![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige wat er onder de Oranje-Nassau's mag staan is een mand om hun geguillotineerd hoofd te laten inrollen.
Volks-nationalisme is een emancipatiestrijd. Bijgevolg is deze tegen kolonialisme door franskiljons, tegen de dictatuur van de monarchie en tegen de uitbuiting van het kapitaal.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad, een onafhankelijk Vlaanderen is slechts een tijdelijke tussenstap naar De Hereniging. En voor mijn part mogen de Oranjes (, die -even louter terzijde- toch al historische banden hebben met de Zuidelijke Nederlanden) gerust de monarchistische dienst blijven uitmaken...
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In een monarchie is één familie mensen meer waard dan de andere mensen. Dit kan voor mij niet, iedereen is gelijk, niemand kan een job krijgen omdat hij geboren wordt. Dan mag die mens Albert, Beatrix of Elisabeth, wie het is en welke banden ze hebben met het volk maakt mij nul de botte uit. Iedereen is gelijk, punt aan de lijn.
Trouwens de democratie werkt ook niet, maar het is gewoon het beste wat we hebben ![]()
Racism is a weapon of mass destruction Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 26 september 2006 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat ook totaal naast de kwestie is, ma soit.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Elk ander koningshuis dan de Coburgers is beter...
In VL zie ik een afwijzing van de Coburgers. In NL zie ik een Oranjegekte. In de Herenigde NL lijkt mij een monarchie makkelijker te realiseren. Maar voor mij is het géén absolute must. Maar voor het zover is, is er al heel wat water naar de zee gevloeid. Eerst en vooral zorgen voor een onafhankelijk VL. Dan via een samenwerkingsverband, naar een confederatie en als kers op de taart De Hereniging. En in de periode na B, dus tijdens het onafhankelijke VL, moeten de Vlaamse (Zuid-NLse) en NLse harten warmgemaakt worden voor een Hereniging. Dat is een proces van decennia... Een positieve (in)formele samenwerking tussen het huidige VL met NL moet NU al zo snel als mogelijk geoptimaliseerd worden. VL en NL hoeven hiervoor niet te wachten op de onafhankelijkheid van VL. En zo'n samenwerking zal beslist de drang naar het stopzetten van de België N.V. bespoedigen.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar ben ik het mee eens. Op zich is er niets tegen een artificieel land. Het kan wel een mogelijke verklaring zijn waarom het nu eenmaal misgelopen is. Menselijke experimentjes mislukken wel eens, andere dan weer niet.
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet. Al zal het wel afhangen van de bestuurlijke indeling. Centralistisch vanuit Den Haag (of whatever als nieuwe hoofdstad) ? Of regionaal/provinciaal, al dan niet gebaseerd op de oude hertogdommen/graafschappen ? Wordt VL één bestuurseenheid binnen de NL ? Vragen waarop (nog) geen antwoord kan gegeven worden. De toekomst zal dit uitwijzen. Ik geloof nooit dat het 'die 6 milj VL'gen tgn die 16 milj NL'rs' zal zijn. Wel geef ik je nog mee dat de Zuidelijke NL vh huidige NL (ZeeuwsVL, N Brabant en NL Limburg) zéér véél gemeen hebben met VL. En dat zij zich wel identificeren met hun Z-Vlaming-zijn, Brabander-zijn en Limburger-zijn. Net zoals een bvb. Limburgse Vlaming dat toch ook heeft met zijn Limburgerschap. Of een Westhoeker met zijn W-Vlaming zijn. BTW, zeg nooit zomaar Hollander tegen bvb een N Brabander. Zij voelen zich op en top NL'er maar vinden zich niet het minste gemeen hebben met een Hollander...
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus het kan zijn dat Vlaanderen mislukt?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeer juist. Vlaanderen zal ook voor Limburg een enorme verbetering zijn. De Lijn (Vlaams openbaar bedrijf) gaat een tramverbinding maken tussen Hasselt Genk Lanaken Maastricht. Dat is toch positief? Zie je de Belgische NMBS al hetzelfde doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Limburg is ook een kunstmatige constructie. De maaskant kan misschien even goed deel van NL Limburg zijn maar dat gaat van geen kanten op voor Haspengouw en de Noorderkempen. Dat zijn 3 compleet verschillende gebieden met zelfs een eigen dialectgroep. Oja, nog een rechtenopleiding. Dat is echt wat we nodig hebben. Geef toe dat men dat geld toch beter had kunnen besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoor veel van tramverbindingen. Ook tussen Hasselt en Zonhoven. Veel plannen allemaal. Klinkt in Limburg heel bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Mislukt als wat?
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Uit de praktijk blijkt dat democratische entiteiten beter scoren op alle gebied dan particratische. Perfect is het natuurlijk niet, maar de resultaten zijn acceptabel en functioneel.
![]() |