![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6421 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6422 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je de geschiedenis van Israël kent, zou je trouwens moeten weten dat de Israëlische bezetting van dat gebied niet zo verwonderlijk was. Reeds in 1948 discussieerden de zionisten immers over dat gebied. Mannen als Ben Goerion waren toen tegen omdat Israël daarmee een grote Palestijnse minderheid binnen zijn grenzen zou halen maar anderen dachten er blijkbaar anders over. De kolonisatiepolitiek in de bezette gebieden is trouwens een bewijs dat in de verovering van die gebieden veel meer speelde dan louter veiligheid. Een gebied dat je tijdelijk bezet, koloniseer je immers niet. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 00:22. |
|
|
|
|
|
|
#6423 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als driekwart van alle dorpen verwoest worden en bijna de volledige bevolking verdreven wordt, lijkt het woord vernietiging mij niet echt overdreven. Jullie hebben reeds het lef om over de vernietiging van Israël te spreken als het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen aangehaald wordt. Het komt me over dat jullie dus heel wat lichter omspringen met dat woord, dan ik dat doe. |
|
|
|
|
|
|
#6424 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6425 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#6426 |
|
Banneling
|
Het was pas toen Israël begon met zijn invasie in Libanon dat Hezbollah begon met zijn grootschalige beschietingen. Voordien bleven de spanningen beperkt tot beperkte schermutselingen in het grensgebied.
|
|
|
|
|
|
#6427 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verder zijn er de fundamentalistische joden in bezet Palestijns gebied... |
|
|
|
|
|
|
#6428 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://www.likud.nl/nazi.html
|
|
|
|
#6429 |
|
|
He, ik las toch al heel lang voor die tijd dat Hezbollah steeds maar raketten afvuurde op louter burgerdoelen? Jokt(e/en) er iemand(en)?
|
|
|
#6430 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wil je verder eindelijk een antwoord geven op mijn vragen in verband met het motief van de verwoesting van die honderden Palestijnse dorpen in 1948 en die bronnen over de vluchtelingen van 1948? (3de maal dat ik deze vraag stel). |
|
|
|
|
|
|
#6431 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6432 | |
|
|
Ik vond op Net (wiki) o.a deze zin:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6433 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Apropos, ook bij de zionisten waren er die goede vrienden waren met de nazi's hoor. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 00:57. |
|
|
|
|
|
|
#6434 |
|
Banneling
|
Dat was louter in het grensgebied, zoals ik daarboven aanhaalde. Israël moest wat dat betreft ook niet onderdoen. Sinds de terugtrekking uit Zuid-Libanon is het met grote regelmaat blijven doorgaan met het beschieten of bombarderen van doelen in Zuid-Libanon.
|
|
|
|
|
|
#6435 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 september 2006 om 01:02. |
||
|
|
|
|
|
#6436 | |
|
|
Citaat:
In dit geval: des te minder twijfel aan de info over Hr Arafat, die (ook) volgens de Joden/Israëli reeds jong met Palestina te maken had. NB: dat van die Nazis had ik niet opgezocht, het ging mij alleen om de link Arafat / Palestina.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 september 2006 om 01:04. |
|
|
|
|
|
|
#6437 |
|
Banneling
|
Hezbollah vuurde massaal raketten af op Israël op het moment dat Israël Libanon begon te bombarderen zonder onderscheid te maken tussen Hezbollah-doelwitten en Libanese dorpen en steden.
|
|
|
|
|
|
#6438 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6439 | |
|
|
Citaat:
Is het waar of niet waar, dat de Israëli daar schoten op de Hesbollah-concentraties omdat vandaaruit Hezbollah raketten zat te schieten naar Israëlische burgerdoelen?
|
|
|
|
#6440 |
|
Banneling
|
Niet waar. Israël is de Libanese bevolking en Hezbollah na de ontvoering van de twee Israëlische soldaten beginnen te bombarderen. Pas toen werden er door Hezbollah massaal raketten afgeschoten op Israël.
|
|
|
|