![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat met Duits? De derde landstaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de BUB is dat waarschijnlijk ook slechts een dialect...
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 september 2006 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bullshit is dat 17 % van de Walen kan Nederlands, schei me dan toch uit van een mentaliteitsverandering bij de franstaligen. In Frans-Vlaanderen geven ze vollebak Nederlandse les aan Fransen omdat de Fransen weten dat ze het nodig hebben voor hun werk in West-Vlaanderen. De initiatiefnemers voor die lessen worden gesteund door de Franse burgemeesters en ze kunnen zelfs niet aan de vraag voldoen. Ook zijn er middelbare scholen in Frans-Vlaanderen die Nederlands geven, op dit moment zijn er bijna 7000 Franse jongeren die het volgen. Waarom is dat? Ik zal u eens een feit geven: Werkloosheid in Kortrijk: +/- 6 % Werkloosheid in Frans-Vlaanderen: +/- 15 % Werkloosheid in Doornik: +/- 20 % Jij mag van mij het aantal Fransen gaan tellen dat in West-Vlaanderen komt werken. Ik zal het aantal Walen gaan tellen, eens zien wie het eerst gedaan heeft ![]()
Racism is a weapon of mass destruction Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 11 september 2006 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Als alle Vlamingen tweetalig zouden zijn, is het probleem voorbij. Dan zouden de walen ons verstaan. Vermits dit niet het geval is, is het dus de schuld van de Vlamingen
Laatst gewijzigd door Jan Meuleman : 13 september 2006 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, ik spreek drie talen goed, Nederlands Engels en Esperanto, en nog verstaan ze mij niet. We zullen dus minstens viertalig moeten zijn, maar ik betwijfel het dat als ik Russisch ga leren ze me dan wel gaan verstaan. Moeilijke gasten hoor.
![]() |
![]() |
#127 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Neen, in Brugge weet men ondertussen wat BUB is...wordt vervolgd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Al iemand geweten die stemt op een partij omdat die "democratisch" is?
Ik nog niet. De kiezers stemmen op een partij omdat die een goed programma heeft en/of goede kandidaten heeft. Het woord "goed" is uiteraard subjectief in te vullen. Wat voor de ene goed is, is slecht voor de andere. Dat is ook de hele en enige definitie van een partij: een groep mensen die een politiek programma samen wensen te realiseren. Niets meer of niets minder. Wie denkt dat een partij dezelfde garanties moet bieden als een rechtsstaat is volledig op de verkeerde weg. Een partij kan men immers ten allen tijde verlaten zonder financiële verliezen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 september 2006 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Onze basisdemocratie is de verkiezing van de nationale voorzitter elke 5 jaar. Dat is voldoende voor ons en maakt onze partij ook direct en volledig democratisch.
Wat echter veel meer telt, is de efficiënte werking van de partij, niet de democratie om de democratie. Ingewikkelde statuten zijn niets waard als ze niet werken. Ze moeten alleen efficiënt zijn en de partij groot maken. Voor de rest zijn wij geen anti-democraten want wij verdedigen de democratie en het pluralisme in België. Dat is het minst wat je kan zeggen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Trekt u dan ook de lijn door naar Belgisch-nationalisten? Mogen die ook enkel Belgische muziek verkopen, dus enkel muziek gemaakt door "Belgen"?
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BUB'els kopen dan ook enkel muziek die tweetalig Frans-Nederlands is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |