![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Omdat ik er leerlingen ken(de). En de laatstejaars studente wist het me te vertellen dat ook petten etc. niet toegelaten worden. Vrij betrouwbaar als het van iemand van hen zelf komt, niet? Tenzij ze mij iets op de mouw spelt, wat ik sterk betwijfel. Ik voelde me ook helemaal niet aangevallen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Zelfs als men alleen hoofddoeken verbiedt en bv. geen petten, dan geldt dit toch evenzeer voor iedereen? Dus hoe kan je dan spreken van discriminatie?
![]()
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Sommige moslima's beweren dat ze niet 'volledig' zijn zonder hun hoofddoek. Ze zijn er mee vergroeid. In die zin beschouwen ze een stuk textiel als een stuk menszijn.Voer voor de psychiatrie als je het mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere maatregel die benadrukt dat er een scheiding is tussen staat en kerk, wordt door den deze gunstig onthaald.
Ik zal die houding pas veranderen, als er geen druk meer is van geen enkele godsdienst om dit principe van scheiding ter diskussie te stellen. Vanaf dat ogenblik behoren die uiterlijkheden tot de vrijheid van ieder mens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Alright. En de volgende dag komen al die moslima's naar school met petten, mutsen en bandana's en zal dat ook verboden worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Ja Mao petjes, het komt tenslotte van de zelfde Ideotologie
![]()
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, daar maken ze er dus degelijk geen probleem van, niet van hoofddoeken, niet van petjes. Goed zo. Nu die ander school stelt wel een regel op : geen petten wat allanger niet mocht, en nu dus ook geen hoofddoeken (hoe noemt dat eigenlijk zo'n hoofddoek?) en/of andere hoofddeksels. Dan is dat voor mij toch totaal geen discriminatie. Het één mag niet, het andere ook niet meer, ergens logisch toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Partijlid
|
![]() Ben je zeker van dat?
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil zeggen dat de kerk/moskee zich uitsluiten met het geloof bezig houd en zich naar de wetten van de staat voegt, dit wil niet zeggen dat de kerk/moskee kan zeggen welke kledij er op straat of in andere gebouwen dan de kerk/moskee kan, moet of mag gedragen worden en welke niet. De kerk stop daar waar de samenleving begint, ook in haar woorden. En het is scheiding van staat en Goddienst Laatst gewijzigd door Jantje : 13 september 2006 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ge weet bvb aan het hoofdeskel van een non dat ge haar niet moet binnendoen. Zo hebben verschillende hoofddeksels verschillende betekenissen. Sommige joden zijn bijboorbeeld ook verplicht een hoofddeksel te dragen net als hun vrouwen die verplicht een pruik moeten dragen om hun verplichte kale kop te bedekken. Het ene hoofddeksel is het andere niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bizar, ik draag geen hoofddeksel en heb niet de indruk dat ik mijn identiteit aan de wilgen gehangen heb de laatste keer dat ik mijn zwemmuts uit deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dit geval gaat het echter niet om de staat maar om een school. Dus je kan het argument van "de scheiding tussen staat en kerk" niet gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Goddienst behoort in het westen NIET tot de samenleving. En iedereen mag idd de klerendragen die hij/zij wil zolang hij/zij de wetten van de samenleving respecteert. Een naturist mag ook niet in zijn/haar blootje op straat en in school rondlopen |
|
![]() |
![]() |