Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 13:34   #21
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de slavernij is afgeschaft sinds een paar honderd jaar. De middeleeuwen zijn voorbij weet je. Maar mentaal zit u er blijkbaar nog volop in.

iemand die werkt en belasting betaald om mijn dop te betalen heeft trouwens geen enkel recht om mij iets te verwijten. Hij/zij gaat namelijk vrijwillig werken ( zich laten uitbuiten ) ( door te gaan werken verklaard men zich akkoord met de voorwaarden - en één van die voorwaarden is afdragen voor mijn dop ) .

Omdat dergelijke ratten te laf zijn om zelf te weigeren om te werken ventileren ze hun frustraties dan maar af op werklozen.

kweek ballen en ga ook doppen als het je niet aanstaat voor mij te werken

en zoniet is er maar één devies en dat is

zwijgen en werken en afdokken zodat mijn dop er op tijd ligt

met vriendelijke groeten

een langdurig werkloze
Sommige mensen hebben nog een eergevoel en genoten bovendien ook een opvoeding. Voor de rest ziet het er voor jouw soort in de toekomst niet meer zo rooskleurig uit. België zal de rest van Europa moeten volgen, en de geldkraan zal na een tijdje eenvoudigweg dichtgaan voor profitariaat naar de wil van de werkende mens.

The times they are a changin' ,zoals een voorbijgestreefde zageman ooit voorspelde.....

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:35   #22
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier al verscillende keren voor een oplossing gepleit ,maar blijkbaar doet niemand geen inspanning om het effkes te lezen.

1)Laat de overheid nog 40% van de dop betalen
2)Schrijf firma's aan dat ze werklozen kunnen aannemen aan 60% van het gangbare loon.
3)De werkloze heeft 40% dopgeld en 60% loon(volwaardig loon)
4)Hij leert on the job
5)Hij komt mss in aanmerking om later een vaste job te krijgen.
6)De staat wordt 60% ontlast van werlozensteun.
7)De werkgever heeft 40% minder te betalen.

De fijne details die dit plan vereissen kunnen op termijn uitgewerkt worden
BV.tijdsduur,aanpassing van het statuut,geen nadelige gevolgen voor de vaste werknemers enz...

Hoeveel mensen zouden hier niet mee geholpen kunnen worden,en hoeveel kapitaal gewonnen?

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 8 september 2006 om 13:39.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:38   #23
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik heb hier al verscillende keren voor een oplossing gepleit ,maar blijkbaar doet niemand geen inspanning om het effkes te lezen.

1)Laat de overheid nog 40% van de dop betalen
2)Schrijf firma's aan dat ze werklozen kunnen aannemen aan 60% van het gangbare loon.
3)De werkloze heeft 40% dopgeld en 60% loon(volwaardig loon)
4)Hij leert on the job
5)Hij komt mss in aanmerking om later een vaste job te krijgen.
6)De staat wordt 60% ontlast van werlozensteun.
7)De werkgever heeft 40% minder te betalen.

De fijne details die dit plan vereissen kunnen op termijn uitgewerkt worden
BV.tijdsduur,aanpassing van het statuut,geen
Probleem blijft: Wat doe je met de lamzak die niet wil werken?
Geldkraan dicht.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 8 september 2006, 13:42   #24
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Niet veralgemenen Bill,oudere mensen met 20 a 30 jaar gewerkte jaren moet je niet als toonbeeld van onwil aanwijzen,er zijn echter inderdaad anderen.... en dat is op termijn inderdaad nadelig.
Oud 8 september 2006, 13:47   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
De foutheid in uw redenering is, dat de huidige partijen saneren als woord gebruiken als een excuus om te besparen.

en "het bespaarde geld te pompen (lees investeren)" in de wg'ers...

Ondertussen verandert er niets voor de gewone man en vrouw.
dat zij woorden foutief gebruiken, dat is mijn fout niet hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:48   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nog eens uitleggen ?

hoe duidelijk kan ik mijn vraag stellen ?

vind u dat de werkmens zich een deftig leven mag kunnen permiteren ?
dwz dat hij zijn rekeningen kan betalen en voor zijn werk zodanig beloont wordt zodanig dan hij niet in armoede moet leven ? is een werkmens die eens twee weken een reisje wil kunnen maken na een jaar werken soms verwaand ?

of vindt u dan dat de werkmens zodanig weinig beloond mag worden dat hij ondanks zijn werk nog steeds in armoede moet blijven leven ?
er is toch al een minimumloon hé
(die belastingen daarop moeten naar beneden, bij iedereen dat is alles)

zou het kunnen dat we het daarover eens zijn ?!
Oud 8 september 2006, 13:49   #27
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet veralgemenen Bill,oudere mensen met 20 a 30 jaar gewerkte jaren moet je niet als toonbeeld van onwil aanwijzen,er zijn echter inderdaad anderen.... en dat is op termijn inderdaad nadelig.
dat mensen weigeren om voor een appel en een ei te werken drijft uw loon omhoog .

op sommige momenten eensgezind werk weigeren is een noodzakelijk kwaad om de lonen op peil te houden

wees de zogenaamde werkweigeraars dus maar dankbaar - ze offeren zich op - leven in armoede - om uw loon op peil te houden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:51   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
een vb uit de praktijk

van iemand die ik ken en die ook werkt in zo n sociale werkplaats

inkomen 900 euro net
huur 400 euro
nutsvoorzieningen 150 euro
andere vaste kosten 50 euro

schiet nog 300 euro over

is dat een normale beloning in deze tijd voor 8h per dag werken een hele week lang .... ?

hoever kom je met 300 euro voor eten, kleding, schijtpapier, docterskosten als je eens ziek bent ?

en mag die mens eens een reisje maken, mag hij eens een pintje gaan pakken of moeten we alle cafebazen ook eerst gaan laten doppen en dan verplichten om in zo n strijkwinkel voor een hongerloontje te gaan werken

ps de cijfers zijn maar uit de losse pols maar ze geven een realistisch beeld
ge kunt dat schijten zoveel mogelijk in de werkuren doen, dan kan je een aardige duit besparen op het papier thuis ... (in het slechtste geval kan je zelfs een paar velletjes verdonkeremanen op de werkgeversplee.

een reis is luxe ... dat kan ik ook niet elk jaar hoor, en dat is absoluut geen must have. (laat de toerisme-industrie u niks wijsmaken) ... idem met die pinten, alcohol is trouwens bijzonder ongezond.
Oud 8 september 2006, 13:54   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat mensen weigeren om voor een appel en een ei te werken drijft uw loon omhoog .

op sommige momenten eensgezind werk weigeren is een noodzakelijk kwaad om de lonen op peil te houden

wees de zogenaamde werkweigeraars dus maar dankbaar - ze offeren zich op - leven in armoede - om uw loon op peil te houden.
ze maken het systeem te duur, waardoor de SZ bijdragen nog hoger worden en de werkgevers werknemers gaan onstslaan, je brengt een verpauperende spiraal op gang
Oud 8 september 2006, 13:57   #30
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is toch al een minimumloon hé
(die belastingen daarop moeten naar beneden, bij iedereen dat is alles)

zou het kunnen dat we het daarover eens zijn ?!
we zijn het daarover een beetje eens maar het minimumloon is te laag en dat de strijkwinkels geen volk vinden is niet omdat mensen niet willen werken maar omdat het loon er te laag is.

zo n strijkwinkel is trouwens ook een sociaal tewerkstellingsproject
dat wil zeggen dat degenen die daar uitgebuit worden ook betaald worden met uw belastinggeld.

en verder is die sociale tewerkstelling een achterpoortje om de minimumlonen te omzeilen. in de sociale tewerkstelling zijn er geen cao s, geen sectorieel minimumloon, geen vakantiegeld enz

het voorbeeld dat ik eerder aangaf van iemand die 900 euro netto per maand verdient betreft iemand die in de groendienst werkt. Dat werk dat de gemeentes nu uitbesteed aan sociale tewerkstellingsprojecten werd vroeger door volwaardig betaalde gemeentearbeiders verricht ( met vakantiegeld, ancienniteit enz )

ik ken ook iemand die vrijwillig ( onbetaald ) moet werken in zoiets om zijn ocmw te kunnen behouden.

hiernaast zijn ze een huis van een deurwaarder met een lange gemeentepolitieke arm aan het renoveren dmv werkkrachten die in zo n sociale tewerkstellingsproject tewerk gesteld zijn ( het huis van die deurwaarder wordt dus opgelapt met subsidies die u als werkmens opbrengt )

intussen kan een echte aannemer die zijn mensen volwaardig betaald dit werk nu niet doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:58.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:59   #31
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over die mensen praat ik dan ook helemaal niet. Ik heb dit hier al meermaals herhaald; Onder de dertig jaar: niemand recht op dop. Van 30 tot 45 �* 48 jaar: recht op dop, beperkt in tijd. Vanaf 48 jaar: geen beperking, maar begeleiding naar een nieuwe job indien nog mogelijk.(ik spreek hier niet over een kasseilegger van 55 jaar hé)

Oud 8 september 2006, 14:16   #32
Heftruck

Standaard

Citaat:

Ben je te reserveren als stand up comedian?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 8 september 2006 om 14:17.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:37   #33
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
iemand die werkt en belasting betaald om mijn dop te betalen heeft trouwens geen enkel recht om mij iets te verwijten. Hij/zij gaat namelijk vrijwillig werken ( zich laten uitbuiten ) ( door te gaan werken verklaard men zich akkoord met de voorwaarden - en één van die voorwaarden is afdragen voor mijn dop ) .
Misschien moeten de werkenden dan maar eens die regels aanpassen, zodat ze a) die dop niet meer betalen of b) iets in de plaats eisen. Dan kunnen ze gewoon de regels volgen en moeten ze niet meer op u zagen.

Verkiest u dit misschien? Reacties zoals de uwe zijn de oorzaak van die verwijten en stigmatisering.

Citaat:
Omdat dergelijke ratten te laf zijn om zelf te weigeren om te werken ventileren ze hun frustraties dan maar af op werklozen.

met vriendelijke groeten

een langdurig werkloze
Zoals hierboven vermeld, er is een andere optie. In mijn ogen bent u ook geen werkloze, maar een werkweigeraar, en heeft u geen recht op een uitkering. Voor een werkloze kan ik respect op brengen, voor u niet na die uitspraken.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:27   #34
vulpes
Gouverneur

Standaard

ter info:
Citaat:
Het wettelijk minimumloon
Indien er binnen de sector geen specifieke regeling is voorzien heeft de werknemer als 21-jarige recht op het wettelijk minimumloon van 1.210,00 euro. Jongeren die nog geen 21 jaar zijn hebben recht op een verminderd wettelijk loon dat varieert naargelang de leeftijd. Jongeren die minstens 21,5 jaar zijn en 6 maanden anciënniteit hebben, krijgen momenteel een minimumloon van 1.243,36 euro. De 22 jarigen die 12 maanden anciënniteit kunnen voorleggen hebben recht op 1.258,18 euro. Dit interprofessioneel minimumloon is gekoppeld aan de index.
http://www.loonwijzer.be/index.php?pid=10
Citaat:
Sinds 1 augustus 2005 gelden de volgende brutobedragen:
€ 1.234,20 vanaf 21 jaar
€ 1.268,22 vanaf 21,5 jaar en 6 maanden anciënniteit
€ 1.283,34 vanaf 22 jaar en 12 maanden anciënniteit

http://www.mijnloon.be/main/meeroverloon/minimumloon

Berekening Bruto - Netto

loon: voltijds

Persoonlijke gegevens
Naam rechthebbende x
Fiscaal statuut alleenstaande
Kinderen ten laste
valide kinderen 0
minder-valide kinderen 0
Aanvrager is minder-valide neen
Andere personen ten laste
valide personen -65 jaar 0
minder-valide personen -65 jaar 0
valide personen +65 jaar 0
minder-valide personen +65 jaar 0
Aanvrager is niet-hertrouwde weduwe/weduwnaar
OF ongehuwde vader/moeder met kinderen ten laste neen

Gegevens loon
Arbeidsstatuut arbeider
Brutomaandloon 1283,24 €
Aantal gepresteerde arbeidsdagen binnen de
betrefende maand (de gelijkgestelde dagen inbegrepen) 23,00 dagen
Maximum aantal arbeidsdagen voor de betreffende
maand binnen het betreffende arbeidsregime 23,00 dagen
Eindejaarspremie 0,00 €
Ontvangen netto voorschotten 0,00 €
Ontvangen niet belastbare vergoedingen 0,00 €

Resultaat berekening bruto-netto
Bruto loon 1283,24 €
- RSZ-bijdrage 181,14 €
+ RSZ-vermindering 141,96 €
= Bruto belastbaar loon 1244,06 €
- Bedrijfsvoorheffing 203,85 €
- Bijzondere bijdrage sociale zekerheid 0,00 €
- Ontvangen netto voorschotten 0,00 €
+ Ontvangen niet belastbare vergoedingen 0,00 €
= NETTO LOON 1040,21 €
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:18   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat een werkezelsethiek wordt hier weer tentoongespreid. Hoeveel brengt dat op werken in zo n strijkwinkel ? of mag men dat tegenwoordig al niet meer vragen ?

wie zich de vraag niet stelt wat werk opbrengt is een fnuiker van sociale rechten - een typische mentaal minderwaardige vlaemsche werkezel, een rat.

als de strijkwinkel geen volk vind dan moeten ze gewoon een deftig loon uitbetalen

ik wil trouwens eens zien dat men mij gaat verplichten als de eerste de beste gefokte slaaf te gaan werken voor een appel en een ei in een strijkwinkel ( voor 1200 euro netto in de maand wil ik het echter wel doen )

arm vlaanderen.

gaat nog lachen worden met die stoere vlaemsche leeuwkes

awel....dit is een historisch moment voorwaar....maar ik ben het eens met U
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:22   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is een mooi voorbeeld hoe een staatssubsidie een LUXEprobleem bekostigt(de twee-verdiener uit de voorsteden zonder "tijd" ,er een subsidie-ontvangstcircuit opgericht wordt,en er een "arbeidsetiek" probleem van gemaakt wordt.

ondertussen mankeren onze openbare domeinen reinigingsploegen,bos- en viswachters,opzichters.......troittoirleggers,moet en honderden monumenten het zonder ook maar een likje verf,of met lekke daken stellen........enfin

DAAR zouden die checques voor moeten dienen verdorie,als toeslag op den dop desnoods...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:11   #37
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is een mooi voorbeeld hoe een staatssubsidie een LUXEprobleem bekostigt(de twee-verdiener uit de voorsteden zonder "tijd" ,er een subsidie-ontvangstcircuit opgericht wordt,en er een "arbeidsetiek" probleem van gemaakt wordt.

ondertussen mankeren onze openbare domeinen reinigingsploegen,bos- en viswachters,opzichters.......troittoirleggers,moet en honderden monumenten het zonder ook maar een likje verf,of met lekke daken stellen........enfin

DAAR zouden die checques voor moeten dienen verdorie,als toeslag op den dop desnoods...
Djust...

En dan zou mijn kennis mss ook strijksters/stiksters vinden (maaltijdcheques inbegrepen meer dan 1.200 € voor 37 u werk)...

Nu denkt hij om die afdeling naar Polen te verhuizen (lonen: circa 1/7 van hier)... zeker als de vakbonden toegang krijgen tot de kleinere bedrijven...

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 september 2006 om 20:13.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:18   #38
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
de slavernij is afgeschaft sinds een paar honderd jaar. De middeleeuwen zijn voorbij weet je. Maar mentaal zit u er blijkbaar nog volop in.

met vriendelijke groeten

een langdurig werkloze
Iedereen zou moeten zijn werk weigeren, volgens u?

Jij hebt totaal geen verantwoordelijkheid, je bent een complete nietsnut die denkt dat hij niet moet werken omdat hij zogenaamd een intellectueel individu is dat merkelijk slimmer is dan zijn omgeving. Je neemt geen verantwoordelijkheid, je onderneemt niets om je situatie te veranderen. Neen, je neemt geld af van werkende mensen, terwijl jij ijvert voor een meer omhelzende staat die jouw zin geeft in je zielige bestaan.
Vision is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:27   #39
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Wat is er mis mee dat men gaat werken, en zijn strijk uitbesteed? Is dat niet de essentie van specialisatie?
Vision is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:28   #40
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Sommige mensen hebben nog een eergevoel en genoten bovendien ook een opvoeding. Voor de rest ziet het er voor jouw soort in de toekomst niet meer zo rooskleurig uit. België zal de rest van Europa moeten volgen, en de geldkraan zal na een tijdje eenvoudigweg dichtgaan voor profitariaat naar de wil van de werkende mens.

The times they are a changin' ,zoals een voorbijgestreefde zageman ooit voorspelde.....
Die voorbij gestreefde zageman heeft wel 1000 keren meer geld dan jij ... En met zijn nieuwe plaat blijft het maar binnen stromen! Hail kapitalism!!!
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be