![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat er kritiek komt op een rapport is niet verbazingwekkend. De mate waarin u doet alsof die kritiek het ganse rapport zou te niet doen, is dat wel.
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jantje, als je toch zo graag biogas wil, steek dan de schouw met rookgassen van de verbranding in uwe mond. Het gaat niet over "graag willen", het gaat over wat de alternatieven zijn.
![]() |
![]() |
#203 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens, als de kernenergielobby (zeg maar Electrabel) in België zoveel macht zou hebben, waarom heeft Electrabel dan nauwelijks geprotesteerd tegen het moratorium? Waarom heeft het dat moratorium niet kunnen tegenhouden?
Occam's razor hanteren leert het volgende: de kernenergielobby heeft gewoonweg niet zoveel macht in België. Zelfs binnen Electrabel is het aantal "nucleofielen" bijzonder laag. DAT is de realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jantje, het aantal Nucleofielen blijft ongeveer gelijk bij Electrabel.
Het was bij de politici dat het aantal nucleofielen zakte, maar nu ze de hoge energiefacturen zien voor de verwarming en het wagenpark van de cabinetten, gaan ze het niet hardop zeggen, maar ze willen meer geld voor zichzelf, en minder voor hun zandbakkiestanese leveranciers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gewone CV zal binnenkort dat kleine aandeeltje electriciteit voor pomp en thermostaten zelf ondervangen cq genereren, middels ingebouwde stirling-motor. Zelfs is het de bedoeling dat men huishoudelectriciteit daarmee zelf verzorgt, maar erg belangrijk vind ik dat de verwarming voortaan doorwerkt bij (steeds frequentere en grootschaligere) stroomstoringen, m.a.w niet meer afhankelijk is van 2 energiebronnen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 september 2006 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebt ge nu al de rookgassen van uwe biogas in uwe mond gestopt? Doen ! Groene lucht !
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.gva.be/nieuws/antwerpen/default.asp?art={216AC3CB-CD18-4A28-A8BE-B4158135B9E8}
Wilt een mens al eens milieuvriendelijk biogas gaan verkachelen..... Willem Ik heb eens gekeken wat die stirling verwarming kost en opleverd. 1 Kw aan electriciteit en 15 kw aan verwarming. Die 1 kw electriciteit is goed voor de basisbehoeften van een bescheiden woning, en 15 kw is verwarming is voldoende in een goed geisoleerde bescheiden woning. Woon je wat groter dan heb je al behoefte aan 2 van die peperdure dingen. Maar als ze onder de €6000 zouden geweest zijn, had ik er nu zo eentje gehad. Maar ze kunnen aangepast worden om op biogas te werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens ook het koelwater van zo'n kerncentrale is niet erg gezond en deze is ook mede verantwoordelijk voor de opwarming. De opwarming is echt niet uitsluitend te wijten aan co2, maar zit veel complexer in elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit geeft nog aan niemand het recht om ettelijke generaties met het probleem van kernafval op te zadelen, ook al zeggen de voorstanders van kernenergie dat die afval geen probleem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
1 kW electriciteit vind ik wat overdreven maar zal wel samenhangen met combi-ketel, tevens bad- en keukenwater plus relatief veel gasverbruik 's-zomers. Zo'n toch wel pittig brok motor gaat ook niet echt geruisloos. Van mij mocht er een piepklein motortje inzitten dat juist genoeg is om het water rond te pompen plus het kleine beetje stroom op te wekken dat nodig is voor onderdelen van de installatie zelf, zoals thermostaten. Uiteraard kan zo'n ding, zoals ieder gas-apparaat, aangepast worden voor andere gas-typen/drukken en eventueel zelfs oliestook. 15kW verwarming kan ook in een forse woning al voldoende zijn, als er slechts 1 vertrek op pakweg 21GrC wordt gehouden en de rest "vorstvrij".
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 september 2006 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje, ik word jouw, en Edina's waanzin tegenover kernenergie een beetje beu. We hebben geen keuze momenteel. Het is nucleair of holbewoners na de instorting van de olie-economie.
Alle kleinschalige opties die we hebben, zijn of niet stabiel genoeg om de beschaving en levensstandaard die we gewoon zijn te onderhouden Commandeer maar eens wanneer het waait, commandeer maar eens om onbewolkte hemel te hebben, commandeer maar eens wanneer er 25 ton drek extra opgist etc... Het voorbeeld van Willem is wel een goed, en kan een beetje bijdragen om het probleem aan te pakken, die stirling verwarming/generator (die trouwens onder de 40 db blijft qua lawaai, zo'n stirling is traaglopend), jouw eigen biogas instalatie, is ook een goeie. Maar daar laat je geen bedrijf mee werken waar staalconstructies gemaakt worden- bijvoorbeeld de stalen frames waar de biogasgeneratoren opstaan- Citaat:
Over welk koelwater ben je nu aan het zeuren? Het primaire, wat door de reactor stroomt, pure H2O, aangevuld met wat basen en zuren om erosie en osmose tegen te gaan. Dit wat voor een paar weken hoog radiactief if als het de reactor ooit uit zo komen, en dan snel afzwakt tot laag radioactief, om na enkele decenia niet meer te onderscheiden te zijn van ander water. het secundaire, wat niet radioactief is, en wat in stoom omgezet word om de turbines aan te drijven. Het tertiaire, wat puur Scheldewater is, gebruikt om de condensators te koelen, en dit water is wat je door de koelwatertorens hoort ruisen, en de waterdamp pluimen uit de koeltorens laat komen. De gezamelijke uitademing van de de bewoners van de provincie Antwerpen brengt meer waterdamp in de atmosfeer. Als je echt iets wil doen voor het milieu, vaag 90% van de mensen weg, en ga terug als een nomadische holbewoner leven 1 met de natuur tot je ooit te traag word en dinner word voor een roedel wolven. En dan hoop ik dat die beestjes geen maagklachten krijgen, ik ben tenslotte geen dierenbeul. We hebben op dit moment al walgelijk veel energie nodig om de mensenmassa in leven te houden en de natuur toch nog wat te redden. Zonder onze inspanningen op technologisch vlak had België alleen nog kakkerlakken als vrije diersoort gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Toch zitten die steeds verdonkeremaande of weggeprate tritium-lozingen mij dwars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten is er nog geen bekend
Laatst gewijzigd door Jantje : 22 september 2006 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer je enkel aan het verstand te brengen dat men er dringend werk van moet maken om de alternatieve energiebronnen beter en meer te gaan gebruiken. En ze beter en meer te gaan onderzoeken. Je moet namelijk weten dan 3/4 van de onderzoeken naar alternatieve energiebronnen door prive personen word gedaan en betaald. Het is ook daarom dat er op wetebschappijlijk vlak eigenlijk zeer weinig geweten is over deze energiebronnen en men steeds zit te zeveren over wind- en zonnen- energie terwijl er nog een heel ander gamma aan alternatieve energiebronnen bestaan die zelfs nog niet onderzocht zijn. Is het voor jou dan werkelijk ondenkbaar dat men vraagt om even veel geld uit te geven aan onderzoek van die energiebronnen als er word uitgegeven aan kernenergie ne kernfusie. Ik denk dat die vraag niet meer dan normaal. En zolang men dat niet doet zal de tegenstand tegen kernenergie vergroten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() (Tritium).
In ieder geval is de lozings-permissie recent verhoogd, dus dat geeft hoop.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 september 2006 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() [quote]Jantje: .... werkelijk ondenkbaar dat men vraagt om even veel geld uit te geven aan onderzoek van die energiebronnen als er word uitgegeven aan kernenergie ne kernfusie .... [quote]
Van kern-gedoe staat bij voorbaat vast dat de opbrengsten groot zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=willem1940NLD;2010021][quote]Jantje: .... werkelijk ondenkbaar dat men vraagt om even veel geld uit te geven aan onderzoek van die energiebronnen als er word uitgegeven aan kernenergie ne kernfusie ....
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() [quote=Jantje;2010145][quote=willem1940NLD;2010021]
Citaat:
Je idealen zijn prachtig en menslievend maar zetten geen zoden aan de dijk, nopen slechts tot bezuiniging o.a door afschaffing van alle niet zeer lichte industrie. Even geen misverstand, persoonlijk zou ik mij best kunnen redden en prettig voelen in "jouw" wereldje, maar ik heb ook enigszins rekenen geleerd. Voor mij hoeven geen vliegtuigen en ruimtevaart en ook zeilschepen vind ik prima en als het niet zo druk was op straat vind ik een ezel of kameel perfect vervoer maar ik zie het niet zitten om de mensheid (verboden woord in Groene Boekje) totalitair tot zulke terugstap te dwingen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 september 2006 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |