![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
elke verandering roept weerstand ,zeker in deze sector en zeker als het systeem je jaren gerust heeft gelaten en zelfs in de watten heeft gelegd en het je zelfs mogelijk heeft gemaakt om samen met dop nog in het zwart te kunnen werken, een sociale woning krijgen.... Inderdaad de uitkeringstrekkers zitten in de hoek waar de klappen gaan valllen en is erg onzeker. Dit is nog maar een begin: stel u eens voor dat de grote vier bij de VLD eruit vliegen en de judoka uit Oostende het daar voor het zeggen krijgt. Een dopper kost de gemeenschap ongeveer € 20000 �* 25000/jaar. Zoals ik al stelde kan een sociale euro maar één keer uitgegeven worden zodat (zie hoger) een blinde nu niet buitenkan. Het zijn de eerste tekenen dat het systeem begrepen heeft dat torenhoge lasten op arbeid nefast zijn en dat nu sociale en fiscale fraude-aanpak moeten zorgen voor evenwicht in de staatskas. Maar op zijn belgisch véééééél te laat en vééééél te weinig ! Het was zo makkelijk het geld te gaan halen bij de reguliere arbeid via loonbriefje maar die beginnen nu ook te morren want er wordt de werkmensch/vraa gevraagd om alvast langer ,flexibeler en harder te gaan werken ! en als het even kan zelf voor pensioen te zorgen Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 september 2006 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ga je verder goed...Break a leg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een boek vullen met wat hij allemaal zo doet. Twijfel er maar niet aan, dat eerste de beste langdurig werkloze op simpele aanvraag een persoonlijk curriculum van zinnige vrijetijdsbesteding kan voorleggen dat in niets moet onderdoen voor het professionele curriculum van de eerste de beste succesvolle harde werker. Ik was er op jouw aanvraag eens aan begonnen, maar na een paar bladzijden hield ik het al voor bekeken, want teveel werk... Ik zal maar één tipje van vele sluiers lichten: Ik was de eerste die aan de OU een certificaat gehaald heeft in Vlaanderen. De toenmalige minister Coens heeft me nog persoonlijk gefeliciteerd en mijn advies gevraagd voor de te volgen politiek tov van de OU... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zoek graag mijn vrienden zelf, ik heb daar geen VDAB, PWA en wat dan ook voor nodig.
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet altijd kan een mens zelf kiezen. Eerst heb ik al heel veel geluk gehad dat ik de humaniora mocht volgen, volgens mijn ouders moesten meisjes leren huishouden doen, een nonneke heeft mijn ouders overtuigd om me toch de humaniora te laten volgen. Jammer genoeg werd ik na mijn humaniora ziek, een chronische ziekte die mij mijn leven lang geplaagd heeft, maar waar ik na enkele jaren mee leerde leven. De eerste jaren waren echter zwaar, de studies die ik wou doen (na hèèèèl veel geredeneer met mijn ouders) kon ik niet meer aan. Dit heeft niets met generatieverschillen te maken. Door die ziekte heb ik nu nog extra kosten omdat wel de kosten van de ziekte worden terugbetaald maar niet de problemen die men door bijwerkingen en gevolgen heeft.
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor u zegt "oei, ze wil haar handjes niet vuil maken of ze wil werken zoals het haar uitkomt" : bureauwerk kan ook vuil en zwaar zijn (ooit een archief in een kelder opgeruimd ?) en als telefoniste heb ik ook shiften gedraaid. Ik heb moeite om mijn eigen huishouden gedaan te krijgen, leg mij eens uit waarom ik dan dat van anderen zou moeten doen ? Bovendien doe ik vrijwilligerswerk (met veel plezier al brengt dat helemaal niets op) en mogelijk zou ik dat dan moeten opgeven.
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u heel uw leven gewerkt hebt en u wordt "verplicht" deze poets/strijkdienst te aanvaarden dan heb ik het daar ook moeilijk mee. Evenwel blijft de stelling overeind dat je , indien vrijblijvend, iets wenst bij te verdienen en je zou op zo'n € 1350 uitkomen dan vind ik dat best aanvaardbaar. Ik kan u echter zeer goed volgen als u een buurman hebt , die op 52 op brugpensioen ging, met volle teugen geniet , nu naar Spanje vertrekt,...en geen gang meer hoeft naar de VDAB,een groter inkomen heeft dan u, daar kan ik inkomen. En dat heeft dan te maken met die keuzes: heb jij gewerkt bij Ford Genk of in een klein KMO-tje en wordt je ontslagen op 54.... Of als er hier nietsnutten op het forum zitten, die best werkbekwaam zijn , en nog nooit twee stenen op elkaar gezet hebben , niets anders doen dan uit hun nek lullen, en misschien een even grote uitkering als u krijgen, daar heb ik volle begrip voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder wil ik hier alleen nog aan toevoegen dat ik absoluut tegen "iets bijverdienen" ben. Ofwel heb je een volwaardige baan waarin je gewaardeerd wordt of je doet uit eigen keuze vrijwilligerswerk waarin je ook gewaardeerd wordt. Al die lapmiddelen van bijverdienste, PWA, dienstencheques, tijdelijke contracten, startbanen enzovoort zijn slechte oplossingen van mensen die bang zijn om in het zwart te werken of te laten werken. En dat is hier in België jammer genoeg een traditie. Schaf alle bijverdiensten, dubbele mandaten, zwart werk af en het zou mij niet verwonderen dat het aantal werklozen met 50 % daalt. Maar ja, om dat te bereiken moeten zelfs onze politiekers het spel eerlijk spelen en ik besef ook wel dat dat echt te veel gevraagd is ...
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Parlementslid
|
![]() PWA is en blijft een nepstatuut. In de beginjaren van de PWA kon je maanden in dat stelsel werken en toch nog geschorst worden van werkloosheidsuitkeringen wegens langdurige werkloosheid. En er waren toen ook van die koejonnades zoals 's morgens van 8 tot 12 gaan poetsen in Kapellen en om 1 uur 's middags tot 4 uur gaan poetsen ergens in Berchem op dezelfde dag. Voor vervoer moest je zelf opdraaien. Gelukkig is daar een einde aan gekomen door de wet van Wivina Demeester.
Laatst gewijzigd door metten : 14 september 2006 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus al subiet een gans pak minder in het handje. Hopelijk nog evenveel als de stempel? En een deel maaltijdcheques (wat goedkoper is voor de raad van het bestuur dan een gewoon loon natuurlijk) dus het zal geen "joepie" zijn bij die mensen. En zou er één bij zitten die echt alle uren mocht werken? Miauw de kat is alvast benieuwd? Nochtans die maak je niet makkelijk iets wijs. Meer zo 1/2 time, 1/4 time en cao afwijking van 1 dag's werk en dergelijke zeker? (zoals in al die nepfirma's) km vergoeding? Wat oude fietsen gehad van de werkwinkel zeker? En zo niet, welke "verplaatsing/werf" betaalde u dan? 3 bfr?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 september 2006 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De staat is al lang en met grote voorsprong de grootste werkgever, en meer bepaald in de dienstensector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik ken iemand die bovenop zijn uitkering toch goed mag bijverdienen. Zo komt hij toch nog boven de armoededrempel uit. Het zal je bekend zijn dat werklozen en leefloners normaliter niets mogen doen om boven hun uitkering-onder-de-armoededrempel uit te komen. Op die manier dus toch nog wél... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Schoenenpoetser ook, en waar zijn die caramellenverkopers van vroeger naartoe? Gewoon uit het straatbeeld verdwenen. Allemaal met dienstencheques tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 september 2006 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Mensen met een hoogheidswaanzin die zeer laag gevallen zijn... dat moet pijn gedaan hebben...
![]() |
![]() |
![]() |