![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#381 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik vrees dat jij absoluut niet snapt wat wetenschap is, en het ook niet wilt snappen. Die wetenschap, mijn beste, die je zo verfoeit, is verantwoordelijk voor alle luxe in uw leven, zonder de wetenschap, geen computers, tv, electriciteit, .....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#382 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#383 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Banneling
|
wetenschap klopt voor 100% en niet voor 98,7 % , één druppeltje vocht in uw elektriciteitsleiding en je zit zonder stroom , dat is wetenschap.
|
|
|
|
|
|
#385 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Banneling
|
Waarvoor dank , en nu staat onze diskussie weer bovenaan in de topics .
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
|
Discussie??
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Banneling
|
'k Zag twee beren.
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Partijlid
|
Discussie, kaffer. Zelfs als hij het correct spelt, doe jij het weer fout. Hoe goddelijk dom je ook overkomt met alles verkeerd te spellen, je moet toch maar weer eens wat lessen Nederlands volgen.
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
Laatst gewijzigd door Chilles : 8 september 2006 om 18:00. |
|
|
|
|
|
#395 |
|
Banneling
|
Iemand die de Konservatieve spelling volgt , dat is een voorbeeld van evolutie , zelfs de NOS doet dat niet meer .
|
|
|
|
|
|
#396 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Om de mens nu al als superieur naar voren te schuiven is het nog (veel) te vroeg. Daartoe dient hij komaf te maken met een paar gigantische problemen waarmee hijzélf dit wereldbolletje heeft opgezadeld. Problemen als:
Citaat:
Ik vertel er onmiddellijk bij dat het fenomeen revolutie nog veel minder begrepen wordt dan het fenomeen evolutie. Maar er is, me dunkt, geen enkele reden om het begrip evolutie zonder meer opzij te schuiven omdat een ander begrip - in dit geval revolutie - nog weinig begrepen is. Als jij wél een reden daartoe ziet, dan hoor ik het graag van je. Die revoluties zijn de volgende:
|
|||
|
|
|
|
|
#397 |
|
Partijlid
|
Iemand die niet kan spellen, een voorbeeld van iemand die niet mee kan met de evoluerende spelling.
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
Laatst gewijzigd door Chilles : 8 september 2006 om 18:54. |
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Minister
|
Citaat:
Er zijn positieve wetenschappen en menswetenschappen. Positieve wetenschappen zoals wiskunde, natuur- en scheikunde, kernfysica en dies meer hanteren een waarheidsbegrip van 100 procent - meetfouten daargelaten. Positieve wetenschappen doen dat niet. Psychologie bvb. is niet 100 ten 100 waterdicht; sociologie en economie al evenmin. En ook antropologie en biologie, waaronder de evolutieleer ressorteert, doen dat niet. We hebben het over menswetenschappen, en de (kleine) foutenmarge is niet te wijten aan het groene deel van het woord, doch aan het rode. |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat betreft evolutie zou er dus een geleidelijke overgang moeten gebeuren tussen mensen en dieren , dus ook inzake verantwoordelijkheid . En genehunter is hier dus ook welkom op voorwaarde dat hij niet direkt begint te schelden zoals maar al te vaak gebeurt . En nogmaals , ik heb hier al heel wat geleerd van mensen die geloven in de evolutietheorie , ik ga nooit zeggen : jullie hebben ongelijk en ik heb gelijk . |
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Minister
|
Citaat:
Eventjes iets corrigeren. Ik ben gelovig, dat had ik al eens laten doorschijnen, dacht ik. Maar ik onderscheid wel duidelijk "geloven" van "zeker zijn". In de evolutieleer gelóóf ik niet. Die is voor mij een zekerheid. Je hoeft ook niet te geloven dat 1+1=2, daarvan mag je rustig zeker zijn. Twijfel is misplaatst. En dergelijke houding neem ik ook aan jegens de evolutieleer - rekening houdend dat die evolutieleer sedert Darwin voortdurend wordt bijgesteld, want Genehunter in één van zijn eerste bijdragen in deze discussiedraad terecht opmerkte. Dat God bestaat en dat Hij alles gemaakt heeft gelóóf ik. Ik ben er dus niet zeker van. Geloven betekent voor mij ongeveer hetzelfde als zoeken, twijfelen, aarzelen... Geloven is voor mij een uitdaging, elke dag opnieuw. Credo, ergo dubito. Dubito, ergo credo. (Ik geloof, dus twijfel ik. Ik twijfel, dus geloof ik.) Zogenoemde gelovigen die "geloven" niet kunnen onderscheiden van "zekerheid" wantrouw ik als de pest. Het is typisch het geloof van fundamentalisten die in blindheid hun leider(s) achternahollen. Als mijn Schepper me begiftigde met 1,2 kg mayonaise tussen de oren, dan is dat opdat ik die mayonaise zou gebruiken. Door blind anderen achterna te hollen - en of dat nu de paus te Rome is, dan wel de imam in de moskee, of wie dan ook - geef ik er geen blijk van mijn 1,2 kg mayonaise te gebruiken. Want dan zou ik me tevredenstellen met de 1,2 kg witte massa van die leider(s). En daarvoor heb ik nu toch wel iets teveel zelfrespect. Dus... En omdat mijn 1,2 kg mayonaise een beperkt menselijk brein herbergt, is het ook niet meer dan normaal dat ik nooit zeker kan zijn van Gods aanwezigheid en Zijn werk. M.a.w. schiet mijn brein tekort en blijft er een gerede plaats voor twijfel. Maar... geschraagd door mijn gevoelens en mijn intuïtie - die niet in die 1,2 kg mayonaise huizen - is dat geloof niettemin totnogtoe sterk genoeg gebleken om alle twijfels te weerstaan. |
|
|
|
|