![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet U ook of de leden van Opus Dei hun onroerende goederen mede op naam van hun vrouw zetten, of enkel volgen wat islam hun voorschrijft, nl. dat zowel onroerende als roerende goederen enkel eigendom zijn van de man?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In polytheistische godsdiensten stond gewoonlijk de vruchtbaarheid (en dus de vrouw op de eerste plaats). Als hoe langer hoe meer overtuigde atheist kan ik enkel meer respect betonen voor de vroegere polytheisten: hun tolerantie tegenover allerlei goden was inherent aan het polytheisme (ik wou zeggen "veel groter" maar dat klopt niet). De INTOLERANTIE werd uitgevonden door de monotheisten! De Romeinen hadden geen enkel probleem om de Griekse goden over te nemen, zelfs de Keltische goden kregen een plaats in hun pantheon. Een god meer of minder kon geen kwaad vermits ze er dan meer konden aanroepen. Het leuke uitvloeisel was dat in het katholocisme nog eeuwenlang allerlei Heiligen werden aanroepen voor telkens specifieke zaken. Wie heeft nooit gehoord over de schietgebedjes naar Sint Antonius voor verloren dingen? de weg gevraagd aan Sint Christoffel? Sint Anna(?) hulp gevraagd tegen tandpijn. Was toch veel leuker denk ik. ps. sint antonius was mijn Hoofdgod toen ik klein was: ik kan me niet meer herinneren hoe dikwijls hij me geholpen heeft om het juiste poppenkleed te vinden dat ik weer eens kwijt was. Ben hem ten eeuwige tijde nog dankbaar voor zijn hulp.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2006 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe wil je nu enige context zoeken ? Je kan alvast het vorige en volgende vers bekijken, maar ook dat geeft amper duiding. Ik neem aan dat je wéét in welke volgorde de verschillende hoofdstukken zijn doorgeseind? of zelfs d�*t niet? Nochtans is zoiets heel interessant, temeer omdat Mohammed eerst toevlucht zocht tot de joden en daarmee hun torah mee opnam (voor hetgeen hij kon bijeensprokkelen) in zijn revelaties. In die verzen spreekt hij zich zeer toegevend uit tegenover de joden en christenen. Echter als hij nadien ontdekt dat ze niet vallen voor de hallucinaties van een gestoorde persoon, verandert de toon van de volgende hoofdstukken en daarin vind je dan de verzen die door de huidige volgelingen van Mohammed worden aangegrepen om hun terreurdaden te verantwoorden. En wie gaat nu eens beslissen welke hoofdstukken mogen gevolgd worden (de gematigden) en welke hoofdstukken niet (de fundamentalisten)??? JIJ?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2006 om 14:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder dat recht, zijn ze dus onbetaalde huishoudsters die eten en kleding krijgen en na de dood van HUN MEESTER hopelijk kunnen aanschuiven aan de tafel van hun zonen (want hun dochters zitten in dezelfde situatie en krijgen enkel eten voor zichzelf en hun kinderen). Moest je nog even de mantra boven willen halen dat westerse vrouwen ook jarenlang in die onbetaalde positie zaten, mag ik je er dan even aan herinneren dat dié westerse vrouwen NOOIT een simpele verstoting boven het hoofd hing en dat ze dus verzekerd waren van een levenslang onderhoud zodra ze gehuwd waren? Dit in tegenstelling tot hun islamitische zusters die op een eenvoudig "taleq : taleq : taleq" hun biezen (wat zeg ik? hun kleren) konden pakken en op straat stonden. Zulke dingen worden in de islamitische propaganda algauw vergeten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ten tweede: waarom weeral over islam, is het iets persoonlijk bij u? ik snap niet wat u hierin wil duidelijk maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vers 4.34 34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot. Ze moeten zelfs nog niks verkeerds DOEN! de mannen moeten het zelfs enkel maar VREZEN! (dat was één van de punten waarop Hirshi Ali drukte in haar film Submission: het moest zelfs enkel maar VREZEN zijn! Ali was misschien zelf nog niet overtuigd van het feit dat vrouwen niet zomaar moesten gehoorzamen, of ze wou zelfs dat stukje nog niet aan de kaak stellen. het ging hem over iemand die niks had gedaan, maar waarvan de man VREESDE dat ze ongehoorzaam was!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het feit dat Opus Dei stelt dat vrouwen niet buitenhuis moeten(mogen) gaan werken voor U een negatief punt (voor mij ook, maar daar gaat het niet om). Men kan niet Opus Dei bekritizeren zonder dan tegelijk de islam te bekritiseren die zelfs thuisblijvende vrouwen geen eigendomsrecht geeft op de gezamenlijke verdiensten (loon+huishouden) waarbij dié vrouwen dus wel het gevaar lopen verstoot te worden zonder enige reden (te oud, vervangen door een jonger model vb.). En dat laatste k�*n dus niet volgens Opus Dei. Wéten de hier nieuwgekomen moslims wel dat vrouwen hier nog steeds de keuze hebben? En dat indien ze zouden kiezen voor huishouden ze weldegelijk mede-eigenaar zijn van de verworven goederen? Ik vraag me dat steeds af; ofwel denken die pipo's dat we geen eten krijgen als we niet zelf ervoor gaan werken. Een officiele campagne daarover zou misschien wel eens wat meer nuancering kunnen bieden dat wat men gemiddeld denkt. Zoiets van: "ik ben geen moslima, maar krijg zowel eten,kleding ALS een huis als ik gehuwd ben! en bovendien krijg ik een gelijk deel van de erfenis van mijn ouders". Ik ben ervan overtuigd dat de gemiddelde hier binnengehaalde allochtoon daar geen weet van heeft. Nochtans staat verstoting (zogenaamd echtscheiding, maar dan enkel als het mannetje wil) weldegelijk in het boekje van de moslim(a), maar niet in het boekje van de christen! Dus wie heeft er nu meer baat bij het gezamenlijke eigendomsrecht van vergaarde goederen: de (mogelijk te verstoten) moslima, of de rechtgeaarde opus-dei vrouw die nooit zal kunnen echtgescheiden worden volgens het boekje?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2006 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is trouwens maar 1 samenleving geweest waar de vrouw in baas was. En die had een heel simpele maar niet omkeerbare oplossing voor mensen die zich niet wilde aanpassen aan deze samenleving. De oplossing was wel bedacht door een vrouw. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() Er is ook nog zo iets als een foutieve interpretatie. Iets waar u aan de lopende meter voorbeelden van geeft. Is het fout van u daarop te wijzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() @circe
hoe is het gesteld met vrouwenrechten in het jodendom?Wat zijn de rechten en plichten voor vrouwen? Is het ook niet zo als een joodse vrouw van haar man wil scheiden dat ze eigenlijk geen rechten heeft en dat de man automatisch gelijk heeft Hoe staat het in de Thora? thanx |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vers 4.34!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook hier zijn het enkel nog de orthodoxen die deze regel proberen te behouden en hebben de vrouwen verder even veel rechten en plichten als de mannen. In Israel zelf is de gelijkheid tussen mannen en vrouwen zelfs totaal en bestaat er in niets nog een onderscheid tot ergernis van de orthodoxen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een mogelijke hulp vind je al op: http://www.truthnet.org/islam/Watt/Chapter7.html (ik had ze ooit echt allemaal op een rijtje ![]() Als je denkt dat ik me daarmee ga bezighouden ben je iets te ver aan het fantaseren (net zoals trouwens met mijn zogenaamde slechte intieme relaties met moslims... het is niet omdat ik je via pm vertel dat ik meer dan oppervlakkige relaties met moslims heb gehad dat die zonodig negatief zouden moeten zijn op het vlak waar ik op doelde. Ik heb bovendien niet de gewoonte om pm's rechtstreeks of onrechtstreeks te berde te brengen. Maar om je gerust te stellen: er is een reuzegroot verschil tussen een vluchtige sexuele relatie met iemand dan een systeem waarin ik me als vrouw als ondergeschikte moet gedragen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2006 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de Roomse kerk is zelf niet eerlijk tegen zichzelf. Ze zegt dat je geen andere goden mag aanbidden dan de enige echte GOD. En terwijl ze dit zeggen zijn ze bezig een van hun heiligen te aanbidden om zijn gunsten. |
|
![]() |
![]() |