Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2006, 21:41   #81
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Weer mis. Ik verdedig het VB niet. Ik val wel de VB-bashers aan. Niet omdat ik pro-VB ben (zie bijvoorbeeld http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2161 voorlaatste alinea), wel omdat heel het anti-VB-gedoe (en dan permitteer ik mij even om alle anti-VB zever op 1 hoopje te gooien) over het algemeen een hypocriete en autoritaire bedoening is, georchestreerd door machtsgeile politici die beweren de democratie te verdedigen maar eigenlijk zelf het fascisme in de praktijk brengen.

Ik verkies om mijn energie niet te steken in het aanvallen van een partij die de kans niet eens krijgt om een ondemocratisch, racistisch, en discriminerend beleid te voeren, wel in het aanvallen van de partijen die dat intussen wel doen, al beweren ze toch o zo graag van niet.

Het feit dat ik (en gelijkgestemden) dan alsnog in het VB-hoekje gestoken word, bewijst alvast hoe leeg die zelfverklaarde "verdraagzaamheid" alvast wel is en hoe hypocriet heel die anti-VB hetze is.

Is het VB een goeie partij? Neen, helemaal niet. Maar de rest is niet beter, integendeel zelfs.
Dit is eveneens op mij van toepassing. Een mooie omschrijving, Distel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 september 2006 om 21:41.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 21:45   #82
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het moet zijn dat het het VB de grootste bedreiging vomrt voor de belgsiche constructie.

@distel: Ik zie niet in waarom het VB geen goede partij zou zijn los van het feit of je het nu al dan niet inhoudelijk eens bent. het VB geeft een stem aan mensen die anders nooit gehoord zouden worden. Het VB geeft zuurstof aan de democratie aangzien bepaalde thema's anders gewoon onbesproken zouden blijven. En het VB vormt bovendien een uitlaatklep voor veel mensen
Die ontevreden zijn met het gevoerde beleid.

VB kiezen is echt kiezen, want uiteindelijk is uit het verleden gebleken dat er tussen de andere partijen maar weinig verschil zit.

Het is ook door het VB dat clubjes als b-plus ontstaan zijn. Aangezien het tricolore Belgie bedreigd werd.

De enige reden waarom VB de kans niet krijgt om het te bewijzen is niet omdat ze het niet goed zou doen maar wel omdat men schrikt heeft dat
ze het wel beter zouden doen.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 17 september 2006 om 21:47.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 22:49   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht

Maar nee, voor Bplus moet iemand van de PVDA zijn mening komen geven over het economisch programma van het Vlaams Belang.
Wij nodigen ook nog wel andere mensen uit. Ik kan echter wel begrijpen dat je, bij gebrek aan degelijke argumenten, hierop verder blijft spelen. Het zal me eerlijk gezegd worst wezen.

Vandaag was een succes en dat is wat telt!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 10:00   #84
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wij nodigen ook nog wel andere mensen uit. Ik kan echter wel begrijpen dat je, bij gebrek aan degelijke argumenten, hierop verder blijft spelen. Het zal me eerlijk gezegd worst wezen.

Vandaag was een succes en dat is wat telt!
Goed zo

Trouwens ik zie eigenlijk niet wat hier het probleem is. de waalse feestdag vieren in antwerpen so ??
Ik ben er vrij zeker van dat de amerikaanse, franse of nederlandse feestdag hier ook gevierd wordt maar hierover hoor ik géén gezaag.
Oud 18 september 2006, 10:00   #85
vulpes
Gouverneur

Standaard

ik vind het tof voor jou dat het een succes is geweest.

al ben ik het hoger met distel en van maerlant eens dat Van Overloop en diens boek niet zo'n gelukkige keuze is. Persoonlijk ben ik van mening dat er te veel over het VB gesproken wordt en te weinig met (zijn kiezers). Hoeveel hebben de mond vol over 'luisteren naar de VB-kiezer' en hoeveel zijn er bereid dat ook écht te doen? soit.. Overigens, het is - vrees ik - waar wat hoger wordt geschreven: wie niet met de fanfare steeds afgeeft op het VB wordt maar al te vaak beschouwd als een kiezer... niet dus.

Tenslotte.. 'k heb de indruk dat franstaligen vaak zo'n 'verkeerde kijk' hebben op waar het voor veel vlamingen om gaat, wat er 'in het noorden leeft, gebeurt' etc. en dat de relaties niet verbeterd worden door het (nog maar eens) over het VB te hebben... dat werkt demonisering van alle 'flaminganten'/vlamingen alleen maar in de hand (vrees ik).

overigens.. persoonlijk vind ik dat mensen zich zo uitsloven (of hebben uitgesloofd) om toch maar niet als VBer te worden bestempeld dat ze de indruk van een 'sloof' geven.. alleen maar omdat ik meende dat heel wat mensen zich niet méér verbonden voelen met een waal dan met een nederlander (mijn ouders bijvoorbeeld zijn niet tweetalig... en Nederland kunnen ze zich behelpen, in Wallonië daarentegen is er een taalbarrière) werd ik eens 'gewaarschuwd' door een welmenende vriendin: ik zou om die reden wel eens als VB'er kunnen worden beschouwd.. zij wisten wel beter, maar de 'anderen'?!?!? Nog groter was de verbazing toen ik stelde dat dat dan 'de anderen' hun probleem was...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 10:07   #86
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De hapjes waren op.

[slechtgezind]
Oud 18 september 2006, 10:13   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wij geven een positief beeld van Vlaanderen aan Wallonië, dat is net de essentie van ons initiatief om de Waalse feestdag in Antwerpen te vieren!

Van Overloop komt zijn boek voorstellen, dat heeft weinig met VB-bashen te maken. Vorig jaar waren Guido Fonteyn en Gaston Onkelinckx de gasten, dit jaar is het Norbert van Overloop.
wat wel een iets mindere affiche is, nietwaar Kim ... ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 14:05   #88
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
ik vind het tof voor jou dat het een succes is geweest.

al ben ik het hoger met distel en van maerlant eens dat Van Overloop en diens boek niet zo'n gelukkige keuze is. Persoonlijk ben ik van mening dat er te veel over het VB gesproken wordt en te weinig met (zijn kiezers). Hoeveel hebben de mond vol over 'luisteren naar de VB-kiezer' en hoeveel zijn er bereid dat ook écht te doen? soit.. Overigens, het is - vrees ik - waar wat hoger wordt geschreven: wie niet met de fanfare steeds afgeeft op het VB wordt maar al te vaak beschouwd als een kiezer... niet dus.
Het ergert me dat sommige partijen niet veel meer te bieden hebben dan "VB-bashing", men zou beter het eigen programma meer in de verf zetten dan een constante aanval wat enkel maar meer stemmen voor het VB oplevert.
Oud 18 september 2006, 14:06   #89
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat wel een iets mindere affiche is, nietwaar Kim ... ?
Ach... je kan niet elk jaar dezelfde mensen uitnodigen he!
Oud 18 september 2006, 14:07   #90
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De hapjes waren op.

[slechtgezind]
Ja, maar dat is allemaal de schuld van de NS... Als die je niet zo'n omweg hadden laten maken, was je nog heel goed op tijd geweest!
Oud 19 september 2006, 18:08   #91
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Het was werkelijk heel tof ik heb er van genoten. Zoveelste bewijs dat wederzijds respect al een hele hoop problemen en voornamelijk vooroordelen aan de kant kan zetten.

Wat Nobert van Overloop zegt , kan ik enkel meegeven dat het zeer intressant was.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 19:38   #92
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het moet zijn dat het het VB de grootste bedreiging vomrt voor de belgsiche constructie.

@distel: Ik zie niet in waarom het VB geen goede partij zou zijn los van het feit of je het nu al dan niet inhoudelijk eens bent. het VB geeft een stem aan mensen die anders nooit gehoord zouden worden. Het VB geeft zuurstof aan de democratie aangzien bepaalde thema's anders gewoon onbesproken zouden blijven. En het VB vormt bovendien een uitlaatklep voor veel mensen
Die ontevreden zijn met het gevoerde beleid.

VB kiezen is echt kiezen, want uiteindelijk is uit het verleden gebleken dat er tussen de andere partijen maar weinig verschil zit.

Het is ook door het VB dat clubjes als b-plus ontstaan zijn. Aangezien het tricolore Belgie bedreigd werd.

De enige reden waarom VB de kans niet krijgt om het te bewijzen is niet omdat ze het niet goed zou doen maar wel omdat men schrikt heeft dat
ze het wel beter zouden doen.
Het VB is een door de Belgische belastingbetaler gefinancierd kaartenhuisje, klaar om om te vallen. Het VB is lucht. Een domme kracht.

De enige reden waarom ze 1 miljoen stemmen hebben is omdat ze de enige gekende oppositie zijn. Dat is alles.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 19:38   #93
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het VB is een door de Belgische belastingbetaler gefinancierd kaartenhuisje, klaar om om te vallen. Het VB is lucht. Een domme kracht.

De enige reden waarom ze 1 miljoen stemmen hebben is omdat ze de enige gekende oppositie zijn. Dat is alles.
Oud 19 september 2006, 19:42   #94
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 19 september 2006, 19:44   #95
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Leuke argumenten heb jij toch. Als je met je mond vol tanden staat, toon je een vogeltje. Ik wil wel eens op TV debatteren met jou. Ik denk dat je ze zal zien vliegen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 september 2006 om 19:45.
Oud 19 september 2006, 19:46   #96
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Leuke argumenten, heb jij toch. Als je met je mond vol tanden staat, toon je een vogeltje. Ik wil wel eens op TV debatteren met jou. Ik denk dat je ze zal zien vliegen.
Uw posts zijn gewoon te achterlijk om op te reageren, m'n beste vriend. U bent blijkbaar niet enkel electoraal een zielige mislukkeling, maar ook op argumentatief vlak een regelrechte onbenul.

Wat u hier nog doet, is een vraagteken.

Oud 19 september 2006, 19:51   #97
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Uw posts zijn gewoon te achterlijk om op te reageren, m'n beste vriend. U bent blijkbaar niet enkel electoraal een zielige mislukkeling, maar ook op argumentatief vlak een regelrechte onbenul.

Wat u hier nog doet, is een vraagteken.
Op uw Vlaams-nationaal teentje getrapt?
Oud 19 september 2006, 20:01   #98
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Op uw Vlaams-nationaal teentje getrapt?
Wees gerust, daar bent u intellectueel niet zwaar genoeg voor.
Een idioot kan mij niet beledigen, en een intelligent iemand doet het niet.

Oud 19 september 2006, 20:18   #99
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Leuke argumenten heb jij toch. Als je met je mond vol tanden staat, toon je een vogeltje. Ik wil wel eens op TV debatteren met jou. Ik denk dat je ze zal zien vliegen.
BUB

TV

Debatteren

vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 00:18   #100
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Correctie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
BUB
Citaat:

Laatst gewijzigd door Metternich : 20 september 2006 om 00:18.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be