![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
behoren werklozen m.a.w. niet tot de gemeenschap? maken zij volgens u geen deel meer uit van de samenleving? klinkt erg als 'de gemeenschap' versus 'de werklozen'. typisch nazistische uitsluitingsmentaliteit. lekker allemaal samen rond de zondebok dansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dat zou erg politiek incorrect zijn, niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat kan, ben ik de man! Hou me zeker op de hoogte a.u.b.
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Respect aan wie respect toekomt, aan verantwoordelijke mensen. Dat zijn bedrijfsleiders, en dat zijn geen politici met oogkleppen en kortetermijnsvisie, noch beggars en mitgards die de hele tijd lopen te zeuren en te lui of te onverantwoordelijk zijn om actie te ondernemen. Om hun leven zelf in handen te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
weet je nog in een andere topic, waar ik stelde dat er wel geen geld is om blindegeleide honden op te leiden, geen geld voor gehandicapten om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven, lange wachtlijst voor mentaal gehandicapten, hulpbehoevende oudjes,.....en jij pikt al dat geld op deze mensen hun rug in. Je hebt toen niet geantwoord nu krijg je de kans . Liefst niet zeuren over fiscale fraude. M.a.w. omdat jij onterecht in de werkloosheid zit kan een blinde niet buiten, een oudje ligt thuis te creperen, zit een gehandicapte...... toffe typ ben je , je bent er mee de oorzaak van dat échte werklozen en dan bedoel ik mensen, die willen werken en niet aan werk geraken , mee overboord gaan. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 8 september 2006 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
ge·meen·schap (de ~ (v.))5 samenleving => maatschappijmaat·schap·pij (de ~ (v.))1 de mensen samen, met de nadruk op hun onderlinge omgang => gemeenschap, samenleving, wereld Ja, werkenden en werklozen maken deel uit van de gemeenschap. Leg mij -oh domme ik- eens uit wat hitler en zondebokmechanismes hier komen doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat mij ronduit vernedert, is de brief die ik vandaag aankreeg : volgende week moet ik mij aanmelden bij de PWA om eventueel ergens tot 45 uren in de maand te gaan kuisen waardoor ik tot 184,50 € per maand zou kunnen bijverdienen. Ik ben 57, buiten mijn wil werkloos, trouwens ik solliciteer zoveel mogelijk, heel mijn leven heb ik bureauwerk gedaan en nu moet ik in vreemde huizen dweilen gaan uitwringen met een pijnlijke muisarm ? Het is een schande ! En dan zijn sommigen verwonderd dat mensen met minimumlonen of mensen die werkloos zijn ontevreden zijn en "jobs" zoals strijkwerk weigeren ? Hoe dom kan men zijn !
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Marie, u hebt als 57-jarige jarenlang gewerkt en bijgedragen. Ik denk dat niemand er een probleem meeheeft dat u een gulle uitkering krijgt. Maar die jonge werklozen in blakende gezondheid kunnen toch wel strijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u dat wat u een "gulle" uitkering noemt voldoende is als men huishuur moet betalen ? Hoe hoog denkt u dat de huishuren zijn in Antwerpen ? En eerlijk : hoeveel kan men voor jobs als strijkwerk betalen zonder er teveel bij in te schieten. In het zwart is dat misschien 5 € per uur. Dus officieel moet men daar zo'n 75 % loonlasten bijtellen (ik weet niet hoeveel precies) dat is 8,75 € per uur. Welke idioot betaalt zoveel geld (meer dan 350 Frank) om zijn strijk te laten doen ? Niemand toch, dus daar moeten weer massa's subsidies en administratie bijkomen. Op zulke lapmiddelen verliest men geld. Gevolg : de maatschappij wordt armer, de gedwongen tewerkgestelden worden bitterder. Ten slotte, stel u zelf eens voor dat u een jongmens in blakende gezondheid is en dat u (mogelijk met een diploma van elektrieker, mecanicien, boekhouder, haarkapper) uren aan een stuk moet staan strijken.
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Wat is PWA?
Ik zeg niet dat 950 Euro gul is en weet niet hoeveel men nodig heeft om degelijk rond te komen in een stad als Antwerpen. Ik denk ook niet dat men hier mensen zoekt die ergens in een atelier moeten staan met strijkplank en -ijzer maar eerder met professionele machines met hoge capaciteit. Misschien moeten de loonlasten op lagere inkomens omlaag zodat de baas meer kan betalen aan zijn werknemers zonder winstinlevering en er tegelijkertijd een groter verschil is tussen het netto-inkomen door werk dan door een uitkering. Werk moet terug (financieel) aantrekkelijk gemaakt worden. En die electricien of boekhouder kan toch wel tijdelijk wat werken als 'strijker' tot hij/zij een job gevonden heeft in zijn/haar branche? Men zou zich moeten schamen om (goedbetaald) werk te weigeren ipv zich te schamen dat men moet werken buiten zijn oorsponkelijke talenten. En ik heb het hier helemaal niet op u persoonlijk bedoeld maar wederom op jongeren. Laatst gewijzigd door longhorn : 8 september 2006 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ook de NMBS vindt geen treinbestuurders...
schrijnend... afschaffen die werklozensteun!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Art. 23 Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen. Die rechten omvatten inzonderheid : 1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen; 2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand; 3° het recht op een behoorlijke huisvesting; 4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu; 5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing. Iedereen heeft het recht op vrije beroepskeuze,het is dus niet aan u om te oordelen wie welk werk moet aannemen. Het is daarentegen aan de overheid om er voor te zorgen dat er degelijk werk voorzien is.niet zoals nu met nepjobs,interimjobs,dienstencheques;pwa en vervangingsjobs. Iedereen heeft recht op een regelmatig inkomen uit de job die hij zelf kiest,of een job die bij zijn diploma of mogelijkheden past.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van die diploma's is zever. De enigste verontschuldiging die kan ingeroepen worden, is dat men fysisch niet in staat is om strijkwerk te verrichten. Trouwens denk dat ge niet veel werkloze elektriekers en mecaniciens gaat vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip, ga er naartoe en laat u vallen over een draad die daar ligt en zet u op de ziekenkas voor een jaar of zo. Laat u wel eerst inschrijven dat je verzekerd bent. ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hail kapitalism indeed !!!! De kraan gaat weldra dicht voor de profiteurs, leg je er maar bij neer. ![]() The times enz.....
![]() |