![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ik had het dus over de enige menselijke uitweg ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() wie hard zijn als een deugd beschouwd is een cultureel fascist. is één van de meest typische kenmerken
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() misschien daarom dat u geen onrechtvaardigheden in het kapitalisme ziet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() ah.. maar met die belasting op kapitaal moet worden opgelet.. immers, zoals ik elders reeds heb geschreven zijn er al belastingen op kapitaal.. bovendien, als je kapitaal belast maak je mensen armer.. 10% op een huis met een waarde van 100 na 10 jaar heb je een volledig huis aan de staat betaald.. wie gaat dat betalen? vanaf dan... betaal je eigenlijk belasting op een kapitaal dat je al volledig aan de staat hebt betaald..
![]() ![]() of gaat het over inkomsten op kapitaal? maar die inkomsten worden in principe al belast.. hij feit dat die bedragen voor sommige inkomsten ondertussen zijn verlaagd of zijn afgeschaft of wat dan ook is hoogstwaarschijnlijk omdat er anders een kapitaalsvlucht zou zijn.. tja 3% op 100 is nog altijd meer dan 25% op 0. en zoals gezegd.. er zijn al belastingen op kapitaal: registratierechten bij de aankoop van een huis bijvoorbeeld.. successierechten, schenkingsrechten.. dus, concreet: wat bedoelen jullie met 'belasting op kapitaal' en hoe ga jullie dat realiseren? PS: aangezien van zelfstandigen nu wordt verwacht dat zij kapitaal opbouwen voor 'oudere tijden' en 'slechtere tijden' vind ik wel dat je consequent moet zijn en die mensen de mogelijkheid moet laten om een pensioen gelijkwaardig aan dat van werknemers op te bouwen zonder dat zij daar belastingen op moeten betalen (werknemers zouden in dergelijk systeem ook een pensioen opbouwen zonder daarop belastingen te betalen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Wss gaan ze dat doen zoals in de Rode Paradijzen, waar na een tijdje zefls de rode radijzen niet meer betaalbaar waren...
![]() Maar toegegeven, er was meer gelijkheid dan hier... Iedereen, behalve de partijbonzen, stonden in rijen aan te schuiven voor een brood (en met de feestdagen een busseltje rode radijzen)... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
als ik spreek over meer gelijkwaardigheid en gelijkheid wilt dat toch niet automatisch zeggen dat ik het oude communisme terug wil invoeren? het communisme werkte niet omdat er geen gelijkheid en gelijkwaardigheid was omdat sommige mensen zich boven het systeem stelde net zoals nu bij ons maar bij ons valt het minder op omdat het kapitalisme is er minder gevoelig voor maar uiteindelijk zal het kapitalisme ook niet blijven werken en dan heb ik het nog niet gehad over de vele milieuproblemen die ontstaan zijn dankzij het kapitalisme en de hebzucht die diep geworteld zit in dat systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dus een beter belastings systeem dat nog met betere schalen werkt en wie heel weinig krijgt betaalt heel weinig maar dan ook echt weinig en wie heel veel krijgt betaalt heel veel. en dan ook een beter innings systeem zodat rijkere mensen hun kapitaal niet door de mazen van het systeem kunnen laten glippen. ook voor grond belastingen kan men schalen invoeren en laten betalen in verhouding met hun inkomen. laat ons zeggen dat een vrij groot normaal stuk grond 10 are is. pak dus dat vanaf meer dan 10 are u een pak meer belastingen moet betalen op grond en dit in verhouding met uw inkomen. zo kan u rijkere mensen ontmoedigen om grote lappen grond te kopen voor luxe villa's wat zich dan weer vertaald tot een betere grondprijs. en wie toch wenst een grote villa te zetten die zal er ook dik voor betalen wat weer meer belastingen zal opbrengen voor de staat. hetzelfde kan men doen voor verkeersboetes inzake snelheid. zoveel procent van u inkomen als u word gepakt op te snel rijden ook voor milieu vervuiling. als bedrijven gepakt worden op milieu vervuiling, plak er niet zomaar een getal op want meestal kunnen die bedrijven dat gemakkelijk betalen maar laat de boete zoveel procent van hun inkomsten zijn. en ga zo maar door als we dan toch niet in staat zijn of willen zijn om gelijkwaardiger te verdienen dan moeten we maar zorgen dat wij veel geld krijgt ook meer mag betalen op alles |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() De echte kapitalisten zullen wss doen zoals onze sporthelden (Boonen en Henin)... Verhuizen naar de belastingsparadijzen (behalve Boonen, die is niet naar ginder getrokken voor de belastingen, maar omdat hij hier geen privacy meer had
![]() Dat die helden ons land nog mogen vertegenwoordigen... daar valt pas mijn broek van af... ![]() Let op: ik wil niet zeggen dat die mensen geen gelijk hebben, maar Belgen zijn het volgens mij niet meer... of maar een heeeeel klein beetje... een ietsje petietje als het ware... In feite is het beter dat die hier (samen met hun kapitaal en belastingen) vertrekken... dan hebben we sneller gelijkheid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Zielige zandlopers zitten zonder zand...
Zzzzz... te veel slapen en te weinig werken... Zzzzz ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 september 2006 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om het landschap af te grazen en plat te trappelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ja, hard moeten we in zekere mate zijn om zelf te kunnen overleven.
Kijk, dit testament van de Leeuw doet me op een biezonder onzalige manierdenken aan de "Kroniek van een aangekondigde dood". Ook daar heb ik ervaring mee. Wanhoop, depressie, gevolgd door zelfmoordorgieën in gedachten. En dan vaststellen dat je omgeving je in het gezicht uitlacht... Nou, dat plezier wou ik de lachers dan niet doen. Wie laatst lacht, best lacht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() [quote=slegie;2008023]u moet werkelijk dichter worden.
Mag ik er bescheiden op wijzen, dat deze plagiaatpleger schaamteloos briljante formuleringen als 'rode radijzen' en vele andere aan Eno2 ontleent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||
Gouverneur
|
![]() euh.. 'k had het over kapitaalbelastingen...
Citaat:
bovendien is het zo dat als je nog zwaarder gaat belasten mensen naar systemen gaan zoeken waardoor ze (i) hetzij in een ander land belastingen betalen - en dan heb je in belgië niets.. (ii) hetzij naar een andere verloningsstructuur gaan die interessanter is. Citaat:
bovendien.. échte rijken verhuizen wel.. naar Monaco bijvoorbeeld. 't Is erg om zeggen, maar aan het grootkapitaal kan je niet aan... derhalve moet je ervoor zorgen, als je je fiscale inkomsten wil maximaliseren, dat je zoveel mogelijk mensen treft en nét niet voldoende om hen te doen vertrekken. Citaat:
Citaat:
zoveel procent van u inkomen als u word gepakt op te snel rijden Citaat:
Citaat:
![]() en zoals gezegd: in belgië is het al zeer 'gelijkmatig' in tegenstelling tot bijv Brazilië. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Misschien eens een mooie gelegenheid om als een gek te gaan solliciteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |