![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Vreemd. Dezelfde persoon stelt dezelfde vraag ook al op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Die
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() De politieke consequentie van een afspiegelende vertegenwoordiging van Brussel in het Vlaams Parlement zijn:
* een vergroting van het aantal Brusselse zetels; 1.018.804 inwoners laat je niet door 6 mensen vertegenwoordigen. * Brussel wordt onderdeel van Vlaanderen. Evilbu, is dat wat u beoogt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() (Ze hebben me trouwens al half weggestuurd, het is er toch anders dan op de Engelstalige ![]() Verstaan doe ik het echter nog altijd niet. Dat je moet verklaren tot welke groep je behoort om een formulier te krijgen kan gewoon niet waar zijn denk ik. Ik vind het gewoon raar dat er blijkbaar een regel is die Franstaligen weghoudt van die zes posten. Ik wil helemaal niets, in politiek stappen zal wel nooit iets voor me zijn en stemrecht in Brussel heb ik trouwens ook niet, ik vind het gewoon een opmerkelijk systeem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Dit moet mensen aan het denken zetten ...
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik verengels de boel toch niet daarmee
![]() Citaat:
Citaat:
Het is een systeem om een minderheid gegarandeerde rechten te geven. In een ander geval, als de minderheid nog geen rechten heeft, eist men voorkeurszetels op: positieve discriminatie. Dit moet mensen aan het denken zetten ...[/quote] Dat doe ik, maar hier snap ik je punt niet. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Misschien beter je stelling al in de vraag in te bouwen?
De Vlamingen in Brussel zullen echt niet zo gek zijn massaal op ééntalig-Franstaligen te stemmen. En het is ook niet te verwachten dat Franstaligen moedwillig het systeem gaan misbruiken door allemaal Nederlandstalige exemplaren te vragen. Zoals gezegd zal Vlaanderen dan terecht Brussel geheel opeisen. En zoveel misbruik zou - denk ik - taalrellen in Brussel en misschien zelfs een burgeroorlog opleveren. |
![]() |
![]() |