Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2003, 14:55   #101
Pinehole
Vreemdeling

Pinehole's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar Pinehole
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
er gebeuren veel te veel ongevallen omdat men doodgewoon pillen in handen krijgt die geen MDMA blijken te zijn, maar waspoeder of rattegif...
Waarop baseer je deze uitspraak?Volgens mij is dit eerder een typische urban legend.
Zelf hou ik al jaren samen met enkele vrienden ongeveer 1 keer per maand een "pillennachtje" thuis of op een feestje.Daarbij is nog nooit iemand van ons ziek geworden.Wij hebben nochtans geen vaste betrouwbare leverancier en betrekken ons spul ook gewoon waar het te krijgen valt.Mijns insziens zijn die rattenvergifverhaaltjes (meestal) net zozeer georchestreerde flauwekul als de verhalen vroeger dat je van weed agressief of gek werd.
Ik heb trouwens ook jarenlang dagelijks weed gerookt.Volgens mij beïnvloedt weed je gedrag en denkvermogen op langere termijn in veel negatievere zin dan de zo verketterde pillen.
Die sterk gemediatiseerde ongevallen met pillen betekenen overigens niets in
vergelijking met alocohol gerelateerde ongevallen.
Meestal zijn die pillen-ongevallen dan nog te wijten aan poly-gebruik,roekeloosheid of stoerdoenerij-maar zelden met het produkt
MDMA op zich.
Pinehole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2003, 20:59   #102
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Een getuigenis van ne maat op dour:

"Ben vorige week naar het dourfestival geweest met een 2tal vrienden en zoals verwacht stond er aan de ingang politie en security die iedereen apart aftaste .
Van de 100.000 bezoekers die het festival meemaakte was er volgens mijn schatting toch zeker 80% blowers.
Het mooist van al was dat men binnen mocht met een kleine hoeveelheid soft.Ik had een gram of 8 mee en mijn vrienden ook (die de politie ook vond)en we mochten zonder problemen binnen met onze wiet.Er werd niet afgewogen op de gram.de politie was zeer vriendelijk en het werd een pracht van een festival waar zowat iedereen blowde."

Gewoon omdat jullie dit zo'n fijn onderwerp vinden.
Dat is aan de kanten van Charleroi ! Ze hebben daar meer problemen als op Pukkelpop hoor... Daar worden ieder jaar een heleboel spuiten gevonden als ze die wei opruimen... Je kan je daar aan prikken en AIDS hebben ! Er bestaan leukere vooruitzichten !
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 15:30   #103
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Is het weer diplomazwaaitijd geworden ??

Liever ne slimmen boer die voor eten zorgt op de plank dan ne geleerde kwiet die nog geen boter op zijnen boterham kan smeren.
Eerst zitten ze te zagen; gulder blowers zijt marginale luie bankzitters.
Dan zegt er ene jamaar ik heb een diploma in....
Zegt er weer nen andere; jamaar da zijn allemaal blokvakskes, sociale wetenschappen enzo, ge moet goe in wiskunde en fysica zijn eer wij u maatschappelijk willen aanvaarden.

En als ik dan die nieuwe theorie ook ontkracht, is een diploma ineens niets meer waard en nu moet ge weer goe boter kunnen smeren. Da`s nu het nieuwe criterium om te passen in deze maatschappij. Tsss als 2 beren da al kunnen...

Zoiets gaat mijn verstand inderdaad wel te boven.

Weet ge gulder nog wa ge wilt????
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 15:40   #104
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Wat me is opgevallen bij van het lezen van deze van de bovenstaande postings is dat er ook veel oudere mensen ( 20+) regelmatig een jointje blowen. Ik ging er vanuit dat het blowen van weed hoofdzakelijk een puberaal verschijnsel is (zoals bij mij het geval was). Van waar komt de behoefte om op volwassen leeftijd nog steeds te smoren?
Omda ge het wettelijk nie moogt als minderjarige tiens. Alle zo zouden al deze forummers het graag hebben toch? Enfin de realiteit is anders he.

Waarom dan toch?

Wel een mogelijke reden is; omda als ge uw favoriet liedje hoort of ne schone film (tip: lord of the rings stoned) bekijkt, het tien keer schoner klinkt/lijkt. Als ge lief ziet (of een ander mokske, of ne sexfilm voor mijn part als ge geen lief hebt) en ge zijt stoned werkt uw fantasie tien keer harder in overdrive, bijgevolg ge denkt da ze schoner is. Plus is als ge er dan mee van bil gaat het nog enorm aangenaam is.

En als ge iet of wa karakter hebt kunt ge het minimaliseren tot een paar keer per maand. Waardoor het financieel en de gezondheidsrisico`s ook enorm meevallen.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
Oud 12 september 2003, 15:46   #105
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Nu rol je ongeveer 5 jointjes per gram, en kost 1 gram goeie weed in de coffeeshop ongeveer 5 Euro. Dat is dus 5000 € per kilo. Die prijs is zo hoog omdat de kweek op kleine schaal gebeurt, het binnenshuis wordt gedaan met lampen (wat heel duur is), en vooral omdat kweken nog altijd illegaal is (ook in Nederland), en de maffia er grof geld op wilt verdienen.

Zoals ik al eens eerder heb berekend: als je legaal, op industriële wijze en op grote schaal in open lucht weed gaat verbouwen, is 1 Euro PER KILO al een heel hoge prijs. Dus er is nog genoeg ruimte voor de overheid om er taks op te heffen. Als we de huidige prijzen behouden, en, we breed rekenen, pakweg 500 € productieprijs per kilo nemen (wat serieus overdreven is) kan de overheid nog 4500 € per kilo taks heffen.
Men kan ook de prijs laag houden in het begin, om de straatverkopers weg te concurreren. Eens die weg zijn; het monopolie in handen nemen, de prijs geleidelijk aan laten stijgen en geen straatverkoop meer dulden (op straffe van strenge boetes).

Wie gaat er hem dan nog riskeren om geript te worden en een boete krijgen als hij 1e klas kan kopen van de staat?

www.cannabis-belgie.com
Oud 12 september 2003, 15:56   #106
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Yep. Of zoals het gezegde luidt: "Elk diertje zijn pleziertje".

En dan ga ik nu nog een paar uren werken (voor michr.oscoop: ik bedoel uiteraard ergens op mijn luie krent gaan zitten, met mijn hoofd in de wolken... )
Nogmaals: er zullen wel dopeheads zijn die ondanks hun weed nog wat presteren net zoals er wel wat zware alcoholisten zijn die hun job goed doen. Nogmaals: cijfers waarin het gebruik van drugs gelinkt wordt aan sociaal statuut. Bestaan die cijfers?
De grote meerderheid zal wel werkloos en/of marginaal zijn.
Da wil ik geloven als ge zware dagelijkse gebruiker zijt. Die het inderdaad echt nodig heeft. En volgens mij psychologische problemen heeft die die ontvlucht mee weed.
Maar we hebben het hier over sociaal aanvaarde mensen die deftig gekleed zijn, een mooie job hebben, en af toe de stress ontvluchten mee op tijd en stond een joint. Zijn ze daarom crimineel? Ze dealen nie hoor, want dan riskeren ze hun job. Ze kunnen het ook makkelijk betalen, dus uit stelen moeten ze nie doen en aan iets zwaarder beginnen ze nie, want da`s ook te riskant.
En zo ken ik meer mensen dan gij synoniemen van wiet kunt opnoemen. Bekende vlamingen en buitenlanders zelfs.

Waarom zijn er dan bijna geen cijfers van? Omdat het nog altijd een groot taboe is, en hun werk he....

Trouwens, ik weet nie of `t voldoende bewijs is, maar lees de volgende link `s over mangers en wiet;

http://www.peoplefirst.nl/kenniscent...ntent=Q8XHZ1TK

En da is nu `s geen wiet-propaganda pagina denk ik he...

www.cannabis-belgie.com
Oud 12 september 2003, 16:10   #107
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinehole
Citaat:
er gebeuren veel te veel ongevallen omdat men doodgewoon pillen in handen krijgt die geen MDMA blijken te zijn, maar waspoeder of rattegif...
Waarop baseer je deze uitspraak?Volgens mij is dit eerder een typische urban legend.
Zelf hou ik al jaren samen met enkele vrienden ongeveer 1 keer per maand een "pillennachtje" thuis of op een feestje.Daarbij is nog nooit iemand van ons ziek geworden.Wij hebben nochtans geen vaste betrouwbare leverancier en betrekken ons spul ook gewoon waar het te krijgen valt.Mijns insziens zijn die rattenvergifverhaaltjes (meestal) net zozeer georchestreerde flauwekul als de verhalen vroeger dat je van weed agressief of gek werd.
Ik heb trouwens ook jarenlang dagelijks weed gerookt.Volgens mij beïnvloedt weed je gedrag en denkvermogen op langere termijn in veel negatievere zin dan de zo verketterde pillen.
Die sterk gemediatiseerde ongevallen met pillen betekenen overigens niets in
vergelijking met alocohol gerelateerde ongevallen.
Meestal zijn die pillen-ongevallen dan nog te wijten aan poly-gebruik,roekeloosheid of stoerdoenerij-maar zelden met het produkt
MDMA op zich.
Rattenvergif komt voor. Zelden, maar toch. Meestal zijn het onschuldiger dingen wel. Eigenlijk alles wa goedkoper is kunnen ze ertussen draaien.

Heb `s gelezen van een weekblad die een aantal pillen lieten testen in een labo in gent. Gemiddeld bevatten zo`n pillen 25 tot 45% XTC. Moest ge het weten wa ge koopt, denk da ge zou verschieten.

En dat die pillen ook slechter zijn voor het geheugen is ook bewezen, zelfs bij heel sporadisch gebruik.

www.cannabis-belgie.com
Oud 12 september 2003, 16:15   #108
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:

moraal: flikken pesten is best leuk!
bleh
Ge zou er bijna medelijden mee krijgen. Nah toch maar lekker nie

www.cannabis-belgie.com
Oud 12 september 2003, 16:18   #109
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik ging er vanuit dat het blowen van weed hoofdzakelijk een puberaal verschijnsel is
Dat is het ook. maar er zijn nu 1 maal mensen die daar in blijven steken. Het gaat hem ook om het"spannende" semi-clandestiene sfeertje dat ermee samenhangt, en het zich verbonden voelen met blowbroeders.
Is dat dan anders met de Vlaams blok klan, die verbondenheid bedoel ik he.

www.cannabis-belgie.com
Oud 12 september 2003, 20:24   #110
Pinehole
Vreemdeling

Pinehole's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar Pinehole
Standaard

Citaat:
En dat die pillen ook slechter zijn voor het geheugen is ook bewezen, zelfs bij heel sporadisch gebruik.
Als dat zo is,wil graag weten welk wetenschappelijk onderzoek dit aangetoond heeft,liefst geen onderzoek betaald door DEA,ONDCP,UNODC,NIDA,DARE...Die dienen toch maar om de absurd-tragische 'war on drugs' te kunnen volhouden.
Overmatig roesmiddelengebruik is nooit goed,iedereen met verstand in zijn kop weet dat.Wat is sporadisch gebruik?De meerderheid van gebruikers kan zelf zijn grens trekken.
Terzijde:ik stap om 7u. 's morgens liever een zaak binnen waar iedereen onder de pillen zit,dan waar iedereen straalbezopen ligt te lallen en te duwen.
Pinehole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 23:23   #111
Mohawk
Burger

Standaard

daar geef ik je gelijk in Pinehole,
hehe zouden d'r eigenlijk zaken bestaan zoals de "milk bar" in a clockwork orange? zou best grappig zijn
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2003, 11:59   #112
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinehole
Citaat:
Als dat zo is,wil graag weten welk wetenschappelijk onderzoek dit aangetoond heeft,liefst geen onderzoek betaald door DEA,ONDCP,UNODC,NIDA,DARE...Die dienen toch maar om de absurd-tragische 'war on drugs' te kunnen volhouden.
Overmatig roesmiddelengebruik is nooit goed,iedereen met verstand in zijn kop weet dat.Wat is sporadisch gebruik?De meerderheid van gebruikers kan zelf zijn grens trekken.
Terzijde:ik stap om 7u. 's morgens liever een zaak binnen waar iedereen onder de pillen zit,dan waar iedereen straalbezopen ligt te lallen en te duwen.
Tja je kan ook alles blijven ontkennen he. Dan kan je ook zeggen dat heroine niet zo gevaarlijk is. Laten we gewoon het houden bij ervaringen met sommige mensen.

Voor de rest kan ik je daar we volledig gelijk in geven.

www.cannabis-belgie.com
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be