![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5941 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
De realiteit is namelijk zo: Van een jood, die niet meer de traditionele kledij draagt en volledig "up-to-date" is, kan je natuurlijk niet meer zien dat het een jood is. We hebben er natuurlijk geen zicht op, welk percentage van joden nog "traditioneel" is, want de hoeveelheid "niet traditionelen" kennen we niet, omdat we ze niet kunnen herkennen. Daardoor verminderen die bekende clichés niet. En daarom is het, dat de joden waarover Labyrinth en ik het hebben, die joden zijn die nog authentiek zijn. En dan klopt de realiteit, die hij beschrijft, als een bus. |
|
|
|
|
|
|
#5942 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat het lot van de palestijnen me gestolen kan worden is ook niet waar. Je mag me veel noemen, maar noem me aub geen koude egoist. Iedereen die lijdt krijgt zelf sympathie, zelfs de Israëlische regering voelt mee met de palestijnse massa die slachtoffer zijn van de onbekwaamheid en onmenselijkheid van hun leiders ( zowel Hamas als Fatah hebben hier boter op het hoofd). Laat me me nu effe duidelijk uitdrukken 1 indien Hamas zijn bewuste Israëlpositie verandert 2 indien Hamas zijn eigen bommenleggers en die van de andere organisaties ontmanteld. Dan kan Hamas perfect functioneren als partner voor vrede, deze 2 ptn zijn niet voldaan, dus is er géén vrede. Géén enkel land praat met mensen die hen wil vernietigen. Citaat:
Citaat:
Al de rest is weeral populistische onzin vanop Al-Manar.
|
|
|
|
|
#5943 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#5944 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5945 |
|
Banneling
|
Het was eigenlijk geen standpunt, eerder een veronderstelling, voortgaande op een discussie waarin iemand zei dat de Joden 'tot last' waren geweest wat (zoals een andere forumbezoeker ook terecht opmerkte) niet bepaald de juiste manier van uitdrukken is.
Maar, zoals gezegd, heb ik er geen flauw idee van op welke wijze en door wie of waarom de progroms werden geörganiseerd. Ik zou ook niet weten waar het antisemitisme vandaan komt. Vermoedelijk ontstaat het op dezelfde manier als het racisme of de moslimhaat. Van de geschiedenis van de Jodenvervolging in nazi-Duitsland ben ik beter op de hoogte. Ik zal dus eens wat opzoekingswerk moeten verrichten. Hopelijk wordt het me niet kwalijk genomen als ik zeg dat ik bepaalde zaken niet weet. Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 9 september 2006 om 21:31. |
|
|
|
|
|
#5946 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5947 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=123 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=124 |
|
|
|
|
|
|
#5948 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat schrijft dezelfde Paulus die hier enkele posten hoger beweert dat de Joden het Christendom minachten, en dat ze zelden of nooit met een niet-Jood trouwen omdat dat niet aanvaard wordt.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
|
|
|
|
#5949 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En wat heeft men niet alleen gezworen maar ook gedaan toen men Israël uitriep ? Men heeft zich land toegeëigend en aldus de anderen bestolen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
|
|
|
|
#5950 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5951 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lees mijn berichten misschien nog eens: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5895 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5904 |
|
|
|
|
|
|
#5952 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Lijkt me het verhaal van Saddam die moest ontwapenen. Als men geen massavernietiginswapens heeft kan men niet echt ontwapenen. Als men geen vrijheid heeft kan men ook geen orders geven of uitvoeren.
|
|
|
|
|
|
#5953 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5954 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vandaag zijn er nog weinig plaatsen waar chassidiem leven. Antwerpen herbergt een van de grootste gemeenschappen ter wereld, naast New York, Jeruzalem en Londen. Slecht een klein percentage van de joden maakt deel uit van de chassidische beweging. Toch betreft het een van de meest invloedrijke stromingen binnen het hedendaagse jodendom. Die joden houden de anderen immers een soort 'religieuze norm' voor. Zelf onderhouden zij weinig relaties met andere joodse stromingen. Ook intern zijn zij verdeeld, niet zozeer ideologisch, dan wel cultureel. Elke tak houdt de cultuur in stand van zijn herkomstgebied. In zekere zin leven de chassidiem van Antwerpen in het Oost-Europa van de 18de eeuw. Dat verklaart voor een belangrijk deel hun typische uiterlijk. Ik mag dan toch gerust beweren dat de chassidiem niet geëvolueerd zijn met hun tijd in hun denken. Paulus vindt dat fantastisch, ik vind dat eerder spijtig. De KUL zegt duidelijk dat ze leven in het Oost-Europa van de 18de eeuw en dat is dus ver van de hedendaagse Antwerpse realiteit, maw. ze integreren dus heel moeilijk. Ik zei gewoon dat ze dat vroeger misschien ook wel deden. Dat verrechtvaardigt absoluut niet hun vervolging maar het is misschien wel een deel van de oorzaak. @ Firestone Dat lees je best ook eens vooraleer je beweert dat iets niet klopt.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 september 2006 om 22:42. |
|
|
|
|
|
|
#5955 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs in jouw citaat, dat MIJ overigens niets bijbrengt, staat: "Slecht een klein percentage van de joden maakt deel uit van de chassidische beweging." En verder: "Zelf onderhouden zij weinig relaties met andere joodse stromingen." Wat jij zei sloeg nergens op: domme veralgemingen, waarschijnlijk veroorzaakt door een totaal gebrek aan zelfs elementaire kennis over Joden: Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 9 september 2006 om 22:37. |
||
|
|
|
|
|
#5956 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5957 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik spreek over de Joden die ik zie.
|
|
|
|
|
|
#5958 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In ieder geval hier toch wel: http://www.jinfo.org/Nobel_Prizes.html |
|
|
|
|
|
|
#5959 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#5960 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Welke feiten ?
|
|
|