![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar gelukkig geven ze allemaal veel aan het Damiaan-fonds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik baal van vaders die niet op volledig vrijwillige basis er alles voor over hebben opdat hun kinderen het goed zouden hebben. Daarom is het klote dat dat alimentatiefonds of hoe dat ook weer heet, niet veel meer middelen en vooral bevoegdheden heeft (zoals bijvoorbeeld het plunderen van bankrekeningen, in beslag nemen van auto .... voor partijen die manifest onwillig zijn om voor hun eigen nakomelingen te zorgen). (maar die zever van sommige over de kristelijke moraal van echtscheidingen, is al even erg: scheiden is een recht, zorgen voor je kinderen is een plicht) (en ik weet ook wel dat sommige moeders grof misbruik maken van sommige toestanden)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet betwijfelen, is zo, ken iemand die het voorhad enkele jaren terug, 6 maand totaal gene bal inkomen, alles aangeslagen voor achterstallig onderhoudsgeld voor zijn kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Nu ja, eerlijk gezegd heeft die persoon het ook wel gezocht. Wie geen cent aan zijn kinderen wil besteden zoekt wel problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, natuurlijk, ik wilde enkel aantonen dat het wel kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Ik ben zelf een slachtoffer geweest van terroristische staatsactiviteiten, wel meer in de sector belastingen onder de armoedegrens (CRIMBELAS). Dus ik weet tot wat die elitaire politico-terroristen in staat zijn. Maar dit...
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2006 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Na de discussie hier met argusogen gevolgd te hebben, voel ik nu toch ook de behoefte om mijn verhaal eens te doen...
Ik heb in de zomer van 2003 een punt gezet achter mijn huwelijk, dat toen al een dik jaar "in het slop zat". Mijn ex en ik hebben twee kinderen, die nu 4 en 6 jaar oud zijn. Verbazend genoeg kwam de scheiding voor haar totaal onverwacht (ondanks alle ruzies), maar na de eerste schok zijn we aan tafel gaan zitten en beginnen praten over de kinderen en de verdeling van de goederen e.d. Over de verblijfsregeling was geen discussie: co-ouderschap, we zouden dus om beurten telkens een week voor de kinderen zorgen. Moeilijke situatie, vermits ik enkele maanden voordien mijn job was kwijtgespeeld en dus een zeer klein inkomen had. We hadden 4 jaar eerder ook samen een woning gekocht en ik heb toen besloten om daarvan afstand te doen. Zij mocht het huis dus houden (tenminste zolang ik er niet meer mee voor moest opdraaien), omdat ik het moeilijk had met het idee dat de kinderen hun "ouderlijke woonst" zouden verliezen. Ik ben toen terug bij mijn ouders gaan wonen tot ik opnieuw werk vond en het mij kon permitteren om een nieuwe woonst te vinden. In het appartement van mijn ouders ving ik dus de kinderen op in de week dat ze onder mijn hoede waren. Het voordeel was dat ik alle tijd had voor de kinderen -want ik was werkloos- maar de behuizing was nogal krap. Twee maanden na de scheiding (ik weet het, dat is snel) ben ik een nieuwe relatie begonnen, die nu overigens nog steeds geweldig goed stand houdt. En toen is de miserie met de ex begonnen.... Enkele dagen nadat zij het nieuws van mijn nieuwe relatie verneemt, meldt m'n ex mij dat zij de voogdij over de kinderen wil. Knallende ruzie dus, want ik zie dat uiteraard niet zitten. Wat ik toen ook niet zag zitten was een gevecht voor de rechtbank, oa omdat ik mij geen advocaat kon veroorloven en omdat ik op z'n minst wou proberen om alles in der minne te regelen. Ik heb haar dan kunnen overtuigen om samen naar een bemiddelaar te gaan om een EOT op papier te laten zetten. Er is toen maandenlang moeizaam onderhandeld geweest over de verblijfsregeling van de kinderen, en al de rest, maar uiteindelijk is het volgende toen uit de bus gekomen: -We delen het ouderlijk gezag, dwz alle beslissingen omtrent school, sportclubs e.d. worden samen en in overleg genomen. -De kinderen gaan bij de ex wonen. -1 weekend op twee komen de kinderen naar mij + de schoolvakanties worden netjes verdeeld. -Alimentatie: €100/kind, jaarlijks te indexeren, €25/kind erbij vanaf het eerste studiejaar, nog eens €25 erbij vanaf het eerste middelbaar. Moeder krijgt ook nog eens het kindergeld. De kosten voor hogere studies worden gedeeld. Momenteel betaal ik maandelijks €234. De kinderbijslag bedraagt ongeveer evenveel. -In de EOT staat expliciet vermeld dat ik steeds voorstander ben geweest van de zgn. bilocatieregeling (om beurten een week). -Voordat het oudste kind naar het eerste studiejaar gaat, dient er een evaluatiegesprek te gebeuren over de verblijfsregeling met het oog op een eventuele overschakeling naar een volwaardige bilocatieregeling. Ter info: mijn zoon zit sinds 1 september in het eerste studiejaar. -De rest is allemaal standard stuff, maar ik wil nog wel effe vermelden dat ik onze afspraken omtrent het huis wél ben nagekomen. Mijn ex vond dat overigens vanzelfsprekend. Het is nu officieel van haar... De scheiding werd definitief uitgesproken in juli 2005, 2 jaar later... Tegen die tijd had ik terug vast werk en was ik gaan samenwonen met m'n vriendin, die overigens dol is op mijn kinderen en zij op haar. Ondertussen zit mijn zoon in het eerste studiejaar en van dat evaluatiegesprek is dus niets in huis gekomen. Nochtans had ik mijn ex de afgelopen 7 maanden herhaaldelijk op onze overeenkomst gewezen. Steeds kreeg ik een ontwijkend antwoord. Wanneer ik bleef aandringen, kreeg ik te horen dat ik de huidige situatie maar moest aanvaarden omdat �*k per slot van rekening toch diegene was die er destijds een punt achter wou zetten. Ik moest de gevolgen maar dragen. Daarenboven word ik amper op de hoogte gehouden over de school e.d. en beslist de ex op eigen houtje welke sporten de kinderen gaan beoefenen. Op 1 september ben ik dan naar een advocaat gestapt omdat het voor mij zo niet meer verder kan. Die stuurde een charmante brief naar mijn ex, om haar uit te nodigen voor een gesprek, en daar is ze dan toch op in gegaan. Over twee weken gaan we dus met 4 rond de tafel zitten om de zaak te bespreken. Hopelijk levert dit wat op, want ik sta al jaren te springen om mijn verantwoordelijkheid als vader op te nemen (échte verantwoordelijkheid, geen louter financiële) maar het wordt me gewoon ontzegd... Sorry voor de lange post, maar dit moest eruit... Laatst gewijzigd door Djiezes : 27 september 2006 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() succes met de nieuwe onderhandeling, hopelijk komt er een voor beide partijen meer aanvaardbare/gewenste regeling uit de bus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem bij een echtscheiding is dat mannen zich te veel laten doen en dat vrouwen denken dat ze alles mogen.
Ben zelf ook gescheiden en heb voor ik ook maar ergens mee akkoord ging en iets tekende, mij behoorlijk laten informeren. Resultaat, madam heeft mogen inpakken. Wij hebben 4 kids en die hebben zelf gekozen waar ze wonen en kunnen dit tenalle tijden veranderen. Onderhoudsgeld word er niet betaald. Enkel de kosten voor opleidingen, medische verzorging en hobby's worden gedeeld. En die van de hobby's dan nog enkel in samenspraak. En er staat zelfs een schadevergoeding in bepaald als de ene ouder verhinderd dat de andere de kids ziet. En een tweede fout die word gemaakt is dat men te veel overlaat aan de advocaten, zelfs zeer belangrijke bestissingen zoals het verblijf van de kids. Een advocaat is slechts een raadsman/vrouw die je bijstaat om je te zeggen wat wettelijk mag en kan. Maar jij bent het die de eisen en regelingen moet bepalen en er verder moet mee leven. Dus verdedig je ook zelf in de rechtbank en laat je raadsman je bijstaan en niet bepalen hoe jij verder moet leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad zeer behoorlijke voorbeelden van vaders die hun verantwoordelijkheid opnemen.
Meestal gaat het zo: één van de partijen zegt tegen zijn/haar advocaat: kan me niet schelen als de andere maar bloedt en betaalt. En daar verdienen die advocaten dan dik geld aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg me dit zomaar af.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() het is toch soms zó kenmerkend in één woord... je hebt je eigelijk laten doen ...als ik het zo crû mag stellen je zat met een situatie die je (jullie) beviel en die is naderhand volledig op z'n kop gezet ik wens je in ieder geval het allerbeste toe met dat 'evaluatiegesprek' ( misschien slim dat dat expliciet in dien eot stond al hoeft dat natuurlijk niet ) maar ik vrees ervoor.. men zal terug kijken naar de situatie van die twee jaar en elke verandering wordt aanzien als een onnodige inbreuk op het vaste regime en nadelig voor de kids ps. mag ik je vragen hoe de inkomens-situatie ( werkte jij reeds / werkte zij en hoe waren de verhoudingen ) was op het moment dat die alimentatie vastgelegd werd ? ik ga immers uit dat jij haar alimentatie moet(moest) voor de kids ? Laatst gewijzigd door praha : 27 september 2006 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook niet moeilijk ... ze hebben ergens dat 'historische' 'voordeel', dus waaromp niet gebruik van maken, nog daar die rechtbanken hopeloos niet bij de tijd zijn ik heb mijn advocaat destijds wandelen gestuurd tijdens de zitting (dwingende en voorlopige maatregelen) .. blijkbaar had die al vooraf het op een akkoordje geslagen met de advocate van m'n ex en het weinige huiswerk ( 'k was toen echt nog niet goed op de hoogte ) dat ie beloofd had voor me te doen was niet gedaan met een excuus dat ie er geen tijd voor had gehad gevolg uiteraard dat ik een vonnis voorlopige maatregelen van een halfjaar ( of jaar... 'k weet het niet meer ) aan m'n kloten had volledig in mijn nadeel 't is pas door zelfstudie en het been stijf te houden dat ik erin geslaagd ben ( met een advocate btw ) de verdere gevolgen waartoe dat hele vonnis had kunnen leiden te stuiten, de financiele bijdragen al die tijd terug te vorderen en uiteindelijk een eot te bekomen die er zowat loodrecht opstaat Laatst gewijzigd door praha : 27 september 2006 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb een huwelijkscontract dat dat allemaal regelt. Of het gaat werken weet ik niet, ik ben nog maar 11 dagen getrouwd en niet van plan binnenkort te scheiden.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN