![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() ik denk dat ik eigenlijk bedoel dat ik niet echt onder de indruk ben van PJ zijn intellectuele kwaliteiten ... om het dan nog maar niet over EQ te hebben ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat heeft dat met PJ of een andere burgervader zijn IQ EQ of wat dan ook te maken ? er werd, bij mijn weten, tot nu toe niets gevraagd op 't gemeentehuis buiten een 'ben je zeker ?..ja ? dan veklaar ik jullie nu tot man en vrouw' of is dat gewijzigd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een huwelijk ben je toch niet verplicht om naar een notaris te gaan?
En je kan ook niet alles voorzien in een huwelijkscontract. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de taxi's zag ik veel sukkelaars die zwaar moesten afdokken voor hun kinderen, terwijl ze toch al op een minimum-inkomen werkten. Dat was dan ook weer ronduit schandalig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat Anna ( ik ook ) dat wel de(e)d(en) ligt net aan 't feit dat het geen standaardpapierke was Citaat:
1) er mag niets onwettelijks instaan.. of beter die notaris zal ervoor zorgen dat dat niet zal voorkomen teeinde de zaken niet anders voor te stellen ... staat het er wel in vervalt dat gewoonweg 2) het moet steeds billijk en wederzijdig zijn 3) etc |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zou misschien wel een goed voorstel zijn om iedereen daarlangs te sturen, zodat de notaris de betrokkenen op alle gevolgen kan wijzen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k zal nog eens zeggen methode van Ronald Renard, of een verdere verfijning zoals de PCA methode, zou regel moeten worden ipv uitzondering onvoorstelbaar gewoon dat vele rechtbanken het zelfs gewoonweg niet erkennen en doen ze dat wel dan is dat zuiver op vraag van de advocaat die het geïntegreerd heeft in de eis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't wordt steeds mistiger ![]() bedoel je nu ergens dat je het ermee eens bent dat zulk een procedure ( standaardhuwelijk ) volledig uit den boze is en best maar veranderd zou moeten worden ? 'k snap nog steeds niet wat dat nu persoonlijk met PJ of iemand anders te maken zou hebben dien PJ kan best een boerke zijn, hoor zoals jij hier komt te zeggen...maar als die procedure niet vastgelegd is in de voorzienigheid zulke contracten vooraf volledig uit de doeken te doen kan je alleen maar rekenen op de goodwill van je burgervader die daar tot nu toe zowat gemiddeld 10 minuten voor kan uittrekken wat verwijt je dien PJ nu net ? dat ie je niet vooraf met een persoonlijk huisbezoek vereerd om het allemaal netjes te komen uitleggen ? Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ik heb die hele discussie hier eens gelezen , en ik heb wat vragen ?
1) als je een slechte advocaat hebt , waarom smijt je hem niet buiten ? 2) als het oordeel van de rechtbank je niet bevalt , waarom ga je dan niet in beroep ? 3) een goede advocaat is duur , maar kan je het tienvoudige opbrengen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar tevens nog mistiger in de zin dat ik begot niet weet wat PJ's scheiding nu te maken heeft met dit topic ![]() ik had het ( nog steeds ) over het standaardpapierke dat je mag/kan tekenen in 't gemeentehuis zonder notaris dus zonder enige notie wat er in staat en dat bekrachtigd wordt door een burgervader die net gemiddeld 10 minuten den tijd heeft om die horde trouwers te verwerken over wat had jij het nu ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je meent misleid te zijn is dat een wettelijke bron om dat kontract te vernietigen toch ? Laatst gewijzigd door Kaffer : 25 september 2006 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
bovendien gaan ze uit van een traditioneel patroon waarin men nog steeds uitgaat dat de vrouw de underdogfiguur is tenzij het omgekeerde kan aangetoont worden ik heb het zelf meegemaakt... alles begon met een vonnis 'dwingende maatregelen' ... 'k weet niet of je daarmee bekend bent de bedoeling daarvan is dat bij extreme omstandigheden (geweld, grove beledigingen, accuut gevaar) er al kan gehandeld worden alvorens men zich gaat uitspreken over de scheiding een veel gebruikt (misbruikt) advocatentruukje toegepast om de man alvast klem te zetten ... de evaluatie van die periode wordt in de praktijk gehanteerd als voorzet om de scheiding sowiezo in het voordeel van de vrouw uit te spreken ... totaal onwettelijk zo bleek achteraf en totaal in strijd met de initiële opzet van zo'n voorlopige Citaat:
hoe doe je zoietske het is een burgelijk feit je hebt ofwel een uitspraak schuldig ofwel niet schuldig in het eerste geval moet je dat zien om te draaien in het tweede geval betreft het het aanvechten van een uitspraak die er gekomen is tijdens een onderling akkoord tussen beide partijen veel succes Citaat:
want advocatenkosten kan je alleen maar recupereren als dudielijk werd dat de ander in fout was met de gestelde eisen Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 11:01. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
men gaat er net van uit dat beide partners volledig op de hoogte zijn en beide voldoende op de hoogte waren van de inhoud en gevolgen er is dus in feite geen sprake van misleiding dat is nu net het probleem vandaar dat ik dat ook liever anders zag |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
naar ik meen is je zaak uitgesproken voor het vredegerecht zoals meestal bij scheidingen ( nog zelf geen last mee gehad , maar zelf al moeten regelen voor een broer in het buitenland , geef toe , den kaffer is werkelijk te goed ) ,als je daar geen vrede mee kan nemen , en de minste reden is goed genoeg dan ga je in beroep en je zaak verschijnt in eerste aanleg . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
overigens...ik zeg toch niet dat je niet in beroep kan gaan ? ik zal het nog eens stellen ... dus als je niet akkoord bent met de uitspraak ( kan dus omwille van verscheide details zijn : regeling kinderen ... financiele implicaties etc ) ofwel EOT ofwel op basis van schuld meer heb je niet bij EOT : geen beroep mogelijk ... je bent het immers tot een akkoord gekomen dus kan je later niet meer afkomen bij schuld : moet je de schuldvraag weten om te draaien ... dat kan automatisch als je kan aantonen dat jij niet schuldig bent dwz dat de andere ten onrechte wilt scheiden en dus bij voorbaat schuldig ( contractbreuk) is volledig terzijde heb je natuurlijk ook de mogelijkheid om na de scheiding herziening aan te vragen omdat de situatie veranderd is...maar dat is weer wat anders ps. er is mij uiteindelijk ( die dwingende maatregelen even terzijde genomen ) helemaal geen onrecht aangedaan ... dank zij wat volharding heb ik er precies uit gekregen wat ik wou...door EOT uiteindelijk...meer nog .. ik durf stellen dat beide partijen zich er goed bij voelen.. ik gaf dat voorbeeld alleen maar aan om aan te tonen dat het vaak aan een zeer dun draadje hangt... ps2. na de hervorming die hier op komst ( of reeds verleden is ) is : geen beroep meer mogelijk ![]() Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |