Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2006, 12:28   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het antwoord ligt voor de hand: Bij ons is de immigratie al twintig jaar afgeschaft!
BIj gezinshereniging herenigt men omdat dit een mensenrecht is. Hier dan voorwaarden aan gaan koppelen is inhumaan:"je mag je ma niet verzorgen want ze spreekt geen Vlaams" zou op internationale woede kunnen rekenen, zo dacht ik zo...
Volgens mij zijn er een heleboel mensen die aan anderen het recht zeker willen toekennen om "hun ma" te verzorgen .... in haar moederland!

Iets minder mensen zijn akkoord met het "recht" om die ma HIER te LATEN verzorgen op ONZE kosten.

Maar misschien kan U me het nut even uitleggen van het feit dat Aisha, hier geboren en hier gestudeerd, verplicht is te huwen met haar neef Mohammed, ginder geboren en ginder niet gestudeerd, om dan hier dikbuikig achter de dubbele buggy aan te lopen, terwijl Mohammed het leger "gediscrimineerde" werklozen vervoegt, terwijl ze haar kinderen in het berbers opvoedt omdat ze anders hunne papa niet verstaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 september 2006 om 12:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 12:42   #122
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij zijn er een heleboel mensen die aan anderen het recht zeker willen toekennen om "hun ma" te verzorgen .... in haar moederland!

Iets minder mensen zijn akkoord met het "recht" om die ma HIER te LATEN verzorgen op ONZE kosten.

Maar misschien kan U me het nut even uitleggen van het feit dat Aisha, hier geboren en hier gestudeerd, verplicht is te huwen met haar neef Mohammed, ginder geboren en ginder niet gestudeerd, om dan hier dikbuikig achter de dubbele buggy aan te lopen, terwijl Mohammed het leger "gediscrimineerde" werklozen vervoegt, terwijl ze haar kinderen in het berbers opvoedt omdat ze anders hunne papa niet verstaan?
Misschien zullen die mensen geen zin hebben om Vlaamser te worden dan ze al zijn omdat er van die figuren zoals jij rondlopen.
Met doorbloede haatogen. Met schuimbekkende vuiltongen. Met geen enkele kennis van hun cultuur, derhalve pummels en boeren.
Omdat ze in hun cultuur tenminste geleerd hebben dat je gastvrij moet zijn, en luisteren naar andere godsdiensten.
Omdat ze dus geen stapje achteruit willen zetten.
Geef ze maar eens ongelijk: in mijn ogen zit daar gewoon gezond verstand achter.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 13:19   #123
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Het waanidee b.v. dat het zogenaamd allochtoon zijn een relevante paramater is.

Sorry, maar je blijft de kar voor het paard spannen...
Waarom is de godsdienst van de ouders geen relevante parameter?
als je mij studies aantoont waaruit blijkt dat religieuze studenten veel slechtere slaagkansen hebt kunnen we ze opnemen als doelgroep.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 13:26   #124
ingenious

Standaard

Citaat:
A neen?

Zie hierboven
Zoals ik als zei: een doelgroepenbeleid met inclusieve maatregelen is een contradictio in terminis die racisme moet maskeren.
nee. de opgenomen doelgroepen waar instellingen extra financiering voor krijgen zijn beursstudenten en studenten met een functiebeperking en er wordt een haalbaarheidsstudie gedaan om te kijken of diploma van de moeder als parameter kan worden opgenomen. waar zit het racisme?

Citaat:
Oud 16 september 2006, 13:32   #125
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Sorry man...als gij met bepaalde theorieën voor de dag wilt komen dan zult ge dat zelf moeten lezen en samenvatten. Ik ga uw bewijsvoering niet op poten zetten....En tot nu toe hebt ge geen enkel antwoord op mijn vraag (of vragen) gegeven.

Op basis van welke criteria gaat men bepalen dat een persoon een allochtoon is? Toon aan dat die criteria niet racistisch zijn.
die vraag is hier al wel beantwoord, meer dan eens. en in korte bewoordingen. ik kan er ook ni aan doen dat ge het ni begrijpt.

Citaat:
Oud 16 september 2006, 14:13   #126
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
U hoeft niet verwonderd te zijn. Ik heb u de redenen gegeven waarom Vandenbroucke een racist is en ik verwacht van u redenen om aan te tonen waarom u dat niet denkt. Rond de pot draaien zal hierbij niet veel helpen.

Toon mij aan waar ik een gescheiden ontwikkeling 'niet ongenegen' ben.
Als u problemen hebt met het begrip racisme dan verwijs ik naar Wikipedia of een ander verklarend woordenboek. Maar blijkbaar hebt u al een mening geformuleerd zonder deze begrippen op te zoeken?...
Mijn waarde Jean-Pierre,

Ogenschijnlijk begrijpt U mij niet alleen verkeerd, maar met gelijkwaardige moeite slaagt U erin uw eigen woorden om te turnen om vervolgens ondergetekende van “rond-de-pot draaierij” – naar ik vernam het schuttingwoord par excellence in de kringen die U frekwenteert - te beschuldigen.

In bericht #39 van deze thread schreef U: “Het resultaat is een 'gescheiden' (of verschillende) behandeling van 2 bevolkingsgroepen op basis van raciale kenmerken”. Waarop mijn reactie volgde.

In bericht #52 herwoordt U dit makkelijkshalve tot “Toon mij aan waar ik een gescheiden ontwikkeling 'niet ongenegen' ben.

Waande U, mijn beste Jean-Pierre, zich werkelijk uit de wind gezet te zijn, door 2 uiteenliggende zaken als één te anderswoorden? Nee dus.

Mijn beste Jean-Pierre. Kan U misschien even voor uzelf uitmaken of U verwacht dat er aantoond wordt dat “een gescheiden (of verschillende) behandeling van 2 bevolkingsgroepen op basis van raciale kenmerken” U niet ongenegen valt, dan wel dat U verwacht dat er aantoond wordt dat U “een gescheiden ontwikkeling” niet toegenegen bent. Wentel astemblief uw gêne om uw allerindividueelste kazakdraaierij en wiebeldenken – wat een schat aan woorden leveren de kringen die U frekwenteert ons onderhand toch niet op – niet af op mij.

Wat U – om hierop terug te komen - niet begrepen had en dus ook al niet kon beantwoorden was: ”Wat zal het U worst wezen of de heer Vandenbroucke – blijkens uw analyze althans – plotsklaps een racist zou zijn.”

Daarvansnietgesproken. De heer Vandenbroucke is dat – ttz. een racist - pertinent niet. De heer Vandenbroucke vaardigt positief discriminerende maatregelen uit. Daar valt onmiskenbaar veel over te zeggen. Bijvoorbeeld dat er tenminste iets gedaan wordt om de manifeste leerachterstand van belgen en niet-belgen van buitenlandse oorsprong in te lopen. Dit terwijl in de kringen “die U frekwenteert” vele zoniet alle zeilen bijgezet worden om het totale wilsgebrek te verdonkeremanen om dat voorgemelde probleem op te lossen. Getuige deze – jolig voor zolang het duurt – thread.

Ten besluite. U vindt dat de positief discriminerende maatregelen die de heer Frank Vandenbroucke aanbrengt van discriminerende aard zijn en daardoor nul en generlei rechtsgrond kunnen hebben. Fijn amusante redenering. Doch logt U dit grief dan toch gewoon bij het CGKR. Ondertussen ben ik de laconieke mening toegedaan dat de discriminerende aard van positief discriminerende maatregelen een feit is. Kortom: Is ijs koud?

Houzeeïg,
Virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 14:27   #127
born2bewild
Banneling

Standaard

geeuw
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 18:08   #128
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
nee. de opgenomen doelgroepen waar instellingen extra financiering voor krijgen zijn beursstudenten en studenten met een functiebeperking en er wordt een haalbaarheidsstudie gedaan om te kijken of diploma van de moeder als parameter kan worden opgenomen. waar zit het racisme?
Ik heb er nog wat verder over gelezen, en iemand heeft mij er wat meer over verteld , en blijkbaar is het vooral weer een staaltje van onzorgvuldige journalistiek (van kwaliteitskranten verlos ons heer). Als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling om de afkomst van studenten effectief mee te laten tellen bij de toekenning van subsidies, al zet de nota van fvdb de deur daarvoor wel open, en zou men het misschien ook wel willen, maar het ligt een beetje moeilijk allemaal. Zoiets? Het blijft glad ijs, zo'n zogenaamd doelgroepenbeleid.
Ook het studiebeurssysteem blijft voor discussie vatbaar, toen ik studeerde kende ik iemand die een volledige beurs kreeg, al had de jongen zijn eigen auto, en mama en papa een bloeiende zaak in een NV (met Saab en Jaguar op het actief). Ik had geen volledige beurs, al waren de financiële omstandigheden bij mij thuis minder rooskleurig. Ik spreek nu over bijna 20 jaar geleden, zou er veel veranderd zijn?
Misschien zijn zelfstandigen met een vennootschap ook wel een doelgroep?
Bref, zoals je in een andere thread al terecht opmerkte: een andere visie op de rol van de staat. Ik ga mijn onderschrift toch maar laten staan.
Oud 16 september 2006, 18:09   #129
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
als je mij studies aantoont waaruit blijkt dat religieuze studenten veel slechtere slaagkansen hebt kunnen we ze opnemen als doelgroep.
Je weet vast wel dat het niet dat is wat ik bedoelde
Ik had het meer over een kat een kat noemen.
Oud 16 september 2006, 18:47   #130
ericferemans

Standaard

Citaat:
Je weet vast wel dat het niet dat is wat ik bedoelde
Ik had het meer over een kat een kat noemen.
En stront een stront noemen: dat wordt eindelijk eens een keer tijd.
Oud 16 september 2006, 18:51   #131
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En stront een stront noemen: dat wordt eindelijk eens een keer tijd.
Bedankt voor alweer een heel waardevolle bijdrage.
Oud 16 september 2006, 19:09   #132
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het antwoord ligt voor de hand: Bij ons is de immigratie al twintig jaar afgeschaft!
.
vandaar dat ik in 1999 (enkele maanden na het aantreden van paars na voor de simplex) uren moest aanschuiven bij de stadsdiensten

fermanans= LEUGENAAR

maar de zever van zo'n mestkever kan niemand iets schelen natuurlijk

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 september 2006 om 19:10.
Oud 16 september 2006, 19:32   #133
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Allemaal "studenten"... Een nieuwe migratieroute...
Zoals Dyab Abu Dingeske...
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 19:41   #134
born2bewild
Banneling

Standaard

niks

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 september 2006 om 19:42.
Oud 16 september 2006, 19:43   #135
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dus immigranten moeten al Nederlands kunnen spreken vòòr ze naar België komen. Looooogiiiiiisch.
.
yep.

Uw rond-de-kerktoren-mentaliteit speelt u weeral parten schattie

En ik zal nog meer zeggen: er moeten MINIMUM diploma vereisten opgelegd worden + een arbeidscontract + een intentie om terug te keren + eventueel een interview bij het consulaat

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 september 2006 om 19:44.
Oud 16 september 2006, 19:50   #136
ericferemans

Standaard

Citaat:
Bedankt voor alweer een heel waardevolle bijdrage.
*knip* Gelieve niet te schelden! zie jij niet dat dit een antwoord is op een van die kinderachtige opmerkingen van de dommerikken? Wil je aub je commentaar richten op mensen die nooit meer dan vier woorden schrijven en daarnaast nog nooit iets hebben geschreven of moet ik jouw schobbejak ook eens gaan schrobberen?
Dit is geen politiek forum meer maar een rechtse kindertijn, waar de volledige psychiatrie van rechts zit, of zijn jullie allemaaaaal zo

Laatst gewijzigd door Diatonos : 18 september 2006 om 08:48.
Oud 16 september 2006, 19:52   #137
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
yep.

Uw rond-de-kerktoren-mentaliteit speelt u weeral parten schattie

En ik zal nog meer zeggen: er moeten MINIMUM diploma vereisten opgelegd worden + een arbeidscontract + een intentie om terug te keren + eventueel een interview bij het consulaat
Ben je daar weer met je domme opmerkingen.
Ik neem aan dat hier iedereen van rechts dit soort kinderen op zijn niveau vindt?
Oud 16 september 2006, 20:17   #138
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ah: we gaan op de hypocriete toer: al lachend zegt de zot zijn waarheid!

Je suggestie dat bepaalde groepen mensen (je zal dit natuurlijk nooit rassen noemen) slimmer of dommer zijn klopt niet.
Intelligentie meten is al quasi onmogelijk. Je kan deze meten binnen één groep, van ongeveer gelijke mensen. Maar er zijn verschillen omdat intelligentietesten op één bepaalde groep met zijn normen, waarden, kennis is afgetemd. Men meet in hoge mate hoeveel je weet over de groep waar je toe behoort. Men meet ook welke vaardigheden je binnen een cultuur hebt ontwikkeld en ja: culturen verschillen. Dat wil niet zeggen dat de éne superieur is aan de andere, want inderdaad zal je buizen in een islamitisch land voor een IQ test omdat ook daar gerefereerd wordt en vereleken wordt met de vaardigheden die daar specifiek zijn en die jij nu eenmaal niet bezit.
Niet omdat je wit bent, maar omdat je een andere background hebt.
Feremans, ge zoudt dringend klacht moeten indienen bij de minister van onderwijs, want de CLB's (centra voor leerlingenbegeleiding) nemen op grote schaal IQ-testen af, bijvoorbeeld om na te gaan of een kind best naar een school voor bijzonder onderwijs zou gaan, en ze gebruiken daarvoor dezelfde testen voor autochtonen en allochtonen! En die CLB's worden geïnspecteerd door het ministerie van onderwijs! En die laten zo'n pseudo-racistische praktijken zo maar toe! En het resultaat is, dat verhoudingsgewijs inderdaad meer allochtone kinderen naar het BO doorverwezen worden! Schande! Ingrijpen, Feremans!

In het andere geval kunt ge misschien uw politiek correcte bias-theorieën eens toetsen aan het onderzoek ter zake uitgevoerd door Arthur Jensen. Maar dat zal ook wel een racist zijn, mag ik aannemen.

http://psycprints.ecs.soton.ac.uk/pe...=702&type=html
Oud 16 september 2006, 22:22   #139
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik heb er nog wat verder over gelezen, en iemand heeft mij er wat meer over verteld , en blijkbaar is het vooral weer een staaltje van onzorgvuldige journalistiek (van kwaliteitskranten verlos ons heer). Als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling om de afkomst van studenten effectief mee te laten tellen bij de toekenning van subsidies,...
Niets nieuws onder de zon dus. De verschillende media spelen constant in de kaart van een overversimpelde, emotionele politieke cultuur.

Waarschijnlijk alleen om de kijk/leescijfers te verhogen. Als je FDW van het VB in de studio uitnodigt springen de kijkcijfers naar het schijnt zo de hoogte in, ook al worden dan meestal de echte problemen niet besproken, maar enkel de zaken die je ook terugvindt in een sensatiebladje. Of nog erger, je ziet politiekers die over de politiek, zichzelf zwammen.

Maar leuk dat je nu de suggestie volgt om niet alleen op een krantenartikel voort te gaan.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 23:44   #140
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Feremans, ge zoudt dringend klacht moeten indienen bij de minister van onderwijs, want de CLB's (centra voor leerlingenbegeleiding) nemen op grote schaal IQ-testen af, bijvoorbeeld om na te gaan of een kind best naar een school voor bijzonder onderwijs zou gaan, en ze gebruiken daarvoor dezelfde testen voor autochtonen en allochtonen! En die CLB's worden geïnspecteerd door het ministerie van onderwijs! En die laten zo'n pseudo-racistische praktijken zo maar toe! En het resultaat is, dat verhoudingsgewijs inderdaad meer allochtone kinderen naar het BO doorverwezen worden! Schande! Ingrijpen, Feremans!

In het andere geval kunt ge misschien uw politiek correcte bias-theorieën eens toetsen aan het onderzoek ter zake uitgevoerd door Arthur Jensen. Maar dat zal ook wel een racist zijn, mag ik aannemen.

http://psycprints.ecs.soton.ac.uk/pe...=702&type=html
De psycho-sociale testen zijn geen iq testen en dienen om leerlingen individueel te begeleiden naar een bepaalde studiekeuze.
De achterstand van bepaalde groepen (kansarmen, ethnische minderheden, stemmers van het Vlaams Belang en andere sociale groepen) worden niet op die manier vastgesteld zoals u het zegt. Ons ministerie heeft zeker nooit beweerd dat er een verschil is in mogelijkheden. Zij stellen steeds dat de KANSEN ongelijk zijn. Wat natuurlijk klopt: je zal maar opgevoed worden in een xenofoob milieu!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be