Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 00:16   #6421
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Toen ik deze opmerking maakte zaten we nog hoog in de polemiek. Daarmee was hij echter niet zonder grond. Hezbollah blijft een terroristische organisatie waarop de libanese regering geen grip meer had. Isarel heeft gedaan wat Libanon heeft verzuimd.
Maar laten we deze discussie beeindigen en doorgaan op de mogelijke oplossingen.
Ik ga eigenlijk niet akkoord met wat je daar zegt, want ik blijf erbij dat deze oorlog niet te verdedigen was maar goed, ik ga hier niet op doordrammen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 00:21   #6422
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar we weten allemaal dat dat citaat van Rabin uit de context is gehaald. De feiten weerspreken uw mening.
Dat citaat is helemaal niet uit de context gehaald. Dat citaat was niet fout te interpreteren en werd bevestigd door andere citaten die ik aanhaalde. Nergens heb je trouwens enig bewijs getoond dat er effectief Arabische aanvalsplannen waren in 1967.

Als je de geschiedenis van Israël kent, zou je trouwens moeten weten dat de Israëlische bezetting van dat gebied niet zo verwonderlijk was. Reeds in 1948 discussieerden de zionisten immers over dat gebied. Mannen als Ben Goerion waren toen tegen omdat Israël daarmee een grote Palestijnse minderheid binnen zijn grenzen zou halen maar anderen dachten er blijkbaar anders over.

De kolonisatiepolitiek in de bezette gebieden is trouwens een bewijs dat in de verovering van die gebieden veel meer speelde dan louter veiligheid. Een gebied dat je tijdelijk bezet, koloniseer je immers niet.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 00:22.
Oud 15 september 2006, 00:29   #6423
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
U zegt 'De vernietiging van Palestina' en dat vindt u niet overdreven? Ik zou niet eens weten hoe je daartegen zou moeten argumenteren.
In 1948 werden méér dan 400 Palestijnse dorpen volledig verwoest. Dat is +/- driekwart van alle toenmalige Palestijnse dorpen. In dezelfde periode werden +/- 750.000 Palestijnen vluchteling (eveneens ongeveer driekwart van de toenmalige Palestijnse bevolking) en tegelijkertijd verdween de naam Palestina van de wereldkaart.

Als driekwart van alle dorpen verwoest worden en bijna de volledige bevolking verdreven wordt, lijkt het woord vernietiging mij niet echt overdreven. Jullie hebben reeds het lef om over de vernietiging van Israël te spreken als het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen aangehaald wordt. Het komt me over dat jullie dus heel wat lichter omspringen met dat woord, dan ik dat doe.
Oud 15 september 2006, 00:31   #6424
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
U had het over verzet tegen de militaire bezetting... Buenos Aires is niet militair bezet. Althans niet door Israel.
Volgens je bericht was die aanslag heel wat langer terug dan 10 jaar en zoals gezegd had ik het enkel over die laatste 10 jaar.
Oud 15 september 2006, 00:36   #6425
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is het enige wat is gebeurd in die 60 jaar?
Dat is de politiek die gevoerd is tegenover die Israëlische Palestijnen en die discriminerende politiek en wetgeving bestaat nog altijd. Die politiek van discriminatie kan dus niet ontkend worden. het zou je sieren dat feit toe te geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
De PLO is opgericht door Egypte. Arafat was een Egyptenaar.
Zoek eens op waarom de PLO is opgericht.
Arafat kan best geboren zijn in Egypte maar hij had dan blijkbaar wel Palestijnse wortels. Over die PLO was ik reeds duidelijk genoeg. Het is ook niet meer dan logisch dat een volk dat vecht voor zijn vrijheid een bevrijdingsorganisatie opricht.
Oud 15 september 2006, 00:38   #6426
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
O, dus er werd door Hezbollah steeds maar met verdedigings-raketten geschoten? Totdat er uiteindelijk oorlog kwam?
Het was pas toen Israël begon met zijn invasie in Libanon dat Hezbollah begon met zijn grootschalige beschietingen. Voordien bleven de spanningen beperkt tot beperkte schermutselingen in het grensgebied.
Oud 15 september 2006, 00:43   #6427
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Eindelijk eens iets zinnigs van een "groene".

"Godsdienst" is nooit zo allesomvattend geweest in de christelijke wereld als in de mohammedaanse. In de christelijke wereld bestonden er "wereldlijke" wetten die niets vandoen hadden met "godsdienstige" geboden. In de mohammedaanse wereld is de wetgeving gebaseerd op koran en hadiet.

Bovendien werd in de christelijke wereld reeds in de 16de en 17de eeuw de macht van de kerk stelselmatig uitgehold, om te culmineren in een totale scheiding van kerk en staat in de 18de. In de mohammedaanse wereld stellen we daarentegen een regressie vast naar "waarden" die duizend jaar geleden geldig waren.
Er is een tijd geweest dat de macht van de kerk wel degelijk heel groot was. Kruistochten, vervolgen van 'ketters', heksenverbrandingen,.. het heeft hier allemaal bestaan. Dat is vandaag inderdaad verleden tijd maar tegelijk zie je in Amerika terug zo'n fundamentalistische vorm opkomen met gekken die de evolutieleer in twijfel trekken, hun persoonlijke creationistische overtuiging willen laten onderwijzen als 'wetenschap', aanslagen plegen op abortusklinieken, enzovoort. Voor een ontwikkeld land als de VS niet bepaald een normale evolutie.

Verder zijn er de fundamentalistische joden in bezet Palestijns gebied...
Oud 15 september 2006, 00:44   #6428
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
.......

Arafat kan best geboren zijn in Egypte maar hij had dan blijkbaar wel Palestijnse wortels. .......
Ja, kennelijk was hij daar al vroeg en veel; ik denk dat die informatie wel correct kan zijn:
http://www.likud.nl/nazi.html
Oud 15 september 2006, 00:47   #6429
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het was pas toen Israël begon met zijn invasie in Libanon dat Hezbollah begon met zijn grootschalige beschietingen. Voordien bleven de spanningen beperkt tot beperkte schermutselingen in het grensgebied.
He, ik las toch al heel lang voor die tijd dat Hezbollah steeds maar raketten afvuurde op louter burgerdoelen? Jokt(e/en) er iemand(en)?
Oud 15 september 2006, 00:50   #6430
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, weet u wat? Ik heb het al voor u opgezocht:
Uw artikel ontkracht helemaal niet wat ik zei en spreekt heel duidelijk over de 'bevrijding van Palestina'.

Wil je verder eindelijk een antwoord geven op mijn vragen in verband met het motief van de verwoesting van die honderden Palestijnse dorpen in 1948 en die bronnen over de vluchtelingen van 1948? (3de maal dat ik deze vraag stel).
Oud 15 september 2006, 00:52   #6431
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw artikel ontkracht helemaal niet wat ik zei en spreekt heel duidelijk over de 'bevrijding van Palestina'.

Wil je verder eindelijk een antwoord geven op mijn vragen in verband met het motief van de verwoesting van die honderden Palestijnse dorpen in 1948 en die bronnen over de vluchtelingen van 1948? (3de maal dat ik deze vraag stel).
Volgens mij heb ik allang een paar maal hierop geantwoord. Zo niet, begrijp ik uw vraag niet. svp opnieuw dan graag...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 00:52   #6432
willem1940NLD

Standaard

Ik vond op Net (wiki) o.a deze zin:

Citaat:
Wiki:
.....
Op 12 juli 2006 ontvoerden de Hezbollah bij een actie op Israëlisch grondgebied twee Israëlische soldaten die zij wilden ruilen tegen haar in Israël gevangengehouden medestrijders en lotgenoten. Israël weigerde dit en kwam met een militair weerwoord door beschietingen op Hezbollah-posities in Libanon uit te voeren (onder andere in Beiroet) en door Zuid-Libanon binnen te vallen. Hezbollah voerde daarna haar beschietingen op Israelische steden flink op.
......
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 00:57   #6433
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, kennelijk was hij daar al vroeg en veel; ik denk dat die informatie wel correct kan zijn:
http://www.likud.nl/nazi.html
Wat een bron: Likoed.

Apropos, ook bij de zionisten waren er die goede vrienden waren met de nazi's hoor.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 00:57.
Oud 15 september 2006, 00:59   #6434
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
He, ik las toch al heel lang voor die tijd dat Hezbollah steeds maar raketten afvuurde op louter burgerdoelen? Jokt(e/en) er iemand(en)?
Dat was louter in het grensgebied, zoals ik daarboven aanhaalde. Israël moest wat dat betreft ook niet onderdoen. Sinds de terugtrekking uit Zuid-Libanon is het met grote regelmaat blijven doorgaan met het beschieten of bombarderen van doelen in Zuid-Libanon.
Oud 15 september 2006, 01:01   #6435
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Apropos, ook bij de zionisten waren er die goede vrienden waren met de nazi's hoor.
Citaat:
Zowel onder Joden als niet-Joden, Zionisten en anti-Zionisten, waren er mensen die met de Nazi's collaboreerden, ofwel uit nobele motieven om zoveel mogelijk levens te redden, ofwel om zijn eigen hachje te redden. De Zionisten speelden in op het antisemitisme van de Nazi's en probeerden hun medewerking te krijgen voor de emigratie van Duitse Joden naar Palestina. Hier is de zogenaamde Havara of Hesder overeenkomst uit 1933 uit voort gekomen, die Duitse Joden toestond naar Palestina te emigreren in ruil voor de waarde van hun bezittingen in cash. Deze overeenkomst heeft zeker 60.000 Joden gered.
Zelfbehoud is iets anders dan 'vriendjes'.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 september 2006 om 01:02.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 01:02   #6436
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Doe niet zo moeilijk; wil je wel geholpen zijn?
In dit geval: des te minder twijfel aan de info over Hr Arafat, die (ook) volgens de Joden/Israëli reeds jong met Palestina te maken had.

NB: dat van die Nazis had ik niet opgezocht, het ging mij alleen om de link Arafat / Palestina.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 september 2006 om 01:04.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 01:02   #6437
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hezbollah vuurde massaal raketten af op Israël op het moment dat Israël Libanon begon te bombarderen zonder onderscheid te maken tussen Hezbollah-doelwitten en Libanese dorpen en steden.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 01:08   #6438
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Europees denken is Auschwitz denken. Voor mij liever geen Verenigd Europa. Dat Europa is een concurrent en tegenstander van het Atlantistisch verbond van Westerse staten dat er nu bestaat. Met de huidige Europese politici zal de Verarabisering en de verislamisering in een Verenigd Europa nog 10 keer zo snel gaan als in een verdeeld Europa. Géén samenwerking met antizionistische en anti-Amerikaanse krachten. Solidariteit met Israel, weg met de iconen van het Oude Europa. Voor Westerse Transatlantische solidariteit!!!!!
Geen Verenigd Europa maar wel het oude Europa van het 'eigen volk eerst' waarin om de 5 jaar een oorlog wordt uitgevochten ?
Oud 15 september 2006, 01:10   #6439
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat was louter in het grensgebied, zoals ik daarboven aanhaalde. Israël moest wat dat betreft ook niet onderdoen. Sinds de terugtrekking uit Zuid-Libanon is het met grote regelmaat blijven doorgaan met het beschieten of bombarderen van doelen in Zuid-Libanon.
Ik krijg het gevoel dat je ergens omheen probeert te praten.

Is het waar of niet waar, dat de Israëli daar schoten op de Hesbollah-concentraties omdat vandaaruit Hezbollah raketten zat te schieten naar Israëlische burgerdoelen?
Oud 15 september 2006, 01:16   #6440
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg het gevoel dat je ergens omheen probeert te praten.

Is het waar of niet waar, dat de Israëli daar schoten op de Hesbollah-concentraties omdat vandaaruit Hezbollah raketten zat te schieten naar Israëlische burgerdoelen?
Niet waar. Israël is de Libanese bevolking en Hezbollah na de ontvoering van de twee Israëlische soldaten beginnen te bombarderen. Pas toen werden er door Hezbollah massaal raketten afgeschoten op Israël.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be