![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6361 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Steun jij ook liever de VS en Israël dan Europa ? |
||
|
|
|
|
|
#6362 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
B. Een rechtvaardige oplossing voor de palestijnen gekoppeld aan het recht op veiligheid voor Israel, kan ik me ook achter scharen. Zijn uitleg over 'antizionisme hoeft geen antisemitisme te zijn' is de redelijke versie en ook daar kan ik het mee eens zijn. Hij zal het dan waarschijnlijk ook weer met mij eens zijn dat antizionisme vaak het masker is waarachter antisemitisme zich verschuilt, zeker in de arabische wereld. |
|
|
|
|
|
|
#6363 |
|
|
Ik zou graag Europa steunen maar welk Europa bedoel je? Er is geen 'Europa'. Er zijn landen die elk hun eigen belangen in het buitenlands beleid willen doordrukken. En ja, AD ging tever in zijn laatste regeltje maar soms word ik ook wel misselijk van het opportunisme dat in Europa heerst.
|
|
|
|
|
|
#6364 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Gezien het Westen deze puinhoop nog verder wenst uit te breiden is het normaal dat de negatieve gevoelens in de regio toenemen. Een alleenheerser en overheerser wordt nooit geliefd vooral niet als hij alleen ellende brengt. Hebt u daar enig begrip voor ? Israël en partner VS zouden dus volgens mij muren tussen bevolkingen moeten slopen in plaats van er te bouwen. Of is de muur als een klaagmuur voor de Palestijnen en Arabieren bedoeld ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 september 2006 om 09:10. |
|
|
|
|
|
|
#6365 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Men zou bijna denken dat ze gestuurd werden om ons klein, zwak en verdeeld te houden .........
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
|
|
|
|
|
#6366 |
|
Europees Commissaris
|
en zoveel werkgroepspam later zijn we nog geen stap verder.
De werkgroep blijft de essentiële vragen ontwijken en gaat maar lekker zijn gangetje met het meerdere keren posten van dezelfde foto's.
|
|
|
|
#6367 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6368 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6369 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6370 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer er echt niet meer te praten valt.... Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#6371 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6372 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Libanese en Palestijnse dorpen en steden tot een berg puin herschapen, wraak- en terreurakties organiseren tegenover de Palestijnse bevolking, de Palestijnse bevolking tot de bedelstraf veroordelen zonder rekening te houden met de meest elementaire rechten, duizenden Palestijnen in de Israëlische gevangenissen opgesloten houden, Palestijnse parlementsleden en ministers gijzelen, zich als een echte bezetter gedragen in de Palestijnse gebieden, het zelfbeschikkingsrecht van het Palestijnse volk niet erkennen, een soort apartheidspolitiek voeren, de Palestijnen niet als onderhandelingspartner maar als 'terroristen' blijven beschouwen enzoverder, enzoverder. |
|
|
|
|
|
|
#6373 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6374 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar voor de rest steun je dus -zoals AntiDeutsch- het kapitalisme en het imperialisme en sta je eerder achter de VS en Israël dan achter Europa ? |
|
|
|
|
|
|
#6375 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volksnationalisten en seperatisten van allerlei landen zijn natuurlijk radicaal tégen een verenigd Europa. |
|
|
|
|
|
|
#6376 | |
|
|
Citaat:
Ten eerste bestond het arabisch antisemitisme al voor het zionisme. Ten tweede, en dat wordt maar al te makkelijk vergeten, zijn zo'n beetje alle staten in het midden-oosten kunstmatige staten. Ofwel gecreëerd door de Britse of franse overheid, ofwel door de volkenbond, ofwel door de VN. En allemaal hebben ze hun gewelddadige verleden als overeenkomst. Alleen wordt voor Israel steeds een uitzondering gemaakt als zijnde 'overheersende staat'. Maar we hebben het weer over het verleden. We zouden ons richten op de toekomst. |
|
|
|
|
|
|
#6377 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6378 | |
|
|
Citaat:
Maar eigenlijk klopt je vraagstelling niet. Ik heb zeer veel kritiek op de huidige amerikaanse overheid. Dat heb ik Powell ooit nog eens in een forumsessie dan ook verteld. (Had je niet gedacht heh? Hij was ook zeer onder de indruk Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 13 september 2006 om 15:26. |
|
|
|
|
|
|
#6379 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben het trouwens met je eens zolang 'antisemitisme' en 'racisme' maar niet misbruikt worden om iedere vorm van kritiek de kop in te drukken. |
|
|
|
|
|
|
#6380 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zie niet direct in op welk vlak de huidige amerikaanse overheid als gespreks- en onderhandelingspartner kan dienen. Als je het stompzinnige taaltje van onze 'vredesduif' G. Bush hoort, dan weet je dat er met deze man niet te onderhandelen valt. Ik heb soms de indruk dat hij een voorgeprogrammeerde chip in zijn hersenen heeft laten planten. Misschien is hij wel een van op afstand bestuurde half-robot/half-mens die op een menselijke manier heeft leren bewegen en spreken. De manier waarop de VS zowel de vredesduif speelden en tegelijkertijd de bombardementen op Libanese dorpen en steden + het grondoffensief van Israël in Libanon goedkeurden was een goed voorbeeld van de manier waarop men met de huidige Amerikaanse regering kan praten. De europese mogendheden buiten Engeland dat als een poedeltje de buitenlandse politiek van de regering Bush volgt, waren veel genuanceerder op dat gebied. Het is dank zij de Europese mogendheden dat er tenslotte een wapenstilstand tussen Israël en Hezbollah is gekomen. Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 september 2006 om 15:49. |
|
|
|
|