Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 18:15   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
de énige uitweg? Kom kom.

Sociale zekerheid afschaffen zou ook voor een daling van de belastingen zorgen en dus voor werkgelegenheid.
tja op die manier kan je nog uitwegen formuleren he. Als we de bevolking uitdunnen ( via gaskamers bvb ) tot minder dan de helft dan zal er ook geen armoede meer zijn en werk zal er dan ook voor iedereen zijn .

ik had het dus over de enige menselijke uitweg .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 18:16.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 18:18   #62
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben hier hard in - maar ik vind het spijtig.
wie hard zijn als een deugd beschouwd is een cultureel fascist. is één van de meest typische kenmerken .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 22:43   #63
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de énige uitweg? Kom kom.

Sociale zekerheid afschaffen zou ook voor een daling van de belastingen zorgen en dus voor werkgelegenheid.
het is duidelijk dat u genoeg kapitaal heeft en als u werknemer bent zal uw hoofd ongetwijfeld ergens aan uwe baas zijne dunne darm zitten
misschien daarom dat u geen onrechtvaardigheden in het kapitalisme ziet
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 23:08   #64
vulpes
Gouverneur

Standaard

ah.. maar met die belasting op kapitaal moet worden opgelet.. immers, zoals ik elders reeds heb geschreven zijn er al belastingen op kapitaal.. bovendien, als je kapitaal belast maak je mensen armer.. 10% op een huis met een waarde van 100 na 10 jaar heb je een volledig huis aan de staat betaald.. wie gaat dat betalen? vanaf dan... betaal je eigenlijk belasting op een kapitaal dat je al volledig aan de staat hebt betaald.. Je verarmt gewoon mensen en zorgt ervoor dat ze gaan proberen geld in hun kous te stoppen of overdreven gaan consumeren.. overdreven consumptie is ook niet goed, want dan heb je niets voor de oude dag en dan moet de staat opdraven...

of gaat het over inkomsten op kapitaal? maar die inkomsten worden in principe al belast.. hij feit dat die bedragen voor sommige inkomsten ondertussen zijn verlaagd of zijn afgeschaft of wat dan ook is hoogstwaarschijnlijk omdat er anders een kapitaalsvlucht zou zijn.. tja 3% op 100 is nog altijd meer dan 25% op 0.

en zoals gezegd.. er zijn al belastingen op kapitaal: registratierechten bij de aankoop van een huis bijvoorbeeld.. successierechten, schenkingsrechten..

dus, concreet: wat bedoelen jullie met 'belasting op kapitaal' en hoe ga jullie dat realiseren?

PS: aangezien van zelfstandigen nu wordt verwacht dat zij kapitaal opbouwen voor 'oudere tijden' en 'slechtere tijden' vind ik wel dat je consequent moet zijn en die mensen de mogelijkheid moet laten om een pensioen gelijkwaardig aan dat van werknemers op te bouwen zonder dat zij daar belastingen op moeten betalen (werknemers zouden in dergelijk systeem ook een pensioen opbouwen zonder daarop belastingen te betalen)
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 06:58   #65
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Wss gaan ze dat doen zoals in de Rode Paradijzen, waar na een tijdje zefls de rode radijzen niet meer betaalbaar waren...

Maar toegegeven, er was meer gelijkheid dan hier... Iedereen, behalve de partijbonzen, stonden in rijen aan te schuiven voor een brood (en met de feestdagen een busseltje rode radijzen)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 08:14   #66
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Wss gaan ze dat doen zoals in de Rode Paradijzen, waar na een tijdje zefls de rode radijzen niet meer betaalbaar waren...

Maar toegegeven, er was meer gelijkheid dan hier... Iedereen, behalve de partijbonzen, stonden in rijen aan te schuiven voor een brood (en met de feestdagen een busseltje rode radijzen)...
u moet werkelijk dichter worden.

als ik spreek over meer gelijkwaardigheid en gelijkheid wilt dat toch niet automatisch zeggen dat ik het oude communisme terug wil invoeren?

het communisme werkte niet omdat er geen gelijkheid en gelijkwaardigheid was omdat sommige mensen zich boven het systeem stelde net zoals nu bij ons maar bij ons valt het minder op omdat het kapitalisme is er minder gevoelig voor maar uiteindelijk zal het kapitalisme ook niet blijven werken en dan heb ik het nog niet gehad over de vele milieuproblemen die ontstaan zijn dankzij het kapitalisme en de hebzucht die diep geworteld zit in dat systeem.
Oud 22 september 2006, 08:24   #67
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
ah.. maar met die belasting op kapitaal moet worden opgelet.. immers, zoals ik elders reeds heb geschreven zijn er al belastingen op kapitaal.. bovendien, als je kapitaal belast maak je mensen armer.. 10% op een huis met een waarde van 100 na 10 jaar heb je een volledig huis aan de staat betaald.. wie gaat dat betalen? vanaf dan... betaal je eigenlijk belasting op een kapitaal dat je al volledig aan de staat hebt betaald.. Je verarmt gewoon mensen en zorgt ervoor dat ze gaan proberen geld in hun kous te stoppen of overdreven gaan consumeren.. overdreven consumptie is ook niet goed, want dan heb je niets voor de oude dag en dan moet de staat opdraven...

of gaat het over inkomsten op kapitaal? maar die inkomsten worden in principe al belast.. hij feit dat die bedragen voor sommige inkomsten ondertussen zijn verlaagd of zijn afgeschaft of wat dan ook is hoogstwaarschijnlijk omdat er anders een kapitaalsvlucht zou zijn.. tja 3% op 100 is nog altijd meer dan 25% op 0.

en zoals gezegd.. er zijn al belastingen op kapitaal: registratierechten bij de aankoop van een huis bijvoorbeeld.. successierechten, schenkingsrechten..

dus, concreet: wat bedoelen jullie met 'belasting op kapitaal' en hoe ga jullie dat realiseren?

PS: aangezien van zelfstandigen nu wordt verwacht dat zij kapitaal opbouwen voor 'oudere tijden' en 'slechtere tijden' vind ik wel dat je consequent moet zijn en die mensen de mogelijkheid moet laten om een pensioen gelijkwaardig aan dat van werknemers op te bouwen zonder dat zij daar belastingen op moeten betalen (werknemers zouden in dergelijk systeem ook een pensioen opbouwen zonder daarop belastingen te betalen)
Dat niet iedereen evenveel kan verdienen is duidelijk maar men kan wel zorgen dat iedereen een gelijkwaardige belasting betaalt in verhouding met zijn inkomen.
dus een beter belastings systeem dat nog met betere schalen werkt en wie heel weinig krijgt betaalt heel weinig maar dan ook echt weinig en wie heel veel krijgt betaalt heel veel.
en dan ook een beter innings systeem zodat rijkere mensen hun kapitaal niet door de mazen van het systeem kunnen laten glippen.
ook voor grond belastingen kan men schalen invoeren en laten betalen in verhouding met hun inkomen.
laat ons zeggen dat een vrij groot normaal stuk grond 10 are is. pak dus dat vanaf meer dan 10 are u een pak meer belastingen moet betalen op grond en dit in verhouding met uw inkomen. zo kan u rijkere mensen ontmoedigen om grote lappen grond te kopen voor luxe villa's wat zich dan weer vertaald tot een betere grondprijs. en wie toch wenst een grote villa te zetten die zal er ook dik voor betalen wat weer meer belastingen zal opbrengen voor de staat.
hetzelfde kan men doen voor verkeersboetes inzake snelheid.
zoveel procent van u inkomen als u word gepakt op te snel rijden

ook voor milieu vervuiling. als bedrijven gepakt worden op milieu vervuiling, plak er niet zomaar een getal op want meestal kunnen die bedrijven dat gemakkelijk betalen maar laat de boete zoveel procent van hun inkomsten zijn.

en ga zo maar door

als we dan toch niet in staat zijn of willen zijn om gelijkwaardiger te verdienen dan moeten we maar zorgen dat wij veel geld krijgt ook meer mag betalen op alles
Oud 22 september 2006, 09:08   #68
Chipie
Banneling

Standaard

De echte kapitalisten zullen wss doen zoals onze sporthelden (Boonen en Henin)... Verhuizen naar de belastingsparadijzen (behalve Boonen, die is niet naar ginder getrokken voor de belastingen, maar omdat hij hier geen privacy meer had )...

Dat die helden ons land nog mogen vertegenwoordigen... daar valt pas mijn broek van af...

Let op: ik wil niet zeggen dat die mensen geen gelijk hebben, maar Belgen zijn het volgens mij niet meer... of maar een heeeeel klein beetje... een ietsje petietje als het ware...

In feite is het beter dat die hier (samen met hun kapitaal en belastingen) vertrekken... dan hebben we sneller gelijkheid...
Oud 22 september 2006, 09:11   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
ik heb die bedenking ook gemaakt.. maar aangezien ik Limburgse Leeuw niet ken gun ik iemand altijd het voordeel van de twijfel..
Spitsmuizen hebben geen last van gevoelens, die wroeten alleen maar wat in de merde.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 09:13   #70
Chipie
Banneling

Standaard

Zielige zandlopers zitten zonder zand...

Zzzzz... te veel slapen en te weinig werken... Zzzzz

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 september 2006 om 09:15.
Oud 22 september 2006, 09:15   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe minder staat hoe beter...
Daar ga je de armen helemaal overleveren aan de dinosauriërs die, in tegenstelling tot wat beweerd wordt, niet uitgeroeid of uitgestorven zijn, zmaar teruggekeerd onder de vorm van de ultra-libertariërs...
om het landschap af te grazen en plat te trappelen.
Oud 22 september 2006, 09:20   #72
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben hier hard in - maar ik vind het spijtig.
Ja, hard moeten we in zekere mate zijn om zelf te kunnen overleven.

Kijk, dit testament van de Leeuw doet me op een biezonder onzalige manierdenken aan de "Kroniek van een aangekondigde dood".

Ook daar heb ik ervaring mee. Wanhoop, depressie, gevolgd door zelfmoordorgieën in gedachten. En dan vaststellen dat je omgeving je in het gezicht uitlacht...
Nou, dat plezier wou ik de lachers dan niet doen.

Wie laatst lacht, best lacht...
Oud 22 september 2006, 09:23   #73
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk duurt dat totdat Tavek Junior vindt dat auto's enzoverder eigenlijk nog lang niet aan het maximum belast worden, waarna hij pleit voor een vérdere verhoging.

BTW-tarieven kun je namelijk oneindig blijven opstapelen hé. Een BTW-tarief van vierduizend procent is theoretisch perfect mogelijk.
Geen slecht idee, net zoals het belasten tot 90% van de mammoeth-weddes van van President-Directeur-Generaals.
Oud 22 september 2006, 09:27   #74
eno2
Banneling

Standaard

[quote=slegie;2008023]u moet werkelijk dichter worden.

Mag ik er bescheiden op wijzen, dat deze plagiaatpleger schaamteloos briljante formuleringen als 'rode radijzen' en vele andere aan Eno2 ontleent?
Oud 22 september 2006, 10:40   #75
vulpes
Gouverneur

Standaard

euh.. 'k had het over kapitaalbelastingen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Dat niet iedereen evenveel kan verdienen is duidelijk maar men kan wel zorgen dat iedereen een gelijkwaardige belasting betaalt in verhouding met zijn inkomen.
dus een beter belastings systeem dat nog met betere schalen werkt en wie heel weinig krijgt betaalt heel weinig maar dan ook echt weinig en wie heel veel krijgt betaalt heel veel.
we hebben reeds een progressief tarief.. persoonlijk vind ik 50% al vrij veel.... eerst wordt er bovendien al afgeroomd via sociale zekerheid.
bovendien is het zo dat als je nog zwaarder gaat belasten mensen naar systemen gaan zoeken waardoor ze (i) hetzij in een ander land belastingen betalen - en dan heb je in belgië niets.. (ii) hetzij naar een andere verloningsstructuur gaan die interessanter is.

Citaat:
en dan ook een beter innings systeem zodat rijkere mensen hun kapitaal niet door de mazen van het systeem kunnen laten glippen.
makkelijker gezegd dan gedaan... hoe ga je dat doen?
bovendien.. échte rijken verhuizen wel.. naar Monaco bijvoorbeeld. 't Is erg om zeggen, maar aan het grootkapitaal kan je niet aan... derhalve moet je ervoor zorgen, als je je fiscale inkomsten wil maximaliseren, dat je zoveel mogelijk mensen treft en nét niet voldoende om hen te doen vertrekken.

Citaat:
ook voor grond belastingen kan men schalen invoeren en laten betalen in verhouding met hun inkomen.
laat ons zeggen dat een vrij groot normaal stuk grond 10 are is. pak dus dat vanaf meer dan 10 are u een pak meer belastingen moet betalen op grond en dit in verhouding met uw inkomen. zo kan u rijkere mensen ontmoedigen om grote lappen grond te kopen voor luxe villa's wat zich dan weer vertaald tot een betere grondprijs. en wie toch wenst een grote villa te zetten die zal er ook dik voor betalen wat weer meer belastingen zal opbrengen voor de staat.
bwoah.. da's niet zo moeilijk op te lossen.. je verkavelt, waardoor je een perceel hebt van 10 are en een bos van 5 are.. probleem opgelost.

Citaat:
hetzelfde kan men doen voor verkeersboetes inzake snelheid.
is de facto al deels het geval: er zijn nl. vorken.. een rechter kan beslissen iemand met een hoger inkomen het maximum te geven en iemand met een laag inkomen het minimum. overigens.. het is een boete en geen belasting.
zoveel procent van u inkomen als u word gepakt op te snel rijden

Citaat:
ook voor milieu vervuiling. als bedrijven gepakt worden op milieu vervuiling, plak er niet zomaar een getal op want meestal kunnen die bedrijven dat gemakkelijk betalen maar laat de boete zoveel procent van hun inkomsten zijn.
makkelijker gezegd dan gedaan.. want wie is daar uiteindelijk vaak het slachtoffer van? de werknemers... dat is ook de reden waarom de strafrechtelijke aansprakelijkheid van rechtspersonen zo moeilijk ligt... het is dus niet zo evident: volgens inkomen... overigens, ook hier zullen er wel maxima en minima zijn.

Citaat:
en ga zo maar door

als we dan toch niet in staat zijn of willen zijn om gelijkwaardiger te verdienen dan moeten we maar zorgen dat wij veel geld krijgt ook meer mag betalen op alles
dat is al zo.. behalve voor diegenen voor wie - door de belastingdruk - het interessanter is om over te schakelen naar een ander systeem.. misschien eens vragen aan justine, bijvoorbeeld? ah neen.. die was naar monaco verhuisd voor de rust..

en zoals gezegd: in belgië is het al zeer 'gelijkmatig' in tegenstelling tot bijv Brazilië.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:42   #76
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sociale zekerheid afschaffen zou ook voor een daling van de belastingen zorgen en dus voor werkgelegenheid, vooral in de sectoren begrafenisondernemer, politie en leger.
Oud 22 september 2006, 14:07   #77
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Misschien eens een mooie gelegenheid om als een gek te gaan solliciteren?
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 14:34   #78
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Bedankt beste vrienden allemaal, voor de fijne tijd die we samen hebben gehad. Ik moet vertrekken op een lange reis, een reis die me waarschijnlijk heel ver weg zal voeren.
...
Ooit al eens gedacht om te gaan werken. Het leven wordt zo veel eenvoudiger.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 14:37   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ooit al eens gedacht om te gaan werken. Het leven wordt zo veel eenvoudiger.
Ooit al eens gedacht om dood te vallen?
Veel eenvoudiger dan een hopeloos volgehouden state of denial.
Oud 22 september 2006, 14:42   #80
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ooit al eens gedacht om dood te vallen?
Veel eenvoudiger dan een hopeloos volgehouden state of denial.
Och ja, ik heb een 'vuil' woord uitgesproken : werken !

Dat is niet aan mensen uit jullie clubje besteed.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be