal mensen onder de 600 euro: 15%. Land B, gemiddeld inkomen 5000, aantal mensen onder de 3000 euro: 18%. Kent Land B dan meer armoede?
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Of mediaan-inkomen, zo u wil.
|
![]() |
![]() |