![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het Vlaamse leger wordt gedecimeerd is een feit.
Maar als je ziet wat het Waalse leger (dat tegenwoordig oefeningetjes maakt) dan uitspookt, dan kunnen we toch op onze beide oren slapen? Zeker als het zo'n schitterend herfstweer is als nu, en d�*t reeds te moeilijk is. We kennen onze Waalse vrienden toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. En Frankrijk is best wel verstandig genoeg dat het inziet dat het hiermee zijn reputatie op internationaal vlak volledig zou vergooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil even wijzen op de aanwezigheid van Britse militairen in Ulster, toch een stuk bezet Ierland.
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om Pieter van Boxel te kunnen roosteren boven een vuurtje...
![]()
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat referendum wordt door de belgische grondwet niet toegelaten.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze?
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal ook wel gebeuren als het zo ver mocht komen.
![]() |
#30 |
|
![]() Dat hebben ze al gedaan he, in 1830...
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nav de uitspraken van Karel de Gucht. Overgens geladeerd met wat humor.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 20 september 2006 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grondwet is vatbaar voor wijziging.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens mij is het enkel om de plaatselijke economie te stimuleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]() Ik pleit hier voor de Grote Paranoia Prijs voor die persoon uit "Hilversum".
(Waarom reageert hij hier zo vaak eigenlijk, hij is toch een Hollander?)
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
(Albert II zal u nog eens belonen met een lintje als je zo verder doet)
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, van Vlaams-Brabants bloed.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8.000 MILITAIREN SPELEN OORLOGJE OP HET BELGISCHE GRONDGEBIED
“Halt! Stehen bleiben “ België is de komende tien dagen een opgedeeld en bezet land. 8.000 militairen ontplooien zich voor Quick Response, de grootste militaire oefening die Defensie ooit organiseerde. “Halt! Ihre Papiere bitte'', schreeuwt de Duitse marinier zenuwachtig op een asfaltweg bij de marinebasis tegen de bestuurders van een blauwe bestelwagen. ,,Maar wij zijn hier om te werken. To work '', antwoordt een van de mannen met een veiligheidshelm. De sfeer wordt grimmig, de wagen wil door, de Duitse patrouille weigert. Plots scheurt de auto weg, hij raakt bijna een van de Duitser. ,,Stehen bleiben '', schreeuwen de Duitsers, maar het haalt niets uit. ,,Volgende keer gebruiken we prikkeldraad'', spoort kapitein David Thomas zijn mariniers aan. ,,We mogen enkel schieten als er een direct gevaar is. Dat was er niet. Maar wees gerust, dit was deel van de oefening. Daarnet hebben we in een andere wagen een lading wapens gevonden. De minderheden in dit deel van Coralland doen lastig, dat staat in het draaiboek'', verzekert de Duitse officier ons. Via de Maas Woodland binnentrekken Voor de NEO-operatie (non-combatant evacuation operation) is België opgedeeld in twee fictieve landen: Coralland en Woodland. ,,Coralland heeft belangrijke etnische minderheden van Woodland en daar zijn rellen uitgebroken. Woodland heeft bij Luik een deel van Coralland bezet, waarop die de Navo gevraagd heeft om ter hulp te komen. Het eerste wat we nu moeten doen is een bruggenhoofd beveiligen hier aan de kust'', legt sergeant-majoor Dirk Silversmet het scenario van de oefening uit. Samen met 264 Oostenrijkse troepen vormen de 190 Duitsers de voorhoede van de landingsgolf. De Belgen zijn met meer dan 7.000 manschappen duidelijk het sterkst aanwezig. ,,Er waren paradroppings boven Koksijde gepland, maar door het slechte weer hebben de C-130's een 'stormlanding' uitgevoerd. Meteen nadat het toestel stilstond op de landingsbaan hebben de para's het vliegplein ingenomen'', zegt Silversmet. Even verderop zitten Belgische militairen van de medische tak in een veldhospitaal garnalen te pellen. Ze hebben niet veel om handen, gewonden zijn er voorlopig niet. ,,We werken ook niet meer met 'fakegewonden', want in het verleden hebben we al een paar pijnlijke misverstanden gehad met echte gewonden'', zegt kolonel Guy Borgers. Hij staat met zijn mannen opgesteld om eventuele gewonden bij de landing van de Navo-troepen op het strand op te vangen. ,,Daarna trekken we mee met de grote troepenbeweging. Er komt een corridor in het Noorden en een in het Zuiden. Op drie plaatsen zullen we dan de Maas oversteken, en Woodland binnentrekken'', toont de kolonel op een kaart in zijn commandovoertuig. Evacuatie landgenoten Onderweg naar de kaaimuur weigert een Oostenrijkse militair de doorgang. ,,Ik ben niet bevoegd u enige uitleg te geven'', blaft commandant Nihorn van de Oostenrijkers. Aan de kaaien trekt een groepje Nederlandse mariniers net de duikpakken uit. ,,We zijn een verkenningseenheid en hebben aan de stranden van Zeebrugge de landing voorbereid. Maar het is blijkbaar te gevaarlijk om het op het strand zelf te doen, de landingsvoertuigen gaan aan deze kaai hun operatie uitvoeren'', zegt soldaat Wouter Nijenhuis. ,,Een paar Duitse militairen zijn deze ochtend aan de branding blijkbaar op een wat ongelukkige plaats gedropt. Ze zijn helemaal kopje onder gegaan. Onze jongens stonden maar tot hun middel in het water, maar het was toch wat te gevaarlijk op het strand'', zegt luitenant-generaal Oger Pochet, de baas van de landmachtcomponent. ,,De volgende dagen zullen we in verschillende golven over het grondgebied onze troepen ontplooien. We zullen eerste de rust herstellen in Coralland en daarna moeten we rond Luik een bataljon van de vijand in Woodland uitschakelen. In het weekend zullen paracommando's in de Ardennen landen om daar onze 'landgenoten' (in feite lokale scoutsgroepen, nvdr.) te evacueren'', kondigt Pochet aan. ,,Burgers kunnen zich de komende dagen dus wel verwachten aan troepenbewegingen in hun buurt, alle colonnes gaan wel over kleine wegen. Maar een gevecht in een dorpskern naspelen, dat doen we niet. Alle harde acties vinden plaats op militaire domeinen. Een ideale manier om de groepen te trainen die binnenkort naar Kosovo en Afghanistan vertrekken'', zegt Pochet. Einde citaat. Voor deze oefening is Belgie opgedeeld in 2 fictieve landen, Coralland en Woodland. Woodland heeft bij Luik een stuk Coralland (Voerstreek?) bezet. Fantasie of toekomstige werkelijkheid?
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Antwoord op je vraag: Als het aan mij ligt wel ![]()
![]() |