Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 16:28   #6481
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat is niet onjuist! In de VS lopen genoeg fundamentalisten rond die de evolutieleer in twijfel trekken en hun creationisme als 'wetenschap' op de schoolbanken willen onderwijzen. verder zijn er de evangelische fundi's die omwille van hun persoonlijke en extreme interpretatie van de bijbel letterlijk alles doen om de Israëlische politiek te steunen, ook al gaat die lijnrecht in tegen de eigen Amerikaanse belangen.

Dan heb je die gekken die aanslagen plegen op abortusklinieken, de Mormonen met hun veelwijverij,... Kom me niet zeggen dat zoiets allemaal normaal is.
De issue was "democratie" en in je argumenten bespeur ik maar hooguit een zwakke link daarheen; eigenlijk lijkt het me dat je al die zaken, tegen de "volkswil" in, ONBESPREEKBAAR zou willen maken en dat lijkt mij weer on-democratisch, want is opdringen van je persoonlijke voorkeuren aan de massa.
Oud 15 september 2006, 16:33   #6482
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De issue was "democratie" en in je argumenten bespeur ik maar hooguit een zwakke link daarheen; eigenlijk lijkt het me dat je al die zaken, tegen de "volkswil" in, ONBESPREEKBAAR zou willen maken en dat lijkt mij weer on-democratisch, want is opdringen van je persoonlijke voorkeuren aan de massa.
YEP ,aanslagen plegen op abortusklinieken MOET absoluut bespreekbaar zijn ! zelfs aangemoedigd

knap !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 16:34   #6483
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit verandert toch het plaatje; waarom houden enige lieden in deze draad zo lang vol en kennelijk tegen beter weten in, dat met die katoesjas pas deze zomer werd gestart? Liegen voor het "goede doel", ofzo?
Ik denk dat je mijn berichten iets zorgvuldiger moet lezen. Ik heb nergens spanningen vóór de recente Libanonoorlog ontkend. Ik heb wél gezegd dat je die wederzijdse beschietingen van de laatste jaren niet kan vergelijken met de grootschalige oorlog van voorbije maand.

Niet te vlug beschuldigingen over liegen bovenhalen dus.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 september 2006 om 16:34.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 16:36   #6484
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
YEP ,aanslagen plegen op abortusklinieken MOET absoluut bespreekbaar zijn ! zelfs aangemoedigd

knap !
Gelukkig zijn bepaalde terreurorganisaties daarvoor niet te vinden, want anders vonden ze geen kinderen om met bommen te omgorden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 16:38   #6485
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
eigenlijk lijkt het me dat je al die zaken, tegen de "volkswil" in, ONBESPREEKBAAR zou willen maken en dat lijkt mij weer on-democratisch, want is opdringen van je persoonlijke voorkeuren aan de massa.
Ik wil helemaal niks onbespreekbaar maken. Dat is puur uw persoonlijke interpretatie. Ik probeer je gewoon duidelijk te maken dat je moslims of christenen of joden niet als één groot blok kan zien. Wat op afstand één groot blok (bvb. moslims) lijkt, zijn in werkelijkheid heel veel verschillende individuen met elk een eigen wil.
Oud 15 september 2006, 16:40   #6486
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Gelukkig zijn bepaalde terreurorganisaties daarvoor niet te vinden, want anders vonden ze geen kinderen om met bommen te omgorden...

logisch dat jij geilt op dode kinderen ,je vindt zelfs dode babies erg grappig!

http://forum.politics.be/showthread....36#post1987236
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 15 september 2006 om 16:44.
Oud 15 september 2006, 16:46   #6487
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik wil helemaal niks onbespreekbaar maken. Dat is puur uw persoonlijke interpretatie. Ik probeer je gewoon duidelijk te maken dat je moslims of christenen of joden niet als één groot blok kan zien. Wat op afstand één groot blok (bvb. moslims) lijkt, zijn in werkelijkheid heel veel verschillende individuen met elk een eigen wil.
Het ging om (verenigbaarheid met/in) DEMOCRATIE en die acht/weet ik bij de islam totaal afwezig

- ideaal is/blijft islamitische wereldoverheersing, desnoods middels geweld
- geen islamiet, van welke "stroming" ook, is anti-shar�*a.
Oud 15 september 2006, 16:49   #6488
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
- geen islamiet, van welke "stroming" ook, is anti-shar�*a.
Dat is onzin. Ik denk dat jij weinig moslims kent. Als je er zo over denkt, vertel me dan eens waarom een staat als Syrië een seculiere staat is?
Oud 15 september 2006, 16:53   #6489
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je mijn berichten iets zorgvuldiger moet lezen. Ik heb nergens spanningen vóór de recente Libanonoorlog ontkend. Ik heb wél gezegd dat je die wederzijdse beschietingen van de laatste jaren niet kan vergelijken met de grootschalige oorlog van voorbije maand.

Niet te vlug beschuldigingen over liegen bovenhalen dus.
Katoesjas naar louter burgerdoelen schieten tot enige tientallen kilometers land-inwaarts heeft weinig met "schermutselingen in grensgebied" en nog minder met "verdediging" te maken; eerder zie ik dat als aanvalshandelingen, onderdeel van oorlogs-provocatie.

Lees ook zelf je eigen berichten eens iets zorgvuldiger (terug).
Oud 15 september 2006, 16:56   #6490
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat er iets mis is met het christendom, laat staan de katholieke kerk (de kerkleiders zelf, dat is een andere zaak). Ik heb alleen problemen met een fundamentalistische interpretatie ervan.
Concreet: Hoe Schuman zijn geloof gebruikte was OK. Idem voor personen als Daens en Damiaan die ronduit schitterende dingen deden.
Dat geloof wordt pas een probleem als het in handen komt van fundi's als Alexandra Colen of George Bush.
Jij hebt letterlijk geschreven dat het Christendom en het Jodendom, net als de Islam, niet kon samengaan met democratie. En dat is compleet fout.

Het Christendom rijmt juist heel goed met democratie. En laat mij je er gewoon aan herinneren, om jouw voorbeeld te gebruiken, dat Georges Bush President is van de Verenigde Staten van Amerika. Ondanks de gekende tekortkomingen, nog altijd een bakermat van democratie. Tot spijt van de onvoorwaardelijke anti's die nu weer met alle mogelijke argumenten ons gaan proberen wijs te maken dat dat niet zo is.
Oud 15 september 2006, 16:57   #6491
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
logisch dat jij geilt op dode kinderen ,je vindt zelfs dode babies erg grappig!

http://forum.politics.be/showthread....36#post1987236
Leren lezen... Een tutter dient om dode babies te voorkomen...

Maar ik begrijp, bruut geweld, dat U dat niet begrijpt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 17:09   #6492
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Katoesjas naar louter burgerdoelen schieten tot enige tientallen kilometers land-inwaarts heeft weinig met "schermutselingen in grensgebied" en nog minder met "verdediging" te maken;
Vóór de Israëlische invasie in Libanon heeft Hezbollah dan ook nooit zo diep landinwaarts beschietingen uitgevoerd. Dat is nu juist het punt. Als je dat in twijfel trekt, zoek het dan op en bewijs het tegendeel.

Waarom hoor ik je trouwens niet meer spreken over die Israëlische bombardementen op Libanon gedurende de laatste jaren?
Oud 15 september 2006, 17:14   #6493
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jij hebt letterlijk geschreven dat het Christendom en het Jodendom, net als de Islam, niet kon samengaan met democratie. En dat is compleet fout.
Het enige dat compleet fout is, is uw bovenstaande bewering.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
En laat mij je er gewoon aan herinneren, om jouw voorbeeld te gebruiken, dat Georges Bush President is van de Verenigde Staten van Amerika. Ondanks de gekende tekortkomingen, nog altijd een bakermat van democratie.
Als de VS nog steeds een democratie is, is dat ondanks George Bush. Op twee termijnen kan je veel om zeep helpen maar gelukkig ook niet alles.
Oud 15 september 2006, 17:18   #6494
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat is onzin. Ik denk dat jij weinig moslims kent. Als je er zo over denkt, vertel me dan eens waarom een staat als Syrië een seculiere staat is?
Ik denk dat Syrië alleen door de huidige machthebbers, om enig voordeel, in naam "seculier" wordt gehouden; misschien voor toenadering tot de EU, vergelijk Turkije èn leider Erdogan-vers-uit-de-bajes gestemd met overweldigende meerderheid, notoir promotor van de shar�*a, die na het bereiken van het EU-lidmaatschap geen moment zal aarzelen "democratisch" de democratie in Turkije af te schaffen (let op de overeenkomst met recente uitspraken van de Nederlandse Minister Vonhoff).

Ik spreek tamelijk vaak mensen waarvan ik weet dat ze moslims zijn (de laatste 25 jaar overwegend Marokkanen omdat in mijn nieuwe omgeving sinds die tijd weinig andere allochtonen zich bevinden) zonder dat daar enige stellingname of emotionaliteit aan te pas komt, alleen terloops mening-vergelijken (want op het minste vertoon van enige betrokkenheid stopt anders de info).

- dat moslim-wereldrijk moet en zal er komen
- Israël en de USA zijn absolute duivels
- 9/11 was niet echt fout, hoewel het vervelend is dat moslims hinder ondervinden van wereldwijd wantrouwen sindsdien (men betreurt niet de actie, doch hooguit de gevolgen ervan).

Het is echt niet zo, dat deze mensen dit lopen te "prediken" ofzo en nog minder, dat zij zich binnen Nederland persoonlijk misdragen maar het is wel een zeer algemeen onderdeel van de antwoorden/opmerkingen die ik verneem.

Ik denk dat jij GEEN moslims kent.
Oud 15 september 2006, 17:18   #6495
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vóór de Israëlische invasie in Libanon heeft Hezbollah dan ook nooit zo diep landinwaarts beschietingen uitgevoerd. Dat is nu juist het punt. Als je dat in twijfel trekt, zoek het dan op en bewijs het tegendeel.

Waarom hoor ik je trouwens niet meer spreken over die Israëlische bombardementen op Libanon gedurende de laatste jaren?
De ongeprovoceerde aanbval van de terroristen van Hezbollah op Israel, met 8 doden en 2 gegijzelde soldaten tot gevolg, was de druppel teveel.

De Internationale Gemeenschap heeft Israel in 2000 beloofd om toe te zien dat de grens veilig zou zijn en dat Hezbollah zou worden ontwapend. Vandaar dat Israel zich toen volledig heeft teruggetrokken uit Libanon.

Israel had toen trouwens al gewaarschuwd dat indien dit niet het geval zou zijn, ze zelf hardhandig en zonder inhouden zou handelen om Hezbollah het vuile werk zelf op te knappen.

Gezien de Internationale Gemeenschap haar belofte niet heeft kunnen of willen houden, is de tegenaanval van Israel 100% gerechtvaardigd.

De rest van jouw herkauwde argumenten vallen daartegen in het niets.

BTW : hetzelfde geldt voor Gaza. Na een volledige ontruiming , met de verwijdering van 8.000 Israeli's , soms manu militari, uit Gaza, hebben ze daar duidelijk laten blijken dat men de kans niet grijpt om te tonen dat er wordt ontwikkeld tot een moderne samenleving met goede burenrelaties. Men is eerder a la minute begonnen met het dagelijks afvuren van raketten vanuit Gaza op Israel.

Met alle gevolgen vandien.
Oud 15 september 2006, 17:20   #6496
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de VS nog steeds een democratie is, is dat ondanks George Bush. Op twee termijnen kan je veel om zeep helpen maar gelukkig ook niet alles.
Ik ben zelf de laatste twee jaar een aantal keer in de V.S. geweest. En geloof me: je voelt je er vrij als een vogel in de lucht. Nog veel meer dan in Europa.
Oud 15 september 2006, 17:24   #6497
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
. En geloof me: .

waarom iemand die al op tal van leugens betrapt is, niet geloven he

van die boer geen eieren !
Oud 15 september 2006, 17:24   #6498
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Het Christendom rijmt juist heel goed met democratie. En laat mij je er gewoon aan herinneren, om jouw voorbeeld te gebruiken, dat Georges Bush President is van de Verenigde Staten van Amerika. Ondanks de gekende tekortkomingen, nog altijd een bakermat van democratie. Tot spijt van de onvoorwaardelijke anti's die nu weer met alle mogelijke argumenten ons gaan proberen wijs te maken dat dat niet zo is.
Betrekkelijk.
Blijkens ERVARINGEN over de afgelopen 100 �* 300 jaar lijken christenen en joden zich redelijk goed te kunnen aanpassen aan democratie en moslims per se niet; niet omdat ik dat denk, maar als afgeleide en ervaring uit het wereldgebeuren èn omdat vooraanstaande moslims zelf open en bloot verkondigen dat islam en democratie niet samengaan.
Oud 15 september 2006, 17:27   #6499
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Syrië alleen door de huidige machthebbers, om enig voordeel, in naam "seculier" wordt gehouden; misschien voor toenadering tot de EU,
Neen, dat klopt niet. Dat secularisme is nu juist één van de principes van de Baathpartij. Dat seculier is ook niet alleen in naam. Wat je ook zegt van Syrië, het is een seculiere staat.

En zijn die Syrische seculiere leiders dan geen moslims?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
vergelijk Turkije èn leider Erdogan-vers-uit-de-bajes gestemd met overweldigende meerderheid, notoir promotor van de shar�*a,
Gelijkaardig verhaal. Dat er in Turkije mensen rondlopen of aan de macht zijn, die van Turkije een shariastaat willen maken, is een feit maar is Turkije al 80 jaar een seculiere staat of niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Ik denk dat jij GEEN moslims kent.
Ik denk dat jij maar één soort moslims kent. Een Marokkaan, een Turk, een Palestijn of een Syriër, dat is een groot verschil hoor. Zelfs tussen een Berber-Marokkaan en een Marokkaan uit de grootstad is al een groot verschil.
Oud 15 september 2006, 17:31   #6500
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit verandert toch het plaatje; waarom houden enige lieden in deze draad zo lang vol en kennelijk tegen beter weten in, dat met die katoesjas pas deze zomer werd gestart? Liegen voor het "goede doel", ofzo?

Weet iemand wat van die getallen (over en weer, want het gaat mij nu ook interesseren wie wie met al dat schiettuig het eerst begon te treiteren) over de afgelopen jaren?

Graag objectief blijven, geen propaspamda.

Bronvermelding en/of directe links uiteraard welkom om der wille van volledigheid en graag geen als "immoreel" beschouwde bronnen overslaan of wegmoffelen want "zelfs" Liqud of Pravda of Antifa of Jazeera of Greenpeace of Amnesty of MeinKampf of bijbel of koran of RaRa of ZiedendeBintjes of Wakker/Lekker-Dier beschikken soms over WAARHEID.

Dit gaat niet over de beschietingen maar zegt wel veel. Komt uit de Tagesspiegel:
Citaat:
Ich wohnte bis 2002 in einem kleinen Dorf im Süden nahe Mardschajun, das mehrheitlich von Schiiten wie mir bewohnt ist. Nach Israels Verlassen des Libanon dauerte es nicht lange, bis die Hisbollah bei uns und in allen anderen Ortschaften das Sagen hatte. Als erfolgreiche Widerstandskämpfer begrüßt, erschienen sie waffenstarrend und legten auch bei uns Raketenlager in Bunkern an. Die Sozialarbeit der Partei Gottes bestand darin, auf diesen Bunkern eine Schule und ein Wohnhaus zu bauen! Ein lokaler Scheich erklärte mir lachend, dass die Juden in jedem Fall verlieren, entweder weil die Raketen auf sie geschossen werden oder weil sie, wenn sie die Lager angriffen, von der Weltöffentlichkeit verurteilt werden ob der dann zivilen Toten. Die libanesische Bevölkerung interessiert diese Leute überhaupt nicht, sie benutzen sie als Schilder und wenn tot als Propaganda. Solange sie dort existieren, wird es keine Ruhe und Frieden geben.

Dr. Mounir Herzallah
Link complete pagina: http://http://www.tagesspiegel.de/politik/archiv/30.07.2006/2660279.asp
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be