![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kent u daar een voorbeeldje van? Als ik google op zo'n "gewelddadige betogingen" gaat het meestal over een groepje van (hoogstens) een paar tientallen neo-nazi's, die dan bekogeld worden door een paar honderden tegenbetogers.
bvb.: http://nefac.net/node/1954 (PS: de organisatie B&H die in deze stad nadien een rally wou organiseren, heeft die zelfs afgelast naar aanleiding van deze rellen; lijkt me toch niet direct te getuigen van veel "moed") Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() Op dit moment zijn het in Duitsland deelstaatverkiezingen en de stoottroepen van het NPD slaan er flink op los. Onder de opgepakte kaalhoofdjes ook enkele belgjes die bekend zijn uit B&H middens. Ik probeer het artikel voor u op te snorren.
En ja, ik vind een Hitlerherdenking een voldoende reden om een organisatie te verbieden. Net zoals ik dat van een Stalinherdenking zou vinden. En het ontkennen of minimaliseren van de holocaust is nog altijd strafbaar dus je moet niet eens redenen gaan bedenken om hen te verbieden. De bestaande wetgeving staat dat al toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() Mijn post was een reactie op Drosophelia, mijn fout, waarvoor mijn excuses.
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over het al dan niet wenselijk zijn van zulke wetgeving, zelfs mits gevoelige uitbreiding naar alle mogelijke Hitler- en Stalinherdenkingen, zijn op dit forum al etterlijke liters virtuele inkt gevoerd...
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laten we zeggen dat ze op z'n minst plezier beleven aan het geweldadig betogen voor 'de zaak'
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Wat probeert turkje nu te bewerkstelligen? Dat we marokkanen met een keukenmes gevaarlijker zouden vinden dan vlamingen met een wapenarsenaal? Get real!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ----
Laatst gewijzigd door drosophila : 12 september 2006 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan we ze allemaal oppakken op verdenking van terrorisme ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terreurverdachten blijven aangehouden ![]() DENDERMONDE - De raadkamer in Dendermonde heeft de aanhouding verlengd van de twaalf verdachten in het dossier rond de extreemrechtse organisatie Bloed, Bodem, Eer en Trouw (BBET). De meeste advocaten hadden de vrijlating van hun cliënten gevraagd, maar dus niet gekregen. De advocaten betwisten dat hun cliënten lid zouden zijn van een terroristische beweging. ,,Met terrorisme heeft mijn cliënt niks te maken'', zegt meester Michel Dillen, raadsman van verdachte Marc H. ,,Hij wordt bestempeld als de ideoloog van de groepering, maar dat is op zijn minst zwaar overdreven. De man heeft inderdaad een extreemrechtse visie, maar heeft die het laatst in 2004 openbaar gemaakt. Hij had sinds die tijd geen contacten meer met de andere verdachten. Hij heeft bovendien een blanco strafregister. Hij gaf zichzelf aan nadat er bij hem een huiszoeking werd uitgevoerd.'' Steven Vancraeyveldt, advocaat van de verdachte Joeri V.D.P., vroeg de vrijlating van zijn cliënt. ,,De man was vroeger heel actief in de organisatie. Hij gaf ook toe dat hij de hoofdverdachte toen kende. Maar dat is inmiddels al twee jaar geleden. Hij wordt daarom onterecht beschuldigd van lidmaatschap van een terroristische organisatie.'' Ook Geert Waegebaert, de raadsman van hoofdverdachte Thomas B., stelt dat zijn cliënt geen terrorist is, maar een militair die zich door neonazistische ideeën heeft laten leiden. Advocaat Frank Scheerlinck betwist het aanhoudingsmandaat tegen zijn cliënt Arnaut D. B.. ,,We bestrijden dat mijn cliënt lid is van een terroristische vereniging. Hij heeft wel bepaalde visies op de maatschappij, maar die behoren volgens hem tot de privésfeer. Hij geeft wel toe dat hij wapens verhandelde, maar geen vuurwapens. Het ging om onder meer pepperspray en boksijzers.'' De federale procureur vraagt de verdere aanhouding van de verdachten. De beslissing van de raadkamer wordt pas dinsdagnamiddag verwacht. llc (DS) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overigens: burgers horen geen wapenarsenaal te bezitten. Of het nu Marokkanen, more-hair-than-brainers of Eskimo's zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel ik het gedachtegoed van BBET té biologisch-racistisch vind, kan ik het alleen maar waarderen dat ze het systeem en zijn lakeien bang maken -voorzover het al geen manipulatie is van Binnenlandse Zaken en Justitie - en dat ze niet de kleine garnalen viseren die de meeste vreemdelingen maar zijn.
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wie gaan we allemaal verbieden: Hitler Stalin Mao Bush Hirohito Castro Caescescu De paus (zie verleden) Djenzis Khan Sadam Houssein ......... De linksen verwijten de rechtsen van fascisme. Ik vraag me af wie de échte despoten zijn: van linkse of rechtse signatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik zweer bij vreedzame oppositie, maar dat betekent niet dat het bij verbaal en electoraal geleuter blijft - zoals de liberale democratie het wil.
![]() |