Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2006, 18:24   #6601
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Het klopt dat de EU ondanks het aandringen van de VS de Hezbollah niet op de lijst van terreurorganisaties heeft gezet. Het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Tsjechiê en Denemarken waren hier nochtans voorstander van. Meestal ben ik het niet eens met de buitenlandse politiek van deze landen, maar ik ben niet gebonden door Europese consensus. Evenmin hoef ik mij aan te trekken van de politieke correctheid van sommige mede-"progressieven". Een organisatie die gebruik maakt van zelfmoordterrorisme en onschuldige Israelische burgers (joden en Arabieren) terroriseert met raket aanvallen is een terreurorganisatie, wat er ook beslist wordt op Europese vergaderingen.Zelfstandig denken is niet verboden. Op de lijst van Europese terreurorganistaies staat bvb. wel de Mujahddin al-Khalq. Dit is de enige echte oppositiepartij in Iran, ideologische eerder links. Deze organisatie werd op b-vraag van de VS (!) op de lijst gezet, tot groot jolijt van de ayatollahs. De reden was dat de Mujaheddin van het Volk tijdens de eerste Golfoorlog (1980-88) door Saddam Hoessein werden gesteund. Logisch, nietwaar...
Als ik mijn standpunten moet laten afhangen van dergelijke lijstjes...
Oei, het onderwerp ligt blijkbaar gevoelig.

Wie spreekt er nu over de "politieke correctheid van sommige mede-progressieven" ? Je bent toch wie je bent !

Denk je dat IK mij soms iets aantrek van al die wolfjes die schreeuwen dat Hezbollah, Hamas, Palestijnen "allemaal zelf-terroristen zijn" ? Ik heb gelukkig nog mijn eigen mening !

Je bent het er toch mee eens hoop ik dat die bombardementen van Israël op die onschuldige burgers in Libanon, een oorlogsmisdaad was ?

Mijn stelling is: laat je door niets of niemand beïnvloeden. Als er moord en brand wordt geschreeuwd, ga dan even rustig zitten, rook even een pijp of waterpijp en overschouw het woelige strijdtoneel. Alleen op die manier kom je tot een juiste visie.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 18:30   #6602
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Oei, het onderwerp ligt blijkbaar gevoelig.

Wie spreekt er nu over de "politieke correctheid van sommige mede-progressieven" ? Je bent toch wie je bent !

Denk je dat IK mij soms iets aantrek van al die wolfjes die schreeuwen dat Hezbollah, Hamas, Palestijnen "allemaal zelf-terroristen zijn" ? Ik heb gelukkig nog mijn eigen mening !

Je bent het er toch mee eens hoop ik dat die bombardementen van Israël op die onschuldige burgers in Libanon, een oorlogsmisdaad was ?

Mijn stelling is: laat je door niets of niemand beïnvloeden. Als er moord en brand wordt geschreeuwd, ga dan even rustig zitten, rook even een pijp of waterpijp en overschouw het woelige strijdtoneel. Alleen op die manier kom je tot een juiste visie.
Natuurlijk was het bombarderen van burgers in Libanon een oorlogsmisdaad. Maar daarom moet men Hezbollah niet vergoelijken. Men kan ook de Palestijnse zaak steunen en tegen Hamas zijn. Missischen is dit wel de enige manier om de Palestijnse zaak te steunen.
Oud 18 september 2006, 19:01   #6603
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk was het bombarderen van burgers in Libanon een oorlogsmisdaad. Maar daarom moet men Hezbollah niet vergoelijken. Men kan ook de Palestijnse zaak steunen en tegen Hamas zijn. Missischen is dit wel de enige manier om de Palestijnse zaak te steunen.
We zijn het voor een deel met elkaar eens, Dr. Strangelove.

Het bombarderen van de Libanese burgers was inderdaad een oorlogsmisdaad van Israël wat niet wil zeggen dat die Hezbollah-strijders allemaal brave jongens zijn.

Ik ben er echter van overtuigd dat Hezbollah nooit zoveel raketten had afgeschoten indien Israël wat normaler had gereageerd.

Om eerlijk te zijn, ik zou ook niet kunnen lachen als er hier en daar een soldaat van mij zou ontvoerd worden maar anderzijds zou ik me afvragen: Waarom doen die jongens dat ? Valt er met die kereltjes misschien niet te onderhandelen ?

Mijn beslissing zou snel genomen zijn. Waarom zou ik om mijn 3 gevangen soldaten terug te krijgen geen 200 gevangenen loslaten als ik nog een paar duizend van die rekels achter de tralies hou ? De dag na hun vrijlating laat ik ze trouwens allemaal terug oppakken en klaar is kees.

Waarom zou ik mij ook druk maken om Hamas ? Door ze te bestrijden, krijg ik er alleen maar weer een paar onruststokertjes bij en ik heb er al 2.000 van in mijn gevangenis steken waaraan ik niks heb.
Als ik de slimste gasten van Hamas in de politiek krijg en ik zorg ervoor dat ze tevreden zijn, dan kan ik er tenminste mee gaan praten als er iets gebeurt.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 18 september 2006 om 19:05.
Oud 18 september 2006, 21:15   #6604
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er echter van overtuigd dat Hezbollah nooit zoveel raketten had afgeschoten indien Israël wat normaler had gereageerd.
Beter en beter, onze spamgroep doet aan gedachtenlezen van de Hezbollah. Nu iets zegt me dat het me eigenlijk ook niet verwondert
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 21:26   #6605
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Beter en beter, onze spamgroep doet aan gedachtenlezen van de Hezbollah. Nu iets zegt me dat het me eigenlijk ook niet verwondert
Het is allemaal niet zo moeilijk als ge denkt, Sodoirt.

In plaats van 1.000 keren en zonder na te denken te herhalen dat Hezbollah moslimfundamentalisten zijn die alleen maar kinderen vermoorden en raketten afschieten, kan je je ook de simpele vraag stellen: waarom heeft Hezbollah plotseling zoveel raketten afgeschoten ?
Oud 18 september 2006, 21:31   #6606
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk was het bombarderen van burgers in Libanon een oorlogsmisdaad. Maar daarom moet men Hezbollah niet vergoelijken.
Hezbollah was spijtig genoeg wel ongeveer de enige organisatie waar de bevolking op kon rekenen om voor hen te strijden. Het leger stelt niets voor en ondernam ook niets. (Kritische) steun aan Hezbollah is dan ook begrijpelijk.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 21:31   #6607
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Israël zou nu bereid zijn om een onverwacht groot aantal Palestijnse gedetineerden vrij te laten in ruil voor de terugkeer van de Israëlische soldaat die door Palestijnse strijders is gevangengenomen, heeft de Egyptische president Hosni Mubarak vandaag gezegd.

Egypte treedt in de kwestie op als bemiddelaar. Een Israëlische onderhandelaar waarschuwde echter dat een deal nog ver weg is. Het is ook niet de eerste maal dat Israël een gedane belofte verbreekt.
Oud 18 september 2006, 22:06   #6608
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In plaats van 1.000 keren en zonder na te denken te herhalen dat Hezbollah moslimfundamentalisten zijn die alleen maar kinderen vermoorden en raketten afschieten, kan je je ook de simpele vraag stellen: waarom heeft Hezbollah plotseling zoveel raketten afgeschoten ?
Omdat Hezbollah is verworden tot een instrument van Syrie en Iran en er grote geopolitieke belangen spelen.

Citaat:
Citaat uit reconstructie:

Citaat:
In Parijs vertelt Solana de uitkomst van het overleg met Larijani aan de permanente leden van de Veiligheidsraad en Duitsland. Die besluiten de kwestie aan de voltallige Veiligheidsraad voor te leggen, om daar maatregelen tegen Iran te nemen.

De Iraanse veiligheidsadviseur Larijani vliegt terug naar het Midden-Oosten, maar niet naar Teheran. Hij landt in Damascus, waar hij een gesprek heeft met de Syrische president Bashar al-Assad.

Diezelfde morgen opent Hezbollah met een spervuur aan raketten en mortieren de aanval op een Israëlische eenheid, doodt verschillende soldaten en ontvoert twee militairen. President Ahmedinejad kijkt de dagen daarop tevreden naar de ravage die hij in de agenda van de internationale politiek heeft weten aan te richten.

Bron:
http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...tikel&id=75703
Israel moest laten weten dat ze het zat was om als kop van jut te dienen in dit "spel".

Het was een duivels dilemma": Of met zich laten spelen, wat in de arabische wereld synoniem is voor:Ïk ben zwak, maak mij maar af".
Of hard terugslaan. Misschien TE hard, met als gevolg de publieke sympathie te verliezen.

Natuurlijk is gekozen voor de tweede optie omdat zelfbehoud belangrijker is dan publieke sympathie.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 22:24   #6609
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat antwoord hebben ze zelf gegeven: om zoveel mogelijk Joden te doden, want ze riepen zelf de moslims uit Haifa op om weg te trekken zodat er alleen joodse doden zouden vallen. Jij zult dat weerstand noemen; misschien zijn de Nazi's voor jou ook al "weerstanders"? Voor ieder normale persoon is dat zuiver racisme en antisemitisme
Oud 19 september 2006, 01:11   #6610
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Hezbollah was spijtig genoeg wel ongeveer de enige organisatie waar de bevolking op kon rekenen om voor hen te strijden. Het leger stelt niets voor en ondernam ook niets. (Kritische) steun aan Hezbollah is dan ook begrijpelijk.
Begrijpelijk, ja. Maar wel verkeerd. Net als terrorisme zelf eigenlijk.
Ik wil ook enkele kantrekeningen plaatsen bij jouw assumptie dat de Hezbollah voor de Libanese bevolking strijdt, en dat het volk op hen kan rekenen. Ik ben er bijna zeker van dat vele Libanezen het hier niet mee eens zouden zijn.
Veel vrouwen bvb, of druzen, of christenen, of seculiere sjiïeten, communisten bvb. Wist je trouwens dat er in het midden-oosten veel seculiere marxistische sjiieten zijn? In Irak zitten ze zelfs mee in de regering, sinds de VS-invasie (onder Saddam werden ze vervolgd).
Ik geloof wel niet, zoals de Hertog gelooft, dat Hezbollah louter een instrument is van Iraanse en Syrische belangen. Hoewel ze financiële steun van Syrië krijgen, en ideologisch-religieuze, financiële en militaire steun van Iran, toch wil dit niet zeggen dat Nasrallah (de leider van Hezbollah) geen eigen agenda heeft. Hezbollah wenst niet als pasmunt door Ahmedinejad te worden gebruikt in de nucleaire crisis. En de Libanese sjiieten weten maar al te goed dat de Syrische Baathregering niet te vertrouwen valt, aangezien Syrië voortdurend van kant wisselde tijdens de Libanse burgeroorlog: eerst met de christenen tegen de Palestijnen, dan met de Palestijnen tegen de Israeli's en de Falangisten, in 1991 samen met de VS tegen Irak,...
Trouwens, tegenwoordig zijn er ook zeer goede contacten tussen de "pro-Amerikaanse" sjiietische regeringspartijen en de Hezbollah. Maar de SCIRI en Al Sadr bepalen de Libanese agenda niet, en Ahmedinejad evenmin.
Oud 19 september 2006, 01:18   #6611
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel vrouwen bvb, of druzen, of christenen, of seculiere sjiïeten, communisten bvb. Wist je trouwens dat er in het midden-oosten veel seculiere marxistische sjiieten zijn? In Irak zitten ze zelfs mee in de regering, sinds de VS-invasie (onder Saddam werden ze vervolgd).
Je kennis verbaast me wel op dit gebied en ik denk dat je hier juist zit, maar wanneer het over de islam en wetenschappen gaat laat het nog wat gaten zien
Oud 19 september 2006, 01:37   #6612
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
We zijn het voor een deel met elkaar eens, Dr. Strangelove.

Het bombarderen van de Libanese burgers was inderdaad een oorlogsmisdaad van Israël wat niet wil zeggen dat die Hezbollah-strijders allemaal brave jongens zijn.

Om eerlijk te zijn, ik zou ook niet kunnen lachen als er hier en daar een soldaat van mij zou ontvoerd worden maar anderzijds zou ik me afvragen: Waarom doen die jongens dat ? Valt er met die kereltjes misschien niet te onderhandelen ?

Mijn beslissing zou snel genomen zijn. Waarom zou ik om mijn 3 gevangen soldaten terug te krijgen geen 200 gevangenen loslaten als ik nog een paar duizend van die rekels achter de tralies hou ? De dag na hun vrijlating laat ik ze trouwens allemaal terug oppakken en klaar is kees.

Waarom zou ik mij ook druk maken om Hamas ? Door ze te bestrijden, krijg ik er alleen maar weer een paar onruststokertjes bij en ik heb er al 2.000 van in mijn gevangenis steken waaraan ik niks heb.
Als ik de slimste gasten van Hamas in de politiek krijg en ik zorg ervoor dat ze tevreden zijn, dan kan ik er tenminste mee gaan praten als er iets gebeurt.
Je poging om in het hoofd van een Israelisch politicus te kruipen is lovenswaardig en getuigt van veel empathie. Sharon redeneerde waarschijnlijk precies zoals jij het beschrijft toen hij in zijn eerste ambstjaar geruisloos tot een gevangenruil kwam met Hezbollah. Als ik het mij goed herinner waren het 300 gevangenen voor één gevangen soldaat en het stoffelijk overschot van een andere soldaat. Maar Olmert is Sharon niet, hij heeft nog geen fractie van het gezag waarover Sharon beschikte. Sharon was misschien een oorlogsmisdadiger (voor Sabra en Chatilla werd hij zelfs door het Israelische parlement veroordeeld), maar hij was ook een "oorlogsheld". In de door miltairen gedomineerde Israelische politiek zijn premiers meestal ex-generaals, ook linkse premiers als Rabin en Barak. Noch Olmert, noch minister van defensie Peretz (de Labour-voorzitter) hebben een grootse militaire carriere achter de rug, en hun invloed bij het leger is dus kleiner. In het hele midden-oostendebat wordt veel te weinig rekening gehouden met binnenlandse politiek. Kijk eens naar de laatste verkiezingen in Israel: de twee grootste partijen, het cenrumrechtse Kadima en het centrumlinkse Labour hebben twee andere partijtjes nodig (de religieuzen van Shas en de Partij van de Gepensioneerden) om aan een meerderheid te geraken. Als er vroeger een "grote coalitie" tussen links en rechts werd gevormd, dan had deze regering minstens een tweederden-meerderheid met twee partijen, zoals nu in Duitsland. De Israelische regering is een zwakke regering met een zwakke premier, die dacht dat hij voor de vlucht voorwaarts moest kiezen.
En dan je tweede punt, de "slimste gasten" van Hamas. We mogen er van uitgaan dat alle Hamaspolitici die tot nu toe hebben weten te vermijden dat ze door Isaral werden opgeblazen (samen met onschuldige passanten), wel in zekere mate "slim" moeten zijn. En kijk, ze zitten al in de politiek. Ze hebben in januari de verkiezingen gewonnen en leveren de eerste minister van de "Palestijnse Authoriteit". Ik hoop van harte dat deze evolutie er toe bijdraagt dat Hamas zich zou ontwikkelen tot een "normale" politieke partij, maar ik heb mijn twijfels. Misschien zou het beter zijn als we hier in Europa een derde alternatief zouden steunen binnen de Palestijnse samenleving: de hervormingsgezinde jonge garde binnen de PLO die komaf wil maken met het nepotisme en de corruptie van het Arafattijdperk. Jammer genoeg zit hun leider, Marwan Barghoutti, in een Israelische cel.
Oud 19 september 2006, 09:48   #6613
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpelijk, ja. Maar wel verkeerd. Net als terrorisme zelf eigenlijk.
Ik wil ook enkele kantrekeningen plaatsen bij jouw assumptie dat de Hezbollah voor de Libanese bevolking strijdt, en dat het volk op hen kan rekenen. Ik ben er bijna zeker van dat vele Libanezen het hier niet mee eens zouden zijn.
Helemaal mee eens.
Citaat:
Ik geloof wel niet, zoals de Hertog gelooft, dat Hezbollah louter een instrument is van Iraanse en Syrische belangen. Hoewel ze financiële steun van Syrië krijgen, en ideologisch-religieuze, financiële en militaire steun van Iran, toch wil dit niet zeggen dat Nasrallah (de leider van Hezbollah) geen eigen agenda heeft. Hezbollah wenst niet als pasmunt door Ahmedinejad te worden gebruikt in de nucleaire crisis. En de Libanese sjiieten weten maar al te goed dat de Syrische Baathregering niet te vertrouwen valt, aangezien Syrië voortdurend van kant wisselde tijdens de Libanse burgeroorlog: eerst met de christenen tegen de Palestijnen, dan met de Palestijnen tegen de Israeli's en de Falangisten, in 1991 samen met de VS tegen Irak,...
Nee, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geloof niet dat Hezbollah louter een instrument is van Iran en Syrië maar op dit moment zijn de banden evident. Het causaal verband tussen de iraanse nucleaire agenda en Hezbollah's laatste actie ook.

Citaat:
Trouwens, tegenwoordig zijn er ook zeer goede contacten tussen de "pro-Amerikaanse" sjiietische regeringspartijen en de Hezbollah. Maar de SCIRI en Al Sadr bepalen de Libanese agenda niet, en Ahmedinejad evenmin.
Gedeeltelijk juist. Natuurlijk heeft Libanon een eigen dynamiek en een eigen agenda. Er zijn echter te veel externe krachten die zich bemoeien met dit 'explosieve demografische mengsel'.

Voor wat betreft je opmerkingen over Israël: Het land staat voortdurend onder hoge druk en een regeringsleider kán het in principe eigenlijk nooit goed doen. Het land moét nu al zestig jaar achter elkaar verstandige leiders hebben. Het bestaan van het land hangt af van de beslissingen van die leiders.
Maar wélk land op de wereld heeft zestig jaar achter elkaar verstandige leiders die altijd verstandige beslissingen nemen? Dat is ook het trieste van de situatie. Als wij een slechte regering hebben gaat het economisch misschien iets slechter en kiezen we over vier jaar een betere. Een slechte regering bij hen maakt het verschil uit tussen oorlog en vrede, korte en/of lange termijn veiligheid.

Op dit forum wordt regelmatig genoemd dat Israël de sterkste is en dat het niet bang hoeft te zijn 'weggevaagd' te worden door de palestijnen of door Hezbollah. "Haha, de militaire macht van de IDF is toch veel groter en buiten proporties". Ik hoop dat je het me mee eens bent dat het hem dáar niet in zit.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 10:07   #6614
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Je poging om in het hoofd van een Israelisch politicus te kruipen is lovenswaardig en getuigt van veel empathie. Sharon redeneerde waarschijnlijk precies zoals jij het beschrijft toen hij in zijn eerste ambstjaar geruisloos tot een gevangenruil kwam met Hezbollah. Als ik het mij goed herinner waren het 300 gevangenen voor één gevangen soldaat en het stoffelijk overschot van een andere soldaat. Maar Olmert is Sharon niet, hij heeft nog geen fractie van het gezag waarover Sharon beschikte. Sharon was misschien een oorlogsmisdadiger (voor Sabra en Chatilla werd hij zelfs door het Israelische parlement veroordeeld), maar hij was ook een "oorlogsheld". In de door miltairen gedomineerde Israelische politiek zijn premiers meestal ex-generaals, ook linkse premiers als Rabin en Barak. Noch Olmert, noch minister van defensie Peretz (de Labour-voorzitter) hebben een grootse militaire carriere achter de rug, en hun invloed bij het leger is dus kleiner. In het hele midden-oostendebat wordt veel te weinig rekening gehouden met binnenlandse politiek. Kijk eens naar de laatste verkiezingen in Israel: de twee grootste partijen, het cenrumrechtse Kadima en het centrumlinkse Labour hebben twee andere partijtjes nodig (de religieuzen van Shas en de Partij van de Gepensioneerden) om aan een meerderheid te geraken. Als er vroeger een "grote coalitie" tussen links en rechts werd gevormd, dan had deze regering minstens een tweederden-meerderheid met twee partijen, zoals nu in Duitsland. De Israelische regering is een zwakke regering met een zwakke premier, die dacht dat hij voor de vlucht voorwaarts moest kiezen.
En dan je tweede punt, de "slimste gasten" van Hamas. We mogen er van uitgaan dat alle Hamaspolitici die tot nu toe hebben weten te vermijden dat ze door Isaral werden opgeblazen (samen met onschuldige passanten), wel in zekere mate "slim" moeten zijn. En kijk, ze zitten al in de politiek. Ze hebben in januari de verkiezingen gewonnen en leveren de eerste minister van de "Palestijnse Authoriteit". Ik hoop van harte dat deze evolutie er toe bijdraagt dat Hamas zich zou ontwikkelen tot een "normale" politieke partij, maar ik heb mijn twijfels. Misschien zou het beter zijn als we hier in Europa een derde alternatief zouden steunen binnen de Palestijnse samenleving: de hervormingsgezinde jonge garde binnen de PLO die komaf wil maken met het nepotisme en de corruptie van het Arafattijdperk. Jammer genoeg zit hun leider, Marwan Barghoutti, in een Israelische cel.
Bedankt voor je lezenswaardige commentaar.

Ik kan me terugvinden in wat je over de Israëlische regering zegt. De Israelische regering is inderdaad een zwakke regering met een zwakke premier. Dat verklaart veel.

Het is vandaar waarschijnlijk dat de Israëlische regering Hamas totaal verkeerd aanpakt.
Door de verkozen ministers en parlementsleden van Hamas te ontvoeren en in Israëlische gevangenisssen op te sluiten omdat ze van een 'terroristische organisatie zijn', heeft de Israëlische regering in ieder geval duidelijk gemaakt dat het in de toekomst geen dialoog met Hamas wil aangaan.
De Palestijnse bevolking die voor Hamas stemde en die door de Israëlische beslissing om het Palestijns geld te blokkeren financieel volledig aan de grond zit, heeft dit zeer goed begrepen, vrees ik.

Zoals je zegt, zit Marwan Barghoutti die deel uitmaakte van de hervormingsgezinde jonge garde binnen de PLO die komaf wil maken met het nepotisme en de corruptie van het Arafattijdperk, ook in een Israelische cel.
Marwan Barghouti was nochthans zeer populair onder de Palestijnse bevolking.

Ik denk niet dat Israël vrede wil in het Midden-Oosten en dat het uitsluitend op haar goedbewapend leger en de steun van de VS rekent.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 19 september 2006 om 10:10.
Oud 19 september 2006, 10:11   #6615
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Door de verkozen ministers en parlementsleden van Hamas te ontvoeren en in Israëlische gevangenisssen op te sluiten omdat ze van een 'terroristische organisatie zijn', heeft Israël duidelijk gemaakt dat het geen dialoog met Hamas wil aangaan.
Onnozelaar! Hoe ga je een dialoog aan met iemand die je weigert te erkennen en je bestaansrecht wil vernietigen?
Oud 19 september 2006, 10:25   #6616
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Onnozelaar! Hoe ga je een dialoog aan met iemand die je weigert te erkennen en je bestaansrecht wil vernietigen?
Hamas werd op een democratische manier door de Palestijnse bevolking verkozen en zetelt thans in de Palestijnse regering. Door hun politici op te sluiten omdat ze 'deel uitmaken van een terroristische organisatie', sluit men voorgoed de deur.

De wapens zullen dus blijven spreken. De Israëlische regering kiest ervoor.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 19 september 2006 om 10:30.
Oud 19 september 2006, 14:57   #6617
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hezbollah heeft niet plotseling raketten beginnen afschieten dat doen ze al een tijdje. Zelfs na de terugtocht in 2000 bleef Hezbollah maar doorgaan.
Oud 19 september 2006, 14:58   #6618
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hamas werd op een democratische manier door de Palestijnse bevolking verkozen en zetelt thans in de Palestijnse regering. Door hun politici op te sluiten omdat ze 'deel uitmaken van een terroristische organisatie', sluit men voorgoed de deur.

De wapens zullen dus blijven spreken. De Israëlische regering kiest ervoor.
Het wil niet doordringen hé.
Hamas aanvaardt Israël NIET. Kan je met zo iemand nu over vrede praten ??
Oud 19 september 2006, 15:22   #6619
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Het wil niet doordringen hé.
Hamas aanvaardt Israël NIET. Kan je met zo iemand nu over vrede praten ??
Hamas WIL vrede !
Oud 19 september 2006, 15:42   #6620
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hamas WIL vrede !
Dat ze dan Israël aanvaarden. en niet de drang tonen om deze staat te vernietigen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be