Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2006, 01:59   #41
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Het ging hier over het leven NA een echtscheiding. Wat er op neerkomt, dat je eerst met elkaar getrouwd bent (dus voor elkaar koos), waarschijnlijk niet op voorhand met het idee ooit te gaan scheiden. Die kinderen zijn dan op een bewuste manier in het leven gekomen.
Eens je kinderen hebt, dien je daar beide voor te zorgen. Zowel de ouder met het hoederecht, als de ouder met het bezoekrecht.
Dit mag en moet voor mij op een menselijkere manier gebeuren, er zijn teveel (vooral mannen) die letterlijk gepluimd worden door hun vrouwen.
Voor mij mogen ze de Renard-methode standaard maken! Ik kan alleen maar toejuichen dat meer en meer rechters ze gebruiken tegenwoordig, en niet zomaar op alle eisen ingaan die in het wilde weg gesteld worden met het oog op iemand te pluimen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 05:55   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben zelf ook gescheiden met een EOT. Ik betaal geen cent aan haar.
Als zij het gras op een ander groener vind dan moet zij daar maar op eigen kosten gaan grazen.
Maar er zijn idd vaders die meer dan 250€ per kind moeten betalen en dan nog eens voor madam zo'n kleine 200€. En als het kind dan een hobby gaat dan mogen zij daar ook nogeens de helft van betalen.
Er zijn dus idd mannen die totaal mogen gaan werken voor madam.

Maar, want hier zit een maar aan, wie heeft de echtscheiding aan gevraagt en om welke reden word er gescheiden.

Een man die zelf op andere weides gaat grazen weet dat hij gepluimt kon worden hiervoor.
Een man die zich laat pluimen bij een EOT is een kieken en dus niet hard genoeg gepluimt.

Wie met een EOT scheid moet zorgen dat er zelfs een schade vergoeding voor zien word als de kinderen niet optijd op bezoek komen. Want met dit soort echtscheidingen heb je zelf alles in handen. En je moet zorgen dat deze papieren zijn opgesteld voor je naar de rechter gaat. En anders zorgen dat zij de aanvraag tot scheiden doet. verminderd haar mogelijkheden.

Maar de oude wetten waar idd zo dat een man na zijn huwelijk idd de rest van zijn leven kon blijven betalen aan madam.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 06:52   #43
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet gescheiden en dit kost mij zeer veel geld, wat nu?

Laatst gewijzigd door alberto : 25 september 2006 om 06:53.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 07:00   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft jou vader je dan niet gewaarschuwd dat eens je getrouw bent je geen geld overhoud.

Je weet toch wat een geldmagnaat is.

Wel dat is iemand die er in slaagt meer te verdienen dan zijn vrouw en kinderen kunnen uitgeven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 07:03   #45
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heeft jou vader je dan niet gewaarschuwd dat eens je getrouw bent je geen geld overhoud.
Neen, misschien mocht hij mij dit niet vertellen van zijn vrouw(mijn moeder) op straffe van echtscheiding.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 07:20   #46
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Correctie: ten einde JEZELF onnodig menselijk leed te besparen. Abortus is de moderne vorm van de Spartanen: die smeten ook hun kinderen in de afgrond als ze misvormd, ongezond of ongewenst waren.
Dit forum gaat hier inderdaad gepaard met een hele hoop bitternis .
Wat zou het probleem zijn , als je gelijk hebt haal je je gelijk .
Als je ongelijk hebt blijf je met je kop tegen de muur lopen .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 09:15   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Welja, kan ik u helemaal in volgen, in sommige gevallen moeten mannen (minder vaak vrouwen) torenhoge bedragen betalen voor hun kinderen, en de ex. Ik heb het al vaker gezegd, waarom ik voorstander ben van de Renard-methode, die berekent de alimentatie, rekening houdend met de inkomsten van beide partners, en het aantal dagen dat de kinderen bij de betalende ouder verblijven. Op zich vele eerlijker manier van werken dan wat je nu vaak hoort.
Als je kinderen hebt, dient daar samen voor gezorgd te worden. Men mag in alle geval niet vergeten, dat de ouder wie voor het kind zorgt, ook de kinderbijslag ontvangt. Maar een beetje rede bij de rechters ivm torenhoge alimentaties, mag er gerust wel komen.
Ikzelf moet mijn advocate terugfluiten, omdat zij nu zelfs met terugwerkende kracht wil gaan werken voor de alimentatie van mijn oudste zoon...Ik begrijp vanuit mijn situatie haar standpunt wel, maar weet en besef ten volle dat indien ik haar hier mee laat verder gaan (zoals zij mij aanraadt), dat mijn ex zijn leven helemaal overhoop ligt (huis/auto's verkopen zou eerste stap zijn) en dat vind ik dan weer te ver gaan. Tenslotte heeft hij een nieuw leven opgebouwd, een babytje bij, huis gekocht, en 2 auto's die hij afbetaald. Mijn advocate reageert daarop dat hij niet mag vergeten dat hij nog een kind heeft, en dat wij zijn schulden allemaal betaald hebben, en dat hij anders al zijn luxe nu niet zou hebben omdat hij dan nog dik in de schulden zat. Dus Jah....wat doe je dan éh ? Advocate volgen en iemand een minder luxe leven geven, of je gevoel laten spreken en het niet zo ver drijven ?
wel, uw heiligverklaring mag in overweging genomen worden .U bent waarschijnlijk de uitzondering die de regel bevestigd...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 09:18   #48
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Alvorens dat men handelingen stelt die tot gevolg hebben dat er kinderen van komen, zou men beter eerst eens twee keer nadenken. Wie zich niet voortplant, hoeft achteraf geen alimentatie te betalen indien het huwelijk mislukt.
een volk dat zich niet voortplant, sterft uit.
Oud 25 september 2006, 09:25   #49
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn daar twee manieren voor.
1 Je gaat naar het buitenland, immers een vonnis in België heeft geen kracht in het buitenland zonder een bekrachtiging in dat land zelf.
2 Je zet jezelf onvermogend. Dus een domiciel huren en je daar inschrijven en de rest van de tijd "in den duik leven en werken"

Derde optie; haar laten pakken met een ander.

Ten laatste; uw 90€ betalen. Veel is het niet dus dat zou nog eens het beste van al kunnen worden.
ik ken iemand die optie 2 gekozen heeft.Die man had trouwens ook elders schulden. Leeft van de sociaalhulp, en zogezegd in een minuskuul studiootje.Werkt echter in het zwart, en leeft in een mooie woning, op naam van zijn vriendin. Zijn (bijna) nieuwe auto staat ook op haar naam...geen vuiltje aan de lucht.
Oud 25 september 2006, 09:33   #50
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer maar eens als man terug te beginnen leven als je altijd maar moet betalen voor de kinderen na een echtscheiding Daar is onze samenleving fout in vind ik, ik zie mijn ex nu met een mooi auto-tje rijden, ze werkt gewoon niet meer, en ik kan maar werken tegen de sterren op Hoe kan zo een onrecht blijven duren? Gewoon de vraag die ik me stel?
1 oplossing: twee keer nadenken voor je trouwt.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 09:54   #51
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
een volk dat zich niet voortplant, sterft uit.
De een zijn dood is de andere zijn brood.
Oud 25 september 2006, 09:54   #52
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Het lijkt wel alsof je je dochter met tegenzin hebt, maar dat terzijde.
Ik ben voorstander van een systeem waar diegene die het meest verdient/er het beste voor zit, voor de kinderen moet zorgen, ongeacht waar ze wonen. En dit moet om de 3-5 jaar herzien worden.
Het zou natuurlijk ook makkelijker zijn moesten koppels na een echtscheiding nog iets of wat overeenkomen, ipv elkaar het bloed van onder de nagels te halen en elkaar te willen ruïneren, maar helaas werkt dat zo niet altijd.
methode Renard dus...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 09:57   #53
Anna List
Banneling

Standaard

belachelijk ... je bent je toch bewust van de gevolgen op t moment dat je zo'n contract voor het leven sluit ?! ... wie zet er nu zo lichtzinnig zijn handtekening ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 09:59   #54
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Je weet toch wat een geldmagnaat is.

Wel dat is iemand die er in slaagt meer te verdienen dan zijn vrouw en kinderen kunnen uitgeven.
Oud 25 september 2006, 10:02   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
belachelijk ... je bent je toch bewust van de gevolgen op t moment dat je zo'n contract voor het leven sluit ?! ... wie zet er nu zo lichtzinnig zijn handtekening ?!
ik denk dat het aantal mensen die dat doen onvoorstelbaar groot is... in een huwelijk rolt men...zeker een standaardhuwelijk.... men staat daar niet echt bij stil
je kan dat naïef noemen .. dat is het in feite ook

btw... Anna... als je dat toch zo stelt ....weet jij wat er dan precies in detail wat er in dat contract (standaard ) staat ?

neem het standaardpapiertje... want zodra je afwijkt betekent het dat je al ergens enigszins een benul hebt van wat er in een standaardpapiertje staat of kan staan waar je het niet eens mee bent en liever anders zag

Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 10:07.
Oud 25 september 2006, 10:06   #56
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De een zijn dood is de andere zijn brood.
zei Ke Nan de onversaagde veroveraar der westelijke contreien ?
Oud 25 september 2006, 10:11   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik denk dat het aantal mensen die dat doen onvoorstelbaar groot is... in een huwelijk rolt men...zeker een standaardhuwelijk.... men staat daar niet echt bij stil
je kan dat naïef noemen .. dat is het in feite ook

btw... Anna... als je dat toch zo stelt ....weet jij wat er dan precies in detail wat er in dat contract (standaard ) staat ?

neem het standaardpapiertje... want zodra je afwijkt betekent het dat je al ergens enigszins een benul hebt van wat er in een standaardpapiertje staat of kan staan waar je het niet eens mee bent en liever anders zag
ja, daarom dat ik en mijn partner ook een contract op maat hebben laten maken. we hebben zelf geïnformeerd om er een 3-6-9 (telkens te hernieuwen) van te maken, maar dat kon wettelijk niet ... maar we doen het wel, zo om de paar jaar eens de afspraken overlopen ... een eventuele scheiding met z'n gevolgen is netjes geregeld (op financiëel vlak toch).

en wij zijn twee niet-universitairen, ik kan me niet voorstellen dat iemand die de ambitie heeft burgemeester (of meer?) te zijn, daar lichtzinniger overgaat ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2006 om 10:12.
Oud 25 september 2006, 10:14   #58
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat doet me erbij aan denken
daar het hier toch wel gaat(ging ? want de schuldvraag zou verdwijnen) over een contractje met vergaande gevolgen indien er sprake is van contractbreuk lijkt het me niet meer dan logisch dat zulk een dingetje steeds voor een notaris (had)zou moeten gebeuren of op z'n minst een vergelijkbare procedure met die bedoeling dat je gewezen wordt op de preciese inhoud ervan en pas kan tekenen als het duidelijk is dat je de consequenties ook zou realiseren
tot de dag van vandaag is dat zeker niet het geval
Oud 25 september 2006, 10:16   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat doet me erbij aan denken
daar het hier toch wel gaat(ging ? want de schuldvraag zou verdwijnen) over een contractje met vergaande gevolgen indien er sprake is van contractbreuk lijkt het me niet meer dan logisch dat zulk een dingetje steeds voor een notaris (had)zou moeten gebeuren of op z'n minst een vergelijkbare procedure met die bedoeling dat je gewezen wordt op de preciese inhoud ervan en pas kan tekenen als het duidelijk is dat je de consequenties ook zou realiseren
tot de dag van vandaag is dat zeker niet het geval
begrijp je niet hoor ... je k�*n in België toch alleen maar huwen voor een notaris ?!
Oud 25 september 2006, 10:16   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, daarom dat ik en mijn partner ook een contract op maat hebben laten maken. we hebben zelf geïnformeerd om er een 3-6-9 (telkens te hernieuwen) van te maken, maar dat kon wettelijk niet ... maar we doen het wel, zo om de paar jaar eens de afspraken overlopen ... een eventuele scheiding met z'n gevolgen is netjes geregeld (op financiëel vlak toch).
groot gelijk.. ik had er destijds ook eentje dat wat afweek..maar helemaal niet zo vooruitziend als jij dat hier komt te stellen
maar dan ben jij toch één van de uitzonderingen... nog steeds

Citaat:
en wij zijn twee niet-universitairen, ik kan me niet voorstellen dat iemand die de ambitie heeft burgemeester (of meer?) te zijn, daar lichtzinniger overgaat ...
?
op wat slaat dit
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be