![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel, welke stad moet dan hoofdstad worden? | |||
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 41,82% |
Leuven |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
Toch Brussel, ook al is het een onafhankelijke stadstaat. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,45% |
Andere... |
![]() ![]() ![]() |
13 | 23,64% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik twijfel tussen Antwerpen en Gent, maar als rasechte Gentenaar moet ik toch maar kiezen voor Gent. Waarom staat die trouwens niet in de poll?
![]()
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leg mij eens uit wat voor negatieve gevolgen zo'n hoofdstad-statuut zou hebben voor Antwerpen? (buiten een boost aan internationale bekendheid en uitstraling?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Het enige wat NOOIT mag gebeuren is dat het VB iets in de pap zou te brokken hebben in het Antwerps bestuur want dan ziet het er niet zo goed uit voor de grootste stad van het land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() u mag gerust eens gaan rondkijken in Brussel, hoe goed de status van hoofdstad eigenlijk wel is. Ik woon nu al in een halve gettowijk, er zijn hier nu al genoeg corruptieschandalen en politieke spellekes. Bovendien brengt de titel hoofdstad ook heel wat verantwoordelijkheden mee, en ik wil Antwerpen gewoon als Antwerpen, niet als 'uithangbord' van een of andere staat. Trouwens sociaal-economisch gezien is Brussel nog steeds belangrijker voor Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#46 |
Partijlid
|
![]() laten we ff kijken naar de beginselverklaringen/-manifesten van de verschillende partijen:
Zie mijn site: NVA:Wij moeten Vlaams-Brussel institutioneel opnemen in ons geheel-Vlaams beleid en er Vlaamse instellingen inplanten, eerder dan er eigen, lokale instellingen uit te bouwen. ![]()
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zeno! : 19 september 2006 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja zoiets... met Maria en Sien
![]()
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() waarom Turnhout niet als hoofdstad van Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() laat mij mijn voorstel even toelichten. Turnhout ligt aan een belangrijke verkeersader, nl de E34, dus tante Beatrix is vlug hier.
Als de politici er beginnen naast te slaan, is Geel dichtbij. Wat ook weer een slok op een borrel scheelt in verband met ambulancekosten. ![]() Laatst gewijzigd door luvali : 19 september 2006 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor sommigen ziet het er niet uit als een Metropool. Ale denk ik hé.
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja internationaal is Antwerpen ook bekend om de stad van extreem-rechts. Wie negatief spreekt over iets...dat is zoals een virus...dat verspreidt zich.
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zoetenaaie....
een hoofdstad op maat van... een brievenbus in een hok op het dorpsplein... eigenlijk zotte peiling... Vlaanderen..... nu dat Europa de logische doelstelling is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Zaventem, daar hebben ze tenminste een internationale luchthaven (een hoofdstad moet ook buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders kunnen ontvangen).
Of Brugge: het graafschap Vlaanderen is daar ontstaan (kwestie van de geschiedenis een beetje te respecteren), het heeft ook een internationale haven (Zeebrugge), ligt zo goed als aan de zee (veel dichter dan Antwerpen) en de luchthaven van Oostende ligt dichter Brugge dan Zaventem bij Brussel. Al is Ieper als symbool (internationale Vredesstad, verbroederd met Hiroshima) ook wel betekenisvol. Of Diksmuide (omwille van de IJzertoren)... Of als je denkt aan uitbreiding naar het zuiden toe: Wervik, de oudste stad van Vlaanderen, ligt op de grens met Frans-Vlaanderen, en na hereniging kan Wervik ook weer herenigen met Wervicq-Sud (beide steden vormden vroeger 1 stad, tot de Belgisch-Franse grens er door werd getrokken). Maar laat de bevolking zelf beslissen: elke gemeente organiseert onder zijn inwoners een referendum met als vraag "moet onze gemeente kandidaat-hoofdstad van Vlaanderen worden, met alle positieve en negatieve gevolgen er bij?" De gemeenten waar de meerderheid voor is worden kandidaat-hoofdstad en die nemen deel aan een Vlaamse verkiezing (waarbij alle Vlamingen uit de lijst van kandidaat-hoofdsteden er 1 kiezen, eventueel met verschillende ronden tot 1 stad de meerderheid van de stemmen krijgt) ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 september 2006 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen heeft een eigen identiteit, dus kan gerust als individuele entiteit functioneren binnen Europa. Net als bijvoorbeeld Montenegro dat wil. Of misprijst u soms het feit dat ze een eigen staat wilden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |