Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 25 september 2006, 20:36   #1
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard Vlaams Belang-kandidaat is vechtersbaas

Vlaams Belang-kandidaat gaat op de vuist

ma 25/09/06 - Een kandidaat voor Vlaams Belang in Dilbeek is gisteren op de vuist gegaan met een jongere van jeugdclub Oosthoek. Die was een affiche van Vlaams Belang aan het verwijderen van een openbaar aanplakbord, toen hij betrapt werd door een plakploeg van VB. Hij kreeg slagen in het gezicht en de ribben en dient een klacht in.

In tegenstelling tot alle andere partijen maakt Vlaams Belang in Dilbeek gebruik van de gewone openbare aanplakborden om verkiezingsaffiches op te hangen. Omdat ook jeugdclub Oosthoek die borden gebruikt, kwam het gisteravond tot een kat- en muisspelletje tussen de twee plakploegen.
Rond 23 uur liep het mis aan het bord bij het cultureel centrum Westrand. Twee jongeren die op ronde waren voor het evenement Oosthoek Live, ontdekten dat hun affiches overplakt waren door Vlaams Belang.
De lijm was nog nat en ze begonnen de affiches los te peuteren. Maar ze werden op heterdaad betrapt door kandidaat Joris Pison, die op de 11e plaats staat voor Vlaams Belang.
Vanaf dat moment lopen de versies van beide partijen uiteen. Vlaams Belang zegt dat de jongeren van de jeugdclub zich agressief gedroegen en dat Pison één klap heeft uitgedeeld.
Maar volgens de jeugdclub zijn er enkel woorden gevallen, tot de VB'er één van de jongeren plots enkele slagen toebracht. Het slachtoffers houdt er blauwe plekken en een gezwollen gezicht aan over. Hij gaat met een doktersverslag naar de politie om een klacht in te dienen.

"Een zaak voor het parket"

Burgemeester Stefaan Platteau (VLD) van Dilbeek betreurt het voorval. "Ik keur geweld af, uit welke hoek het ook komt. De daders zijn gekend. Deze zaak gaat zeker naar het parket."
Platteau zegt dat Dilbeek de voorbije jaren veiliger is geworden. Hij noemt het ironisch "dat het net Vlaams Belang is dat in deze zaak onveiligheid heeft gecreëerd."

Duidelijk een heetgeblakerde opblaaskikker, als ge om domme partijpolitieke voddenposters al motten moet uitdelen.
Die Vlaams Belanger heeft zich goed laten vangen en die jonge gast zal meteen een leuke bijverdienste (lees: schadevergoeding) gaan krijgen!
Reza is offline  
Oud 25 september 2006, 20:40   #2
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Woord tegen woord.
Bovendien waren de jongeren de oorzaak.
Die klacht kan wel is tegen hun keren.
Vorenus is offline  
Oud 25 september 2006, 20:57   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

De feiten omdraaien daar zijnd e poco's correct in. het zijnd elinksen die overal ten landen vandalisme plegen tav woneingen van Vb'ers...
ilfalco is offline  
Oud 25 september 2006, 21:08   #5
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Aanpassen of op ne C130 naar blokkië!
Bazilfunk is offline  
Oud 25 september 2006, 21:08   #6
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De feiten omdraaien daar zijnd e poco's correct in. het zijnd elinksen die overal ten landen vandalisme plegen tav woneingen van Vb'ers...
En we zijn toch ook zo vies van zelfkritiek..
Uh-Huh is offline  
Oud 25 september 2006, 21:18   #7
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben nog gelijk ook. Het zou voor minder uw kloten beginnen uithangen.
Maar van Pison een vechtersbaas maken? Mij lijkt het eerder een doetje.
Riksken is offline  
Oud 25 september 2006, 22:13   #8
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben inderdaad gelijk, als ik ene zo een affiche zie afscheuren steek ik hem ook neer.
Internaut is offline  
Oud 25 september 2006, 22:16   #9
Marlboro
Banneling

Standaard

Toen ik mee m'n maat was weesten plakken dan stopte er opeens zo'n dommekloot en kon het nie laten om naar ons te roepen dat ze ons beter zouden afschieten.Had meneerke het zich gewaagd om tot bij mij te komen en hem te stellen dan zou het z'n beste dag niet zijn geweest.

Wij gaan om de 2 dagen gaan plakken en telkens opnieuw zijn wij de enige die het slachtoffer van zijn dat anderen dus over onze affiches hebben geplakt.Men weet dat wij(vb)naast groen moeten en mogen plakken en geen andere partij.Wij houden in ons gemeente eraan maar de andere partijen niet behale groen en ik verschiet er dan nog van dat de groenen zich daarin gedragen.
Nuja,we hebben ze ondertussen al dik en dubbel terug gepakt,eigen schuld dikke bult.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 25 september 2006 om 22:18.
Marlboro is offline  
Oud 25 september 2006, 22:20   #10
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Platteau zegt dat Dilbeek de voorbije jaren veiliger is geworden. Hij noemt het ironisch "dat het net Vlaams Belang is dat in deze zaak onveiligheid heeft gecreëerd."
Platteau is een hypocriete klootzak. Al járen word ik dagelijks geconfronteerd met die etterbak zijn wanbeleid.
van Maerlant is offline  
Oud 26 september 2006, 07:16   #11
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Platteau is een hypocriete klootzak. Al járen word ik dagelijks geconfronteerd met die etterbak zijn wanbeleid.
Kan wel zijn VM, maar met wie gaat gij straks in 't gemeentecollege zetelen?
Oud 26 september 2006, 07:57   #12
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Woord tegen woord.
"Meesterrrrrrrrrrrrrr, meesterrrrrrrrrrrrrrrr, die is begooooooooonnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..."

Diegene die meppen uitdeelt is diegene die strafbare feiten heeft gepleegd, ni meer ni minder!

Moet ie maar volwassen genoeg zijn om zich ni door die jong gastjes te laten vangen.

Die jonge gast heeft ondertussen een leuke bijverdienste!
Reza is offline  
Oud 26 september 2006, 08:06   #13
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang-kandidaat gaat op de vuist

ma 25/09/06 - Een kandidaat voor Vlaams Belang in Dilbeek is gisteren op de vuist gegaan met een jongere van jeugdclub Oosthoek. Die was een affiche van Vlaams Belang aan het verwijderen van een openbaar aanplakbord, toen hij betrapt werd door een plakploeg van VB. Hij kreeg slagen in het gezicht en de ribben en dient een klacht in.

In tegenstelling tot alle andere partijen maakt Vlaams Belang in Dilbeek gebruik van de gewone openbare aanplakborden om verkiezingsaffiches op te hangen. Omdat ook jeugdclub Oosthoek die borden gebruikt, kwam het gisteravond tot een kat- en muisspelletje tussen de twee plakploegen.
Rond 23 uur liep het mis aan het bord bij het cultureel centrum Westrand. Twee jongeren die op ronde waren voor het evenement Oosthoek Live, ontdekten dat hun affiches overplakt waren door Vlaams Belang.
De lijm was nog nat en ze begonnen de affiches los te peuteren. Maar ze werden op heterdaad betrapt door kandidaat Joris Pison, die op de 11e plaats staat voor Vlaams Belang.
Vanaf dat moment lopen de versies van beide partijen uiteen. Vlaams Belang zegt dat de jongeren van de jeugdclub zich agressief gedroegen en dat Pison één klap heeft uitgedeeld.
Maar volgens de jeugdclub zijn er enkel woorden gevallen, tot de VB'er één van de jongeren plots enkele slagen toebracht. Het slachtoffers houdt er blauwe plekken en een gezwollen gezicht aan over. Hij gaat met een doktersverslag naar de politie om een klacht in te dienen.

"Een zaak voor het parket"

Burgemeester Stefaan Platteau (VLD) van Dilbeek betreurt het voorval. "Ik keur geweld af, uit welke hoek het ook komt. De daders zijn gekend. Deze zaak gaat zeker naar het parket."
dat is nu eens echt snelrecht
PAJOT is offline  
Oud 26 september 2006, 08:09   #14
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Toen ik mee m'n maat was weesten plakken dan stopte er opeens zo'n dommekloot en kon het nie laten om naar ons te roepen dat ze ons beter zouden afschieten.Had meneerke het zich gewaagd om tot bij mij te komen en hem te stellen dan zou het z'n beste dag niet zijn geweest.

Wij gaan om de 2 dagen gaan plakken en telkens opnieuw zijn wij de enige die het slachtoffer van zijn dat anderen dus over onze affiches hebben geplakt.Men weet dat wij(vb)naast groen moeten en mogen plakken en geen andere partij.Wij houden in ons gemeente eraan maar de andere partijen niet behale groen en ik verschiet er dan nog van dat de groenen zich daarin gedragen.
Nuja,we hebben ze ondertussen al dik en dubbel terug gepakt,eigen schuld dikke bult.
God, waar houdt een mens zich mee bezig?

Een zandbak onder uw gat en ge zit op de juiste plaats!
Reza is offline  
Oud 26 september 2006, 08:34   #15
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Die was een affiche van Vlaams Belang aan het verwijderen van een openbaar aanplakbord,
Aha, waarom deed hij dat ? Ik veronderstel dat er P.V. tegen hem is opgesteld hiervoor en hij een boete zal krijgen ?
Oud 26 september 2006, 08:49   #16
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Aha, waarom deed hij dat ? Ik veronderstel dat er P.V. tegen hem is opgesteld hiervoor en hij een boete zal krijgen ?
Als ge de eerste posting had gelezen, dan had ge geweten, dat hij dit deed omdat de plakploeg van het VB, de affiche van de jeugdclub had overplakt.
Mag ik nu veronderstellen, dat de plakploeg van het VB, hier een P.V. voor gekregen heeft en een boete zal krijgen? Of moet dat enkel voor de anderen gelden?
luvali is offline  
Oud 26 september 2006, 09:10   #17
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Als ge de eerste posting had gelezen, dan had ge geweten, dat hij dit deed omdat de plakploeg van het VB, de affiche van de jeugdclub had overplakt.
Mag ik nu veronderstellen, dat de plakploeg van het VB, hier een P.V. voor gekregen heeft en een boete zal krijgen? Of moet dat enkel voor de anderen gelden?
Wat bedoelt men een gemeentebord ?
Oud 26 september 2006, 09:20   #18
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Woord tegen woord.
als dit klopt:

Citaat:
Het slachtoffers houdt er blauwe plekken en een gezwollen gezicht aan over.
klopt het verhaal van 1 klap duidelijk niet, en dan is die VB'er zijn woord niet veel meer waard.
TheBlackadder is offline  
Oud 26 september 2006, 09:33   #19
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Wat bedoelt men een gemeentebord ?
,
Volgens de eerste post, was het een openbaar aanplakbord, wss. dus een bord, zoals er bij ons ook staan, waar verenigingen, jeugdclubs, theatergezelschappen en dergelijke hun evenementen aankondigen. Als ik dus het eerste bericht mag geloven, geen verkiezingsbord.
Als dit waar is, gaat enkel die VB-er en zijn plakploeg in de fout. Maar die eerste post geeft eigenlijk net te weinig info, om je een goed beeld te kunnen vormen.
luvali is offline  
Oud 26 september 2006, 10:01   #20
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En we zijn toch ook zo vies van zelfkritiek..
Eerst ff in eigen boezem kijken dude...
SirGalahad_ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be