Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 15:09   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je schrijfsels houden niet veel steek eh?
Als jij het zegt, als jij het zegt.
Oud 21 september 2006, 15:14   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Lombas is een "wanna-be" libertariër en eigenlijk rechts in hart en nieren, imho.
imho heeft jouw imho weinig in te brengen tegen hoe mijn persoonlijkheid is.

Maar nog niet zoveel mensen hebben tegen mij gezegd dat ik rechts ben - ik omschrijf mezelf dan ook altijd als "left wing moderate" als we het zo spelen, maar persoonlijk aanvaard ik enkel de Nolan-chart en meer uitgediepte assen.

Oud 21 september 2006, 15:15   #43
Anna List
Banneling

Standaard

duidt dat niet op een groot onevenwicht, als je zo extreem in een hoekje zit ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:18   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het moet maar eens gedaan zijn met dat links geminimaliseer van criminaliteit en vandalisme ... zwaar straffen die criminelen ! ... linkse rat !
Rustig, rustig. Waar praat ik trouwens iéts goed van het beschadigen van winkelruiten van achtbare Indiërs?
Oud 21 september 2006, 15:18   #45
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts Bekijk bericht
omdat het "jongeren" blijven tot hun 35? of neen pardon, dat is enkel zo als het erom gaat misdaden van allochtonen te vergoeilijken in de pers
jonge twintigers zijn vaak nog "jongeren". Ze zijn ook nog jong, eh.
Maar het zijn tieners, hoe graag Lombas dat blijkbaar ook zou hebben.

Lombas, dié is trouwens nog een tienerke.
Oud 21 september 2006, 15:20   #46
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Maar nog niet zoveel mensen hebben tegen mij gezegd dat ik rechts ben - ik omschrijf mezelf dan ook altijd als "left wing moderate" als we het zo spelen, maar persoonlijk aanvaard ik enkel de Nolan-chart en meer uitgediepte assen.
left wing moderate

Oud 21 september 2006, 15:21   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lombas, dié is trouwens nog een tienerke.
Aaah, nu gaan we het spel zó spelen. Tof zeg. Allez, kom af. Ja, ik ben nog maar 19 (20 op de 4den), ja ik ben een snotjong en nee, ik weet noegabollen van de wereld en ja, ik maak soms fouten en zeg meer dan eens nonsens.
Oud 21 september 2006, 15:23   #48
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aaah, nu gaan we het spel zó spelen. Tof zeg. Allez, kom af. Ja, ik ben nog maar 19 (20 op de 4den), ja ik ben een snotjong en nee, ik weet noegabollen van de wereld en ja, ik maak soms fouten en zeg meer dan eens nonsens.
jamaar, 't is toch waar? je bent toch nog een tiener?
En een twintiger is volgens je eigen terminologie ook nog ne tiener, dus je zult er nog lang eentje blijven.

jee, zo rap in uw gat gebeten zijn.
nie gezond voor uwen cardiologie ze.
Oud 21 september 2006, 15:28   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jamaar, 't is toch waar? je bent toch nog een tiener?
Uhu, zeg ik net. Ik was serieus bezig hoor, twee posts hierboven.

Citaat:
En een twintiger is volgens je eigen terminologie ook nog ne tiener
Ik heb hier met Jozef Ostyn eens gepraat over de leeftijd van volwassenheid, en volgens mij dient die verhoogd te worden naar 21. Ik ben niet volwassen, en ik heb dat ook nooit beweerd.

Citaat:
jee, zo rap in uw gat gebeten zijn.
Dat heeft zo zijn redenen.

Laatst gewijzigd door lombas : 21 september 2006 om 15:28.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 16:47   #50
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Popebuster Bekijk bericht
Wat is het punt juist? Dat die skins tot hun daden zijn aangezet door de omstandigheden (werkloosheid etc)? Daar volg ik u in, hoewel ze nog altijd zwaar gestraft moeten worden. Het in de fik steken van gebouwen des nachts, waar dan nog is mensen in slapen, dat is crimineel.
Maar aangezien ik niet weet of u 'rechtsdenkend' bent: zijn die omstandigheden dan ook niet de oorzaak van het gedrag van Marrokaanse jongeren in Brussel en Antwerpen?
U geeft het juist aan. Skinheadgeweld en migrantengeweld zijn allebei keerzijdes van 1 medaille.

Wat me wel stoort is dat de ene soort hierdoor als afgezanten van het kwade zelf aanzien worden, terwijl de andere goedgepraat op de door u vermelde argumenten.

Persoonlijk ben ik rechts denkend en praat ik geen enkele vorm van geweld goed, enkel deze van de skinheads kan ik beter begrijpen dan die van de migrantjes.

Laat ik het zo stellen: migrantenjongeren zijn nazaten van de gastarbeiders, die men onder het mom van tijdelijk voor onbeperkte duur heeft binnengepakt tijdens de jaren 60 en 70, toen we hier inderdaad nood hadden aan extra arbeiders.
Ondertussen is onze economie van hoog- naar laagconjunctuur gegaan en er is massale werkloosheid onder heel de bevolking. Werkloosheid toeschrijven aan afkomst en racisme is pure nonsens, want er zijn zoveel meer werklozen dan vacatures, zodat er zowel voor eigen volk als voor gasten geen werk meer is.
Continu gaan er bedrijven over kop en dalen de kansen, vooral van ongeschoolden, omdat de eisen die de bazen kunnen stellen, steeds hoger worden. Lees: waar je 30 jaar geleden binnen een bedrijf kon promoveren met een diploma lager middelbaar, zoekt men nu minstens hooggeschoolden, tot zelfs universitairen voor dezelfde functies.
Dit dwarsboomt ieders kansen in deze samenleving, vooral deze van de jongeren, wie het nog aan werkervaring ontbreekt en die hierdoor nog meer uit de boot vallen, ongeacht hun etnische achtergrond.
En dan komt er een CGKR en wetten tegen discriminatie, waardoor het voor onze eigen etnische jongeren nog moeilijker wordt om aan de bak te komen. En natuurlijk steken deze jongeren dat op de gastarbeiders, die inmiddels migranten geworden zijn en gretig heel hun familie hier heen halen.
Onze jongeren zien hierdoor hun cultuur en kansen verdwijnen en streven ernaar deze te bewaren. De PC multicul heeft echter al zoveel schade aangericht en maakt de zaak zodanig veel erger, dat hoe langer hoe meer leden van onze eigen jeugd zich aangetrokken voelen tot geweld om het verdrijven van de migranten die hun kansen afpakken.
Ergens klopt dit niet volledig. Het zijn niet deze migranten die de kansen van ons volk afpakken, maar de linkse, Belgische staat, die doof, stom en blind is voor de realiteit en hun twee maten en twee gewichten politiek ten top drijft.
Men creëert geen verdraagzame samenleving vanuit de regering, maar een kromgetrokken boel, die enkel tot wanhoop van iedereen leidt en deze wanhoop ontspoort in geweld.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 september 2006 om 16:49.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 18:54   #51
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gerecht heeft een reeks racistisch geïnspireerde aanslagen in Tienen opgehelderd. Drie jonge skinheads hebben bekend, ook de minderjarige skinhead die begin deze maand een zigeunerjongen neerstak en voor dood achterliet was bij de aanslagen betrokken.
Het begon eind april met een zwartgeblakerde caravan op een woonwagenterrein. Een kwajongenstreek, werd vermoed. Toen bij een bewoner van de binnenstad een molotovcocktail door het raam werd gegooid,begon de politie meer te vermoeden. De explosie slingerde het raamkozijn meters ver weg.
Niet veel later vond een ambtenaar een bierflesje met lont bij een overheidsgebouw. De restanten van een primitieve molotovcocktail.
Begin juli brandde een tweede caravan uit.
Een cybercafé/telefoonwinkel, gerund door een man van Indiase origine, werd het doelwit van een volgende aanslag. Een spijkerbom vernielde de vitrine. Omdat er s nachts werd aangevallen, vielen er geen gewonden.
Christian J(23) en Patrick W.(22), allebei uit Tienen, werden vorige week gearresteerd net als hun minderjarige stadsgenoot. Ze gaven de feiten toe.

Waar gaat dit heen? Molotovcocktails, spijkerbommen, brandstichting,....
Het lijkt erop dat de skinheads zich de laatste tijd beginnen te organiseren en tal van aanslagen uitvoeren. Waar stopt dit?????????

PS: dit artikel stond in de standaard ergens aan de zijkant bijgeduwd, zonder foto.
Is het dan toch geen gevoel van onveiligheid ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 19:17   #52
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Okay, poepeke.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 22:59   #53
Popebuster
Vreemdeling

Popebuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het zijn niet deze migranten die de kansen van ons volk afpakken, maar de linkse, Belgische staat, die doof, stom en blind is voor de realiteit en hun twee maten en twee gewichten politiek ten top drijft.
Men creëert geen verdraagzame samenleving vanuit de regering, maar een kromgetrokken boel, die enkel tot wanhoop van iedereen leidt en deze wanhoop ontspoort in geweld.
Pakken migranten ons werk dan af? Het is misschien een dooddoender, maar ik dacht dat rechtsdenkenden de allochtonen juist verwijten dat ze niét werken? En sorry, de allochtonen die ik ken hebben niet echt benijdenswaardige jobs (als ze er al hebben), zeker niet van een universitair niveau.
Over de rol van de overheid ben ik het volledig eens. Ik verwijt hen geen slechte aanpak van het migrantenprobleem, ik verwijt hen simpelweg géén aanpak. Niks. In plaats van dan toch tenminste een signaal te geven, iets in de genre van: we weten het en we werken eraan. Maar zelfs dat is teveel moeite.
Over positieve discriminatie wil ik toch het volgende zeggen: ofwel ben je voor een gelijke behandeling, maar dan zullen de problemen met allochtonen nooit opgelost geraken (ze zitten nu eenmaal massaal in de marginaliteit, en als 'vreemde' groep binnen de samenleving geraak je daar al helemaal niet meer uit). Ofwel stem je toe dat men iets aan hun situatie wil verbeteren door positieve discriminatie.
De idee die bij velen hier leeft is echter: géén positieve discriminatie en toch moeten de problemen opgelost geraken. Hoe dan?
Enfin dat is mijn visie

Laatst gewijzigd door Popebuster : 21 september 2006 om 23:13.
Popebuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 23:13   #54
Popebuster
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts Bekijk bericht
de sleutel tot het probleem... bof...de sleutel ligt in de mentaliteit van de betrokkenen...mijn overgrootouders hadden het ook niet breed, nochthans braken ze de boel niet af...
Bwah, die arbeidersbetogingen waren toch ook niet mis Maar goed, ik denk niet dat ge vroeger met nu kunt vergelijken. Alles is gewoon agressiever geworden denk ik.

Citaat:
ik schuif geweld op allochtonen niet in hun eigen schenen, ik erger me enkel dood aan het feit dat het zo grotesk overdreven wordt...
Mja een spijkerbom... Dat is toch niet niks eh. Maar zoals gezegd: bij allochtonen is er idd meer geweld. Hoewel het 'autochtone' geweld blijkbaar altijd direct zwaarder is.

Citaat:
één klets in het gezicht van een kleurling en men begint moord en brand te schreeuwen, terwijl als men een uurtje rondwandeld in een stad men gedurig de arrogantie van bepaalde groepen vreemdelingen kan vaststellen...
kent u veel wijken waar blanke jeugdbendes gekleurde meisjes betasten aan de bushaltes,gekleurde bejaarden overvallen etc........?
Een klets? Dan onderschat ge de feiten toch een beetje Maar ik begrijp u punt. Toch niet vergeten dat het skin geweld een achterliggende ideologie heeft. Grote woorden misschien, maar ik bedoel maar dat er haat tegenover de slachtoffers aanwezig is. Bij de modale criminele allochtoon die ge tegenkomt op straat is dat niet het geval. Die stelen trouwens ook van eigen volk (als het een troost kan zijn ). Plus, het racistisch geweld van de laatste maanden was elke keer wel serieus eh. Doden, zware wapens, militairen. Daarbij komt mss dat men vreest voor een polarisatie?

Waar ik schrik voor heb, en wat ik hier ook zie gebeuren: racistisch geweld wordt 'begrepen', en uiteindelijk zal het aanvaard worden als reactie op het criminele gedrag van jonge allochtonen. Dan zijn we even slecht (of slechter) dan die criminele allochtone jongeren zelf.

Laatst gewijzigd door Popebuster : 21 september 2006 om 23:14.
Oud 21 september 2006, 23:24   #55
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pakken migranten ons werk dan af? Het is misschien een dooddoender, maar ik dacht dat rechtsdenkenden de allochtonen juist verwijten dat ze niét werken? En sorry, de allochtonen die ik ken hebben niet echt benijdenswaardige jobs (als ze er al hebben), zeker niet van een universitair niveau.
Over de rol van de overheid ben ik het volledig eens. Ik verwijt hen geen slechte aanpak van het migrantenprobleem, ik verwijt hen simpelweg géén aanpak. Niks. In plaats van dan toch tenminste een signaal te geven, iets in de genre van: we weten het en we werken eraan. Maar zelfs dat is teveel moeite.
Over positieve discriminatie wil ik toch het volgende zeggen: ofwel ben je voor een gelijke behandeling, maar dan zullen de problemen met allochtonen nooit opgelost geraken (ze zitten nu eenmaal massaal in de marginaliteit, en als 'vreemde' groep binnen de samenleving geraak je daar al helemaal niet meer uit). Ofwel stem je toe dat men iets aan hun situatie wil verbeteren door positieve discriminatie.
De idee die bij velen hier leeft is echter: géén positieve discriminatie en toch moeten de problemen opgelost geraken. Hoe dan?
Enfin dat is mijn visie
Ieder zijn visie, maar niet bepaald alle Belgen hebben luxejobs en kansen te over.
Ik zie migranten naar dezelfde scholen gaan als autochtone en een grote groep daarvan vindt het niet de moeite om te leren. Ze zijn absoluut niet gemotiveerd tot enige vorm van integratie in de samenleving.
De overheid geeft een verkeerd signaal door deze groep nog te willen voortrekken. Als we mevrouw Temsamani laten doen, mogen deze binnenkort enkel omdat ze allochtoon zijn, tewerkgesteld worden bij de overheid, zonder diploma, terwijl een autochtoon dit voor dezelfde functie wel moet hebben.
Vindt u het nog normaal dat een etnische Belg, die ongeschoold en werkloos is, sollicititatie na sollicitatie afgewezen wordt, cursussen aanvraagt bij de VDAB voor knelpuntberoepen, zoals in de bouw en dan eerst een selectie moet doen en dan doodleuk te horen krijgt, dat hij niet geschikt is en nog geen opleiding mag beginnen. Dan maar een andere opleiding aanvragen en weermaals hetzelfde. Hier liggen bewijzen genoeg zwart op wit.
En dan hoor je dat ze ongeschoolde Polen als gastarbeiders willen aannemen voor sectoren waar ze geen Belgen voor vinden. Ze willen het laten uitschijnen dat Belgen niet willen werken, maar dat beeld klopt totaal niet. De waarheid is dat ze de Belgen werkloos houden om te stigmatiseren en de migranten beter af te schilderen dan ze zijn.
Ik pik dat racisme van de overheid tegenover eigen volk niet langer meer, maar zoek een geweldloze, politiek oplossing voor het probleem. Anderzijds snap ik dat bij andere de stoppen al lang genoeg doorgeslagen zij en dat ze naar geweld grijpen. Zolang eigen volk benadeeld wordt, zal dit soort geweld ook toenemen.
De tijd van de gastarbeid is voorbij, we moeten onze eigen economie redden en het wordt tijd dat we de knoop durven doorhakken en mensen gaan terugsturen, voor ieders veiligheid en welvaart.
Oud 22 september 2006, 08:56   #56
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uhu, zeg ik net. Ik was serieus bezig hoor, twee posts hierboven.

Ik heb hier met Jozef Ostyn eens gepraat over de leeftijd van volwassenheid, en volgens mij dient die verhoogd te worden naar 21. Ik ben niet volwassen, en ik heb dat ook nooit beweerd.

Dat heeft zo zijn redenen.
Ik heb zelden iemand zo zien kronkelen en nonsens vertellen
Oud 23 september 2006, 12:32   #57
Popebuster
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ieder zijn visie, maar niet bepaald alle Belgen hebben luxejobs en kansen te over.
Ik zie migranten naar dezelfde scholen gaan als autochtone en een grote groep daarvan vindt het niet de moeite om te leren. Ze zijn absoluut niet gemotiveerd tot enige vorm van integratie in de samenleving.
De overheid geeft een verkeerd signaal door deze groep nog te willen voortrekken. Als we mevrouw Temsamani laten doen, mogen deze binnenkort enkel omdat ze allochtoon zijn, tewerkgesteld worden bij de overheid, zonder diploma, terwijl een autochtoon dit voor dezelfde functie wel moet hebben.
Vindt u het nog normaal dat een etnische Belg, die ongeschoold en werkloos is, sollicititatie na sollicitatie afgewezen wordt, cursussen aanvraagt bij de VDAB voor knelpuntberoepen, zoals in de bouw en dan eerst een selectie moet doen en dan doodleuk te horen krijgt, dat hij niet geschikt is en nog geen opleiding mag beginnen. Dan maar een andere opleiding aanvragen en weermaals hetzelfde. Hier liggen bewijzen genoeg zwart op wit.
En dan hoor je dat ze ongeschoolde Polen als gastarbeiders willen aannemen voor sectoren waar ze geen Belgen voor vinden. Ze willen het laten uitschijnen dat Belgen niet willen werken, maar dat beeld klopt totaal niet. De waarheid is dat ze de Belgen werkloos houden om te stigmatiseren en de migranten beter af te schilderen dan ze zijn.
Ik pik dat racisme van de overheid tegenover eigen volk niet langer meer, maar zoek een geweldloze, politiek oplossing voor het probleem. Anderzijds snap ik dat bij andere de stoppen al lang genoeg doorgeslagen zij en dat ze naar geweld grijpen. Zolang eigen volk benadeeld wordt, zal dit soort geweld ook toenemen.
De tijd van de gastarbeid is voorbij, we moeten onze eigen economie redden en het wordt tijd dat we de knoop durven doorhakken en mensen gaan terugsturen, voor ieders veiligheid en welvaart.
Goed, maar wat is u oplossing dan voor het migrantenprobleem? Mensen terugsturen? Op welke basis? Naar welk land? Welk land zal zo'n groep willen aanvaarden? Aanvaard liever dat ze deel uitmaken van onze samenleving, en dat ze hier tot het einde der tijden zullen blijven. Daarom kunnen we beter échte oplossingen zoeken. Wat niet wegneemt dat we een immigratiestop (een échte!) moeten invoeren: het is waanzin nog meer allochtonen toe te laten terwijl we niet eens in staat zijn de huidige groep deftig te integreren. Zelfs uit humanitair standpunt is het niet aangewezen nieuwe immigranten toe te laten: Hun tot ons grondgebied toelaten mag dan wel een humaan gebaar zijn, maar hoe humaan is het om die mensen dan in een ghetto te droppen, waar de werkloosheid gigantisch is (ongeveer evenredig met de criminaliteit). Wat komt er van die mensen en hun kinderen terecht in zo'n omgeving?
Dat de Belgische overheid een groot complot heeft opgezet waarbij ze een deel van haar eigen economie opoffert, enkel en alleen om de Vlamingen te stigmatiseren, daar volg ik toch niet hoor. Dat Belgen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, betwijfel ik. Probeer anders is te soliciteren met een naam als Benouich. Of probeer is een flat te huren ofzo...
Allochtonen doen inderdaad weinig moeite op school. Op zo'n problemen moeten we ons dan ook focussen. Zalven en slaan tegelijk.
Mag ik trouwens vragen of u allochtonen verwijt massaal in de werkloosheid te zitten, of massaal ons werk af te pakken?
Oud 23 september 2006, 14:19   #58
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, op het einde van deze discussie zijn we blijkbaar tot het besluit gekomen dat de Vlamingen in feite het slachtoffer zijn
Op zichzelf kun je dat ook al, vicieuze cirkel-gewijs, zien als een reactie op hoe heel wat linkse commentatoren hebben gereageerd op bepaalde acties uit het verleden. Ik denk maar aan de moorden op Van Gogh of Fortuyn, die beide door serieus gestoorde fanatici werden afgemaakt als beesten, maar waar ik niet zelden als reactie op hoorde dat we "beter wat meer respect konden hebben voor die <godsdienstfanatici>" (maw oproepen tot "zelfcensuur" en andere beteugelingen van de vrijheid om zijn opinie over iets te uiten). Zie ook sommige reacties op de Deense cartoonrel.

De multiculturele samenleving zorgt blijkbaar voor heel wat polarisatie... en die is zowel "van links" als "van rechts" te merken.
Oud 23 september 2006, 20:00   #59
Marlboro
Banneling

Standaard

Popebuster;Wees er maar gerust van;vlamingen worden ook gediscrimineerd hier in vlaanderen en ik kan het weten.
Toen ik op zoek was naar werk hebben ze genoeg mij voor de zot gehouden.
Voorbeeldje;ik stond aan een machine en ik moest dan snoepen in een doos steken.Ik was vlugger dan die machine.Wat gebeurde er dan?Ik mocht niet meer komen en moest dan naar het interimbureau gaan en wat zegde dat vrouwmens tegen mij;dat ik niet vlug genoeg zou geweest zijn?Ik donderde bijna van mijnen stoel,vol ongeloof want het was niet ik maar die machine die niet vlug genoeg was.
Zo zie je maar dat als ze gewoon iemand van in den beginne niet afkunnen of begot welke andere reden ze wel hebben ook de vlamingen achteruit worden gestoken en/of gediscrimineerd worden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 13:28   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelden iemand zo zien kronkelen en nonsens vertellen
Ik ben al aan het oefenen voor later Hoewel dat nu echt wel mijn overtuiging is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be