Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 22:49   #41
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Ik geloof je hoor, is zeker mogelijk. Maar denk maar niet dat één mooi verhaal zal veranderen wat er in de wereld gaande is, of de radicalisering zullen tegenhouden. Die vrienden zullen ook wel de uitzonderingen zijn die de onze westerse maatschappij omhelzen ipv erop te spuwen.
Ik zelf verkies de Amerikaanse aanpak (nu zal er commentaar komen, maar ik zeg het toch). Daar wordt verwacht dat je de normen en waarden van ginder aanneemt. Niet zoals hier waar ze vooral aangemoedigd worden 'zichzelf te blijven' en 'hun cultuur te behouden'.
Als ik gisteren via de Dow Jones Newswire het bericht lees dat Al Qaida een joint-venture aangegaan is met een Algerijnse zusterpartij, en Frankrijk als doelwit heeft hou ik m'n hart vast. En wordt ik vanbinnen weeral wat triestiger als ik mensen hoor dwepen over 'hoeveel goeie Moslims' er wel niet zijn. We maken de rekening wel achter 20j, goed?
En omdat Al Qaida een joint-venture aangegaan is met een Algerijnse zusterpartij, zijn alle moslims daarmee akkoord?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 22:59   #42
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
En omdat Al Qaida een joint-venture aangegaan is met een Algerijnse zusterpartij, zijn alle moslims daarmee akkoord?
Misschien niet Ayne, misschien niet. Maar afkeuren? In Zwitserland is een mooi voorbeeld; der is ginder een Moslim (naam ontsnapt) die als 'woordvoerder' dient (of diende) voor de gemeenschap. Want hij 'maakte bruggen' tussen de culturen en godsdiensten, een voorbeeld van westerse Moslims. Toen men hem echter vroeg om openlijk het stenigen van vrouwen te veroordelen, alsook homo-haat was zijn antwoord: voor het eerste stelde hij een tijdelijk verbod voor, het laatste was onbespreekbaar. En meteen wordt de gematigdheid van de gemiddelde Moslim duidelijk. Velen hier denken (of worden wijsgemaakt dat) de meesten 'gematigd' zijn. Maar als puntje bij paaltje komt...blijken velen (de meesten?) toch niet zoooo gematigd.

Meer weten? Bruce Bawer - Terwijl Europa Sliep
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 23:04   #43
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien niet Ayne, misschien niet. Maar afkeuren? In Zwitserland is een mooi voorbeeld; der is ginder een Moslim (naam ontsnapt) die als 'woordvoerder' dient (of diende) voor de gemeenschap. Want hij 'maakte bruggen' tussen de culturen en godsdiensten, een voorbeeld van westerse Moslims. Toen men hem echter vroeg om openlijk het stenigen van vrouwen te veroordelen, alsook homo-haat was zijn antwoord: voor het eerste stelde hij een tijdelijk verbod voor, het laatste was onbespreekbaar. En meteen wordt de gematigdheid van de gemiddelde Moslim duidelijk. Velen hier denken (of worden wijsgemaakt dat) de meesten 'gematigd' zijn. Maar als puntje bij paaltje komt...blijken velen (de meesten?) toch niet zoooo gematigd.

Meer weten? Bruce Bawer - Terwijl Europa Sliep
En de 1.600.000.ooo moslims hebben hem meteen laten weten dat ze hem onvoorwaardelijk steunden? En daar heb jij bewijzen van? Die je ons zal overhandigen?
Oud 15 september 2006, 23:11   #44
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En de 1.600.000.ooo moslims hebben hem meteen laten weten dat ze hem onvoorwaardelijk steunden? En daar heb jij bewijzen van? Die je ons zal overhandigen?
Bewijzen? Niet te geloven . Het ging ten eerste over Zwitserland, daar wonen gelukkig nog geen 1,6 miljard Moslims, als ze al ooit van dat verhaal gehoord hebben.
Het probleem met deze mensen is dat ze het misschien niet steunen, MAAR OOK NIET AFKEUREN. Belangrijk verschil, zeer belangrijk verschil. Kijk maar naar het geweld owv de cartoons over Mohammed, de Moslims die het 'afkeurden' kon je op 1 hand tellen (bij wijze van spreken), de grote meerderheid keurde het niet goed, maar ook niet af. En dat deed pijn.

Kijk maar eens naar hun intelligente reacties overigens...
Oud 15 september 2006, 23:16   #45
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Daarbij, ik ga niet als een kuiken zitten wachten op een of andere 'studie' of 'bewijzen', ik geloof wel wat ik zie op tv (voor zover het door een rode filter gaat), lees in boeken, zie op straat, artikels of foto's, na zelf kritisch evaluatie te doen.
Oud 15 september 2006, 23:18   #46
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bewijzen? Niet te geloven . Het ging ten eerste over Zwitserland, daar wonen gelukkig nog geen 1,6 miljard Moslims, als ze al ooit van dat verhaal gehoord hebben.
Het probleem met deze mensen is dat ze het misschien niet steunen, MAAR OOK NIET AFKEUREN. Belangrijk verschil, zeer belangrijk verschil. Kijk maar naar het geweld owv de cartoons over Mohammed, de Moslims die het 'afkeurden' kon je op 1 hand tellen (bij wijze van spreken), de grote meerderheid keurde het niet goed, maar ook niet af. En dat deed pijn.

Kijk maar eens naar hun intelligente reacties overigens...
En die staan dus allemaal op het punt van ons te vermoorden?
Oud 15 september 2006, 23:25   #47
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En die staan dus allemaal op het punt van ons te vermoorden?
Nog niet, het is nog te vroeg Ayne, happy now?

Je probeert er wel een karikatuur van te maken hé, waarom niet inhoudelijk de discussie aangaan ipv bagatelliseren?

Slaapwel.
Oud 15 september 2006, 23:34   #48
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nog niet, het is nog te vroeg Ayne, happy now?

Je probeert er wel een karikatuur van te maken hé, waarom niet inhoudelijk de discussie aangaan ipv bagatelliseren?

Slaapwel.
Omdat ik niet alle moslims over dezelfde kam scheer maak ik er een karikatuur van? Wie bagateliseert er de discussie? Jij. Het feit alleen al dat moslims uit individuen bestaat kan je met moeite aanvaarden ... het strookt namelijk niet in je simplistisch denken dat iedereen steevast onder één vlag gaat staan.
Oud 15 september 2006, 23:36   #49
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben het met je eens dat Palestijnen dom zijn. Wie valt er nou een Grieks-Orthodoxe kerk aan voor iets waar de paus schuld aan zou hebben?
Wij vallen toch ook niet Jordanië binnen omdat Iran zo'n schurkenstaat is?
QED

Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 23:38   #50
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De volledige mohammeddaanse wereld? Of die van de lagere klasse?
Heeft jouw vriendje ook een besneden lul, annie?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 23:43   #51
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Heeft jouw vriendje ook een besneden lul, annie?
Alleen de sommen op hun bankrekening interesseren mij ...
Oud 16 september 2006, 00:45   #52
sodoirt
Banneling

Standaard

Volgens spamgroep en BG zal het allemaal de fout van de zionisten zijn. Die hebben Jezus gebruikt en dan zijn plaatsvervanger geïnstalleerd in Rome om de Palestijnen te hekelen over de Islam.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 11:13   #53
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Omdat ik niet alle moslims over dezelfde kam scheer maak ik er een karikatuur van? Wie bagateliseert er de discussie? Jij. Het feit alleen al dat moslims uit individuen bestaat kan je met moeite aanvaarden ... het strookt namelijk niet in je simplistisch denken dat iedereen steevast onder één vlag gaat staan.
Dat zullen we nog wel zien dan als de shit echt begint uit te breken, onder welke 'vlag' ze gaan staan...Daar kan ik noch jij 'wetenschappelijke studies' voor aanhalen. Ik geloof het mijne en jij het jouwe, we zullen elkaar nooit kunnen overtuigen.

Onthou maar 1 ding: ik wil GEEN maatschappij met getto's, ik wil GEEN maatschappij waar er buurten/wijken zijn waar je als anders-gelovige niet gewenst bent, waar er wetteloosheid heerst en de politie niet meer mag of durft komen.

Na je laatste reactie over het geld op hun rekening wordt me het één en ander wel al wat duidelijker hoor...Over simplistisch denken gespoken.

Laatst gewijzigd door gladiator : 16 september 2006 om 11:15.
Oud 16 september 2006, 11:43   #54
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarbij, ik ga niet als een kuiken zitten wachten op een of andere 'studie' of 'bewijzen', ik geloof wel wat ik zie op tv (voor zover het door een rode filter gaat).
Door alles te geloven wat ge op TV ziet, hoeft ge u geen vragen meer te stellen. Erg gemakkelijk !
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 14:27   #55
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Buitenland
vr 15 sep 2006, 14:38 Aanslag op kerk Gazastrook na opmerkingen paus

GAZA - Palestijnen hebben vrijdag, ogenschijnlijk uit reactie op kritische opmerkingen van paus Benedictus XVI, een aanslag gepleegd op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen.

Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed. Moslimleiders in Gaza hebben Palestijnen opgeroepen om vrijdag te protesteren tegen de gewraakte uitlatingen van de rooms-katholieke kerkvorst.
Benedictus legde tijdens een rede in Regensburg, eerder deze week, een verband tussen islam en geweld. Het Vaticaan heeft een verklaring uitgebracht waarin het stelde dat het nooit de bedoeling van de paus is geweest om de islam te beledigen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...aus.html?p=7,2

Doordat de broeders van Palestina tot de domste mensen ter wereld moeten gerekend worden mislukte hun aanslag. Insh Allah zullen ze ooit meer verstand krijgen.
Een reden te meer om zich bewust te zijn dat de terreurgangsters van Hamas zich niet enkel van antisemitisme bedienen maar een compleet haatbeeld hebben van elke westerling. Hamas kan voor mij dan ook NOOIT ofte Jamais een waardige gesprekspartner zijn voor vrede. Hamas moet vernietigd worden en haar leiders voor eeuwig achter slot en grendel.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 16:29   #56
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zullen we nog wel zien dan als de shit echt begint uit te breken, onder welke 'vlag' ze gaan staan...Daar kan ik noch jij 'wetenschappelijke studies' voor aanhalen. Ik geloof het mijne en jij het jouwe, we zullen elkaar nooit kunnen overtuigen.

Onthou maar 1 ding: ik wil GEEN maatschappij met getto's, ik wil GEEN maatschappij waar er buurten/wijken zijn waar je als anders-gelovige niet gewenst bent, waar er wetteloosheid heerst en de politie niet meer mag of durft komen.

Na je laatste reactie over het geld op hun rekening wordt me het één en ander wel al wat duidelijker hoor...Over simplistisch denken gespoken.
Wat is er je duidelijker geworden?
Oud 16 september 2006, 16:31   #57
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Een reden te meer om zich bewust te zijn dat de terreurgangsters van Hamas zich niet enkel van antisemitisme bedienen maar een compleet haatbeeld hebben van elke westerling. Hamas kan voor mij dan ook NOOIT ofte Jamais een waardige gesprekspartner zijn voor vrede. Hamas moet vernietigd worden en haar leiders voor eeuwig achter slot en grendel.
Straffe uitspraken voor iemand die zogenaamd 'links' is.
Oud 16 september 2006, 16:37   #58
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Straffe uitspraken voor iemand die zogenaamd 'links' is.
Je kan het maar moeilijk verteren dat er ook progressieven zijn die het opnemen voor Joden en Amerikanen. Tja, ik noem dit dan ook de "Nieuw-linksen" en de anderen de "oud-linksen"..

By the way: Hamas staat voor "vrouwen aan de haard, 1 partijstaat theocratie met de islam als economisch en politieke machtsbasis, Palestina aan de Palestijnen, invoering van de Sharia enz. Echt wel standpunten waar een links-progressief zich mee kan verzoenen. yeah right

Laatst gewijzigd door Sinistra : 16 september 2006 om 16:39.
Oud 16 september 2006, 16:39   #59
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Je kan het maar moeilijk verteren dat er ook progressieven zijn die het opnemen voor Joden en Amerikanen. Tja, ik noem dit dan ook de "Nieuw-linksen" en de anderen de "oud-linksen"..
Jij bent zo progressief als Filip De Winter.
Oud 16 september 2006, 16:41   #60
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Jij bent zo progressief als Filip De Winter.
En jij zo antisemitisch als Rudolf Hess. Ik kan ook beginnen met oneliners neer te pennen hoor...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be