Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 17 september 2006, 10:49   #101
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
lees nog eens goed mijn eerste posting.
Ja dat weet ik wel, maar als je de moeite doet om de rest ook goed te lezen, moet je toegeven dat het in deze thread, daar al lang niet meer over gaat. Dat het al een gans andere discussie geworden is.
Ik heb je, de mensen die dit in andere banen hebben laten gaan, er niet op weten wijzen. Mij nu wel, waarom? Omdat mijn mening niet de jouwe is?
Het gaat idd. niet over jouw eerste posting, maar daar ging het op de tweede pagina, ook al niet meer over.
luvali is offline  
Oud 17 september 2006, 10:58   #102
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hopla: na de islamieten de katholieken aanvallen.
Het kan niet missen dat jullie onderling mekaar willen doodschieten.
Dat is niet Vlaams zijn: dat is 'behoren tot het milieu'.
CD&V is niet meer katholiek hoor. Het Vlaams Belang verdedigt de Roomse waarden veel meer dan CD&V.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 september 2006, 11:02   #103
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
CD&V is niet meer katholiek hoor. Het Vlaams Belang verdedigt de Roomse waarden veel meer dan CD&V.
zie je wat ik bedoel, geachte Ardennees, of heb je liever een voorbeeld van één van de eerste pagina's?
Dus wees niet zo betuttelend tegen mij, als je het niet bij de anderen doet. Een beetje eerlijkheid kan geen kwaad.

Laatst gewijzigd door luvali : 17 september 2006 om 11:04.
luvali is offline  
Oud 17 september 2006, 11:03   #104
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Ja dat weet ik wel, maar als je de moeite doet om de rest ook goed te lezen, moet je toegeven dat het in deze thread, daar al lang niet meer over gaat. Dat het al een gans andere discussie geworden is.
Ik heb je, de mensen die dit in andere banen hebben laten gaan, er niet op weten wijzen. Mij nu wel, waarom? Omdat mijn mening niet de jouwe is?
Het gaat idd. niet over jouw eerste posting, maar daar ging het op de tweede pagina, ook al niet meer over.
Back to the topic.
Er wordt inderdaad weinig ruchtbaarheid gegeven aan waarom mensen het VB verlaten.
In tegenstelling met wat het VB beweert zijn de partijen bijzonder stil over het VB.
Zoals steeds probeert het VB een martelarenrol te spelen, en speelt de rest een soort spelletje:
"da masochist zegt tegen de sadist: "pijnig mij!" de sadist antwoord "lekker niet!"
En dit mopje is relevant, want ondertussen doen ze het VB, in tegenstelling met wat ze denken een groot plezier.
Het VB scheldt maar en krijgt geen repliek.

Pas op: dit lijkt vanuit moreel standpunt logisch: Men kan een oppositiepartij niets verwijten! Zij heeft immers geen effectieve daden gesteld, en kan dat ook niet, waarop je kritiek kan uitbrengen.

Maar het VB is geen gewone partij, en gebruikt geen gewone middelen.
En in die zin dienen de partijen, vooral nu deze partij (ook zonder een klap te verrichten) zo sterk aangroeit haar intellectueel en moreel te counteren, en niet enkel te regeren en dit te verantwoorden. Hoe goed ze dit ook zouden doen: het VB zal blijven nazi-methoden gebruiken om alles wat gebeurt via leugens en bedrog te beantwoorden met nonsens.

Een meer correcte houding zou zijn van de partijen om het cordon intellectuel te laten vallen en campagne te voeren tegen de ideeën van het blok, vooral nu het cordon sanitaire is afgeschaft.
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 11:29   #105
ericferemans

Standaard

Citaat:
Dat is nogal wiedes! De parabel van de barmhartige Samaritaan: is dat niet geknipt de rol die Phillipe nu speelt? "Wat ge aan de kleinste van mij doet, dat hebt ge aan mij gedaan", is dat niet gepoept en gevogeld de sociale leer van het VB?
Is het niet zo dat naastenliefde het begin en het einde uitmaakt van het VB?

Bemin uw naaste als uzelf, is dat niet hetzelfde als "eigen volk eerst"?

De Bijbel was een pre-launch van het programma van het Blok!

En nu: terug naar de TOPIC:

waarom verlaten de mensen massaal het VB???

Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 september 2006 om 11:31.
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 11:34   #106
Banneling

Standaard

Citaat:
ericferemans;1994829]
Blijkbaar doen ze dat ... enkel in uw hallucinaties feremans.
Online is offline  
Oud 17 september 2006, 11:42   #107
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Blijkbaar doen ze dat ... enkel in uw hallucinaties feremans.
Humor, ironie en een zwartzakje. Lukt nooit!
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 11:51   #108
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Humor, ironie en een zwartzakje. Lukt nooit!
Toch benieuwd naar wat voor onzin jij na 8 oktober uit je warhoofd gaat schudden.
Duym is offline  
Oud 17 september 2006, 11:59   #109
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Toch benieuwd naar wat voor onzin jij na 8 oktober uit je warhoofd gaat schudden.
QED
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 13:24   #110
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tijl Uilenspiegel is een romanfiguur.
JEZUS!
Gij hebt blijkbaar het boek van Charles Decoster niet gelezen. Om u te durven vergelijken met een persoonlijkheid als Tijl Uilenspiegel moet gij geen klein beetje grootheidswaanzin hebben.
Oud 17 september 2006, 13:43   #111
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Gij hebt blijkbaar het boek van Charles Decoster niet gelezen. Om u te durven vergelijken met een persoonlijkheid als Tijl Uilenspiegel moet gij geen klein beetje grootheidswaanzin hebben.
Een romanfiguur is al geen persoonlijkheid. Of ga anders de pas van Jommeke eens vragen...
Tijl Uilenspiegel is een symbool, en als je ze nu nog verder ziet vliegen: vang dan voort...
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 14:46   #112
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
hier bij ons krijgt het Belang, Vlaams noem ik ze niet, want echte Vlamingen, zijn geen racisten, niet eens een volledige lijst bij elkaar. Als er 40.000 inwoners zijn, zegt dit toch genoeg hoe, de mensen hier over het Belang denken. Dan komt een plaatselijke Belanger, vertellen dat zijn partij, de grootste van Vlaanderen is, beklaagt er zich over, dat ze geen volledige lijst bij elkaar kregen, de schuld van de anderen natuurlijk, en haalt dan aan dat, kwantiteit, niet altijd gelijk staat aan kwaliteit.
De grootste partij en kwantiteit betekent niet altijd kwaliteit, blij dat hij het zelf zei, anders was het weer gezever van de anderen.
De kwaliteit van de Cd& V ligt ook niet hoog, bij ons zitten ze met 11. en van die 11 zijn er maar vier die tussenkomen. kunnen ze het niet? of mogen ze niet. bij de vld was er zelfs ene die in 6 jaar welgeteld één tussenkomst heeft gedaan. slaapt hij heel den tijd of kan hij het niet. en verder wanneer we de LEDEN aanspreken om op de lijst te komen, krabbelen ze allen terug wegens represailes van de werkgevers, en de vakbonden. en ik weet waarover ik spreek.
Natuurlijk zal de cD& v vooruit gaan. Maar hoe zou het dan komen met uw theorie dat het Vlaams Belang verder vooruit gaat?
De meeste partijen hebben één of twee kopstukken, en de anderen zijn gewoon meelopers! Zien we zelfs bij bepaalde schepenen die niets verrichten, en hun ambtenaren maar laten voortloederen, zoals in de federale regering. Daar bakken ze ook wetten, die 14 dagen nadie onder vuur worden genomen, en nieumand weet hoe en wat er moet gebeuren. Neem de 30 km per uur aan de scholen.
3 jaar na data zij er nog niet de helft in orde. omdat de regelementering niets om het lijf heeft, en men steeds moet terugvallen op omzendbrieven. die zichzelf tegenspreken. Zoals de nieuwe gemeentewet zegt dat de mondelinge exames mogen bijgewoont worden door de raads leden. en de politiewet zegt dat ook, maar de omzendbrief van de minister, en zijn antwoord op een parlementaire vraag zegt dat dat niet mag. een regelrechte ramp zijn de wettenbakkers van deze legeslatuur!
fernand is offline  
Oud 17 september 2006, 16:32   #113
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
hallo fantast... er zijn bij u eigenste partij en ook bij de tsjeven en VLD 100x zoveel afscheuringen..
ilfalco is offline  
Oud 17 september 2006, 16:47   #114
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
hallo fantast... er zijn bij u eigenste partij en ook bij de tsjeven en VLD 100x zoveel afscheuringen..
maar de vraag was: waarom gaan mensen weg bij een oppositiepartij????
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 16:53   #115
ilfalco
Minister-President

Standaard

Waarom sommigen weg gaan? Omdat het VB de mandaten en postjes niet voor het uitdelen heeft tiens.

En waarom winnen ze de laatste 20 jaar verkiezingen?

6 jaar geleden was er bij het VB in mechelen ook een scheurlijst... en het VB ging nog nooit zoveel vooruit en de scherulijst ( " mechelse belangen" scoorde 0,6%)
ilfalco is offline  
Oud 18 september 2006, 06:55   #116
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
maar de vraag was: waarom gaan mensen weg bij een oppositiepartij????
het succes steeg hen naar het hoofd
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 18 september 2006, 07:20   #117
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het VB slaagt er niet in om de passieve steun om te zetten in actieve. Dat heeft weinig te maken met diabolisering. Het VB heeft een zeer klein lidmaatschap in vergelijking met haar aantal kiezers hoewel men best volledig anoniem lid kan worden van het VB. Een klein lidmaatschap beperkt zowieso het actief lidmaatschap en het potentiëel dat de partij kan benutten om lijsten in te vullen.

Daarnaast aan het huidig lijstje parlementsleden te zien kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat velen eerder gekozen zijn omwille van andere motieven dan hun politieke vaardigheden. Dit zet mensen ook niet aan om lid te worden van een partij, net als studies die hebben aangetoond dat het VB de minst democratische interne partijwerking heeft van alle traditionele partijen in Vlaanderen, en daar moet men al een inspanning voor doen. Waarom zouden mensen lid worden van een organisatie als ze er niets te zeggen hebben? Let wel dit is ook het geval in andere partijen alleen minder extreem.
VB de minst democratische interne werking? Hoe beschrijf u dan de democratische interne partijwerking van de vld, vb.: dictator de gucht, u blaft zoals ik blaf of eruit, geweldig democratisch? Hoe beschrijft u de standpunten van de andere zogenaamde democratische partijen betreffende het cordon sanitair bij gemeentraadsverkiezingen? Zij die vinden dat het cordon niet haalbaar is, worden al op voorhand verwittigd hun kazakske te mogen pakken en te vertrekken of zich neer te leggen bij de beslissingen van het partijbestuur. Ook als democratische interne werking?
ERLICH is offline  
Oud 18 september 2006, 07:22   #118
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is CD&V niet meer rooms-katholiek, ze zijn christelijk. Ze zijn m.a.w. aan het evolueren van een conservatief-ouderwetse partij naar een progressief-geïnspireerde partij. Minder dogmatiek en meer realiteitszin, een inspiratie die beter aansluit bij de evoluties in de samenleving.
Oud 18 september 2006, 09:16   #119
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bedoel je hier die andere groep "jongeren"?
Zijn dat die die vorig jaar zo'n tienduizend auto's in brand hebben gestoken in de banlieu's van Parijs of heb je het over die groep "jongeren" die 80% van de gevangenisbezetting uitmaken of heb je het over die groep "jongeren" die gemiddeld één groepsverkrachting per week op hun palmares hebben of heb je het over die groep "jongeren" die het aantal auto inbraken dit jaar met 100% hebben doen toenemen in Brussel?
Of misschien heb je het over die groep jongeren die jouw zus, dochter, moeder (zo je er een hebt) voor hoer uitmaken in Molenbeek als ze zich op "hun" domein zonder sluier naar het werk haasten...
Neen.
drosophila is offline  
Oud 18 september 2006, 09:24   #120
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt: de waarden van uw idool en avatar, de nazi-pastoor Verschaeve.
drosophila is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be