Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 19:08   #101
Kim_F
Burger

Standaard

wou gewoon bedoelen dat onze bijbel ook zaken 'aanreikt' naar de gelovigen, zoals de koran dat ook doet met 'hun' gelovigen. was niet dé clue ze
Kim_F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 19:12   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim_F Bekijk bericht
wou gewoon bedoelen dat onze bijbel ook zaken 'aanreikt' naar de gelovigen, zoals de koran dat ook doet met 'hun' gelovigen. was niet dé clue ze
Jij bent dus een Westerse die de moslims aan het verdedigen is?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 19:16   #103
Kim_F
Burger

Standaard

Is dat een misdaad?
Oud 12 september 2006, 19:21   #104
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een misdaad?
Nee, zeker niet. Het verbaasde mij enkel.
Maar dat je zonder het zelf te zijn toch zo fel op nam voor de moslims.

Een achtergrond misschien?
Oud 12 september 2006, 19:33   #105
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, zeker niet. Het verbaasde mij enkel.
Maar dat je zonder het zelf te zijn toch zo fel op nam voor de moslims.

Een achtergrond misschien?
Misschien een achtergrond.. misschien ook gewoon een open geest
Oud 12 september 2006, 19:46   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien een achtergrond.. misschien ook gewoon een open geest
Dat eerste is voor jou en niet voor andere dus
Dat tweede vind ik positief en lovenwaardig
Oud 12 september 2006, 20:17   #107
Kim_F
Burger

Standaard

Heb niet gezegd dat ik een achtergrond heb wou maar aanwijzen dat er verschillende mogelijkheden zijn. Ik denk dat ik gewoon opensta voor vernieuwingen en voor alles en iedereen.
Heb ook nooit beweerd dat elke moslim goed is, noch dat elke moslim slecht. Net zomin als ik zou beweren dat elke christen goed is, of elke christen slecht.
Oud 12 september 2006, 20:23   #108
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat u enkel wil horen en zien wat aansluit bij u overtuiging. Het is niet omdat U nooit van die groepen hebt gehoord, dat dit een grote minderheid in de moslimlanden zou zijn

En de letterlijke vertalen van submitters is 'voorleggers'. Niks onderwerpen en onderdanigheid dus, maar het aanreiken van...

Net zoals onze Bijbel dat ook doet hoor.
Lezen gaat u nog steeds niet goed af. Ik citeer opnieuw het relevante deel : "Muslims who take the "Qur'an alone" viewpoint are regarded as deviant by mainstream Muslim scholars, and by the vast majority of Muslims". Het is inderdaad geen grote minderheid maar een kleine minderheid die dit standpunt aanhangt.

Uw uitleg over de "submitters" slaat ook nergens op. To submit in uw betekenis van het woord is ambtelijk taalgebruik voor het neerleggen van stukken en bewijzen. Aanreiken is dan ook nog iets heel anders dan voorleggen. Ik denk dat mijn uitleg veel coherenter is dan die van u. Nee, ik ben er zeker van.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 20:27   #109
Kim_F
Burger

Standaard

ok dan. Ik ga zelfs de discussie gewoon niet meer aan. Jullie staan er gewoon niet voor open en zitten vol vooroordelen.
Ik denk dat ik een rijkere geest bezit dan de enge geesten die hier ronddwalen.Nee, ik ben er zeker van.
Oud 12 september 2006, 20:29   #110
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok dan. Ik ga zelfs de discussie gewoon niet meer aan. Jullie staan er gewoon niet voor open en zitten vol vooroordelen.
Ik denk dat ik een rijkere geest bezit dan de enge geesten die hier ronddwalen.Nee, ik ben er zeker van.
Ondanks een gebrek aan argumenten toch nog een serieuze eigendunk kunnen bewaren. Proficiat!
Oud 13 september 2006, 10:14   #111
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ondanks een gebrek aan argumenten toch nog een serieuze eigendunk kunnen bewaren. Proficiat!
Flink van mij he

Jullie komen openlijk uit voor jullie eigendunk, terwijl veel gebruikers hier op het forum daar sterk aan twijfelen.
U weet toch dat een IQ lager dan 75 niet iets is om mee op te scheppen?
Oud 13 september 2006, 10:45   #112
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
... Uw uitleg over de "submitters" slaat ook nergens op. To submit in uw betekenis van het woord is ambtelijk taalgebruik voor het neerleggen van stukken en bewijzen. Aanreiken is dan ook nog iets heel anders dan voorleggen. Ik denk dat mijn uitleg veel coherenter is dan die van u. Nee, ik ben er zeker van.
Het is toch mooi dat men zijn eigen invulling kan geven aan bepaalde concepten?

Hieronder de definities van het woord "submit" volgens de Merrian-Webster Online Dictionary. Voor de preciese verklaring die er aan moet gegeven worden in het geval van de "submitters" moet men waarschijnlijk een ommetje maken via "Submission", een veelgebruikt woord in het mohammedaanse jargon.

Merriam-Webster Online Dictionary

submit

One entry found for submit.
Main Entry: sub·mit
Pronunciation: s&b-'mit
Function: verb
Inflected Form(s): sub·mit·ted; sub·mit·ting
Etymology: Middle English submitten, from Latin submittere to lower, submit, from sub- + mittere to send
transitive verb
1 a : to yield to governance or authority b : to subject to a condition, treatment, or operation <the metal was submitted to analysis>
2 : to present or propose to another for review, consideration, or decision <submit a question to the court> <submit a bid on a contract> <submit a report>; also : to deliver formally <submitted my resignation>
3 : to put forward as an opinion or contention <we submit that the charge is not proved>
intransitive verb
1 a : to yield oneself to the authority or will of another : SURRENDER b : to permit oneself to be subjected to something <had to submit to surgery>
2 : to defer to or consent to abide by the opinion or authority of another
synonym see YIELD
- sub·mit·tal /-'mi-t&l/ noun

----

http://www.submission.org/hadith/quran.html
The religion of Islam (Submission) ...

http://www.masjidtucson.org/publicat.../SP/index.html
Originally called “Muslim Perspective,” the newsletter was renamed “Submitters Perspective” with the December 1989 issue. Dr. Khalifa’s life in this world ended on January 30, 1990, when he was assassinated inside the masjid before dawn.
...
Happiness is Submission to God

---

Ik heb even de publicaties van dat groepje doorgenomen en heb niet gevonden dat zij zouden bedoelen dat zij de tweede hierboven gegeven betekenis zouden suggereren: " to present or propose to another for review, consideration, or decision ". De koran onderwerpen aan het oordeel van wiedanook zou trouwens niet kunnen in het mohammedaanse denken.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 12:30   #113
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het is toch mooi dat men zijn eigen invulling kan geven aan bepaalde concepten?

Hieronder de definities van het woord "submit" volgens de Merrian-Webster Online Dictionary. Voor de preciese verklaring die er aan moet gegeven worden in het geval van de "submitters" moet men waarschijnlijk een ommetje maken via "Submission", een veelgebruikt woord in het mohammedaanse jargon.

Merriam-Webster Online Dictionary

submit

One entry found for submit.
Main Entry: sub·mit
Pronunciation: s&b-'mit
Function: verb
Inflected Form(s): sub·mit·ted; sub·mit·ting
Etymology: Middle English submitten, from Latin submittere to lower, submit, from sub- + mittere to send
transitive verb
1 a : to yield to governance or authority b : to subject to a condition, treatment, or operation <the metal was submitted to analysis>
2 : to present or propose to another for review, consideration, or decision <submit a question to the court> <submit a bid on a contract> <submit a report>; also : to deliver formally <submitted my resignation>
3 : to put forward as an opinion or contention <we submit that the charge is not proved>
intransitive verb
1 a : to yield oneself to the authority or will of another : SURRENDER b : to permit oneself to be subjected to something <had to submit to surgery>
2 : to defer to or consent to abide by the opinion or authority of another
synonym see YIELD
- sub·mit·tal /-'mi-t&l/ noun

----

http://www.submission.org/hadith/quran.html
The religion of Islam (Submission) ...

http://www.masjidtucson.org/publicat.../SP/index.html
Originally called “Muslim Perspective,” the newsletter was renamed “Submitters Perspective” with the December 1989 issue. Dr. Khalifa’s life in this world ended on January 30, 1990, when he was assassinated inside the masjid before dawn.
...
Happiness is Submission to God

---

Ik heb even de publicaties van dat groepje doorgenomen en heb niet gevonden dat zij zouden bedoelen dat zij de tweede hierboven gegeven betekenis zouden suggereren: " to present or propose to another for review, consideration, or decision ". De koran onderwerpen aan het oordeel van wiedanook zou trouwens niet kunnen in het mohammedaanse denken.
waarom mogen jullie interpreteren en mogen wij dat niet? Is interpretatie enkel gerechtvaardigd als het enkel het negatieve naar voor brengt?
Oud 13 september 2006, 12:50   #114
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom mogen jullie interpreteren en mogen wij dat niet? Is interpretatie enkel gerechtvaardigd als het enkel het negatieve naar voor brengt?
Een gebrekkige kennis van de Engelse taal mag geen excuus zijn voor wilde interpretaties. Tenzij die misleidende "interpretatie" een kwaadwillige verdraaiing is van de realiteit?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:21   #115
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Los van alles...

De kerk is in Europa sedert de middeleeuwen actief in het onderwijs. Gedurende zeer lange tijd was ze trouwens de enige instantie die zich om onderwijs bekommerde. En met onderwijs bedoelen we dan: lezen en schrijven, rekenen, latijn (de ligua franca destijds) en "de kunsten".

Laatst zag ik een documentaire over de rol die de islam in Pakistan en Indonesië speelt op dat vlak. Kinderen worden daar vanachter de schoolbanken geplukt om in koranscholen verzen af te dreunen in een taal die de hunne niet is. Belangrijker is het om wat in het arabisch te kunnen mummelen dan om een aantal essentiële vaardigheden & kennis op te doen.

Misschien verklaart dit ook waarom het in z'n waarden nog steeds christelijk geïnspireerde Westen meewarig staat tegenover de "verwezenlijkingen" van de islam.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:30   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Los van alles...

De kerk is in Europa sedert de middeleeuwen actief in het onderwijs. Gedurende zeer lange tijd was ze trouwens de enige instantie die zich om onderwijs bekommerde. En met onderwijs bedoelen we dan: lezen en schrijven, rekenen, latijn (de ligua franca destijds) en "de kunsten".

Laatst zag ik een documentaire over de rol die de islam in Pakistan en Indonesië speelt op dat vlak. Kinderen worden daar vanachter de schoolbanken geplukt om in koranscholen verzen af te dreunen in een taal die de hunne niet is. Belangrijker is het om wat in het arabisch te kunnen mummelen dan om een aantal essentiële vaardigheden & kennis op te doen.

Misschien verklaart dit ook waarom het in z'n waarden nog steeds christelijk geïnspireerde Westen meewarig staat tegenover de "verwezenlijkingen" van de islam.
Het is nu net tegen die praktijken van de Imam dat de overheden zouden moeten reageren en hen dit zeer uitdrukkelijk verbieden, ook het vreemde taal gebruik in scholen en moskeeën zou moeten verboden worden.
En dan en alleen dan, zullen de problemen kunnen opgelost worden.
Het is dus aan de overheden om hier eindelijk eens iets aan te doen.
Het voordragen van de kerkdiensten in het Latijn word toch ook niet meer getolereerd
Men moet dus wereldwijd de Goddiensten verbieden zich nog in te laten met politiek of opvoeding.
Oud 13 september 2006, 13:39   #117
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is nu net tegen die praktijken van de Imam dat de overheden zouden moeten reageren en hen dit zeer uitdrukkelijk verbieden, ook het vreemde taal gebruik in scholen en moskeeën zou moeten verboden worden.
En dan en alleen dan, zullen de problemen kunnen opgelost worden.
Het is dus aan de overheden om hier eindelijk eens iets aan te doen.
Het voordragen van de kerkdiensten in het Latijn word toch ook niet meer getolereerd
Men moet dus wereldwijd de Goddiensten verbieden zich nog in te laten met politiek of opvoeding.
Twee zaken, Jantje:

Primo: de koran mag niet vertaald worden; dus moeten die jonge Pakistaantjes / Indonesiërtjes wel in het arabisch dreunen. Een taal waar ze voor het overige niks aan hebben.

Secundo: voor mijn part mag de imam in het arabisch preken en mogen alle katholieke erediensten in het latijn. Geloof is een privé-aangelegenheid en de staat hoeft zich daar niet mee in te laten. (wat vandaag NIET het geval is)

Het probleem is dat een nogal ruime islamitische gemeenschap er vanuit z'n geloof heilig van overtuigd is dat haar zgn. heilige schriften altijd en overal voorrang moet krijgen op de burgerlijke wetgeving. Zodra je daar aan tracht te raken, ontketen je een bloedige oorlog. [voorbeelden zat]

Het christendom heeft sinds de verlichting ingezien wat de zinsnede betekent : "geef aan de keizer wat de keizer toekomt". D�*�*r zit al vanuit de boodschap zelf een enorm verschil.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:50   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om dan een huidig voorbeeld aan te halen. Hoeveel mensen zijn er in Afrika die sterven aan AIDS? en wie verbiedt er nu net het gebruik van condooms?
Dus , dat is dan goed, dat mensen mogen sterven 'uit naam van God'?
Noem ik ook terrorisme.
Mensen laten sterven omdat de heilige Paus niet wil dat condooms worden gebruikt.
Kim, leer toch eens DENKEN!
  • De paus zegt dat je niet mag neuken voordat je getrouwd bent;
  • de paus zegt dat je enkel mag neuken binnen het huwelijk
  • de paus zegt dat je heel je leven enkel met je eigen (EEN) partner mag neuken, waar je NOOIT van kan scheiden.
  • de paus zegt dat dan geen condoom moet gebruiken omdat in het geval dat je
geen van beiden buiten je eigen huwelijk neukt, je ook geen aids hebt.

ondertussen heeft de paus gezegd (itt de vorige) dat indien je partner wel aids heeft, (vb. door bloedtransfusie, besmette naalden) je wel een condoom mag gebruiken.

------------

in al je islampropaganda vergeet je één ding:

- volgens islam mag je enkel neuken met je vrouwen na het huwelijk
- volgens islam kan je op eenvoudige uitspraak van taleq (3x) scheiden van je vrouw
- volgens islam mag je neuken met "al wat je rechterhand bezit", zelfs al zijn die vrouwen gehuwd.
- volgens islam kunnen bijgevolg zowel slavinnen als ex-vrouwen vershillende partners hebben.

Kan je me nu eens EEN (1) moefti, imam of gelijkaardige consoorten noemen die het gebruik van condooms aanbevelen?
Nochtans is hùn levenswijze veel en veel gevaarlijker om aids op te doen dan die van degenen die de pauselijke leefwijze volgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:56   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Twee zaken, Jantje:

Primo: de koran mag niet vertaald worden; dus moeten die jonge Pakistaantjes / Indonesiërtjes wel in het arabisch dreunen. Een taal waar ze voor het overige niks aan hebben.

Secundo: voor mijn part mag de imam in het arabisch preken en mogen alle katholieke erediensten in het latijn. Geloof is een privé-aangelegenheid en de staat hoeft zich daar niet mee in te laten. (wat vandaag NIET het geval is)

Het probleem is dat een nogal ruime islamitische gemeenschap er vanuit z'n geloof heilig van overtuigd is dat haar zgn. heilige schriften altijd en overal voorrang moet krijgen op de burgerlijke wetgeving. Zodra je daar aan tracht te raken, ontketen je een bloedige oorlog. [voorbeelden zat]

Het christendom heeft sinds de verlichting ingezien wat de zinsnede betekent : "geef aan de keizer wat de keizer toekomt". D�*�*r zit al vanuit de boodschap zelf een enorm verschil.
Die Imams moeten zich maar bij de burgerwetten neerleggen en dat boek gewoon vertalen. Anders terug naar de tijd waarin zij hier denken te kunnen leven en kopke er af zoals de Fransen hebben gedaan met de Katholieken.
Oud 13 september 2006, 13:57   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Dat is net zo logisch zoals een automerk zegt: je mag je gordel wel gebruiken, maar alleen nadat je een ongeluk hebt gehad.
Ik wens je veel plezier toe in het dagelijkse gebruik van een condoom als je met je eigen vrouw neukt.

(Koopt zij of koop jij de familieverpakking aan?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be