Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2006, 19:13   #61
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Popebuster Bekijk bericht
Dat de Belgische overheid een groot complot heeft opgezet waarbij ze een deel van haar eigen economie opoffert, enkel en alleen om de Vlamingen te stigmatiseren, daar volg ik toch niet hoor. Dat Belgen gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, betwijfel ik. Probeer anders is te soliciteren met een naam als Benouich. Of probeer is een flat te huren ofzo...
Allochtonen doen inderdaad weinig moeite op school. Op zo'n problemen moeten we ons dan ook focussen. Zalven en slaan tegelijk.
Mag ik trouwens vragen of u allochtonen verwijt massaal in de werkloosheid te zitten, of massaal ons werk af te pakken?
Het oprichten van het CGKR kost handenvol van ons belastingsgeld, om mensen tegen elkaar op te zetten met fraaie kaartjes met slogans als "vuile hetero" en om processen te voeren tegen mensen die hun mening zeggen, al is het misschien op een minder fraaie wijze.
Belgen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Hoe komt het anders dat zowal alle projecten voor laaggeschoolde aan werk te helpen, gericht zijn op allochtonen? Hoe komt het dat als een laaggeschoolde autochtoon op negen van de tien afwijzingspapieren die hij na een sollicitatie moet binnenbrengen, een vreemde naam leest, die in zijn plaats in aangenomen?
Ik verwijt met andere woorden de migranten niets. Als ze geen job vinden, vinden ze er geen en ik verwijt hen geen werkloosheid, maar ik verwijt hen wel dat ze dikwijls ongemotiveerd zijn en van het syteem willen profiteren. Snap jij het dat die mannen drie maanden ergens werken en 2 maanden in ziekteverlof kunnen zijn? Twee weken voor een simpele verkoudheid? Of dat ze met een hamer op hun hand slaan, zodat het gebroken is en ze in gips moeten solliciteren, als de VDAB hen oproept? Of dat ze zoveel last hebben van hun rug en er in slagen om invalide te worden voor een simpel verschot?
Nee, dat zijn niet alle allochtonen, maar het is een bepaalde groep die zich aan deze dingen schudig maakt en ik zeg ook niet dat er geen autochtone profiteurs bestaan, maar ik ben er toch minder tegengekomen.

Dus om op uw vraag te antwoorden: ik verwijt enkel de lastposten dat ze ons systeem kapotmaken voor iedereen. En deze mogen ze in mijn ogen terugsturen om te gaan profiteren in land van herkomst.
Oud 25 september 2006, 21:15   #62
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben al aan het oefenen voor later Hoewel dat nu echt wel mijn overtuiging is.
Ik denk dat je wel al oefening genoeg hebt gehad nu.
Oud 25 september 2006, 22:13   #63
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U keurt moslimgeweld af, en skinheadgeweld goed? Waarom altijd verwijzen naar België en moslims als er zo'n dingen gebeuren?
Ik snap eigenlijk niet waarom jij niet naar een moslimland emigreert.
Je beweert dat ze hier toch baas gaan worden, en je hebt hetzelfde profiel: onverdraagzaam, fanatiek, dom.
Leg me nu eens uit wat het verschil is tussen absurd moslimgeweld en absurd VB jeugdbeweging geweld zoals in Tienen.
Tussen Skinheads en VMO. Tussen hen en islam tienezels die bommen smijten naar mekaar?
Zie je dan niet de totale oplossing in het naar daar gaan?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 22:16   #64
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het oprichten van het CGKR kost handenvol van ons belastingsgeld, om mensen tegen elkaar op te zetten met fraaie kaartjes met slogans als "vuile hetero" en om processen te voeren tegen mensen die hun mening zeggen, al is het misschien op een minder fraaie wijze.
Belgen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Hoe komt het anders dat zowal alle projecten voor laaggeschoolde aan werk te helpen, gericht zijn op allochtonen? Hoe komt het dat als een laaggeschoolde autochtoon op negen van de tien afwijzingspapieren die hij na een sollicitatie moet binnenbrengen, een vreemde naam leest, die in zijn plaats in aangenomen?
Ik verwijt met andere woorden de migranten niets. Als ze geen job vinden, vinden ze er geen en ik verwijt hen geen werkloosheid, maar ik verwijt hen wel dat ze dikwijls ongemotiveerd zijn en van het syteem willen profiteren. Snap jij het dat die mannen drie maanden ergens werken en 2 maanden in ziekteverlof kunnen zijn? Twee weken voor een simpele verkoudheid? Of dat ze met een hamer op hun hand slaan, zodat het gebroken is en ze in gips moeten solliciteren, als de VDAB hen oproept? Of dat ze zoveel last hebben van hun rug en er in slagen om invalide te worden voor een simpel verschot?
Nee, dat zijn niet alle allochtonen, maar het is een bepaalde groep die zich aan deze dingen schudig maakt en ik zeg ook niet dat er geen autochtone profiteurs bestaan, maar ik ben er toch minder tegengekomen.

Dus om op uw vraag te antwoorden: ik verwijt enkel de lastposten dat ze ons systeem kapotmaken voor iedereen. En deze mogen ze in mijn ogen terugsturen om te gaan profiteren in land van herkomst.
Zo geïnformeerd!
Ofwel ben je zelf zo een figuur en spreek je uit ondervinding ofwel fantaseer je. Zo goed het milieu kennen duidt op infiltratie, of op geesteszieke fantasie. Je mag kiezen.
Oud 25 september 2006, 22:23   #65
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zo geïnformeerd!
Ofwel ben je zelf zo een figuur en spreek je uit ondervinding ofwel fantaseer je. Zo goed het milieu kennen duidt op infiltratie, of op geesteszieke fantasie. Je mag kiezen.
De realiteit onder ogen zien, heet dat. Maar voor iemand als jij bestaat de advocaat van de duivel niet, enkel de duivel zelf.

Jou verdraagzaamheid heb ik al door. Ik ben in jouw ogen toch geen mens meer, dus weet ik eigenlijk niet meer waarom ik zoveel tijd in je gestoken heb om je te doen inzien wat er in dit landje bezig is.
Als mensen als jij doof, stom en blind blijven en de discriminatie van het eigen volk blijven verdedigen, zonder enig begrip en niet voor rede vatbaar bent, schrik dan niet dat je de tegenpartij tot geweld dwingt.
Je hebt zoveel begrip voor het onbegrip tegenover migrantjes, die vanalles tegenover die stoute Belgen doen. Je keurt het goed en danst op het graf van Vlamingen die door hen uitgeschakeld worden. Ocharme, ze worden zo gediscrimineerd.
Als een Vlaming zich in dezelfde situatie bevind, is het een misdadiger en geen gefrustreerde jongere. Snap je waar je mee bezig bent?

De manier waarop jij me behandelt is zo extreem vijandig, dat ik me inderdaad veiliger begin te voelen tussen skinheads dan tussen jouw soort, al deel ik niet bepaald de mening van die jongeren en keur ik hun daden af.

Ik ben als gematigd rechts op dit forum gekomen, maar begin stilaan het VB nog te zacht te vinden tegenover ziekelijke haters als jij.
Oud 25 september 2006, 22:32   #66

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De realiteit onder ogen zien, heet dat. Maar voor iemand als jij bestaat de advocaat van de duivel niet, enkel de duivel zelf.

Jou verdraagzaamheid heb ik al door. Ik ben in jouw ogen toch geen mens meer, dus weet ik eigenlijk niet meer waarom ik zoveel tijd in je gestoken heb om je te doen inzien wat er in dit landje bezig is.
Als mensen als jij doof, stom en blind blijven en de discriminatie van het eigen volk blijven verdedigen, zonder enig begrip en niet voor rede vatbaar bent, schrik dan niet dat je de tegenpartij tot geweld dwingt.
Je hebt zoveel begrip voor het onbegrip tegenover migrantjes, die vanalles tegenover die stoute Belgen doen. Je keurt het goed en danst op het graf van Vlamingen die door hen uitgeschakeld worden. Ocharme, ze worden zo gediscrimineerd.
Als een Vlaming zich in dezelfde situatie bevind, is het een misdadiger en geen gefrustreerde jongere. Snap je waar je mee bezig bent?

De manier waarop jij me behandelt is zo extreem vijandig, dat ik me inderdaad veiliger begin te voelen tussen skinheads dan tussen jouw soort, al deel ik niet bepaald de mening van die jongeren en keur ik hun daden af.

Ik ben geen gematigd rechtse, nog gematigd linkse, alleen gematigd "rechtdoor" (is niet gelijk aan gematigd centrum). Maar inderdaad, sommigen zijn ziende blind. En het "schatje" Feremans, die kennen we ondertussen ............
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 22:43   #67
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat je wel al oefening genoeg hebt gehad nu.
Om 15000 posts heb je al eens uitschuivertjes. Je hebt lullen (zoals dit) en je hebt uitschuivertjes (zoals eerder in dit onderwerp). Ik hou het zoveel mogelijk op lullen, maar ja, de onvoorwaardelijke garanties zijn de wereld al lang uit.
Oud 25 september 2006, 22:44   #68
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht

Ik ben geen gematigd rechtse, nog gematigd linkse, alleen gematigd "rechtdoor" (is niet gelijk aan gematigd centrum). Maar inderdaad, sommigen zijn ziende blind. En het "schatje" Feremans, die kennen we ondertussen ............
Wat de VB-propaganda niet kan, doet Feremans. Dat noemt men een nuttige idioot.
Oud 25 september 2006, 22:55   #69

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Wat de VB-propaganda niet kan, doet Feremans. Dat noemt men een nuttige idioot.
Inderdaad, wat Feremans niet allemaal doet voor VB, ik vermoed dat hij er voor betaald wordt door FDW, want zijn reclame drijft menigeen rechtstreeks naar het kieshokje om ........... te stemmen voor VB
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 22:59   #70
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Inderdaad, wat Feremans niet allemaal doet voor VB, ik vermoed dat hij er voor betaald wordt door FDW, want zijn reclame drijft menigeen rechtstreeks naar het kieshokje om ........... te stemmen voor VB
Tja, ik geloof dat hij het niet kan verkroppen dat FDW hem heeft moeten afwijzen wegens het niet delen van zijn geaardheid en dat Feremans daar nu nog niet goed van is.
Oud 25 september 2006, 23:06   #71
ericferemans

Standaard

Citaat:
De advocaat van de duivel spelen, doe jij dat? In mijn ogen diaboliseer jij, dat is heel iets anders.

Citaat:
Ik weet niet eens wie jij bent: je verbergt je zoals zovelen hier achter een avatar, durft je zelf niet te manifesteren, ik ken je als een schim. Dat je een mens bent is duidelijk, je kan typen. Maar zoals ik al vele keren stelden: respect voor je fobie, je manie en je gefantaseer kan ik niet hebben.
Het is duidelijk ziekelijk.

Citaat:
Een vreemde verdraagzaamheid: als je mijn argumenten niet aanvaardt zal je branden in de hel. Ik heb dat soort gedaas heel mijn leven gehoord door bruine en witte paters. Maar die hadden een beter excuus: zij verdedigden de naastenliefde, zij het door kinderen te terroriseren. Jij wil een heel grote meerderheid opjagen tegen een kleine minderheid. Zo klein dat we ze op dit forum nooit te horen krijgen, wat al genoeg zegt, niet?

Citaat:
Ik heb integendeel geen begrip voor onbegrip. Waar haal je dat???
Wie schakelt er wie uit? En waar zag je dat gebeuren? Zie je echt geen verschil meer tussen realiteit en je waanbeelden?

Citaat:
Jaja: ik ben degene die discrimineert! Kan je nog een stapje verdergaan en zeggen dat ik de Vlamingenhaat heb uitgevonden die aan de basis ligt van het ontstaan van de Islam?

Citaat:
Als jij je veiliger voelt tussen geweldadige macho's dan in het gezelschap van een assertieve pacifist dan wens ik je veel geluk in je cariere. Hopelijk heb je een goede verzekering tegen ongevallen ...

Citaat:
Ik ben als gematigd rechts op dit forum gekomen, maar begin stilaan het VB nog te zacht te vinden tegenover ziekelijke haters als jij.
Volledig de pedalen kwijt dus. De haters zacht vinden, degenen die hen counteren gewelddadig. Begin een fonds voor serial killers: die worden ongehoord hard aangepakt door het gerecht!
Oud 25 september 2006, 23:21   #72
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo geïnformeerd!
wat moeten we dan van u denken? Altijd bezig over Vb-ers en neo nazis? Fantasie? Of bent ge een propagandist van de VB?Feremans, de man die met zijn hatelijke opmerkingen en zijn onverdraagzame arrogantie alle linksen en zogeheten progressievelingen totaal en voorgoed keldert...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 23:24   #73
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat moeten we dan van u denken? Altijd bezig over Vb-ers en neo nazis? Fantasie? Of bent ge een propagandist van de VB?Feremans, de man die met zijn hatelijke opmerkingen en zijn onverdraagzame arrogantie alle linksen en zogeheten progressievelingen totaal en voorgoed keldert...
Mijn inhoudelijke teksten hinderen blijkbaar heel erg. Vooral omdat daar nooit enig zinvol antwoord op komt. De frustratie zet aan tot denken.
Arrogantie is iets anders dan analytische kracht, vriend. En in plaats van zo je frustratie bloot te geven....
Dank je voor de prachtige own goal!
Oud 25 september 2006, 23:29   #74
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn inhoudelijke teksten hinderen blijkbaar heel erg.
Nee, ze bezorgen vaak meerdere mensen aanhoudelijk lachsalvo's !
Ze hinderen helemaal niet dus. Keep up the good work ! Ik heb al eens eerder gezegd dat ik u grappig vind. En u bent vooral een super eye-opener (of dat nu net in de richting is die u vooropstelt, durf ik betwijfelen).
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 23:29   #75
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn inhoudelijke teksten hinderen blijkbaar heel erg. Vooral omdat daar nooit enig zinvol antwoord op komt. De frustratie zet aan tot denken.
Arrogantie is iets anders dan analytische kracht, vriend. En in plaats van zo je frustratie bloot te geven....
Dank je voor de prachtige own goal!
pot-ketel-zwart

En inhoudelijk? Vertel me eens feremans, spreekt ge de man-in-de-straat soms? Weet ge wat em bezighoudt, waar hij wakker van ligt?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 23:32   #76
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De advocaat van de duivel spelen, doe jij dat? In mijn ogen diaboliseer jij, dat is heel iets anders.
In welk opzicht verschil jij daar dan van ?
Jij diaboliseert evengoed mensen. Omdat ze het niet eens zijn met u.
Citaat:
Ik weet niet eens wie jij bent: je verbergt je zoals zovelen hier achter een avatar, durft je zelf niet te manifesteren, ik ken je als een schim. Dat je een mens bent is duidelijk, je kan typen. Maar zoals ik al vele keren stelden: respect voor je fobie, je manie en je gefantaseer kan ik niet hebben.
Het is duidelijk ziekelijk.
Geldt evenzeer voor uzelf. Al begrijp je het duidelijk zelf niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 00:07   #77
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
pot-ketel-zwart

En inhoudelijk? Vertel me eens feremans, spreekt ge de man-in-de-straat soms? Weet ge wat em bezighoudt, waar hij wakker van ligt?
Bah: enige opleiding is me niet vreemd, en enige mensenkennis ook niet.
Ik lees al eens iets.
Ik geloof niet in primitief buikdenken: een bezwaar?
Oud 26 september 2006, 00:08   #78
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
In welk opzicht verschil jij daar dan van ?
Jij diaboliseert evengoed mensen. Omdat ze het niet eens zijn met u.
waarbij ik argumenten gebruik, en nooit fabeltjes. Horen zeggen storries. BS.
Citaat:
Geldt evenzeer voor uzelf. Al begrijp je het duidelijk zelf niet.
Je hebt duidelijk mijn teksten niet gelezen. Doen!
En ik verberg me inderdaad niet achter een avatar. Dat heb je dus ook nog niet door. Allicht ben je de laatste

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 september 2006 om 00:09.
Oud 26 september 2006, 09:12   #79
luc broes

Standaard

Citaat:
U keurt moslimgeweld af, en skinheadgeweld goed? Waarom altijd verwijzen naar België en moslims als er zo'n dingen gebeuren?
Wij keuren alle geweld af en zeker ook het geweld van skinheads.
En ook de onverdraagzaamheid tov affiches van kiespropaganda.
En ook de onverdragzaamheid van concerten die doen alsof er enkel 'blanke' onverdraagzaamheid is
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 11:09   #80
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wij keuren alle geweld af en zeker ook het geweld van skinheads.
Juist ja: op een HYPOCRIETE manier: individueel geweld gepleegd door iemand met een kleurtje of een vreemde naam wordt systematisch gezien als een bewijs van het behoren tot "de anderen", eigen geweld (door witten) wordt gezien als individuele gekte. Een zeer racistische en onterecht gebiasedte houding.
Citaat:
En ook de onverdraagzaamheid tov affiches van kiespropaganda.
Maar vermits je je affiches vaak door de vechtersbazen van de VMO, de neonazi jeugd én skinheads liet doen (laat doen?) en wie een VB plakploeg tegenkomt vaak best een goede training in harlopen heeft gevolgd niet erg oprecht klinkende verklaring

Citaat:
En ook de onverdragzaamheid van concerten die doen alsof er enkel 'blanke' onverdraagzaamheid is
Verdraagzaamheid heeft geen kleur. Dat weet je heel goed. Doen alsof de organisatoren van een anti-racistische manifestatie zelf racisten zijn is zodanig pervers dat een kind inziet dat jij pillekes nodig hebt. Maar daar zal jij te veel voor geprogrammeerd zijn om dit in te zien en te fanatiek om dit toe te geven.
Racist!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be