Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 13:27   #61
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
En niet te vergeten:
*geweldadige betogingen
Kent u daar een voorbeeldje van? Als ik google op zo'n "gewelddadige betogingen" gaat het meestal over een groepje van (hoogstens) een paar tientallen neo-nazi's, die dan bekogeld worden door een paar honderden tegenbetogers.

bvb.: http://nefac.net/node/1954 (PS: de organisatie B&H die in deze stad nadien een rally wou organiseren, heeft die zelfs afgelast naar aanleiding van deze rellen; lijkt me toch niet direct te getuigen van veel "moed")

Citaat:
*SS-herdenkingen
*spreekavonden over de Führer
*'info'-avonden voor jongeren
Ik voel enkel medelijden en droefheid wanneer ik kaalhoofden met combats zulke zaken zie beoefenen. Maar of dat genoeg is om de organisatie te verbieden?

Citaat:
*militaire trainingskampen
Staat dat ook vast? Het lijkt me dat een paramilitaire organisatie, indien daar bewijs van is, perfect volgens de hier heersende wetten kan vervolgd worden.
Oud 12 september 2006, 13:32   #62
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Op dit moment zijn het in Duitsland deelstaatverkiezingen en de stoottroepen van het NPD slaan er flink op los. Onder de opgepakte kaalhoofdjes ook enkele belgjes die bekend zijn uit B&H middens. Ik probeer het artikel voor u op te snorren.

En ja, ik vind een Hitlerherdenking een voldoende reden om een organisatie te verbieden. Net zoals ik dat van een Stalinherdenking zou vinden. En het ontkennen of minimaliseren van de holocaust is nog altijd strafbaar dus je moet niet eens redenen gaan bedenken om hen te verbieden. De bestaande wetgeving staat dat al toe.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 14:29   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Onder strenge voorwaarden
Hebben ze moeten beloven ondertussen geen aanslagen te plegen ?
Citaat:
Die dienen daar voor.
Ik dacht dat we daarvoor een speciaal interventieteam hadden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 14:31   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen expolsieven en een bom mijn beste. Explosieven zijn de grondstof, een bom is het bewerkte product.
Zou je niet beter een post lezen voor ge reageert ?
Oud 12 september 2006, 14:36   #65
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zou je niet beter een post lezen voor ge reageert ?

Mijn post was een reactie op Drosophelia, mijn fout, waarvoor mijn excuses.
Oud 12 september 2006, 14:39   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op dit moment zijn het in Duitsland deelstaatverkiezingen en de stoottroepen van het NPD slaan er flink op los. Onder de opgepakte kaalhoofdjes ook enkele belgjes die bekend zijn uit B&H middens. Ik probeer het artikel voor u op te snorren.
Dus het B&H als dusdanig organiseert geen rellen, als ik dat vrij mag interpreteren.

Citaat:
En ja, ik vind een Hitlerherdenking een voldoende reden om een organisatie te verbieden. Net zoals ik dat van een Stalinherdenking zou vinden. En het ontkennen of minimaliseren van de holocaust is nog altijd strafbaar dus je moet niet eens redenen gaan bedenken om hen te verbieden. De bestaande wetgeving staat dat al toe.
Dat de bestaande wetgeving dat toestaat, daar zijn we het over eens. De opgepakte neo-nazi's zijn op dat punt inderdaad in overtreding.

Over het al dan niet wenselijk zijn van zulke wetgeving, zelfs mits gevoelige uitbreiding naar alle mogelijke Hitler- en Stalinherdenkingen, zijn op dit forum al etterlijke liters virtuele inkt gevoerd...
Oud 12 september 2006, 14:44   #67
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dus het B&H als dusdanig organiseert geen rellen, als ik dat vrij mag interpreteren.
Een wel erg vrije interpretatie maar wie ben ik om u tegen te houden

Laten we zeggen dat ze op z'n minst plezier beleven aan het geweldadig betogen voor 'de zaak'
Oud 12 september 2006, 14:53   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn post was een reactie op Drosophelia, mijn fout, waarvoor mijn excuses.
Geen probleem
Oud 12 september 2006, 14:54   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laten we zeggen dat ze op z'n minst plezier beleven aan het geweldadig betogen voor 'de zaak'
Tja, veel hersenschade kunnen ze daarbij zowiezo al niet oplopen.
Oud 12 september 2006, 16:27   #70
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Wat probeert turkje nu te bewerkstelligen? Dat we marokkanen met een keukenmes gevaarlijker zouden vinden dan vlamingen met een wapenarsenaal? Get real!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 16:46   #71
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

----

Laatst gewijzigd door drosophila : 12 september 2006 om 16:47.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 16:57   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wat probeert turkje nu te bewerkstelligen? Dat we marokkanen met een keukenmes gevaarlijker zouden vinden dan vlamingen met een wapenarsenaal? Get real!
Zeg Bazilleke,gaan we samen eens kijken hoeveel Marokkanen een wapenarsenaal hebben ?
Gaan we ze allemaal oppakken op verdenking van terrorisme ?
Oud 12 september 2006, 16:59   #73
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeg Bazilleke,gaan we samen eens kijken hoeveel Marokkanen een wapenarsenaal hebben ?
Wil je daarmee zeggen dat ze die kale militairen voor jouw part mogen vrijlaten?

Terreurverdachten blijven aangehouden

belga

DENDERMONDE - De raadkamer in Dendermonde heeft de aanhouding verlengd van de twaalf verdachten in het dossier rond de extreemrechtse organisatie Bloed, Bodem, Eer en Trouw (BBET). De meeste advocaten hadden de vrijlating van hun cliënten gevraagd, maar dus niet gekregen.

De advocaten betwisten dat hun cliënten lid zouden zijn van een terroristische beweging. ,,Met terrorisme heeft mijn cliënt niks te maken'', zegt meester Michel Dillen, raadsman van verdachte Marc H. ,,Hij wordt bestempeld als de ideoloog van de groepering, maar dat is op zijn minst zwaar overdreven. De man heeft inderdaad een extreemrechtse visie, maar heeft die het laatst in 2004 openbaar gemaakt. Hij had sinds die tijd geen contacten meer met de andere verdachten. Hij heeft bovendien een blanco strafregister. Hij gaf zichzelf aan nadat er bij hem een huiszoeking werd uitgevoerd.''

Steven Vancraeyveldt, advocaat van de verdachte Joeri V.D.P., vroeg de vrijlating van zijn cliënt. ,,De man was vroeger heel actief in de organisatie. Hij gaf ook toe dat hij de hoofdverdachte toen kende. Maar dat is inmiddels al twee jaar geleden. Hij wordt daarom onterecht beschuldigd van lidmaatschap van een terroristische organisatie.''

Ook Geert Waegebaert, de raadsman van hoofdverdachte Thomas B., stelt dat zijn cliënt geen terrorist is, maar een militair die zich door neonazistische ideeën heeft laten leiden.

Advocaat Frank Scheerlinck betwist het aanhoudingsmandaat tegen zijn cliënt Arnaut D. B.. ,,We bestrijden dat mijn cliënt lid is van een terroristische vereniging. Hij heeft wel bepaalde visies op de maatschappij, maar die behoren volgens hem tot de privésfeer. Hij geeft wel toe dat hij wapens verhandelde, maar geen vuurwapens. Het ging om onder meer pepperspray en boksijzers.''

De federale procureur vraagt de verdere aanhouding van de verdachten. De beslissing van de raadkamer wordt pas dinsdagnamiddag verwacht.

llc (DS)
Oud 12 september 2006, 17:01   #74
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Overigens: burgers horen geen wapenarsenaal te bezitten. Of het nu Marokkanen, more-hair-than-brainers of Eskimo's zijn.
Oud 12 september 2006, 17:01   #75
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hans Van Themsche, de jongeman die in mei in Antwerpen drie mensen neerschoot, bezocht voortdurend de sites van Blood & Honour en BBET. Dat zegt Marco Van Haegenborh, die namens het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) de extreemrechtse groeperingen Blood&Honour en BBET al enkele jaren volgt in het weekblad Knack.
niks aan de hand hoor. paar gekken, meer niet. doen geen kwaad hoor.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 17:10   #76
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind het grapping dat sommigen alles in het werk stellen om de feiten te minimaliseren en hen af te doen als een groepje pubers die wat kattekwaad wilden uithalen. Het contrast met de reacties tegenover de AEL waar er nooit vuurwapens, laat staan explosieven en nachtkijkers werden aangetroffen is groot.
De contradictie zit eerder in de wijze waarop de "liberale democratie" met oppositie omgaat. Dat geldt eveneens voor de AEL.

Hoewel ik het gedachtegoed van BBET té biologisch-racistisch vind, kan ik het alleen maar waarderen dat ze het systeem en zijn lakeien bang maken -voorzover het al geen manipulatie is van Binnenlandse Zaken en Justitie - en dat ze niet de kleine garnalen viseren die de meeste vreemdelingen maar zijn.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 17:14   #77
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De contradictie zit eerder in de wijze waarop de "liberale democratie" met oppositie omgaat. Dat geldt eveneens voor de AEL.
En hoe reageert democratie dan idealiter op "oppositie" van vuurwapens, explosieven enz...?
Oud 12 september 2006, 17:41   #78
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
niks aan de hand hoor. paar gekken, meer niet. doen geen kwaad hoor.
Nee, niets aan de hand. Gewoon een paar bietekwieten, niets ergs. Waar wij ons overigens volledig van distantiëren.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 17:53   #79
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja, ik vind een Hitlerherdenking een voldoende reden om een organisatie te verbieden. Net zoals ik dat van een Stalinherdenking zou vinden.
Oké we gaan een lijstje maken:
Wie gaan we allemaal verbieden:

Hitler
Stalin
Mao
Bush
Hirohito
Castro
Caescescu
De paus (zie verleden)
Djenzis Khan
Sadam Houssein
.........

De linksen verwijten de rechtsen van fascisme.
Ik vraag me af wie de échte despoten zijn: van linkse of rechtse signatuur.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 17:56   #80
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En hoe reageert democratie dan idealiter op "oppositie" van vuurwapens, explosieven enz...?
Laat ons nog niet te hard van stapel lopen... Ik ga ook géén "complotten" insinueren over infiltratie en manipulatie van de Staatsveiligheid en dergelijke, omdat men hen voorlopig nog te weinig feiten ten laste kan leggen. Ik vind wel de timing van heel het spektakel verdacht.

Ik zweer bij vreedzame oppositie, maar dat betekent niet dat het bij verbaal en electoraal geleuter blijft - zoals de liberale democratie het wil.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be